Nu är det min tur..

Jag tänkte faktiskt ta lite bloggledigt!

Har sån bloggtorka, både på inlägg och kommentarer!!

Ha det bra så länge!!

HIPP HIPP HURRA!!!

Ja det är ingen vanlig dag...för det är Willes födelsedag....hurra hurra hurra!!!!

Vår "lilla" gosse fyller SJU ÅR idag!!!

30463-47

Tips!?!

Jag vill ha tips på bra svenska filmer!!
Har börjat se så mycket på film men jag är inte det minsta insatt i vilka filmer som finns!!

Har sett alla Beck och Wallander filmer färdigt! Så nu ska det börjas ses nåt annat....tips mottages tacksamt!! :-D

Sitter just nu och håller på att somna! Det är farligt att äta lunch....blir så fruktansvärt trött!! Var en sväng till Rusta...men där var ganska tomt i hyllorna!! Promenerade från Rusta till jobbet...det var riktigt skönt!!

Äsch....måste väl försöka komma igång med jopperiet!!

Disco Dunk..!

Passar på och rockar loss med lite 70-80 tals disco dunk när Janne o Wille är på brottningsträning!! :-D
Kan verkligen rekommendera radiokanalen: http://www.studio1075.se/.
Man får en riktig nostalgi kick av att lyssna på den kanalen!!!
Och vilken röjarlust man får på köpet!! Jag har hunnit ladda tvättmaskinen, vika tvätt, plocka undan massa skrot!

Idag ärför övrigt tisdag, om nån kanske missat det! :-D
Och inte vilken tisdag som helst...det är ju fettisdag! Men det vet jag att ingen har missat!!
Tänkte faktiskt stå över Semlan....men jag kunde inte motstå den frestelsen!

Nä...nu måste jag fortsätta och diska runt här lite....vilken syn det ska vara!!!

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Nå niin

Snabbt inlägg igen!

Janne har farit o valla Anders, Sandra, Wille o Daniel till Seittu. Dom skulle grilla lite korv!

Jag har laddat med lite makaronilåda i ugnen. Dom är säkert hungriga närdom därifrån!?! :-D
Eller då får åtminstone jag mat iaf!!

Anki, Uffe, Frida & Jonas har varit förbi en sväng! Dom skulle gratta födelsedagsbarnet, men han var inte hemma! :-D
Men trevligt hade vi iaf!

Veckan som gått då?!?
Jaaaa....joppat på som vanligt!
I torsdags började Wille på brottningsträning! Jätteduktig var han....kämpade på som tusan i alla uppvärmningsövningarna!! Han var såååå duktig. Nöjd var han oxåefter träningen!! Så detta ska han fortsätta med!
Måste säga att detta var som gjort för honom!
Han är ju en liten klen stel kille.....så övningarna hjälper honom verkligen att bli mjukare i kroppen!!

Ikväll vankas det merfrämmande. Moster kommeroxå för att fira födelsedagsbarnet.Hoppas han håller sig hemmadå!! :-D

Näää....jag vet inte vad jag ska skriva mer!!

Eller förresten....kolla in min absoluta favorit!! Den är sååååå vacker och underbar!!! Sätt på ljudet!!!
http://video.google.com/videoplay?docid=6485330343390855086

Nå niin....ha det bra!!

Trevlig Helg!

Är bara snabbt in o kollar "nätet"!! Håller på med en "röj" igen. Faster Anki o Co är på väg.
Återkommer senare med en ordentlig uppdatering om veckan som gått!!

Ha det!!

Till ALLA...ha en gó...

30463-45

Wille...

...har börjat intressera sig för att skriva!!
Han skrev sitt allra första ord på egen hand i söndags!

BRGLE!! .-D
Ganska logiskt eller hur?? :-D


Sustrar

Kajsa & Anki!!
Jag har fixat nu så att vi kan ha ketväll!! :-D
När passar det Er?
Om någon annan oxå är intresserad är Ni "hjärtligt" välkomna!!


Nåja...måste fortsätta joppa!!

Nå niin...ha det bra!

Ja det är ingen vanlig dag...

♥...för det är Mattis födelsedag...hurra hurra hurra!!

Skulle göra ett inlägg imorse....men kunde inte logga in!!

Dessutom har jag ju ingen digital bild på "gossen"....så det blir en hälsning utan foto!!

GRATTIS MATTIAS ÖNSKAR WILLE; MAMMA & PAPPA & ELLA!!

Nej nej nej..

....oj oj!! Ingen graviditet här inte!!
Nu vet jag inte ens om jag ids skriva om min "stora" händelse!! Ni kommer ju att bli sååå besvikna!!

Idag har jag haft en städardag! Sån där röjaundansomfan och torka värsta skiten!! Det som ser snyggt ut på ytan!

Idag har vi haft besök av Fammo, Faffa, Faster & Ester.....och inte att förglömma Kasper!! :-D
Keräsgänget var o firade Mattias i förskott! Han fyller ju år på måndag!!
Bjöd dom på lite mat som var uppskattat....nångång lyckas man iaf!! :-D
Jättetrevligt var det!!

Lördag kväll....vad ska man då hitta på?!?!
Tror ju inte jag får se på melodifestivalen ikväll!! Janne kommer säkert på nåt annat bra sombara "måste" ses!! :-D
Fast mig gör det egentligen inte nåt!

Nåväl....ska gå en runda i huset o se om jag kommer på nåt att göra! Kan inte längre bara sitta framför TV:n och glo!! Så man får söka efter andra saker att göra!!

Nå niin....ha det bra ikväll!!


Då var det min tur!!

Mina inlägg var borta!
Skriver detta bara föratt se om den kommer igång! :-D

Angående Er nyfikenhet om vad jag ska berätta....så får Ni hålla Er till tåls!
Inte riktigt läge att skriva nåt på bloggen än! Ni vet ju hur det är....många som inte vill lämna tasspår!

Fortsatt trevlig kväll till ALLA!!


Bloggtorka!

Har inte så mycket att berätta egentligen....men jag skriver väl några rader iaf! :-D

Har en del att berätta men känner att jag förtillfället inte kan berätta! Jag tar det sen när allt löst sig! :-D

Veckan som gått har det varit arbete och medvetslöshet när man kommit hem! Igår kväll somnade jag nog redan strax efter 8. Jag o Wille tittade påRonja Rövardotter....men jag blev såååå trött!

Idag har vi varit och firat Mommo på hennesfödelsedag! :-D

Jag har äntligen fått hem mina hatthyllor!!! Och det blev såååå bra i hallen. Nu ärdet bara garderoberna att hämta från Ikea. Men det får jag ta nån dag nästa vecka!!

Nu ska gossen in i duschen!!

Nå niin....ha det bra!

Så var denna...

....helgen slut! :-(
Usch vad det går fort!

Igår hade vi festival yra här hos oss! Mommo & Moffa och 2 inbitna festival grannar, Marie & Helen, var här!
Vi hade vår egen poängräkning av artisterna! Jag är annars inte så där jätteintresserad av melodifestivalen! Visst brukar jag titta om det inte finns nåt annat att se på!

Men igår var det riktigt roligt att titta.....just för våra egna bedömningar vi gjorde!!
Min favorit gick direkt till final....Tommy Nilsson!!
Riktigt trevligt hade vi!!

Annars har jag väl inte gjort så mycket! Röjt upp i huset faktiskt. Var en sväng till stan igår o kollade in Mattias som är på LAN i Folkets Hus! Det pågår från Fredagkväll till Måndag kväll. Men jag ska försöka få hem honom redan ikväll!

Nåja,denna dag ska jag fortsätta med tvätten. Tänkte oxå försöka komma iväg på en prommis!

Nå niin....ha det bra!

Oj oj...vad det flyter på!

Förra fredan var vi ju som sagt o beställde kakel o klinker till badrummet.
I onsdags kom kaklet!! Kors i taket! :-D

MEN....ska inte kanske hurra ännu! Klinkret hade Inte kommit än....så vi får väl se hur länge det tar! Till hallen skulle det komma på 2 veckor....men det tog 2 månader!

Men jag tycker ändå det flyter på bra just nu! Hatthyllor på väg, kakel kommit m.m.....!

MEN....nu kommer det tunga!!
Jag orkar inte, ids inte har ingen lust! Vill bara sooooova!! Hushållet håller på och förfaller! Det är så stökigt och skitigt!! Skulle verkligen behöva städa! Men jag ids inte.....känner mig såååå LAT!!

Dessutom är jag så himla shoppingsugen....har nästan abstinens! Men inte kan jag fara o shoppa massa grejer som inte ryms i huset eftersom det är så jäkla stökigt!
Jag måste försöka göra ett ryck redan ikväll och få lite ordning och städa bort den värsta skiten! Så kanske jag kan fara o shoppa i helgen! :-D
Men det återstår att se hur trött jag är när jag kommer hem! Det är så lätt o planera en massa här på jobbet.....men det skiter sig när jag kommer hem!

Nu måste jag nog fortsätta joppa!!

Nå niin....ha det bra!


RSS 2.0