Snott.......

Detta snodde jag från Joannahs blogg som i sin tur hade snott det från Kajsas blogg som i sin tur snott det från Eiras blogg. :-)

4 jobb jag haft:
Gurk och tomat slav.
Städerska på SAS hotell i Luleå
Hemtjänsten i Luleå
Supporttekniker

4 filmer som jag kan se om och om igen:
Cocktail
Top Gun
Jönssonligan
Dirty Dancing

4 ställen där jag bott:
Karungi
Boden
Luleå
Karungi

4 tvprogram som jag gillar:
Lost
Roomservice
Bygglov
Homemakeover

4 ställen där jag varit på semester:
Cypern
Turkiet
Mallorca
Dominikanska Republiken

4 sajter som jag besöker dagligen:
Alla bloggar
Aftonbladet.se
Blocket.se
Expressen.se

4 favoriträtter:
Leverbiff
Spenatsoppa
Potatisgratäng
Kycklingsallad från Kalles

4 ställen dit jag skulle vilja fara:
På Safari med Islandshästar
Thailand
Stockholm
Bulgarien



Träningsvärk..

Huvva vilken träningsvärk jag kommer att ha hela veckan. Har varit på ridlektion första gången detta år, det är nästan 2 månader sen sist. Har inte ridit sen jag blev sjuk i början av December. Det var skitjobbigt, men roligt. Kajsa - Lena frågade om du inte har lust att börja? Man tjänar nog in ganska många Bonus points på det här!

Igår var vi på det stora kalaset, det var jätteroligt. Som ni redan läst i ANkis blogg for vi på Pubafton, men jag o jussa var inte så länge där. Vilken tur att jag tog med honom hem. Annars vet man inte i vilket skick han hade varit när han kom hem!

Men men, jag har två STORA kryss i min bok. Har inte räknat points varken igår eller idag! Vet inte om jag törs fara och väga mig på tisdag.

Nu blev det en massa tjat här!
Vi hörs!

Hälsans dag

Tänkte skriva som rubrik "Äntligen fredag", men lyckades hitta en annan rubrik. Läste på en annan blogg (vet ej vems), där personen undrade om det fanns statistik på hur många ggr "Äntligen Fredag" har använts som rubrik. Jag kan tänka mig att den rubriken använts måååånga ggr!!

Nå, iaf jag är väldigt glad över att det är "Äntligen Fredag".

Imorgon ska jag och Wille fara på Hälsans Dag på Folkets Hus. De kommer att ha uppvisning/prova på av Streetdance. Wille är fruktansvärt duktig på "Breakdance", vad jag tror är det detsamma som streetdance. Han verkar gilla det jättemycket, och då har han bara själv dansat hemma och på dagis. Han har t.o.m blivit så modig så han uppträder på dagis. Så då tänkte jag att vi far dit och tittar iaf, kanske det startar nån danskurs i streetdance för barn. Hoppas det!!

Imorrn är det ju oxå det STORA KALASET. Få se hur vi ska göra, om jag tar bilen dit eller om jag lyckas hitta nån skjuts eller om vi rent av sover där. Nå, det löser sig nog!

Nä, nu är klockan snart sjutton. Dags att gå hem!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Paus....

Tar en liten paus och skriver lite grann..........................

Fast vad har jag o skriva om. Mycket har inte hänt sen igår kväll. Vaknade imorse och de vanliga morgonbestyren, och sen iväg till jobbet! Här är det väl som vanligt....jobb....jobb....jobb....

Jo, förresten. Igår kväll när jag kom från VV fick jag för första gången testa ABS bromsarna i bilen. Och det funkar riktigt bra! I Kukkola i en liten kurva så kommer en stövare springades rakt mot bilen. Och "han" hade inga planer på att väja för mig. Tur att jag inte fick möte....bromsade så hårt jag kunde i detta väglag. ABS "darrade" som bara den, men det var inga problem att styra bilen. Puh, hjärtat dunkade ganska hårt efter det, och vovven klarade sig ifrån mig iaf. Jag mötte sedan en rad bilar, försökte varna dom. Men jag vet ju sedan inte hur det gick för vovven....kanske nån annan inte hann väja.


Nå, nu ska jag köra slutspurten här på jobbet!

Ha det!

VV

Nå, jag har ju oxå börjat på VV. Skrev in mig förra tisdagen. Jag var med där för 2 år sedan. Jag vägde exakt lika mycket denna gång som då, när jag skrev in mig. Då körde jag seriöst i kanske 4 veckor, gick ner 3,2 kilo. Men denna gång har jag ett helt annat upplägg på det. Så min första vecka har jag bara tänkt på vad jag äter, har inte motionerat en enda meter. Idag var det dags igen och kliva upp på vågen. Jag hade gått ner 1,2 kilo!!! Inte illa, jag är väldigt nöjd. Hade inte räknat med så mycket! Kankse lite väl mycket på en vecka?!?!

Nå, resten av denna vecka blir till och snåla med pointsen. Ska även försöka få några bonus points genom lite motion. Vi ska nämligen på 18 års kalas på lördag, och jag hoppas att vi blir bjudna på smörgåstårta! Jag och Wille älskar smörgåstårta!!! SÅ då måste jag ha en hel del points jag kan slösa på lördag!

Det är förresten Jussa som fyller 18 år (utan hår). :-)

Nä, nu ska jag se på örnen. Go kväll!!!

Ska oxå vara duktig.....

........på att blogga mer. Rätt vad det är så går det flera dagar innan man kan blogga igen. Man måste ju passa på. Dessutom så är ju inte Mattias hemma, och då har man ju tillgång till datorn. :-)

Jag har ju inte hunnit vara vaken så många timmar sen jag skrev sist, så det är lite torrt i hjärnan. Men nåt ska jag väl kunna knåpa ihop.

Var lika trött som igår morse. Wille försökte dra upp mig från sängen, men jag orkade inte öppna ögonen. Till slut lyckades jag lura honom att gå och sätta sig vid datorn och spela. Klev upp halv tio!! Men det var tungt. Känns fortfarande inte som att jag har vaknat!

Lena messade att det är för kallt att rida idag, och undrade om jag ville följa med till Kalix istället och rida. Men då skulle vi komma hem först till kvällen, så jag avstod från det. Har ju inte ännu kommit igång med ridlektionerna detta år! Jag har haft mina ursäkter varje söndag, men nu ska jag skärpa mig. Bara det är bra väder så!

Jag och Wille tänkte faktiskt gå ut i stormen och få lite frisk  luft. Det blir nog inte så många minuter, men det är ju bättre än att inte alls gå ut. Det blir till och ta på sig mycket kläder, och hitta något att täcka ansiktet med!

Janne har åkt till Keräs och hjälpa fammo o faffa att ta in ved åt dom. Sen åker han förbi Vuono och hämtar Mattias.

Nå, nu vet jag inte så mycket mer! Ha en bra dag alla bloggetilaiset!!!

Orkade inte....

......mörda. Kvalster alltså! Idag var ju en perfekt dag för att ta död på de små husdjuren. Men jag var sååå trött imorse, och har varit seg hela dagen. Wille väckte mig vid sjutiden, men jag var såå trött så jag lyckades lura honom att det fortfarande natt. Men han la sig på kudden i typ 5 min. Sen var det kört...men jag fick ligga kvar till kl. 8.

Vi tog sen en sparktur till Viktor. Men huvva vad det blåste kallt. Mycket kläder hade vi på oss, jag frös om hakan. Wille frös om snoken. Men det gick bra, ganska skönt och röra på sig fast att det inte är speciellt långt dit!.

Har även vart och skjutsat Matti till Vuono. Han har ju en ny "Kompis". Så han ska sova över hos moster.
Var och hämtade mitt Ellos paket, lyckades hitta 2 par jeans och en tröja på rean. Men det var bara ett par jeans som passade. Det andra paret hade för korta ben. (har problem och hitta rätt längd, konstigt!) Tröjan var en otroligt glittrig sak, den såg inte ut så i katalogen. Men den har jag lyckats lura på mommo. Men hon passade jättebra i den!! Jeansen är av en lägre modell i midjan, och hon tycker inte om såna jeans, så dom måste jag försöka skicka tillbaka. Jag är fruktansvärt dålig på att skicka tillbaka grejer. Tycker det är jobbigt!

Nå väl, jag är fruktansvärt hungrig. Så jag ska ta och gå och lägga mig. Jag försöker låta bli att äta på kvällarna....så då är enda alternativet att gå och lägga sig!!!

Go natt bloggetilaiset!

Imorgon är det fredag!

Åh, vad skönt med fredag....eller att helgen närmar sig.
Tror det blir till och mörda i helgen. Det är bra väder för det! Ja, ni vet. Mörda kvalster. 25-30 minus grader, som det blir till helgen, bör ju ta död på några iaf!

Sen blir det väl till att sitta inne och mysa. Vi hade ju sett fram emot att fara och åka skridskor, men med denna kyla så håller vi nog oss inne.

Tusan oxå, klockan är över nio. Medium har ju börjat. Det tog så lång tid att läsa alla bloggar.

Ha det, vi hörs!!!

Bra "Ordspråk"

Den sundaste gymnastiska övningen är att resa sig från middagsbordet i rätt tid.

Trööögt!

Åh, så trögt det går på Webblogg. I flera dagar har det gått trögt att logga in och att läsa andras bloggar.

Idag var det måndag (ifall ingen märkt det). Just en sån måndag man inte vill vara med om. Jättemycket att göra. Plus! vissa andra personer (1 st) som hela helgen retat upp sig över nåt och kommer sen till jobbet och beter sig som ett barn. Herre GUD! Vuxna människor!!!
Nå, äntligen hemma!!!

Gjorde kyckling och wokgrönsakskroppadelli till middag idag. Till en början gick det bra för Wille, men sen blev det stopp! - Fy, vad är det för äcklig mat du har gjort! :-(
Jag förstår Wille, det är en speciell smak när det är en massa olika grönsaker. Men man kan ju försöka iaf. :-)

Vi hade tänkt fara o åka skridskor efter maten, men tiden gick för fort. Tintin hann börja på TV:n och efter det är det ju Bolibompa. Så vi får ta det en annan dag.

Jo, förresten. Willes lön.
På fredag skulle vi ju som sagt göra vår helgstädning. Men det fanns ju en hel del "Jag ska bara" den kvällen oxå. Men Wille hann röja upp lite i hallen iaf, sorterade skor m.m. Han fick sin lön i söndags, det blev hela 13 kr. Men Wille han var såååå nöjd över pengarna!

Nä, nu ska jag läsa era bloggar. Om det inte går alldeles för trögt!!


Äntligen fredag....

Det har varit en ganska kämpig vecka. Många som är sjuka här på jobbet, dessutom har jag varit ensam här på vår avdelning. Det har ju inte varit stressigt precis, men det blir ju så tråkigt! Fast idag var min kollega tillbaka, så då har jag haft sällskap iaf. Så det var kul.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Stormen som man var såå förberedd på kom ju aldrig. Som tur var.

Igår började jag lite med "inför helgstädningen". Frågade Wille om han ville hjälpa mig. Först var han inte så sugen på det, men sen kom han ju på att man kan få lön för det. Han frågade om han får lön när han hjälper mig. Givetvis sa jag. Han har sett något speciellt på Jala som han vill ha, så han har bestämt sig för att "tjäna" pengar till det.

Men det var ju sååå många bra program på Bolibompa som han ville se. Efter "Bolin" skulle han hjälpa mig. Jag hann skura toaletten så länge. Efter varje program frågade jag om han skulle börja, men han skulle bara se färdigt! Nå, när "Bolin" var slut så var ju klockan redan sju. Sa att nu är dags att förbereda för natten, och DÅ kom krokodiltårarna - Jag skulle ju hjälpa dig och städa!!!!!!

Försökte förklara att vi kan städa på Fredag, men han hade ju bestämt sig. Men då! Började ju bästa programmet (vet ej vad det heter)!!! Det handlar om motorsport med "Myror i brallan Jonas". Krokodiltårarna försvann, och så säger Wille. - Kan vi inte städa på fredag istället!!

Så idag när jag kommer hem ska vi avsluta vår helgstädning. Så får vi vara leeeediga hela helgen, slipper tänka på städning. Åhhh vad skönt!!!

Nä, nu ringer det en kund som verkar ha bulle fast i halsen!!! Ska försöka förstå vad han säger!!!

Trevlig Helg!

Storm...

Ikväll får man nog plocka in allt löst som finns på gården. Alla här på jobbet pratar om stormen som är på väg. Har inte hört så mycket om det, förutom Wille som sa igår att "Imorgon kan vi inte fara och åka skridskor för det kommer att bli oväder". :-)

Gick in på SMHI:s hemsida och där varnas det mycket om detta. Bl a står det så här:

Varningsklass 2: Torsdag morgon västlig vind med byar mellan mycket hårda vind 20 m/s och storm 25 m/s. Vinden avtar på middagen.

Klass 2
: Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV..

Huvva! Jag brukar inte oroa mig för dåligt väder. Men när man läste detta så känns det lite obehagligt!
Vi har ju varit med om så hård vind förrut, men ändå känns det obehagligt.

Nå väl, strömmen lär ju gå (och det är vi ju vana vid nuförtiden!)

Ha det bra alla bloggetilaiset!!!!



Äntligen....

...får jag sitta vid datorn en stund. Mattias har haft "LAN" hela helgen. Henka har varit här i ett par dagar och dom har inte gjort nåt annat än spelat.

Nå, det har inte hänt så mycket sen sist. Promenaderna har jag inte kom igång med ännu :-(. Men idag tänkte jag faktiskt försöka ta mig ut o promma en sväng, om jag hinner. Det är ju så himla lätt o hitta på ursäkter att man inte hinner. Men jag ska ju oxå faktiskt på ridlektion idag (tror jag), om inte Lena har nåt annat för sig idag. Det är några veckor sen sist jag var o red, så imorgon blir det en hiskelig träningsvärk av det och den kommer nog att sitta i hela veckan.

Nä, nu blev det himla liv där nere. Wille har kommit in och får inte av sig kläderna???!!! Måste kolla vad som händer där.

Ha det bra!!!

Arbetat....

Idag har jag varit första dan på jobbet efter det att jag blev sjuk. Det känns som att jag varit hemma i flera månader. Men där var det som vanligt, inget speciellt som hänt o inga skandaler för den delen heller. Jag trodde att jag skulle komma till världens kaos i min dator. Men mina kära kollegor har varit så duktiga o hållt ordning på alla mina e-postadresser som jag annars håller reda på. Så dagen har varit precis så som att jag skulle ha varit o jobbat i fredags. Det är jätteskönt, jag var inställd på att stressa med massa jobb i minst en vecka.

Har precis kommit hem efter en promenad med Ella. Men nog har man mycket att ta igen, orkade bara gå till Viktoriavägen sen var det bara o vända hemåt om jag skulle orka ta mig hem oxå. Men jag ska ta en liten promenad imorrn oxå, så till slut borde man väl orka med att gå runt hela byn. Jag har bestämt för att nu måste jag på allvar komma igång med promenader, ska försöka gå ner 3-4 kilo. Jag har gått ner ca 3-4 kilo bara nu när jag varit sjuk, och det ska jag banne mig försöka hålla. Ska inte gå upp dessa kilon som jag gått ner. Och mitt nyårslöfte är att försöka låta bli fika och godis och annat smått o gott. Men igår satt lilla djävulen på axeln o sa att det gör inget om jag äter lite choklad. Och givetvis var jag tvungen och trycka i mig flera choklad bitar. Fy, så arg jag var på mig själv sen.

Nä, nu ska jag passa på o spela lite spindelharpan. Jag har datorn för mig själv. Mattias ska sova över hos Tom, och Wille har somnat redan kl. halv sju.

Ha det bra alla bloggetilaiset!

RSS 2.0