Semestervecka nr 2

Imorgon startar vecka 2.

Förra veckan gick så hiskeligt fort, jag hinner inte med. Hur ska inte denna vecka då gå!!


Måste ju skriva lite om det jag skrev om i förra inlägget, men som försvann.

Jag ska åka till Brighton med Lena P och en kompis till henne. Vi ska åka och hälsa på Mariann som bor där.
Eventuellt följer oxå Katta med om det finns sovplats hos Mariann. (Lena!!, maila Marianns mailadress åt mig)
Det ska bli en kul resa. Har alltid velat åka till England.
Trippen kommer att ske i Oktober.

Sedan planerar jag o Wille att åka till Uppsala och hälsa på Lena o Co. Wille ska då få följa med Oliver o Matte till BMX bana. Och detta ser Wille fram emot sååååå mycket!!


Imorgon åker vi till Luleå och hälsar på Berit o Co i ett par dagar. Det ska bli roligt. Luleå resa är vår standard semester resa....vi brukar inte komma så mycket längre!!

Nä....nu slog bloggtorkan till. Ingen aning om vad jag ska skriva om. Så Ni får ha en fortsatt trevlig kväll!!

Ett inlägg innan helgen...

Detta inlägg skrev jag igår, men hela bloggen var ju bara knas....som tur är så
fanns det kvar en del av inlägget!! Onsdag kväll o resten av veckan sammanfattning saknas. Och jag ids inte skriva om det!! :(
Fy vad less man blir!! Nåja håll till godo meden del av veckan iaf!!



Ska väl försöka sammanfatta denna vecka....tycker tiden rusar iväg så jag hinner inte sitta här vid datorn!!

Men vilket kanonväder vi ändå fick. Prognoserna var ju helt annat än det blev. Så vi har faktiskt varit på stranden varje dag!!

I tisdags var min kusin Thomas med sambo Helen hit på en liten middag! Mommo o Moffa var självklart oxå med. Janne han missade hela middan. Han åkte tidigt på morgonen ut till skärgården för att hjälpa Håkan med att få taket på plats på hans nya stuga. Detta tog hela dagen o kvällen så han var hemma först vid 10.
Men jättekul hade vi!!!

Onsdag!!?? Vad gjorde vi på onsdag.....måste fundera!!!
Jo just ja, på morgonen hade jag tid hos tandläkaren. Storstädning av tanden var det. Nu har jag massa saker i roten på tanden som ska vara där i 6-8 veckor innan det är dags för själva rotfyllningen!!
När vi kom hem, drog vi iväg till Mattis och badade!!
På kvällen var vi på den årliga bastuträffen hos Lena P o Oliver.

Ostädat värre...

Här i detta hus händer ganska ofta att det blir rena svinstian. När man tappar städlusten totalt så tar det bara 2 dar så är det rena kaoset. När det går så långt vill man inte vara hemma och då rantar man istället runt hos folk....bara för att slippa vara hemma. Då har det gått ytterligare 2 dar och DÅ är det äckligt!!

Så därför spelar det ingen roll att jag har semester.....man MÅSTE göra en röjning!! Detta betyder inte egentligen städa. Man plockar undan allt skrot och torkar synliga ytor, skurar dasset och tar upp värsta skiten från golvet. :D

Detta har jag gjort idag!! :D

Denna snabbröjning tar inte så länge så därför har jag oxå hunnit pressa på altanen oxå!!
Nyss har jag skalat färdigt potatisen till gratängen, och om en timme bör man nog  börja tillaga köttet.


Wille har legat och sett på film mest hela dagen. Jag åkte på en hiskelig förkylning i fredags och har nu smittat Wille. Han är inte dålig på nåt vis, bara förkyld. Men jag bad honom ta det lilla lugna idag så att han inte åker på sån där förkylning som varar fram till vintern. Dessutom vill han inte smitta sina kompisar! :)


Är det förresten nån som vill fara med på Markoolio??????????????

Jag och Wille ska dit. Vi såg honom för några år sedan på Lule Kalaset och den showen är bland det bästa jag o Wille nånsin sett!!!
Den "gubben" vet minsann hur man roar barn!! Jaaa...även vuxna oxå....men framförallt barn!!
Vi måste bara dit och se honom....han är sååååå suverän!!!!!!!!

Så om det är någon här från byn som är på väg dit.....kanske jag o Wille får lifta med er??!!??

Nä...nu ska jag gå och pressa en stund till. Dom har ju lovat sämre väder i slutet av veckan. :)

So long!!!

Sola o bada....

Äntligen har semestern börjat!! Som jag har längtat!!
Idag har jag, Wille, Anki o Anna legat några timmar på mattisstranden, skönt var det. Jag o Anki har t.o.m badat. Kändes jävligt kallt i början, men sen närman väl hade doppat sig var det ganska behagligt!
Man måste ju passa på, man vet ju aldrig när kylan kommer! Jag brukar ha tur med att det är fint väder på min semester, men det kan ju bli bakslag...man vet ju aldrig!!

I Lördags var vi o firade Ankis stora dag. Herregud vad jag hade roligt. Länge sen jag hade så kul. Det var så roligt att träffa Ankis barndomskompis Karin, som jag inte pratat med på flera år.

Det blev faktiskt inte så mycket alkohol (även om det verkade så)....många liter vatten gick det istället.
Så jag drabbades inte av ont i håret på söndagen!! :D

Vi dansade o hade roligt till ganska sent på natten. Fast inte så sent som Anki eller sååå sent som de som låste stället!!! Eller ska man säga tidigt!?!

Ikväll är vi bjudna till H & S på nyrökt Sik....åhhh det ska bli sååå gott. Det är en av sommarens bästa maträtter!! Jag o Wille skulle kunna leva bara på det!!

Imorgon har vi en liten släktträff här hos oss. Vår kusin Tomas (lill-Helge) med sambo har kommit hit upp!! Och det var inte igår....jag har sist  träffat Tomas när vi var tolv. Då var jag ner till Eskilstuna och hälsade på dom!!
Jag o Tomas är lika "unga" så vi har lekt mycket när vi var små!!
Dom åker hem igen på onsdag, så imorgon kommer dom över o käkar middag här. Har även bett Anki komma och mommo o moffa kommer oxå förståss!!

Nåja, nu tänkte jag eventuellt göra nån nytta här i huset som håller på att förfalla!! Fast, kanske jag skjuter upp det till imorrn!! :D

Ha det gott!!!

SEMESTER!!!

JAPP....på måndag börjar det!! Nu är man ju bara ledig helgen....men på må¨ndag börjar 4 veckors semester!!

Jag och Perka (busschauffören) börjar semestern på måndag. Och vi har beställt bra väder!! Så nästa vecka bär det ut till sandbankarna med Anki.......hoppas jag!! :D

På tal om Perka, det är så roligt för det var han som körde bussen redan då när man gick på Gränsskolan. Och han kommer ihåg det!! Fast han blandande ihop mig o Anki först!! :)

Tandvärken har gått över, som tur är!! Är inte alls orolig för rotfyllningen. Min tand är alldeles död. När jag var där i onsdags var det första ggn som de borrat i min mun utan bedövning....det berode på att tanden var död. Ingen känsel alls.

MEN idag när vi hade varit på Frasses så kände jag en hård bit i munnen. Det var en gammal lagning på min döda tand som lossnade. Antagligen pga joxet dom gjorde i onsdags. Åkte till tandis, men dom hade stängt....redan klockan 14 var det stängt!!!
Så nu sitter jag med värsta hålet i min tand....är så rädd att den provisoriska lagningen oxå ska lossna!!

Bra batning....törs nätan inte äta nåt!!! :D

Nä....nu ska jag kanske gå o lägga mig!!

Ha det gott!!


Aj aj...

Jag ser ut som Lina i Emil i Lönneberga. Jag trodde det bara existerade på film, men icket. Min kind är sååååå uppsvullen. Fick värsta tandvärken i söndags, fick ordning på tanden(trodde jag) men sen svullnade halva ansiktet upp och det värkte i kindbenet.

Har idag varit akut till tandläkaren och hela käften är full i var. Rotfyllning blir det. :(
Hon öppnade och rengjorde idag men ska fortsätta behandla nästa vecka.
Så jag vet minsann vad jag ska göra med mina semesterpengar....3500 spänn blir slutnotan!! :(

Hade ju som planer att åka till Thailand i November....men tyvärr....jag kan inte skita pengar.


Nu har jag iaf fått något sånär datorn i ordning. De flesta programmen är installerade.....men vissa saker får jag inte igång. Vetefan hur jag ska ställa in inställningarna så det fungerar. Mattias måste hjälpa mig!!

Nåja....har suttit framför datorn sedan klockan 5....fan vad det bränner i axlarna och nacken. Nu ger jag upp för idag!!

Ha en bra kväll!!

Nu kopplas..

...hårddisken bort. Dom ringde idag och meddelade att imorrn kommer nya hårddisken. Så nu måste vi koppla bort den gamla.

Så vi får väl se om jag kommer online imorrn....eller om det barkar åt h-vete!! :D


Men vi ses väl imorrn. Eller åtminstone en del av Er!! :)
Skojsigt blir det!!

Er andra passar jag redan nu på att önska en Trevlig Helg!!


Väntar o väntar

På att Dell ska ringa för att boka tid för byte av hårddisk. Datorn är inte riktigt kry, så det börjar vara dags för utbytet.

Nåja, de hör väl av sig så småningom.



Vad gör Ni på fredag?
Känner att det skulle vara "kuligt" att sitta ner o surra o dricka lite vin eller så. Känner mig så himla uttråkad, man bara låtsas städar o donar. Det händer som inte så mycket kuligt just nu.

Så om nån annan känner sig uttråkad eller bara allmänt har lust att sitta o surra o ha lite kuligt, tänkte jag att vi kan vara hos mig! :)

Det blir inte nån större planering eller så....kom som ni är!! Fredag vid 18-19 snåret. Jag är hemma!!

Men, jag blir absolut inte besviken om inte nån alls kommer...det är ju semestertider och många har fullt upp!! :D
Jag har förståelse för det!! Men hoppas givetvis att nån har lust att komma!! :)

Nå niin...ha det gott!!

Det löste sig

Jag får sluta tio i tolv så jag hinner springa till bussen. :D


Sitter och tar backup på vissa saker nu när disken ska bytas ut. Inte så lätt att välja vad man vill spara. Nåja, det finns ju att ladda hem igen, men det ärju det att komma ihåg ungefär vad man hade på datorn.

Nu är en skiva klar, måste fortsätta.

Hej hej!

Datorkrasch och dyr mjölk!!

Snart blir vi utan dator i ett par dagar. Jag fick problem med datorn efter att zoom programmet installerades, eller jag trodde att det berodde på det. Datorn hängde sig hela tiden. Så jag satt hela förra helgen och försökte lösa problemet. I den vevan körde jag en scanning med virusprogrammet och den hittade ett hot som den rekommenderade att jag skulle ta bort. Nå...vad händer!! Jo, jag kan inte starta windows efter det.

Ringde Dell Supporten, som jag måste säga är en fruktansvärd bra support. Killen hjälpte mig att köra en check av datorn, och den larmade på hårddisken. Körde igång en reparation, som tog nästan 8 timmar, men efter det kunde jag starta windows. Men som det ser ut så håller hårddisken på att krascha.

Dom ska skicka en ny hårddisk till oss under nästa vecka, så vi får byta ut den.
Min dator är en s k hem-pc, och avtalet går ut i november. Det senaste halvåret har datorn varit in på reparation, DVD brännaren är utbytt och nu blir hårddisken utbytt. Ganska bra att ha en fräsch dator när man ev. ska köpa ut den!! :D



Nästa vecka börjar Wille och Janne semestern. Jag jobbar ännu 2 veckor till!!!

Förresten!! Vet ni någon som åker från Karungi och in till stan och börjar jobba 07,00 eller 07,30??
Jag kan givetvis ta 07,30 bussen...men hinner inte med 12,00 bussen hem eftersom jag slutar då kl 12,00. Måste då vämta på 13,45 bussen. Missar ju flera timmar på badstranden!! HAHA HA HA!!
Nåja, det löser sig säkert!!



Men vilka härliga dagar det har varit. Idag hann vi iväg till Mattistrand. Hade tänkt bada, men det var så friska vindar så jag hade ingen svettbombs känsla och behov av ett kallt dopp!! Får se, kanske imorrn!!

Igår var vi på kvällsdopp med Kajsa, Kasper o Lydia. Eller ungarna tog ett kvällsdopp. Efter det hakade jag med Kajsa, Joannah, Algot o Lydia in till stan o handla "lite". Var och storhandlade tidigare i veckan och behövde bara komplettera med lite mjölk och ost!! Men FAN vad mjölken är dyr på ICA Maxi!!
Några liter mjölk och en ost gick på över 900 spänn!!! Är dessa priser pga IKEA effekten....eller VA??? :D

Nåja, nu ska jag ta och sörpla i mig en kopp kaffe!!

Ha det så gott!!

RSS 2.0