????

Jaaa, jag vet inte vad jag ska berätta! Man har väl kanske liksom berättat allt som går att berätta ...eller?
Jag har ingen aaaning om vad jag ska skriva!! :-D
Det är så roligt att läsa alla andras inlägg....ni verkar ha hur mycket som helst att skriva om!!

Nå jag kan ju iaf Gratulera Joannah och Musse till den "lille" gossen!! Han var sååå fin. Det ser ut som att han skulle vara flera dagar/veckor "gammal"....inte alls skrynklig som en nyfödd bebis!! Jättefin!!
När jag väckte Wille på morgonen så berättade jag att de fått en liten bebis pojke!! Wille sken upp som en sol och hans första kommentar var: Har dom bestämt namn ännu?? :-D

Sen måste jag ju även gratulera Jesper till körkortet!! Åhh, vad roligt!!

Jo just ja!!! Vi har ju vunnit 10 000 kr hos Elon. Förra veckan hade de ju nåt jubileum och man fick en lott för varje tusenlapp man handlade för! Vi passade ju givetvis på att köpa klinker till hallen + att vi hämtade ut våra badrumsmöbler som vi hade beställt. Och det slutade med att vi hade 13 lotter!!! :-D
Och vi vann tredje pris!!!! Så för det ska det handlas kakel och klinker. Nu ska jag bara komma underfund med vad jag ska ha för kakel och klinker till badrummet! Och det är inte lätt kan jag säga! Jag vet inte ens vad jag vill ha för färg överhuvudtaget!!! Usch vad det är svårt!!! Tips och inspiration mottages gärna!!!

Nå niin! Ha det bra!!


Blääää....hurvel!

Idag vaknade Wille med en himla huvudvärk, och var allmänt jättedåsig. Han har knappt orkat med nåt, ingen feber men orkeslös......han sov 3 timmar på dagen!!! När jag ringde och sjukanmälde så nämde dom på skolan att det tydligen går nån form av magsjuka (!!!!) som startar med huvudvärk!! Huvva...ni vet ju vad jag tycker om magsjuka....och det är ju inte ens blodapelsin säsong!!!! Men än så länge har det inte dykt upp nåt illamående för honom!!

Men.....vet ni vad?!?! Jag har nog blivit smittad av rensningsviruset som ni alla verkar ha blivit drabbade av!! Jag har rensat garderober, skrubbarna....fy f....n vad man samlar på sig!! Hittills två stora säckar med kläder och skrot som ska till Segerlund nästa vecka!!!

Den ena skrubben var en stor pärs....jag ryser än!!! Det fanns sååååå mycket stora äckliga spyflugor....ni vet såna som brukar krypa fram på våren!!! blääääää.....det var bland det värsta jag varit med om!! Den skrubben används väldigt sällan, finns bara skrot där inne.....var nog första gången jag var in där nu detta år!!! Jag klarade inte av att dammsuga den själv så jag väntade tills Janne kom hem, så han fick göra det! :-D
Men nu är den tömd så jag kan gå in och attackera flugorna med dammsugaren!!!

Nu har jag en skrubb kvar som jag tar itu med till helgen. Men där finns inga flugor som tur är!!!

Men tack till er ALLA som smittat mig med inspirationen!!!!!

Hej svejs i lingonskogen (det är säsong för det nu)!!!

Bara massor med gott!

Helgen som gick har bara gått i godsakens tecken! Usch, känner mig som en chokladboll....fettig som bara den! Men vad gör man inte för en massa godsaker!

Lördagen spenderade vi på ett jätteroligt kalas (ja, det är väl kalas fast att födelsedagsbarnet fyllde 50), och maten var så fruktansvärt god!! Och för att inte tala om efterrätten.....Jespers berömda kladdkaka!!!
Mmmmm...det var så mumsigt!

Men vilket kalas det var....det var jätteroligt från början till slut! :-D

På söndan var man lite mosig....trött....men absolut inte ont i håret!!! Tänkte städa hushållet, men det fick vara! På kvällen fick vi äran att smaka på Helens goda thailändska maträtter! Hon kom över och lagade en 3 rätters middag! Och herregud vad det var gott! Till och med William och Mattias åt som bara den.....inte bara av "grytorna".....ALLA grönsaker slank ner i magen!!! Kan starkt rekommendera Helens thailändska mat!!!

Så ikväll vankas det långpromenad med Sussi....behöver traska bort många kalorier!!! Hoppas bara det inte börjar regna!!

Ha det!!


Nu är gipset borta!

Igår var vi och tog bort Willes gips, han tyckte det var så skönt och lätt! Men han bör ta det lite lugnt i några veckor, armen är ännu så skör så den kan skadas lätt igen.

Så igår kväll tog Wille sig en ordentlig plaskstund i baljan. Det började med att han ringde Viktor, för att kolla om han kunde komma o leka. Men Viktor låg i badbaljan, så då blev Wille oxå så sugen på att plaska! Och då menar jag plaska.......han låg i baljan över en halvtimme.....och hela toaletten såg oxå ut därefter! :-D

Annars har veckan varit som vanligt. Hemmavid händer det massor. Niklas håller på och isolerar invändigt just nu.
Jag o Janne var och fyndade på Elon igår. Hittade klinker till hallen och samtidigt hämtade vi badrumsinredningen som vi beställt!

Ikväll drar vi iväg till Granviks och hjälper till med iordningsställandet inför "kalaset" imorrn!
Kajsa - jag hade 3 ispåsar....men det är ju alltid nåt! :-D
Ska ta med mig gravljusen oxå!! :-D

Nå niin....ha det bra i solen!

Inget nytt att rapportera!

Jag har sån bloggtorka så jag vet inte vad jag ska skriva! T.o.m kommentarstorka....vet inte vad jag ska skriva för kommentarer på era bloggar! Så det blir mest att jag tjuvläser era bloggar! :-D

Igår var det ju lite partyparty......där man slösade en massa pengar! :-D
Var ju tvungen att beställa lite ljus m.m. Men det behövs ju inför den mörka hösten!

Skolan har ju börjat så nu är den riktiga vardagen igång! Ganska skönt, måste jag faktiskt säga!

Igår eftermiddag ringde jag hem för att fråga Wille hur det var på första skoldagen. Jodå allt hade varit bra, Cirkusen var rolig osv....

Då frågade jag Wille om vad de har gjort på skolan?

Då säger en lite gosse med STOOOR LYCKA i rösten:
 - Mamma....vi har fått ha RAST!!! :-D

Tänk så lycklig man kan bli för så lite!!!!


Nå niin, ha det fortsatt bra!

Jaaaa Heeej,

Nu vankas det helg...oooo så skönt! Fast veckan har gått väldigt fort, men Fredag är alltid Fredag!! Bästa dagen!

Har väl inte så mycket under veckan. Var på bastukväll hos grannen igår kväll....skittrevligt var det! Hon är verkligen jätterolig och trevlig! Kul att lära känna henne lite bättre!
Men nog var det mörkt när jag och Mervi skulle cykla hem...alldeles bäcksvart!!! Då säger Mervi...Men har du inte märkt att alla gatlysen är släckta fr.o.m Mattila och uppåt?

Hmmm...jag är ju inte den som är ute mitt i natten bara så där!! Jag sover faktiskt på natten! :-D

Det är ju den kände Styrman som släckt alla gatlysen.....nån form av protest från hans sida!!

Ikväll ska vi ju som sagt på "Mingeliafton" på Saloonen....det ser jag verkligen fram emot! Hoppas att vi ser många bloggetilaiset där! :-D

Nå niin, Trevlig Helg!!

Smittsamt?

Jag tror att skrivtorkan har smittat av sig till mig oxå! Det är väl nåt virus som går....kanske!!

I helgen var vi till Luleå på 40 års "kalas". Det var riktigt trevligt, god mat m.m.! Vi hann inte med så mycket annat!!

Men nu på fredag vankas det roligheter! Jag o Sussi ska gå på "meänkieli afton" på Saloonen! Och det ska bli såååå roligt att gå med Sussi....för nu är det faktiskt hennes tur att göra nåt skoj!!

Ä det nå fler bloggetilaiset som vill haka på och följa med??

So long...ska fortsätta "joppa"!!

Hej svejs!!

Puh, vad varmt

Nog har det varit heta dagar nu på sistone. Men man ska ju inte klaga...snart är vintern här och då har man glömt sommaren! :-D

Idag har jag försökt pressa lite, men det är lite väl varmt. Men man måste ju passa på, det kan vara sista dagen man kan pressa!

Här kommer en bild på "gipsmannen" (han undrade om jag inte kunde lägga ut den på bloggen)!

30463-28

Idag har vi haft angemänt besök av Viktor!! Sen kom även resten av familjen på en liten fika!
Så kul när det kommer besök.
Det är så roligt att höra nu när Filip har börjat prata....det kommer en massa ord från den lille!

Lägger även ut en bild på Wille tillsammans med Ella och småkusinen! Oliver har ju kommit på semester utan Mamma o Pappa ända från Stockholm. Åkt upp med Faster/farbror Sonja. Det är Willes faster och Olivers farbror!! :-D
Eftersom Oliver bara har faster Johanna så ställer Sonja upp med att vara farbror Sonja! :-D

30463-29

Nä...nu ska jag göra ett till försök med att pressa lite!
Ha en trevlig Helg, det blir nog ingen uppdatering på ett tag. Vi åker till Luleå imorgon. Farbror Per har fyllt 40, så det vankas kalas!!

Stackars liten!

Wille har skadat sig i Tisdags på dagis när de lekte "herren på täppan". Ramlade ner från kullen och landade på handen. Nå, till att börja med var det inte så farligt. Han hade inte så ont mest tycksyndommigmamma vilket är en Mammas uppgift! :-D

Så jag förde honom till dagis på onsdagen, men bad fröknarna kolla honom om han tex använder handen eller så! Ringde efter lunchen och pratade med Ellisuster och kollade hur det går. Jo, nog hade han ont i handen men han lekte med dom andra barnen. Sen tog det inte länge förrän kära "suster" ringer och säger att han ramlat igen och landat på handen och att handen ser svullen ut!!!

Ringer omedelbums till VC och de ber oss komma till läkaren! Nå väl, där konstaterar han att handen måste röntgas. Happis röntgen har semesterstängt, så det blev till att åka idag på morgonen till Torneå och röntga. Sen tillbaka till Happis VC och visa bilderna. Han har fått en spricka i handleden, men haft väldigt tur. Det var väldigt nära att den hade gått av! Så nu har gossen armen gipsad!

Men jag måste säga att vi har underbara barn!! Alla Willes kompisar som han träffat idag har varit så gulliga och omtänksamma mot honom!! :-D

Återkommer med uppdatering kanske imorrn om annat som hänt eller inte hänt!

Det var inte såå kul!

Den sista semester veckan har faktiskt varit bra! Jag brukar ju annars stressa upp mig för att det just är sista semester veckan. Men jag har haft riktigt skönt! Vi var ju i Keräsjoki från Ons-Sön, och där har jag riktigt kunnat koppla av. På morgonen när jag klivit upp så for jag o "faster" Anki ut på morgonpromenad. Har hunnit läsa en bok, tagit tupplur och umgåtts med trevliga människor!

Men igår kom ÅNGESTEN!! Usch, jag vill inte jobba!!! Jag försökte intala mig själv att det kanske är roligt ändå när man väl kommer "hit"!! Men näääääää, det är inte roligt! När man sitter här o knapprar och svara i telefon känns det som att man Inte varit på semester i 4 veckor. ALLT känns som vanligt!

Så jag o Katta har beslutat att vi ska planera in en Höst Kick-Off!! Kanske lite "party party" hjälper att stå ut med den kommande hösten o vintern här på jobbet!

Hemmavid händer det massor med bygget! Jag har fått en såååå fin trapp/bro....den är nästan som en altan! Ska fota den och lägga ut här så ni får se. Annars är ni ju oxå väldigt välkomna att se den live!! :-D
Några fönster har kommit på plats....ja, det går frammåt om man säger som så! Jättekul är det!

Nä, nu ska jag fortsätta att se viktig ut! :-D

Hej hej!

RSS 2.0