Nästan 1 miljon

JA!! Eira!! Wille vann nästan 1 miljon igen. Det blev hela 25 kr...inte illa!!

Wille fick smak för lotter hos Fammo. Han köpte 1 Sverige lott och hade två st 1 miljons symboler. Han var såååå lycklig att han nästan vann 1 miljon....wow!!!! :D
Så igår när vi var på maxi så skulle han istället för en dricka köpa en lott....så då fick han köpa en trisslott. Han hade tur och vann 25 kr.

Idag har jag börjat prismärka grejerna jag ska sälja på loppis. Jag tycker det är jättesvårt....jag bryr mig egentligen inte om att få mycket pengar....jag vill bli av med "skiten". Så det blir i princip att skänka bort sakerna....hoppas jag....så jag inte tar överpris!

Nä, nu ska jag se på nyheterna om Ekfors o Karungi Skola!!

Hej hej!!

Nöjd!

Årets semester gick ju mest i regnets tecken, eller när de väl var strålande solsken så låg vi på stranden. Under semestern har jag några standard projekt, såsom tvätta alla täcken, kuddar, bäddmadrasser m.m. Brukar passa på när man kan hänga ut o torka. Men denna sommar hann jag inte göra det. Så igår kväll bestämde jag mig att jag måste vakna tidigt så jag hinner tvätta bäddmadrasserna så de i sin tur hinner torka innan kvällen.

Gissa om jag sovit dåligt i natt. Jag har bara drömt om dessa jäkla madrasser. Så klockan sju vaknade jag med ett ryck, precis som när man försovit sig. Snacka om skönhetssömn....NOT!!

Nåja, nu är iaf madrasserna snart torra! :)

Men nu är jag så nöjd. Putsat fönstrerna i hall, vardagsrum o sovrum. Dammtorkat och vaskat av golven. Så nu är det sååå fint, tycker jag iaf. Det är i det läget när man tycker att det är så rent o städat så man plockar minsta lilla smula från golvet. Går omkring och plockar o torkar så det absolut inte blir stökigt eller skitigt!!

MEN!!! Hur länge varar detta, skulle tro att imorrn eftermiddag är det kaos igen!! Kan vara redan ikväll, om jag tappar lusten att plocka o torka! :D


Sen är det ju det där med främmande. När man har så här fint...enligt mitt tycke. Då kommer det aldrig nån o hälsar på. Men när det är värsta kaoset, skitigt o jävligt. Då minsann, då vankas besök!! Det är konstigt det där. Är det så hos Er oxå???

Idag har jag iaf gjort ett försök att få hit min syster. Få se om hon orkar dra sig upp från medvetslösheten på soffan!! :D

Nä, nu är det risk för kaos....ska gå o plocka o torka!! Hahahaha!!!

Ha en go kväll!!

Bortskänkes

Det är med en klump i halsen jag har fattat ett beslut. Vi har inte plats att förvara denna junior säng någonstans, så nu måste den ut ur huset. Det är en riktig raritet, en klenod. Vet inte hur gammal den är, men i den har iaf Jussa, Mattias och Wille sovit. Måtten är ungefär: 54 cm bred och 1,70 lång.

Så om någon är intresserad är det bara o komma o hämta den. Annars måste jag ta ett ännu mer förfärligt beslut, den åker i vår "majbrasa"! :D

image86

Snyft! :)

Helg!!

Ja, då var det äntligen lördag! Skulle ta sovmorgon, vaknade 07,45 inte såå illa.....som en klocka. Under helgerna har det blivit att jag vaknar just 07,45. Det är iaf bättre än 06,15 som det vart tidigare.

Idag har jag tänkt starta med lite höststädning. Det känns som att jag har lite inspiration för det. Men hur långt det räcker...det återstår att se. Gjorde iaf bort det värsta igår....dasset. Grovskrubbning av dasset är så tråkigt. Men nu är det gjort!!

Wille ska iväg på äventyr idag. Han o Rasmus ska till H & M och ha myshelg och sova över där. Wille ser så fram emot det. Och jag får inte följa med, har Wille bestämt!! :D
Fast det här är bra träning för Wille.....och för mamma!!

Fast det är ju inte så farligt längre. Sedan Wille flyttade upp på vindan så har han sovit varenda natt där. Jag hade svårt de första nätterna men nu går det bra!

Nä, nu ska jag börja i nåt hörn så man blir klar nångång. Och få se vad man hittar på ikväll när lillen är borta. Jaaa, hemma måste man ju vara...ifall att....ni vet....!

Ha en bra lördag!

Måste bara tipsa!

Kolla in denna sida/blogg: http://www.lifeofleif.com/
Den är så bra!! :D

Nä, nu väntar matlagningen...blir stuvade makaroner och bacon. Riktigt sliskigt och gott!!

Hej då!

Ett litet uppehåll! Med uppdatering!! Å en gång till!

Tar ett litet uppehåll för ett tag. Vet inte hur länge. Men mitt zoom program har gått ut, så jag väntar på att få full licens till det. Man har blivit så bortskämd, så jag ids inte läsa bloggar nå mer utan zoom.

Men fy vilket väder vi har. I morse när jag skulle gå till bussen så höll jag i paraplyet, men tänkte att det blir säkert inte regn så jag lämnade paraplyet hemma. Tji fick jag. Som tur var har chefen ett paraply på sitt kontor, så jag fick låna det. Men nog blev jag blöt om benen...och finns det nåt äckligare än att ha blöta jeans...usch vad det klibbar!!

Nu är det ju perfekt väder för att dona på inomhus. Hrmmm...tror inte det blir nåt av det ändå! Den där inspirationen har jag fortfarande inte hittat.

Nå väl, hoppas jag får serienr till zoom snart. Men tills dess...ha det bra!!


Måste bara visa ett foto på mig o min syster. Det är sällsynt med så bra foto på oss!!



Kolla in länken, mammas gossar spelar! :)


Den som söker..

..han finner. Man brukar väl säga så. Jag söker inspiration för att städa. Men jag finner den icke!! Har iaf börjat röja lite grann....men det räcker inte. Jag måste ta i lite hårdare så det blir ordentligt städat. Nåja, den som söker han finner....kanske nån gång, inte direkt...eller hur! :D

Igår åkte vi till Keräs. Det var egentligen tänkt att vi skulle ta upp potatisen, men regnet öste ner. Det lär väl inte torka upp alls efter detta regnande. Så få se om pottisen kommer upp alls i år!

Willes kusiner hade oxå kommit till Keräs. De har inte setts sen den 7/7, så Wille bestämde sig för att stanna i Keräs och sova där.

Igår var vi till grannen på 30 års "kalas". Deras son fyller 30 så vi var o firade honom. Men så jag fick skratta. Det blev ett riktigt skrattkalas. :D

Så nu när Wille inte är hemma så bestämde jag mig för att ta en riktigt sovmorgon. Vaknade vid 07,45...åhhh...jag skulle ju sova läääänge!! Vägrade att kliva upp, så jag har legat o snurrat i sängen till 09,30.

Nä, om jag skulle ta en runda o se om jag hittar den där inspirationen som gömt sig så bra.

Ha en skön söndag!!

Skriver som de..

..flesta andra....huvva vad jag är trött. Det är nästan hopplöst att kliva upp på morgonen. I bussen hem idag höll jag på att somna, hade såå mycket grus i ögonen. Har nu efter middan tagit en liten tupplur på soffan, men är fortfarande skittrött.

I morse hade jag en jättebillig tonårsson. Jag hade kunnat sälja honom för 1 kr. Det finns två pojkar som är ganska lika. En 7 åering som är som en lärka på morgonen och är på väg till skolan redan tio i sju. Tonåringen får man inte upp ur sängen och som bara morrar när man pratar med honom.

På eftermiddan efter skolan så har jag en 7 åring  som morrar och har såå tråkigt och en tonåring som är som en lärka och urtrevlig!! Suck!!!!


Nu blev det skrivtorka!!

Ha en fortsatt bra kväll!

Igår..

..hann jag inte ens starta datorn. Det var styckning o frysning av älgkött. En del kött blev det. Jag brukar annars inte ta reda på soppkött men nu gjorde vi det. Det är ju så gott med köttsoppa. Tänkte att nu ska jag ta mig tid att göra det nån gång.


Jag fick se en ganska sorglig syn en dag på bussen. En "gammal" arbetskollega, som jag jobbat med på mitt förra jobb, har det verkligen gått utgör med....verkar det som.
Han åkte med samma buss som mig. Satt i sin egen lilla värld och spelade luftgitarr och var ganska så berusad.
Det var inte kul att se. :(

Annars då? jaaa....i början av veckan hade jag massor med ideér om vad jag skulle skriva om. Men nu är det som bortblåst. Är kanske bloggtorka på gång.

Jag hade tänkt publicera lite bilder från i lördags, men de jag tagit är bara svisch bilder. Kameran i min nya mobil är så seg....så innan den hade tagit själva bilden så hade personerna redan hunnit flytta på sig. Men ni kan ju få se lite svisch bilder om ni vill!! :D

image80

image81

image82

Hahaha....inte enda bild blev bra!!!

Killen här nere var en som sjöng emellanåt....när "kändisarna" tog paus. Han var ruskigt bra....nästan så att man kan säga: Stenmark o Måns...släng er "nånstans".

image83

Äsch, nu vet jag inte vad jag skriva. Ha en gó kväll!

Ojoj!! Med fortsättning!

Vilken lördag vi hade!! Började med att vi gick på Waldorf och käkade gott. Testade på Japansk mat och det var himla gott. Sen var vi lite kulturella, det var ju kulturnatt och öppet hus på Kulturens Hus. Jättefint var det där!
Därefter begav vi oss på en bar och tog nåt att dricka och sen iväg till kvällens höjdpunkt!!

Vi hade ju köpt de billigaste biljetterna så våra platser var på läktarna längst bak....nästan. Vi hamnade bland en drös med tanter som blängde på oss när vi sjöng med i låtarna. Nere på "isen" satt de som hade bokat bord och ätit fin middag och betalat dyra pengar för de biljetterna.

När vi satt där uppe så ser  vi att folk går in o ut från isen och att det inte finns nån vakt där. Så vad gör vi då?? SÅKLART så trippar vi ner från läktaren och in på isen och hamnar LÄNGST FRAM vid scen!!!
Där framme stod vi resten av kvällen och diggade och skrattade. Jag har träningsvärk i magen av allt skrattande. Det var inte så värst mycket sång o musik....men HUMOR hur mycket som helst. OJ vad det var kul!! SKITBRA var det. Efter Mikarl, Kjell & Martin fick vi vänta över en halvtimme innan Måns dök upp. Han körde sin hits och som om det var planerat så gick brandlarmet. Jag kan slå vad om att det var uppgjort. Bara för att vi inte skulle börja ropa  "en gång till"....för Måns har väl inte så många låtar  i sin samling.

Ja då var det bara o gå ut. Vi gick genom en sidodörr och var bara några stycken som stod där. Det var en typ som ställde sig brevid mig och då säger Berit: Titta vem som står brevid dig. Och det var ju Mikael Tornving!! Hahaha....jag hälsade på honom och fick en autograf!! Hann surra några ord med honom!! Det var ganska häftigt!!

Sen kom Kjell ut....men fy vilken stöddig typ. Det var några andra som försökte få autograf av honom men han bara nonchalerade dom!!


Nä....nu är det ett himla tjat här. Jag fortsätter skriva lite senare. Vi hörs igen, jag har så mycket att skriva om!!

Ps. Hälsar DiscoCrew välkommen till min blogg!! Wille hälsar oxå!!


Såja, har nu en lugn stund för att kunna fortsätta skriva. Bara jag nu kommer ihåg allt jag tänkte skriva om tidigare!

Efter att vi hade varit på showen drog vi vidare in mot stan. Där gick vi på några krogar. Vi var även danssugna och for på Olivers men det var såååå mycket glassplitter på dansgolvet  så det gick inte att dansa där. När vi kom ut fick man stå och "dra" skorna mot trottoaren för att få bort allt splitter!
Så när det inte blev nå dans så for vi o käkade och åkte sen hem!! Och tur var väl det....klockan var 03,30!! Kors i taket, jag som annars brukar bli sååå trött och åka hem vid 12 snåret!


Nu blir det avbrott igen. Är det ens meningen att jag överhuvudtaget ska få skriva mitt inlägg färdigt eller??

Ha det...få se om jag skriver färdigt ikväll eller imorrn!

Jag borde inte..

..sitta här. Jag skulle ju dammsuga och skura golven idag!!
Usch, jag har ingen inspiration alls. Men jag MÅSTE...fy det är sååå skitigt!!

Wille och Janne har åkt till Keräs för att jaga äkg! Angående köttet dom styckade igår - Faffa och Alvar sköt en tjur i måndags....ja dom sköt båda två på samma älg tydligen!! Det köttet är i frysen nu. Idag har de oxå fått älg, en stor kviga som en av gubbarna har skjutit.
Typiskt så var inte Wille där då. Hoppas dom får nåt ikväll eller imorrn när Wille är med.

Nääää...nu fick jag skrivtorka!! Jag vet inte vad jag ska skriva nå mer. Nu måste jag gå och ta itu med golven.....kanske. Eller så skjuter jag upp det till imorrn. Jag hinner ju innan jag drar iväg till Luleå!
Nä nä...nu ska jag inte försöka slingra mig! Fram med dammsugaren!!

Ha en trevlig helg! Vet inte om jag ids blogga imorrn innan jag åker!

Spiran

När man precis har fått lägga undan myggdödaren, efter en låååång sommar med mygg, så har jag plockat fram den igen!!
Verkar bli som förra året. Dessa små flugor finns överallt. Jag har ingen frukt alls i huset. Blommorna har  jag kollat så de inte är sura....snarare ökentorra!!
Men dessa småjävlar finns nu överallt. Så jag har helt sonika plockat fram spiran....få se om de inte dör av det!! Jag har även gjort Kajsas drinkblandning som jag fick tips om förra året!


Idag kom älgjägaren hem. Men ingen älg hade det blivit. Men styckat hade dom gjort, så det blev en del älgkött att frysa in.

Wille är just nu o leker med Jesper o Robin. Han är egentligen jättetrött, han har klivit upp klockan 5  imorse. Så  när Jesper far hem vid 19 är det nog en liten Wille som kommer att stupa i säng!

Jag har orkat städat dasset idag iaf. Är i en sån period att jag inte ids göra nåt. Tänkte att jag tar golven imorrn. Dammtorkning får vänta till en annan dag eller annan vecka.

Janne hämtar killarna imorgon kväll till Keräs. Jag åker på lördag morgon till Luleå. Vi är ett gäng tjejer som ska gå på Ladies Night. Ska se på Mikael Tornving, Kjell Bergström, Martin Stenmark o Måns Zelmerlöv. Jag ser mest fram emot att få se o höra på Mikael Tornving....jag tycker han är helt suverän!!

Nu ska jag gå o se om jag har nå fluglik i köket. Ni ska en bra kväll!!

FTV

Idag var det dags för besök hos tandläkaren. Det var tänkt att tanden skulle rotfyllas idag men icket. I ena roten var det ännu infekterat. Ny tid igen om drygt 1 månad.
Usch vad jag gruvar mig inför slutsumman sen....fy, det finns ju andra saker man vill sätta pengarna på!!

Wille har tagit ledigt från skolan imorrn. Han är i Keräs på älgjakt. Åhhh så han har sett fram emot att få vara med.
Janne hämtade honom från skolan idag och dom har suttit på pass under eftermiddan, men inga älgar syntes till. Hoppas att det händer nåt imorrn så Wille verkligen får vara med när det händer!! :)

Nog är det typiskt. Jag hade tänkt passa på att städa lite nu när jag inte har nån liten gosse hemma. Men vad händer?? Jo....jag "filar" en "liten" stund....men blir medvetslös. Fast, jag har inte dåligt samvete för det. Jag har inte sovit på soffan på flera veckor (kors i taket)!!!


Jag måste ju avslöja en sak. Jag har lyckats hitta en bra funktion som jag kopplat till bloggen. Där kan jag sitta o spionera på vilka som besöker min blogg. Fan vad kul det är. Nu har man en liten överblick på vilka som läser. Det är bara roligt tycker jag!! Så ALLA tjuvläsare, fortsätt gärna läsa min blogg....jag har inget emot det. Men visst skulle det vara roligt att få en kommentar av Er. =D


Tror jag kryper ner under täcket nu!! Sov Gott!!

Lasse dubbeltre!!

Wille har gått i några veckor och nynnat på en låt....han sjunger Lasse Dubbeltre!! Det var när han varit o doffdoffat med Jussa och spanat på brudar som han hade hört den låten.
Igår kom jag äntligen ihåg att be Moster fråga utav Jussa vad det är för låt "Lasse dubbeltre"! Det visade sig vara "Lasse W" som sjungs av DiscoCrew....verkar vara inte allt för kända som gjort den som en rolig grej!! Så halvsju i morse DOFFDOFFADE vi här och diggade till Lasse W.
Försökt hitta den på nätet så ni skulle kunna lyssna på den....men hittar den inte.

Nåja, vi diggade inte bara till Lasse W....det blev doffdoff på hög nivå till "Fågeln Roger". Men den tycker jag är sorglig....stackars Roger.


Ja, annars då! Här händer inte mycket. Janne har vi inte sett sen i söndags. Han jagar älg i Keräs.
Wille sover som en stock uppe i sitt rum. JAG kan INTE sova. Jag ligger ju helt ensam här nere nu....förutom Ella då. Men det är ju så tyst. Ingen Wille eller Janne som snarkar brevid!! Huvva vad jag har sovit dåligt!! Sen när klockan ringer då känns det precis som att jag just har somnat!!

Rensningen till Loppisen ligger på is just nu. Måste ju hejda mig lite. Tar det sen när loppisen närmar sig. Jag har lyckats ordna i bodan så en del får plats där och en del i skrubben på vindan.  Så nu är det inte såååå stökigt längre i Willes rum.

Nu ska jag gå och se till Mattias. Han har haft ont i halsen sen förra veckan och nu när han kom hem så hade han feber.  Men det är klart....när man envisas med att gå i huvtröja bara!! Eller egentligen kanske inte....verkar vara många som har ont i halsen, så det är nog nåt som går runt just nu!


Ni ska ha en ypperligt Trevlig Kväll!!!

JUST JA!!! Glöm INTE....IDOL börjar ikväll!! Äntligen nåt sevärt på TV:n!!

Det var en gång..

..en liten kille som fick ett nyrenoverat rum. Fint och städat var det. Killen myste i sitt rum och sov sååå skönt där.
Men en dag fick mamman i huset tips om att det skulle vankas loppis i byn. Mamman blev eld o lågor och började rensa friskt i huset. Lill killens nystädade finfina rum blev allt stökigare o stökigare. Mamman hittade såååå mycket saker som hon fyller i detta finfina rum med.....!!


SUCK!!! Loppisen är först den 29/9. Jag har fyllt Willes rum med massa saker. Nog kunde jag ju ha väntat liiiite med att börja samla ihop saker. Jag har ju ingenstand att förvara allt innan det är dags för loppisen!! Idag har jag gått igenom köket o källaren....så just nu är hallen oxå fylld med saker. Måste gå ut i bodan och se om jag kan göra lite plats och förvara sånt som inte är fuktkänsligt!!


Nu ska Wille surfa....så det blir inget mer idag!!

Ha en god kväll!!!

Få se om det funkar!

Herregud vad det går trögt på nätet just nu, så få se om detta inlägg blir publicerat eller inte.

Wille sov sin första natt på vindan förra natten. Det gick bra, även för mig oxå, han tyckte att det var skönt och att han har såååå skön säng. Inte ramlade han ner från sängen heller. Han var lite orolig för det.

Sussi har fixat lokal för en loppis, och jag har givetvis anmält mig. Så nu rensas det för fullt. Jag har t.o.m kläder som har prislappen kvar....aldrig använda!
Så nu ska det slumpas bort lite saker. Annars brukar mina saker o kläder slängas eller brännas upp i majbrasan så det är ju bra om man får en liten slant för de.

Nä, nu ska jag fortsätta med rensningen!

Ha det gott!

Sååå mycket skrot..

Idag har vi varit och hämtat Willes nya säng. Så nu har vi startat med inredningen av Willes rum. Men herrejestanes vad mycket skrot han har. Vi har sorterat hela dagen idag men vi är inte färdiga än. Mycket åker till Segerlund, en del grejer ska vi sälja på loppis om det blir av.

Men fint blir det när vi väl får dit nya möbler. Får köpa lite allt eftersom.

Sen är det ju det där med navelsträngen. Han ska ju börja sova i eget rum. Hittills har han sovit i vårt rum, men nu ska det lilla livet sova på vindan. Hur ska JAG nu kunna sova när jag inte hör honom snarka. Det är nog jag som är mest orolig än vad Wille är. Fast just nu sitter han här brevid och planerar att hämta ner hans täcke o kudde. Han har ju ännu sin gamla säng här i vårt sovrum!!

Förresten Anki! - Vill ni ha tillbaka Jussas gamla säng??? :)
Den är ju i så bra skick....så inte kan jag slänga den! Det är ju en klenod!!

Ikväll kommer eventuellt M förbi. Vi ska ordna ett 80-tals inspirerat kalas i oktober. Så vi ska planera lite inför det!!
Så för att få lite känsla för det så lyssnar jag på .

Ni ska ha en fortsatt trevlig kväll!!

RSS 2.0