Jobbigt.....................

.............o "joppa". Idag har jag varit och joppat! Wille har inte feber längre, så idag beslöt vi att han skulle till dagis. Han klättrade nästan efter väggarna igår.

Men, nog var det skönt att vara hemma. Hade kunnat vara hemma resten av veckan..............men vad gör man när plikten kallar.

Har inte så mycket att berätta idag...

Så ni får ha en fortsatt trevlig kväll, nu måste jag gå o tömma tvättmaskinen!


Gomorron!

Idag är jag hemma med Wille, han har feber och väldigt ont i halsen. Vi var vaken en stund tidigt på morgonen......Wille hade lite panik! Det är något konstigt och hårt i halsen.....kommer det att gå bort. Jag kommer inte kunna äta idag!!

Vet inte om det var för att han så ont i halsen, eller om det var en såndär hård kråka (ni vet) som ibland kan ligga o gro i halsen.

Nå, fick honom lugn och vi somnade på nytt! Sen vaknade vi kl. 10,00!!!! Men det satt väldigt bra med en "liten" sovmorgon.

Häxträffen i lördags var jätterolig! Jag hade Lena H med som min hemlige gäst (för de som undrar). :-)

Nu ropar wille där nere, han sitter och bygger med sina Geomag magneter. Måste gå o kolla allt fint han har byggt!

Imorgon.....

.....är det äntligen FREDAG!!!
Åh, vad skönt....fast det blir en ganska hektisk helg. Det ska pyntas o städas....men framförallt så är det ju "syskonträff"!! Det ska bli så roligt!

Ikväll hade vi planerat att vi skulle börja städa lite grann, så att vi snabbare kunde komma igång med att Julpynta! Men det blev inte så mycket av det. Efter middan tyckte Janne (minsann) att vi kunde fara någonstans o hälsa på. Eller med raka ord: Han var väldigt kaffesugen o orkade inte koka kaffe själv! Eller egentligen: Han var sällskapssjuk! Han är inte den som brukar komma med förslaget att vi ska fara någonstans!!

Nå, iallafall. Han säger: - Ring o kolla om Kajsa bjuder på kaffe.
Och givetvis, där tas man alltid emot med öppna armar! Man känner sig verkligen välkommen, oavsett var när o hur. Skulle inte förvåna mig om jag skulle ringa 3 på natten - så skulle hon säga: - Jag sätter på kaffet!!! :-)

Imorgon ska jag luncha med en vän som jag inte sett på 5 år. Ska bli såååå roligt.

Fick ett meddelande idag från ett okänt nr (hon har hunnit byta mobilnr)
Så imorgon ska jag gå och luncha med Liisa, som en gång i tiden bodde här i karungi.

Sov gott!!

Luleåresan....

Ja, jag måste väl berätta om vår resa till Luleå.....där det hände nåt!!! :-)

För det första så gick allt bra för Wille i Sunderbyn. Synen har blivit bättre på höger öga, och det har ingen större betydelse om han använder glasögonen eller inte. Synen finns där, det är bara hjärnan som ska förstå det (som läkaren uttryckte sig).

Sen for vi iväg för att shoppa. Vi var först på Ica Maxi, men jag blev inte imponerad av den butiken. Det var som att gå på OBS.

Sen lullade vi vidare till Jula, och efter det hamnade vi på Rusta. Där fanns det jättefina ljuslyktor (röd stjärna), och bad mommo köpa. De skulle passa så fint i matsalen! Hon plockade dessa i korgen. Jag o Wille strosade och sökte leksaker (givetvis). Helt plötsligt står mommo där och ser sååå konstig ut, står som en staty (svårt att förklara, men man såg att nåt var lite galet). Jag frågar henne att Vad är det?

Hon hmmmmm:ar lite grann bara, jag frågar igen att Vad är det?

Så säger hon: JAG ÄR SÅ JÄVLA SKITNÖDIG!!! Kan inte du fråga om det finns en toalett, säg att Wille måste på toaletten!!!!!

Nå, det slutade lyckligt iallafall. Hon gick själv o frågade efter toan. Och det fanns en brevid kassorna!


Ha en fortsatt bra dag!

Söndag!

Ja, då var det söndag....IGEN!! Fast imorgon behöver jag inte fara o jobba. Vi ska till Luleå....Wille ska till Ögonmottagningen o kolla synen. Bara vanlig kontroll.

Moffa har oxå tagit ledigt från jobbet, så mommo o moffa följer oxå med. Efter Sunderbyn blir det till att shoppa lite. Fast det är en dålig tid att fara....så här bara några dagar innan löning! Det fins inga "många pengar" att handla för....men man får väl titta o åka sen när man har pengar!

Denna helg har gått i "ättikans" tecken. Janne fick för sig i fredags att han ska ta bort oljetanken från källaren. Och givetvis "råkade" han drälla diesel när han tömde det sista ur tanken. Så ni kan ju tänka er hur det luktade i detta hus.......man blev lite småhög av ångorna!!!

Men så kom ju Anki på att man brukar ta bort dålig lukt med ättika. Så nu finns det små tallrikar med ättika lite här och var i huset, OCH i källaren!! Så nu luktar det.....JA...ni kan tänka er, Ättika blandat med diesel + tvätt medel. Jag har ju inte kunnat hänga tvätten i källaren.....så den hänger förtillfället i vardagsrummet! Så det finns en svag doft av tvätt medel blandat i detta!! :-)

Idag har jag oxå varit på ridlektionen. Det var jättekul. Man börjar komma över rädslan, det är inte lika läskigt nå mer. Efter lektionen stannade jag och dfrack en kopp kaffe hos Hillevi o Beppo. Det var riktigt trevlig med en pratstund!

JO, förresten!!! Ella höll på att bli påkörd av en bil igår kväll! Erland R gick förbi med Gråhundarna, och helt plötsligt fick Ella för sig att hon skulle springa efter dom (det är länge sen hon gjorde på detta viset). Och när hon rusade iväg så såg jag en bil komma med en väldig fart norr ifrån. Ella höll sig på sidan, men när bilen var riktigt nära rusade hon över vägen!! Helt otroligt att bilen såg henne, den var tvungen att tvärnita. Det var såååå nära att det tog i Ella! (j..la hund). Och givetvis när bilen stannade så måste man ju skälla som en tok (det kan ju vara en skurk som stannade), precis som hon gör när det kommer en bil på gården!! Förgrömmade onge/hund!!!

Nä, nu gnälls det här brevid!!!! Måste gå!

Svenska avundsjukan....

...
Ja, man får väl se om man far till "Boppholm". Ni vet den där svenska avundsjukan! Det finns ju vissa andra som oxå skulle vilja fara på julfesten!

Nå, alla andra från det "gamla" gänget har fått vara till Stockholmskontoret. JAG har faktiskt inte varit dit än!! Och jag räknas till det "gamla gänget"!!
Det är ingen som sagt det rakt ut till mig....men man får små kommentarer! :-(

Har tittat på IDOL, synd att Sebastian hade ont i halsen. Han sjöng min favorit låt! Men jag tyckte han ändå gjorde bra ifrån sig!

Nä, nu kallar sängen!
Go natt på er!






Vattenspinning....jag oxå...

Jag måste väl oxå berätta att vi har varit på vattenspinning. Jag kan inte mer än hålla med "sustrarna" att det var skitkul. Det var bland det roligaste jag nånsin gjort. Men, jag fick fruktansvärd sendrag under foten och i tårna, kändes som att tårna krullade ihop sig. "Proffsen" berättade då att det är jätteviktigt att dricka mycket under hela passet, de hade oxå i början sendrag. Så nästa gång blir det en STOR flaska vatten med.

Hoppas bara att det startar en grupp till snarast, jag orkar inte vänta hur länge som helst på att få börja vattenspinning! Borde inte vara problem och få ihop en grupp.


För övrigt så har Matti inte blivit bättre! :-(
Mommo har varit med honom till Vårdcentralen och tagit stick i fingret. Han har något hög sänka (de hade inte talat om hur hög), och hade bara ordinerat panodil och "hosttabletter". OM, han får ont i lungorna så ska vi tillbaka!! :-/

Nå, han får stanna hemma resten av veckan. Ingen idé o skicka honom till skolan. Dom har så mycket idrott och andra aktiviteter. Så då är det bättre att han får försöka bli ordentligt frisk.


JO, jag har fått inbjudan till Julfest i Stockholm!! Vet inte varför jag fått!
Men D-Link har varje år en stor julfest för Norra Europa. Och då får Mike bjuda 2-3 anställda från Haparanda....och jag är en av dom i år!
Men hur ska det gå, då måste man "speaka" english en hel helg....när man kommer från Pirkkonoja!!

Jag har inte ännu bestämt mig om jag ska åka....men det skulle vara kul och få se huvudkontoret i Stockholm! Återkommer senare om mitt beslut!! :-)

Ha det gött allihopa!!


Fortsättning...

....om igår.

Wille var fruktansvärt leksugen. Han ville ringa till ALLA sina kompisar. Övertalade honom till slut att vi tar en kompisfri kväll. MEN, vilken tur....Viktor L kom ju förbi för att leka!

Mattias är fortfarande sjuk! :-(
Febern kom tillbaka....hade det åtminstone igår kväll. Ska ringa snart o kolla om han vaknat, så får han ta tempen. Har han feber fortfarande idag, så far vi nog imorgon tar en CRP på honom.


Hej Svejs....vi hörs!

Kors i taket....

......Maria & Poggy har gått o gift sig!

Berit ringde och kom med en stor nyhet.
Maria & Poggy har gift sig.....I SMYG!!!!

Dom har åkt till Kanarieöarna....och gift sig i smyg där! Fy, vilka fegisar! :-)

Nej då....... Vad roligt att dom gift sig, men nog hade dom kunna gifta sig här hemma så man kunde få gå på bröllop. Det är så sällan man får gå på bröllop!!


HAr inte så mycket mer att berätta idag!

Go Natt!!!

Söndaaag..........

Jaha, så gick denna helgen oxå. Vips så var den över. Håller verkligen med Elli att det känns som att helgerna bara blir kortare o kortare.

Igår var vi som sagt hos Granviks, det var jättetrevligt. Fast att jag bara drack Vischy vatten. Jag tror att Jannarna och Åke har varit ganska möra idag, det gick ju nästan en hel flaska whiskey för dom.

Idag vaknade jag kl. 09,00, helt otroligt att jag fick sova så länge. Var vrålhungrig, gick ner o kokade te och så satt vi åt mackor med te, jag o pojkarna. Det är väldigt sällan som jag kan äta frukost, det brukar oftast bara bli kaffe till frukost.

Lite senare på förmiddan for jag, wille, mommo o moffa och traskade i skogen. Moffa visade sin skog åt oss. Så det blev en ganska lång promenad, och blöt om fötterna blev man! Sen hamnade vi till slut på elljusspåret, och då tyckte wille att vi skulle vila en stund vid vindskyddet. MEN, det blev inte mycket till vila för wille. Han satte igång o började såga ved, han var helt slut efter det.

När vi kom hem käkade vi lite lunch, och då ringde Lena H och undrade om vi kunden ta ridlektionen lite tidigare. Så kl. två var jag där och kämpade. :-)
Och jag menar kämpade, hon kör verkligen hårt med mig! Men det är jätteroligt!!

Och så har vi givetvis hunnit vara till moffa och gratta på farsdag, och mumsa i oss en massa tårta.

Så, en liten resumé om denna söndag!

Hej svejs!!

Godnatt!

Har varit på en jättetrevlig whiskey kväll (som Janne säger) på kyrkholmen! Fast för mig blev "ren ofärgad" vätska. Gissa vad?!?!

Så jag orkar inte skriva nåt mer just ikväll, skriver mer i morgon.

Godnatt på er!


Detta är såå bra....

Måste bara lägga ut denna:

"Folk äldre än 30 borde vara döda"

Enligt dagens lagstiftare och byråkrater borde de av oss, som var barn på 40-talet, 50-talet, 60-talet, och 70-talet inte ha överlevt.
Våra barnsängar var målade med blybaserad färg. Vi hade inga barnsäkra
medicinflaskor, dörrar eller skåp, och när vi cyklade bar ingen av oss hjälm .

Vi drack vatten från trädgårdsslangen och inte ur flaskor. Vi åt bröd med smör, drack läsk med socker i, men blev aldrig överviktiga, därför att vi alltid var ute och lekte. Vi delade gärna en läsk med andra och drack ur samma flaska, utan att någon rent faktiskt dog av det.
Vi använde timmar på att bygga lådbilar av gamla skrotade saker, och körde i full fart ned för backen, bara för att lite senare komma på att vi hade glömt att sätta på bromsar. Efter några turer i diket lärde vi oss att lösa problemet.
Vi gi ck ut tidigt om morgonen för att leka ute hela dagen, och kom hem först när gatubelysningen blev tänd. Ingen kunde få fatt i oss på hela dagen - ingen mobil-telefon.
Vi hade ingen Playstation, Nintendo eller X-boxar - i det hela taget inga TV-spel, inte 99 TV-kanaler, inget surround-sound, inga mobiltelefoner, hemdatorer eller chat-rooms på internet. Vi hade vänner! Vi gick ut och fann dem! Vi ramlade ned från träd, skar oss, bröt armar och ben, slog ut tänder, men ingen blev stämd efter dessa olyckor. Det var olyckor. Inga andra kunde få skulden - bara vi själva. Kommer du ihåg olyckorna?
Vi slogs, blev gula och blå och lärde oss att komma över det. Vi hittade på lekar med pinnar och tennisbollar och åt jord och gräs. Till trots för alla varningar, så var det inte många ögon som blev utstuckna, och gräset växte inte inuti oss i resten av våra liv. Vi cyklade och gick hem till varandra, bankade på dörren, gick rakt in och blandade oss i samtalet. Vissa elever var int e så kvicka som andra i skolan, så de föll igenom och var tvungna att gå om ett år.
Vi fick äta jordnötter.
Åkte bil utan bälte (med föräldrar som rökte i bilen).
Fick aldrig skjuts utan fick ta oss själva gående eller per cykel. Ritade med tusch-pennor med ämnen som är helt förbjudna idag.
Denna generation har fostrat några av de mest riskvilliga, de bästa problemlösare och investerare någonsin. De sista 50 åren har varit en explosion av nya idéer. Vi hade frihet, fiasko, succéer, förälskelser och ansvar, och vi lärde oss att förhålla oss till alltihop.
Och du är en av dem. Grattis!!!
Sänd detta vidare till andra som upplevde den stora lycka att växa upp som
barn ... Det goda livet var vårt!


Prisjämförelse!

Idag har vi varit till tandläkaren. Wille har hål i tänderna, och idag har vi varit och tagit bort första tandtrollsboet. Wille var såååå duktig, han låg helt stilla hela tiden. Det var inga som helst problem!

Efter det for vi till Torneå på "Lelutapuli" (tror det heter så) och där fick Wille välja något för att han var så duktig! Vi var så tidigt i farten så Jala hade inte hunnit öppna än.

Men jag måste säga att det var roligt att gå in i den butiken. Det var så fin ordning, och luftigt. Man får ingen ångest som när man går in på Jala, där är det så trångt och varmt och stökigt. Jag förstår när ungarna har svårt att välja en leksak på Jala!!
Och det var bra priser där och bra sortiment, för att vara i Finland. Ska faktiskt jämföra priserna mellan denna butik och Jala, nu till Jul. Tex, Bionicle som är Willes favvo, har för mig att den kostar 79 kr i Sverige. I Torneå kostar den 7,90 euro. Det blir ju billigare än i Sverige!

Nä, nu ska jag försöka få något gjort idag!
Ha en bra dag!

Poff!!!!

Det sa bara poff!!! Och så blixtrade det utav bara tusan!!!!

Innan maten skulle jag sätta på Willes dator, mommo o moffas gamla dator. Pluggade i strömkabeln som vanligt, och så small det till o blixtrade. Det rök och luktade bränt från datorn. Datorn havererade!!!
Jag har varit så nöjd med den, eftersom MIN dator annars alltid är upptagen. Då har jag i lugn och ro kunnat läsa alla bloggar. Det tar ju en stund innan man har hunnit läsa allt.

Janne håller på och kollar vad som kan ha hänt, men jag tror inte det går att starta den igen! :-(

Nu blir till att göra ett schema över MIN dator, så det inte fullt slagsmål över vem som ska ha den och när!

Hej svejs!

Tog en liten tupplur......

........på soffan för en liten stund sedan. Och det satt ganska bra. Känner mig väldigt pigg just nu! Hoppas bara att piggheten inte sitter i för länge, jag får panik om jag inte har somnat för natten senast kl. 22. Då börjar man räkna hur många timmar det är tills man måste stiga upp. Jag behöver minst 8 timmars sömn om jag själv får bestämma.

Dagen har varit helt OK. "Joppat" på som vanligt. Det kunde ju ha varit roligare, men men, thats life. Man måste "joppa" för brödfödan!

Wille har haft besök, Lucas har varit här en stund och lekt. Matti har suttit vid datorn.
M a o, det har varit en ganska vanlig kväll!

Nä, nu ska det borstas tänder och läsas saga. Hoppas att jag får Matti med på det ikväll oxå! :-)
Det var så skönt imorse när man inte behövde tjata när han skulle stiga upp. Han var så utvilad, så han klev upp självmant kl. 06,00.

Ha en fortsatt trevlig kväll!!!!

Så var måndan över....

........äntligen, nu går det mot ljusare tider när måndan är över! :-)

Har precis läst saga åt wille o matti, och kors i taket! Mattias somnade oxå, nu sussar de sååå sött båda två! Nu kan jag sitta o surfa utan att nån gnäller på mig att "Nu är det min tur". Sitter o lyssnar på Rockklassiker, www.rockklassiker.se. Jag har ju nästan blivit hårdrockare nu när de andra i familjen nästan bara på lyssnar på hårdrock. Men på denna kanal är det såna här bra rocklåtar, inte heavy metal eller nåt sånt.

Dagen har varit ganska bra på jobbet, inte så värst stressigt som det brukar vara just på måndagar.

Hörde en bra historia!!

Ett gäng grabbar från jobbet +några av deras kompisar hade haft LAN under helgen hos en av grabbarna som var gräsänkling över helgen. Vi har en kille på jobbet som bott mest hela sitt liv i Stockholm, som också var där.

En av killarna som var där (som inte jobbar hos oss) och stockholmaren blev kvar i bastun. Då hade killen undrat om han får fråga stockholmaren en sak!
Jo, undrar om du är bög eller nåt sånt? Eftersom du är från stockholm och klär dig i lite underliga kläder (stockholmaren är ganska modemedveten), vill liksom ha koll på läget!!!!! Hahahahahhh...........

Snacka om att "grapparna" i Happis har fördomar! När någon klär sig lite annorlunda!!


Söndag................

Willes halloween fest gick jättebra igår....dom hade såå roligt och wille var mer än nöjd.
Efter willes party for vi på nästa party hos moster.....hon bjöd på oxfilé! Mmmmmmmmmm....vad mumsigt det var....vi var väl hemma ungefär kvart i tolv....på Natten! Wille var alldeles i extas när han var vaken till nästan 12 på Natten!
Fast han somnade bums i bilen....och det var bara att bära honom i säng när vi kom hem.

Vaknade i morse kl. 9....efter att wille i en timme ungefär försökte få upp mig. Kudden var fastklistrad i huvet....orkade inte stiga upp. Men när jag väl lyckades få bort huvet från kudden så gick det bra!

Fick ett SMS på telefonen! :-(
Min väns väns dotter har blivit en ängel inatt! Hon har varit sjuk i drygt ett år (cancer), och nu kom de och hämtade henne till himlen!! Åh, vad det är hemskt när små barn dör! Så idag har man känt sig så matt.....man blir alldeles orkeslös av ett sånt besked!

30463-1



 

Hungrig!

Då var det snart äntligen dags för lunch, är hungrig som en varg! :-)
Jag är ju så dålig på att äta frukost, det blir oftast bara några koppar kaffe till frukost.

Wille åt en skinmacka utan kanter till frukost, men efter ett tag började jag fundera att det tar så lång tid när han tuggar denna lilla macka. När jag gick för att kolla hur det går för honom....så sitter han med stora fredagsgodislådan i famnen, och mumsar för fullt. Nog för att det är fredag, och vi brukar alltid ha fredagsgodis............men inte kl. 06,30 på morgonen!! :-)
Förgrömmade onge!!!

Janne är ledig idag, for tidigt på morgonen för att jaga fågel med "Förbannade Åberg". Han ska hämta Wille tidigare från dagis idag, Wille var så glad över att få sluta tidigare för en gångs skull! Han är oftast en av de första som kommer till dagis och en av de sista som far hem...stackare! Ändå har vi normala arbetstider! Nåja, that´s life!!!

Idag är det hittills Jättelugnt här på jobbet! Och eftersom det är fredag så vill man ju inte arbeta ihjäl sig...........tar det vääääldigt lugnt här just nu. Bläddrar mellan bloggarna för att se om nån skriver nåt...läser aftonbladet o expressen och spelar spindelharpan! :-)

Nå, nu ska jag göra ett ryck o arbeta lite. Väntar på att klockan ska bli tolv så jag får fara på affärslunch! :-)
Det blir Strimlad biff i grönpepparsås....mmmmm!

Snart freeedag!!

Nä...har faktiskt inte skrivit idag...förrän nu. Satt på dan o skulle skriva, men jag kom inte på nåt att skriva. Det har varit en så stressig dag idag, helt ensam, igen! Förutom att jag har haft Heidi som sällskap, men jobbet har jag fått sköta alldeles själv! :-(
Annars brukar det vara lugnt i slutet av veckan, men idag har det ringt som tusan....och faxen har surrat som aldrig förr!

Imorgon är det äääntligen fredag. Ska fara på affärslunch, med min hemlige affärslunchpartner! (gissa vem om ni kan) Vi brukar ha våra affärsluncher lite då o då!! :-)

Sen blir det till o stressa när jag kommer hem....måste förbereda lite inför lördagsstädningen. Sen ska vi till Granviks o tippa. På lördag ska Wille ha Halloween party. Han har ringt och bjudit Kasper, Viktor L och Viktor P. Hur det gick med Viktor P vet jag inte riktigt. Eftersom vi ej har deras telnr så sa Wille när han ringde Kappe (till den som svarade) att Viktor P oxå är bjuden. Hoppas att meddelandet går fram till Viktor P. Sen när Wille lagt på så kom han på att Lydia oxå kan komma, så Kajsa om du hinner se detta. Säg till Lydia att hon gärna oxå får komma. Eller så kan Joannah säga åt henne.

Jag o Wille har planer på att om Musse oxå kommer så ska vi klä ut Musse o Pappa till häxor! Hoppas att han kommer! :-)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Natti natti!!

Håhå..jaja

Sitter här på jobbet....aaalldeles ensam! Eller åtminstone här i vårt rum.

Heidi är sjuk, och Katta är hemma med Julia.

Usch så långtråkigt det kan bli. Jag sitter här och bläddrar bland alla bloggar, men IIINGEN skriver nåt! :-)

Har egentligen ganska mycket att göra....men man måste ju ta små pauser oxå...

Ha det! Skriver kanske nåt ikväll!!

Just ja!!!

Glömde en grej......


Åh vad roligt när man nu har så många bekanta med egna Bloggar!

Men jag blir lite smått förvirrad.....det finns så mycket att läsa nu....svårt att hålla reda på alla!!
Jag hinner ju nästan inte med mitt arbete på dagarna!! :-)

Hej svejs!

mööörkt......

Våra Wille var så himla lekasugen när han kom hem från dagis (fast att han lekt hela dagen med sina kompisar) så han passade på att ringa Kappe. Och han blev såå lycklig när Kappe kom.

Nåja, dom planerade direkt att de skulle gå ut o spionera på grannarna....

(Kappe hade inga överdragsbyxor med sig, men efter viss övertalande fick jag honom att dra på sig ett par)

Dom var så kaxiga och tuffa, och laddade med ficklampor m.m.....men det gick typ 1 ½ minut så kom dom inrusande........HUVVA.....det var ju sååå MÖRKT därute.....!!! Vips så var den kaxigheten borta!!!  :-)

På fredag ska vi fara till Granviks! Det är ju FF där!! :-)
Skämt o sido.....eftersom Joannah o Musse ska vara barnvakt (när Kajsa o Janne äntligen tar sig för o far på galej) så måste vi fara över dit o göra vårt Tips!!! Hoppas att vårat tips har mognat så att det gav "lite" pengar!!! Och så att vi kan ladda med expert tips igen!!!!

För övrigt så ska Wille ha Halloween fest på lördag....planeringen är VÄLDIGT stor....så jag har fått hejda honom lite med vilka han ska bjuda. :-)

(Joannah, du får nog planera in och fara med Kasper på Halloween fest, hoppas ni kan komma)

Nu måste jag hjälpa smågrabbarna med att röja så de kan bygga lego....

Nå väl, ha en fortsatt trevlig kväll!




RSS 2.0