Ostädat värre...

Här i detta hus händer ganska ofta att det blir rena svinstian. När man tappar städlusten totalt så tar det bara 2 dar så är det rena kaoset. När det går så långt vill man inte vara hemma och då rantar man istället runt hos folk....bara för att slippa vara hemma. Då har det gått ytterligare 2 dar och DÅ är det äckligt!!

Så därför spelar det ingen roll att jag har semester.....man MÅSTE göra en röjning!! Detta betyder inte egentligen städa. Man plockar undan allt skrot och torkar synliga ytor, skurar dasset och tar upp värsta skiten från golvet. :D

Detta har jag gjort idag!! :D

Denna snabbröjning tar inte så länge så därför har jag oxå hunnit pressa på altanen oxå!!
Nyss har jag skalat färdigt potatisen till gratängen, och om en timme bör man nog  börja tillaga köttet.


Wille har legat och sett på film mest hela dagen. Jag åkte på en hiskelig förkylning i fredags och har nu smittat Wille. Han är inte dålig på nåt vis, bara förkyld. Men jag bad honom ta det lilla lugna idag så att han inte åker på sån där förkylning som varar fram till vintern. Dessutom vill han inte smitta sina kompisar! :)


Är det förresten nån som vill fara med på Markoolio??????????????

Jag och Wille ska dit. Vi såg honom för några år sedan på Lule Kalaset och den showen är bland det bästa jag o Wille nånsin sett!!!
Den "gubben" vet minsann hur man roar barn!! Jaaa...även vuxna oxå....men framförallt barn!!
Vi måste bara dit och se honom....han är sååååå suverän!!!!!!!!

Så om det är någon här från byn som är på väg dit.....kanske jag o Wille får lifta med er??!!??

Nä...nu ska jag gå och pressa en stund till. Dom har ju lovat sämre väder i slutet av veckan. :)

So long!!!

Kommentarer
Postat av: morsan

SoLÅNG!
Ses ikväll!

2007-07-24 @ 14:57:05
Postat av: Kajsa

Såg att han skulle komma till Happis.
Jag vill åxå fara dit med ungarna och se/lyssna på han men måste avvakta lite datum...
Hos oss raseras allt på bara en halv dag...du har tur som håller det i 2 dar åtminstonde...

2007-07-24 @ 19:47:27
Postat av: Anna-Lena

Hahah.. Jag gör då oxå precis som du gjort när du städat idag, man tar det som är mest synligt..

2007-07-24 @ 20:42:11
Postat av: catharina

Fick åxå veta att han kommer den 25/8. Vi skall naturligtvis dit vi med, här ljuder markoolio dagligen..

2007-07-24 @ 22:11:25
Postat av: Vivi

Markoolio, tjaa kanske vore nått å se! Ha en bra dag på din härliga semester!!
Kram fr skogen

2007-07-25 @ 09:07:50
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Anki

Idag är det Jakob-dagen, tur vi hann med ett dopp före det=)
Men vi måste väl ta fler den här sommaren???
Är tyvärr inte hemma när Markoolio kommer, annars hade jag gått.

2007-07-25 @ 09:18:09
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Nina

Vi skall och se Markolloio jag och flickorna, bestämt. Ni kan åka med oss.

2007-07-25 @ 10:17:15
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Emma

Här städade jag igår medans nicke och vicktor var på sanbankarna och i dag när kom hem efter
jobbet såg det lika jävligt ut ..suck

2007-07-25 @ 22:52:18
Postat av: Nina

Det är det där eviga plockandet här också.....och det lustiga är att övriga familjen inte "ser" att det behövs plockas:(
vi fick oss biljett igår till Markoolio så nu är det spikat och klart!!!

2007-07-26 @ 07:28:14
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Majsan

Städningen sköter gubben nu när mina armbågar är ur funktion, så vi har inga mattor på nedre botten, det är lättare säger han när man ska skura o dammsuga!

2007-07-26 @ 23:10:58
Postat av: Mia

Ja, jag brukar ofta fundera hur de kan bli så stökigt hemma på så kort tid. Tur att man inte "måste" städa...

2007-07-29 @ 08:32:28
URL: http://repos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker