Inga basilusker..............

Nå, jag har idag varit o kollat sänkan. Den var under åtta, så jag har inga basilusker i kroppen iaf. Tog med mig Wille oxå, han är så hostig. Och han hade oxå under åtta. Så vi har nog bara virus i kroppen nu. Det blir till att leva på hostmedicin en tid framöver.

Sitter och försöker få lite inspiration till att nyårsstäda lite. Vi ska ju inte vara hemma, men det är ändå skönt att ha lite städat till nyår.

Onsdag...tror jag...

Är faktiskt lite dagvill. Jag vet inte om det är onsdag eller torsdag. Jag tror iallafall att det är onsdag, rätta mig om jag har fel! :-)

Nå, vad jag nu fick i julklapp:

1 st jättefint armband av William
1 st lott av min syster
1 st smycke till mitt armband (vad det nu heter) av min syster
1 st stekpanna, som jag har önskat mig, av mina barn o Janne
1 st Duntäcke av mina barn o Janne
 Sen kommer jag inte på om jag fick nåt mer. Jo, en julgrupp av mommo o moffa. Tror iallafall att den räknas som julklapp.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Ligger o vilar ganska mycket på soffan. Jag är såå trött hela tiden, och snurrig i huvet! :-)


Fortsättning...

Hur långt kom jag igår? Jo, alla hade fått sina julklappar. Det blev så många julklappar så att det orkar jag inte gå in på. Men, ALLA fick precis vad de hade önskat sig.

Juldagen gick till att bygga ihop allt Lego, Playmobil. Testa alla grejer m.m. Eva, Tony, Johanna och Fammo var förbi och fikade (istället för att komma idag). Mommo o Moffa var oxå förbi, jag bjöd dom på mat. Och efter det så hamnade jag i dvalan som jag berättade om igår.

Idag är det annandagen. Och hos oss betyder det fördelsedag. Våran Pappa fyller nämligen år idag. Han har nu på morgonen fått en bok av oss, som han inte hade nån aaaaning om (han får en bok varje år). Strax ska vi börja röja lite grann, ifall det kommer nån förbi på en kaffetår idag. Är det nån som är sugen på kaffe idag, så är ni så hjärtligt välkomna!!

Nå nu ska Wille passa på o spela lite på datorn. Mattias ligger o sover, så då får man passa på att sitta vid datorn.

Ha det bra Alla bloggetilaiset!!!

Dan efter dopparedagen!

Hoohh.....har precis vaknat efter att ha legat i djup dvala. Jag vet inte om ni har varit med om det (Anki o Mommo har det), men man sover så förbaskat djupt. Och hur man än försöker så går det inte att vakna, man har bly på ögonen. Efter att ha försökt öppna ögonen i en timme ungefär....så går det sakteliga att vakna. Men sen efter det, så är man fortfarande inte vaken. Kommer nog att gå som en zombie resten av kvällen.

Julaftonen gick väldigt bra. Vi åkte på fredag kväll till Keräsjoki. Där fanns nästan hela rasket. Vaknade halv sju på lördag morgon, kan inte sova borta. Fammo hade redan då vaknat och slängt in julskinkan i ugnen. Men vad händer då?! Jo, strömmen gick, och den var borta drygt en timme. Förutom skinkan i ugnen var det annars jättemysigt. Vi satt och pratade och hade tända ljus överallt. Efter en himla tjatande i timmar, fick ungarna äntligen öppna julklapparna. Dom brukar få öppna dom redan mitt på dagen hos fammo, eftersom vi åker sen vidare på eftermiddan.

Vid tre tiden var vi sedan hos Anki i Vuono. Men herregud vad det var mycket snö på vägarna när vi åkte dit. Det var inte plogat någonstans. Men vi kom fram oskadda. Nåväl, hos Anki fixade vi julmaten. Och så åt vi mat efter fyra. Men oj så tiden gick fort. Vi hade inte nästan hunnit äta klart så dyker tomten upp! Men vilken snäll tomte. ALLA fick precis vad de har önskat sig!!!

Jaha....nu måste jag sluta o skriva. Mattias o Henka har bokat nån server som de ska spela på. Kanske jag skriver fortsättningen ikväll, annars blir det imorgon bitti..

Ha det bra så länge......

På bättringsvägen....

Det börjar kännas lite bättre, men usch så orkeslös man kan vara. Idag for jag o mommo en sväng till stan, och jag var helt slut när jag kom hem. Och då har jag i princip bara suttit och åkt bil. Så hela eftermiddan har jag bara legat på soffan.

Wille har haft sin sista dag på dagis, nu har han fått jullov. Få se hur många timmar det tar imorgon innan han blir alldeles kompissjuk.

Igår var kära mommo och städade vindan åt mig. Men, inte var det så fruktansvärt mycket kvalster! :-)
Eller, jo det var det!! Men att det känns bra nu. Nu behöver jag inte stressa upp mig för det. Nu har jag bara toaletten att skura, men till det måste jag samla kraft. För den ska skrubbas ordentligt! Sen får julen komma.....och gå!

Nä, nu lockar min renbäddade säng. Ha det gott bloggetilaiset!

Host, host...

Ska försöka lägga in ett litet inlägg. Jag är nämligen fortfarande sjuk. Har haft feber (hög feber) i en vecka nu. Var till läkaren igår. Och han var lite chockad när han gick för att hämta mina provsvar. När han  kom tillbaka så säger han. - Du är nästan på gränsen till att bli inlagd!

Min "sänka" ligger på 180 (när den är över 200 brukar de lägga in "patienten" för att medicinera direkt i blodet). Mest troligt lunginflamation som jag har.

Jag tänkte väl att nog är det konstigt att jag inte blir bättre. Jag har bara blivit sämre o sämre. Fan så svag man kan vara!

Nå, det är typiskt. När man absolut inte har tid att bli sjuk, då blir man det rejält!!
Allt går åt skogen denna jul.

Om någon får för sig att hälsa på oss, förvänta er ingen julfika hos oss. Jag brukar iallafall ha saffransbullar. Julklapparna är inte köpta. De få stunder som jag orkar sitta uppe försöker jag planera och fundera på julklappar. Sen får jag delegera ut det till väl valda personer som får inhandla det åt mig.

Nu har jag inga krafter till o skriva mer....Ha det gott allihopa!

Sjuk

Jaha, då blev jag sjuk iallafall. Bara för att jag inte ville bli sjuk just nu så blev jag det. Typiskt!!

Vi var o shoppade igårkväll, jag o Anki. Och när vi var på Jala så fick jag sån jävla feberfrossa. Skulle ha varit på Maxi oxå för att handla mat, men jag kunde inte. Jag tror att jag har skakat sönder min axel, jag kan inte röra min arm. Spände nog mig för mycket när jag frös så förbannat!!!

Idag har jag dessutom tagit ledigt för att jag tänkte städa vindan. Jag o Wille har börjat med hans rum....få se om jag orkar ta resten oxå! Sen måste vi även fara o handla mat, det är ett himla eko i kylen just nu.

Nå, ha det gott allihopa!!!

blå blå blåa....

Idag har jag fått höra ett rykte som jag hoppas verkligen är SANT!!! Jag, Anki o mommo håller tummarna så att de är blåa. Kan i dagsläget inte tala om vad det är, dumt o sprida ut om det inte är sant!!! Men jag ska nog be till Gud ikväll!! :-)

Imorrn ska ut o julshoppa efter jobbet, det är en del butiker som har kvällsöppet imorrn. Jag har ju liksom inte (som alltid) köpt några julklappar ännu. Varje år bestämmer jag mig för att köpa julklapparna i god tid, men varje år blir det likadant! Sent som vanligt! Fast jag är kanske en vecka tidigare i år än andra år. Det mesta brukar vara slut när jag annars är i farten.

Jag har fått ont i halsen, så det är kanske min tur att bli sjuk nu. Visst skulle det vara skönt o vara hemma, men jag har inte tid att vara sjuk!!! På lördag är det julfest, plus att jag måste städa vindan på lördag!

Idag när jag kom till dagis så stod det stort på tavlan: Glöm inte att hämta era barn 11,30 på fredag. Faaan, det hade jag glömt! Personalen ska på nån utbildning eller nåt sånt. Få se hur jag ska lösa det på fredag. Måste smöra lite på jobbet, så kanske jag får sluta tidigare.

Ha det bra alla bloggetilaiset!!!

Planering...

Vi får inte så mycket gjort idag här på jobbet. Jag o Katta håller på med planering av Stockholmsresan.

-Ska vi åka på torsdag kväll eller fredag morgon? (alltså nästa vecka)
- Vill vi vara utvilade eller dödströtta?
- Vill vi ha hotellfrukost eller inte?
- Vill vi shoppa eller inte?

Nå, just nu lutar det åt att vi åker torsdag kväll. Om vi ska åka på fredag morgon måste vi ta första flyget på morgonen, och då måste man ju kliva upp typ kl. 03,00. Och sen måste ju man vara på alert till 150 % hela dagen och kvällen. Nääää....det passar inte en med sömnsjuka!! Inte orkar jag med nån julfest på kvällen om man ska kliva upp så j....la tidigt!
Och så är det ju såååå gott o äta hotellfrukost, det är ju nästan det bästa av allt.

"Mommo, du får nog då komma till oss på fredag morgon och se till så Matti kommer iväg till skolan och föra Wille till dagis!"

Igår var jag oxå faktiskt på Dambadet. Det var jätteskönt! Bäst var det ju att ligga i barnpoolen och koppla av!
Det blir nytt upplägg på vattenspinningen efter årsskiftet, hoppas att man hinner köpa ett 10 kort. Verkar vara väldigt många som intresserade!

So long....styrstång!!

Jingle Bells...

Idag har jag varit hos frissan o färgat och slingat håret. Och eftersom det lackar mot jul så blev det röda slingor, ganska häftigt faktiskt. Synd bara att det röda försvinner så fort.

Och, nej, har inte färgat för att jag ska till stockholm. :-)
Tiden till frissan hade jag bokat i slutet av oktober, brukar försöka göra mig lite julfin!!! :-)

Annars har det väl inte hänt så mycket. Fammo, Faffa, Eva och Tony har varit förbi idag. Typiskt att de ska komma när det ser ut som värst! När jag kom hem från frissan var jag så frusen så jag la mig på soffan under filten. Tänkte att jag skulle "fila" en stund, och sen sätta igång med att röja upp lite. Men, när jag låg där och hade just blivit vääääldigt trött i ögonen så dyker de upp. Det är typiskt, jag brukar börja panikröja när jag vet att de ska komma förbi o hälsa på. Dom är ju såna som alltid har perfekt!

Men, det är ju så att när det är nystädat och man är så nöjd över hushållet. Då är det ingen som kommer förbi. Men när det ser ut som f...n, då minsann kommer det alltid nån!

Mattias har haft besök av Peter (gangsterungen). Han har sovit över, och det var ingen gangsterunge! :-)
Jättetrevlig grabb! När hans mamma kom o hämtade honom så tyckte jag att hon såg så bekant ut. Frågade både mattias o janne om de kände igen henne. Då säger mattias att hon jobbar på folktandvården. Ja just det! Det är hon som sitter i luckan i "receptionen" på folktandvården.

Och vet ni vad!?! Hon berättade att de hade flyttat ut till deras sommarstuga på seskarö. Och så säger hon:

- Vi är granne med en Huhta, Lars-Gunnar eller nåt sånt.
Då frågar jag om det är Sven-Gustav.
- Ja, det är det.
Säger då att det är min bror.
- Jo, vi bor nära deras stuga. Längst ut efter vägen, du vet.
Kunde inte säga nåt annat än: Jahaa!

Vet jag? Nääää.....jag vet ju inte det!! :-)


Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!
Hej svejs!

Freedaaag!

Åh, vad skönt....idag är det fredag! (om det skulle vara nån som inte märkt det) Fast jag har ju inte haft så lång arbetsvecka! Men ändå....det är alltid kul när det är fredag!

Har så fruktansvärt ont i nacken, imorse när jag "hoppade" in i duschen så krasade det till i nacken. Den där "bulan" man har mitt i nacken, och det gör sååå j.....la ont!
Men det håller redan på o gå över!

Imorrn ska jag till frissan och färga och slinga håret! Ska bli skönt o få lite liv i håret. Ser ut som en råtta förtillfället! Annars blir det nog inget speciellt denna helgen. Ska bli skönt att bara slappa.

På de två helgerna som återstår innan jul, blir det fullt upp! Först blir det julfest på statt, och helgen efter blir det stockholm. Ja, jag tackade ja till inbjudan! Så det ska bli kul o fara dit.

Nå, nu ska jag försöka arbeta lite till.

Ha det gott!

RSS 2.0