Vilken Vecka!!

Man brukar ju som oftast alltid ta sig tid för att läsa och kommentera Era bloggar och även få ihop ett litet inlägg.
Men denna vecka har det varit så fullt upp så den tiden har liksom inte funnits. En positiv sak är ju iaf att den här veckan har gått fort!

Men nu har jag iaf tagit mig tid för lite bloggning!

Men huvva vad hemskt att läsa om Eiras Oscar!! Det är en förbannad cykelverkstad vi har här i stan.....usch man blir både arg och rädd!!
Nu är jag så upprörd över detta så det känns som att jag inte kan skriva om nåt annat!!!!



För övrigt i veckan har det väl inte hänt så mycket. Det har varit kalserande och föräldramöte. Ikväll tänkte jag faktiskt, om jag orkar, göra en snabbstädning. Det är så fruktansvärt stökigt hos oss. Men nån "djupare" städning blir det inte. Det är ingen idé pga bygget. Fast snart börjar det nog hända en hel del med bygget. Jag har börjat se ut vilka tapeter jag ska ha. Fast badrummet har jag inte lyckats fundera ut än.

Nä, nu sitter chefen här...blir inte mycket mer nu!!

Trevlig Helg!!!

I´m back!

Hej på Er Alla!!

Nu är jag tillbaka!!
Har inte varit in på bloggarna sedan i onsdags så jag spånar bara igenom allt som Ni har uppdaterat.

Nå anledningen till att jag varit frånvarande är en fruktansvärd huvudvärk som jag åkte på efter ryggmärgsprovet.
Det är den vanligaste "biverkningen" man kan åka på, men det är tydligen ändå inte så vanligt att man får det! Men men, med min vanliga otur så åkte givetvis jag på det. Det är nog bland det värsta jag varit med om. Men det "sjuka" är att när man ligger ner så blir trycket jämt i huvvet och värken är som bortblåst, känns ingenting. Men så fort jag har lyft huvvet några centimeter så har det bultat.



Helgen har varit bra, smådonat så gott jag kunnat. Tvättat massa tvätt och höststädat där ute. Var på en långpromenad i skogen med Helen och Rasken. Det är såååå härligt att gå i skogen på hösten. Medans vi prommade med hundarna så var Wille och spelade Play Station och åt glass med Marie! Han var såååå nöjd när jag hämtade honom! :-D

Nä väl, nu börjar lunchen att vara slut!! :-D

Ni ska ha en fortsatt trevlig dag!

Förresten!!!
Cessi (om du läser detta) - vad kul att du kommer "hem"!!! Hoppas att vi hinner ses!! :-D

IDOL!

Äntligen får man se på Idol....har väntat heeeela veckan!! Dessutom får jag gott sällskap oxå....Sussi kommer förbi och ser på Idol med mig. :-D

Jag tror att Janne o Wille åker till Keräs redan ikväll....imorrn vankas det potatisplock. men jag åker dit först imorron bitti!
Så efter lördagen har man drabbats av den årliga jätteträningsvärken!!

På måndag morgon bär det iväg till Umeå på läkarbesök igen. Så på måndag morgon måste jag kliva upp senast 04,00!!! :-0
Sen på måndag eftermiddag ska jag göra nåt fysiskt arbetsprov, cykling samtidigt som de ska ta en massa prover på mig. Men jag gruvar mig inför cyklingen.....det med tanke på den JÄTTEträningsvärken som jag kommer att dra på mig från lördagen! :-D

På tisdag ska dom ta ryggmärgsprov!! Hrrmmmm.......!

Kan ju inte bara avsluta detta inlägg bara så där utanvidare, utan varsågod.....dagens!! :-D


Det var en kille som fredag eftermiddag jobbat klart för veckan.
Han slutade jobbet åtta på kvällen, så han var bra hungrig. Han gick på restaurang och tog en middag och ett par öl. Efter middagen tog han ett par drinkar och ett par whisky. Det hade varit en tuff vecka, så han tog en kaffe och cognac också. Och ett par gin & tonics. Sen skulle han gå hem till sin fru. Men benen bar honom inte. Han föll som en fura. Han försökte ta sig upp, men det gick inte.

- "Fan också, jag får väl krypa ut då, och försöka ta mig upp där ute.
Att jag kunde bli så full", tänkte killen.Han ålade sig ut, men utanför gick det inte bättre. Benen bar honom inte. Det var lögn i helvete att kunna ställa sig upp.

- "Jag får väl krypa hem då", tänkte killen.
"Trots allt är det ju inte så långt".
Drygt två timmar senare var killen äntligen hemma. Han drog sig upp i handtaget till ytterdörren och låste upp. Han ramlade in. Frun sov, tack och lov, och killen ålade sig in i badrummet, fixade till sig så gott han kunde och kröp in i sovrummet, upp i sängen och somnade som en stock.

Morgonen efter väckte frun honom:
- "God morgon. Var du ute och söp i går?"
- "Nej, nej! Jag åt mat och tog några pilsner bara. Varför tror du det?" frågade killen.
- "Nja, de ringde från restaurangen och sa att du glömt kvar din rullstol..."


En man och en kvinna var ute på söndagsutflykt i bilen.
Efter ett tag passerade de en hage, där tjuren höll på för fullt med en ko.

Kvinnan:
- Hur kan tjuren veta att kon vill?
- Jo svarade mannen, det känner tjuren på lukten.

Lite senare körde de förbi en hage med får, där baggen roade sig med en av tackorna.
Kvinnan frågade igen:
- Men hur vet baggen att hon vill?
- Ja det är samma där, sa mannen, det känner han på lukten.

De kör vidare under tystnad. En stund senare tittar kvinnan på mannen och säger:
- Du är täppt i näsan idag va?




Dagens..

Har inte så mycket att skriva om, men jag kan ju alltid lägga ut några vitsar! :-D

Imorgon kommer det istället en bättre uppdatering!!


Håll till godo! Ha en fortsatt trevlig Torsdag!

Invandraren på arbetsförmedlingen: 
- Har ni jobb till mig? 
- Javisst, du får bli chef på Volvo! Fri bil, hög lön och mycket mer!! 
- Du skojar?! 
- Ja, men de va du som började!


Mohammed gick omkring och degade i Rinkeby Centrum och bäst han gick där så sparkade han till en flaska som låg på marken.
Lite på skämt sa han: Anden, kom ut ur flaskan. Se på fan, det kom verkligen en ande ur flaskan och anden sa:
Mannen, du räddade mig ur flaskan så du får tre önskningar.
Fettcool, tänkte Mohammed. Okej, jag önskar att jag var på en varmare, skönare ställe... hajjar ru? Swiiiisch, så var han nere i Orienten.
Fettcool, tänkte Mohammed igen. Okej, jag önskar att alla mina homies var här och att vi alla hade sex med en massa babes. Swiiiisch, så var alla hans vänner där och de hade ormgrop med en massa fotomodeller.
Fettgrymt, tänkte Mohammed. Okej, jag önskar att jag var ekonomiskt oberoende för resten av mitt liv. Swiiiisch, så var han tillbaka i Rinkeby.



Efter en work-out sitter några män i omklädningsrummet på ett fitnesscentrum.
Plötsligt börjar en GSM att pipa. En av männen plockar upp telefonen och svarar. Följande konversation uppstår:
- "Hallå?"
- "Älskling, det är jag. Håller du på och tränar?"
- "Hmmm, ja."
- "Bra! Jag står i ett affärscentrum och har hittat en fantastisk minkpäls jacka, verkligen fin ; får jag köpa den, Snälla?"
- "Vad kostar den?"
- "bara 12.000,-."
- "Ja kör till då, bara för att du tycker att den är så fin."
- "Hmmm..... Jag var också till en Mercedes dealer och såg de nya 2001 modellerna. Där stod en jättefin, och jag pratade med försäljaren och han gav mig ett jätte bra pris. Eftersom vi i alla fall skall sälja BMW'n från förra året....."
- "Vad var priset han begärde?"
- "Bara 410.000,-....."
- "Ja, Ok, men för det priset måst vi allt få alla optioner och tillbehör."
- "Fantastiskt! O ja, innan jag lägger på, en sak till......."
- "Ja?"
- "Detta är kanske lite mycket att fråga men, jag har varit till banken och kollat saldot... ummm... Jag var till mäklaren i morse och såg huset vi tittade på förra året. Det är till salu!! Kommer du ihåg, det med en swimming pool, träveranda och stor trädgård ."
- "Oh, och vad begär de för det?"
- "Endast 4,3 miljoner, det är ett prima pris och vårt saldo tillåter det..."
- "Kör till, men bjud inte mer än 4 miljoner. OK?"
- "OK, älskling... tack så mycket! Vi ses snart. Jag älskar dig!!!"
- "Vi ses... jag älskar dig också..."
Mannen lägger på medan han sakta skakar på huvudet.
Han håller sedan upp telefonen och ropar: "Vet någon vem som äger denna Nokia?"


Hej & Hå!

Då ska man försöka knåpa ihop ett tisdags inlägg! Man blir ju liksom pressad när Elli blivit så duktig på att uppdatera.....så då måste ju jag också skärpa mig! :-D

Det har väl inte hänt så mycket de senaste dagarna. Klivit upp på morgonen efter många om och men, från den hemskt sköööööna kudden!!! Huvudet liksom fastnar i kudden, tror jag har nåt magiskt lim på den! :-D
Dragit iväg och arbetat och sen hem, käka middag och jaaa sen hinner man inte med så mycket mer! Måste säga att det är verkligen trista dagar!

Promenad har jag stått över nu i några dar. Men få se om man kanske skulle ta sig en tur ikväll....förkylningen har nästan börjat släppa!

Imorse var Wille till tandläkaren och fick plast på sina sexårs tänder + att det blev lite bananlack oxå! Han var sååå himla duktig!!!

Men hörni allihopa!!! Vad vi har blivit unga.....det är kanske nåt magiskt. MEN vad vi såg gamla ut på bilderna som Sussi publicerade.....då på den tiden!! Där kan man snacka om tantvarning!! :-D
Men så söta barnen var.....har de verkligen varit så små - som Kajsa skrev!?!

Nä, nu ska jag fortsätta att arbeta!! Ha det gott!!!

Som avslutning, en liten vits!!


Det var en gång en man som hade ett sjukligt stort begär av vita bönor i tomatsås. Han älskade verkligen bönor, men de resulterade alltid i pinsamma och ibland livliga biverkningar.
En dag träffade han kvinnan i sitt liv. När det gick upp för honom att giftermål var en naturlig följd, tänkte han för sig själv: 'Hon kommer aldrig att acceptera mina vita bönor med tillhörande effekter'.
Han tog beslutet att kvinnan var värd att offra allt för, och slutade att äta bönor. Kort efter det gifte sig paret lyckligt.

Några månader senare, när mannen var på väg hem från jobbet, gick hans bil sönder och eftersom de bodde på landet, ringde han sin fru och sa att han skulle bli sen eftersom han blev tvungen att gå hem.
På vägen hem gick han förbi en liten restaurang. Hans näsborrar fylldes av den (för honom) underbara doften av vita bönor i tomatsås!
Då han fortfarande hade flera kilometer kvar att promenera innan han kom hem, tänkte han att han nog skulle hinna "gå av sig" alla oönskade effekter. Han gick in på restaurangen med skälvande steg och beställde en tredubbel portion med bönor.
Hela vägen hem var en utdragen vädersläppning. Han puttrade upp och ner för backarna i ett härligt lyckorus. När han närmade sig sin uppfart kände han sig tämligen säker igen.
Hans fru mötte honom i dörren och verkade lite uppspelt. Hon utbrast, "Älskling, jag har ordnat en underbar överraskning till middagen ikväll"!
Hon band för hans ögon, och förde honom till hans plats vid änden av bordet. Hon fick honom att lova att inte tjuvkika. I samma ögonblick kände han att han hade ytterligare utsläpp på gång.
Just när hon skulle ta bort ögonbindeln, så ringde telefonen. Hon avkrävde återigen löfte om att han inte skulle tjuvkika och gick och svarade.

Mannen tog tillfället i akt och flyttade vikten till ena benet och släppte lös. Den var inte bara högljudd, utan även mogen som ett ruttet ägg.

Han hade svårt att andas och trevade efter sin servett och viftade frenetiskt i luften runt omkring sig. Han började just att återhämta sig, när han fick behov igen. Han lyfte på ena skinkan och "brrriiiiiiippppp"!. Det lät som en dieselmotor på högvarv och luktade värre. För att förhindra kvävning fläktade han med armarna ett tag i förhoppning om att lukten skulle försvinna. Saker och ting hade nästan återgått till det normala när det var dags igen. Återigen lyfte han på skinkan och släppte loss. Den här var en prisvinnare; rutorna skallrade, tallrikarna på bordet skakade och en minut senare var blommorna i fönstren döda.
Medan han höll ett öra på samtalet i hallen, och samtidigt höll sitt löfte om att inte tjuvkika så fortsatte han att ge efter för sina behov i ca 10 minuter.
När han hörde att samtalet höll på att avslutas (samtidigt som hans ensamhet och frihet tog slut), lade han sin servett snyggt tillrätta i knät och log förnöjt. Hela han utstrålade oskyldighet när hans fru kom in i rummet.

Hon bad om ursäkt för dröjsmålet och frågade om han tjuvkikat på maten. Nöjd med hans löfteshållande, tog hon bort bindeln och utbrast "Surprise!!!"

Till mannens förskräckelse satt det tolv inbjudna middagsgäster runt bordet.

Förkylt...

Ett kort inlägg bara.....ska slänga mig på soffan sen!! Jag har blivit så förkyld.....än så länge bara täppt i näsan, men får hoppas att det släpper snart!!

Har försökt röja lite under helgen....men jag är inte klar än! Skulle bara behöva dra lite med snabeldragaren för att sen vara lite mer nöjd än tidigare!! Jag kan inte låta det bara vara.....fast att jag vet att det bara är tillfälligt, det här med bygget osv!!

Har även tvättat massor med kläder....nu återstår det tråkigaste av allt....vika och få in det i garderoberna!! Usch, det är bland det värsta jag vet!!

Nå väl...ha det fortsatt bra!!

Som avslutning.....några vitsar!! :-D




Den lille indianpojken kom fram till sin pappa hövdingen och sa:
- Hur går det till när man döper barn i våran stam?
- Min son, sa fadern, det beror på vad som hände eller vad någon gjorde just då barnet blev till. Åskan gick till exempel när din syster blev till och följaktligen fick hon heta "Lilla Åskan".
Då din äldre bror blev till låg vi i strid med Apacherna och hade vunnit slaget vid Big Horn, så han fick namnet "Stora slaget".
- Är det något mer som du vill veta, Spruckna gummit?




En norsk kille står i en kö i en tobaksaffär för att lämna in sin tipskupong. Det är lång kö och det är bara en kvart till stängning. Plötsligt hör han hur någon utanför ropar:
- A-a-anders! Han börjar skruva på sig, han vill ju inte bli av med platsen i kön, men går ändå ut ur affären och tittar. Ingen syns till. Han går in igen. Nu är klockan tio i och lika lång kö som tidigare. Skillnaden är att han nu står sist. Då hörs det igen:
- A-a-a-anders! Smått irriterad går han ut igen och tittar men ingen syns till. Nu är klockan fem i och han står återigen sist i kön. En minut i står han som tredje person i kön då han hör:
- A-a-a-a-anders! Han inser att lämnar han kön nu så kommer han inte hinna lämna in någon tipskupong.
- A-a-a-a-a-anders! Han kan inte hålla sig längre utanspringer ut och skriker:
- Jej heter ikke Anders!


Nå hejsan!

Ska försöka knåpa ihop ett inlägg så här inför helgen!

Ikväll har jag blivit bjuden till Vuono på god mat och dricka. Men jag vet inte ännu om jag kan eller ids fara.

Hushållet därhemma håller på att falla ihop totalt. Jag vet att det inte är nån idé att storstäda pga bygget men jag mår så dåligt av att det är så stökigt och skitigt! Så den här helgen måste jag få lite ro inbördes och röja det värsta iaf!

Wille har ju varit på älgjakt hela veckan. Idag var han bara tvungen och fara till skolan eftersom det var bad! Men han sa imorse att jag måste skjutsa honom till Keräs igen ikväll, för de ska dreva och då måste han vara med! :-D
Oj oj vilka historier man får höra! Wille är en riktigt liten gammelman förtillfället! Fan jävlar..........låter det först och sen får man höra alla möjliga historier om älgar och andra jaktlag förståss!!!
Det bästa han vet med älgjakten är när alla jägare samlas i grillkåtan, uppe vid skolan. Det är ju där han får höra allt skvaller! :-D

Igår när jag hämtade han från Keräs så hade han 3 st älgben med sig. En var till Ella, Rasken & Maggan!
Älgbenen var verkligen uppskattade av Rasken & Maggan. Ja och Ella förståss! Ella hade inte ens tid och skälla åt folk som kom på vår gård!! :-)

Nåja, Ni ska ALLA har en jättetrevlig Helg!

Som avslut på detta inlägg ska ni få läsa två roliga historier!! :-D




Paret skulle få sitt första barn. Modern låg på sjuksängen och barnet var på gång. Sjuksystern och ingen annan var närvarande när barnet tittade ut med huvudet först och döm om allas förvåning när barnet utbrister:
- Är du min pappa? Sjuksystern svarade:
- Nej, det är jag inte.
- Nehe, och det försvann tillbaks in i modern. Sjuksystern hämtade doktorn och förklarade situationen. Historien upprepade sig när doktorn var närvarande. De måste hämta pappan som var och åt mat. Han kom in och då började barnet och göra sig påmind igen. När huvudet var ute så ropade barnet återigen:
- Är du min pappa???
- Jaaa, det är jag!!! svarade pappan kärleksfullt. Då började barnet att slå med sina fingrar för kung och fosterland mot pappans panna och utbrister följande:
- Är det här skönt va!?


En blyg kille går in på en bar och får syn på en mycket vacker kvinna. Efter en timmes uppladdning har han lyckats samla på sig tillräckligt mycket mod för att gå fram till henne: 
- Hej fröken, är det okej om jag står här och småpratar med er ett tag? frågar han försiktigt. 
- Neeej! Jag tänker inte ligga med dig!! svarar kvinnan och skriker för full hals. Alla besökarna i baren vänder sig om och stirrar på mannen som återvänder till sin plats och skäms som en hund. Efter ett par minuter kommer dock kvinnan över för att be om ursäkt. Hon ler och säger: 
- Ursäkta om jag skämde ut dig tidigare. Det är så att jag är psykologistudent och just nu undersöker jag hur människor reagerar på pinsamma situationer. Mannen tittar oförstående på henne och vrålar sedan över hela baren: - - Vad menar du!! 2000 kronor?





Hej!

Jaaaaaaaa.............
Vad ska jag skriva om??!!?? :-D

Fick en bild i morse på en stolt Wille brevid en stor 12 taggare!! Det är Jannes ksuin Helge som skjutit den! Wille är i högsta hugg med kniven....för det är Willes största uppdrag....att hjälpa till med att flå älgen! Sen måste han ju även ta med hem några älgben åt Ella + att han fått i uppdrag av Helen att fixa älgben åt hennes hundar!

Näääää....det går inte, har suttit i en kvart och försökt komma på vad jag ska skriva om! Men tyvärr "Gott folk".....det är total torka i min hjärna! Återkommer kanske senare om jag kommer på nåt att skriva om!


Hej hej!

Skryt INTE!!!!

Jaha...jag får ta tillbaka det där med vinsten!!!

Idag var det ju publicerat i Happis bladet!!! Och vet ni vad?!?!?! Det var inte VI som vann. De har kollat fel!!!!!!!

Det var ju nr 45 som vann tredje pris!!! Vi hade 44....de på Elon har kollat fel!!!!

Vi får 1000 kr i kompensation för detta!!! :-(

Men jag ska ha jävligt rabatt hos dom....OM jag ska handla där mer!!!


He he he....ganska lustigt ändå!!! Kan inte låta bli att skratta!!! :-D

RSS 2.0