Luleåresan....

Ja, jag måste väl berätta om vår resa till Luleå.....där det hände nåt!!! :-)

För det första så gick allt bra för Wille i Sunderbyn. Synen har blivit bättre på höger öga, och det har ingen större betydelse om han använder glasögonen eller inte. Synen finns där, det är bara hjärnan som ska förstå det (som läkaren uttryckte sig).

Sen for vi iväg för att shoppa. Vi var först på Ica Maxi, men jag blev inte imponerad av den butiken. Det var som att gå på OBS.

Sen lullade vi vidare till Jula, och efter det hamnade vi på Rusta. Där fanns det jättefina ljuslyktor (röd stjärna), och bad mommo köpa. De skulle passa så fint i matsalen! Hon plockade dessa i korgen. Jag o Wille strosade och sökte leksaker (givetvis). Helt plötsligt står mommo där och ser sååå konstig ut, står som en staty (svårt att förklara, men man såg att nåt var lite galet). Jag frågar henne att Vad är det?

Hon hmmmmm:ar lite grann bara, jag frågar igen att Vad är det?

Så säger hon: JAG ÄR SÅ JÄVLA SKITNÖDIG!!! Kan inte du fråga om det finns en toalett, säg att Wille måste på toaletten!!!!!

Nå, det slutade lyckligt iallafall. Hon gick själv o frågade efter toan. Och det fanns en brevid kassorna!


Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer
Postat av: eira

*asg* Härligt mommo!!!! Det är spännande och handla med småbarn och mommosar!

2005-11-23 @ 16:04:55
Postat av: elli

En sån dag!!!!!

2005-11-23 @ 17:16:59
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: agnes

det är så med mommosar. min hon blir alltid nödig när vi ska ut och promenera. och då när vi har hunnit ca tjugo minuter hemifrån då börjar det trycka på. jag får påminna henne om att gå på toa innan vi går ut, men det går ju inte alltid att skita på beställning. så vad gör man?! tar med en potta eller ser till att ha papper med och hålla sig nära skogen eller djupa diken....

2005-11-23 @ 20:55:10
Postat av: smygande tomten

Måste bara berätta om "mommo" i vår familj och Luleå....lika dant varje gång !!!
Vi kör mot Luleå, när vi börjat närma oss Luleå så säger hon: Jag är så j----a pissnödig....och baara viltstängsel överallt !!! Hon säger att det var bättre förr ! då kunde man minnsan dvänga in på någon skogsväg för att pissa.

Jag brukar säga att du hinner pissa i luleå på någon affär, men som sist för några veckor sedan...då blev hon så pissnödig så, då sa moffa och jag att du hinner pissa i luleå och vi for oxå till icamaxi först och det fattar man ju att där finns det toaletter, men hon trodde det inte förrän hon såg det själv och då säger hon: det var väl tur att det fanns toa så vi inte behöver vända hem igen på en gång !!

Så det är så dom är mommosarna ...men inte blir vi väl så när vi blir mommosar? ! Visst inte ??

2005-11-23 @ 21:50:47
Postat av: kajsa

Det var ju ett naturligt nödläge!!! Det var nog det dyra fikat på sjukan som pressa på...

2005-11-24 @ 07:09:55
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: häxan1

Nu är man, visst BERÖMD, med sin bajs!
Tur, att jag är inte ensam, läser jag här på blogget.
Hör Du, smugande Tomten, NI KOMMER VARA PRESIS, SOM VI, MOMMISAR,vänta bara!

2005-11-24 @ 12:07:55
Postat av: kajsa

Hejsan! Nästa gång du kommer till mej kan du få kramas lite med Bertil om du vill...

2005-11-24 @ 15:19:31
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Emma

Min mamma blev alltid kissnöding när vi gick på promenad men så är hon ju mommo också:-)

2005-11-24 @ 17:44:42
Postat av: Anki

Varför skulle hon skylla på Wille bara för att han är liten. Du kunde ju frågat: Har ni nån toalett mommo håller på och skiter ner sig.

2005-11-24 @ 19:10:53
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker