Freeeedag!!!

Jag brukar försöka undvika att skriva FREDAG som rubrik....men det är så svårt!! Det är ju så fruktansvärt skönt när fredan äntligen kommer!!!

Ikväll ska jag fara på "Mamma middag", det ska bli sååå roligt och få komma iväg och få äta god mat och framförallt sitta och "tjattra" om ALLT möjligt! :-D
Det är min gode vän Sussi som ordnat denna mamma träff, jag ser så fram emot att få fara hem här från och jobbet och sen pallra mig iväg till Sussi!

Sitter för tillfället alldeles ensam här i vårt rum. Heidi har semester och Katta är hemma med sjukt barn! Men jag diggar musik här mellan samtalen. Det är ju tur att det är fredag, så det kommer inte in så många samtal! :-)

På måndag startar ev. VK! Ska bli sååå roligt!
Nu är ni nog nyfikna igen och undrar vad VK är?!?!?!

Jag och Kajsa ska ha Vikt Kontroll....hahahaha!! Så vi har startat en egen "grupp" som heter Viktkontroll gruppen....var det så det skulle heta Kajsa??

Faktiskt så har jag gått ner i vikt, fast att jag inte har räknat points. Jag vägde mig hos Kajsa igår, och vilken känsla när man såg att det gått neråt och inte uppåt! Så jag belönade mig själv med jättegod bulla hos Kajsa, t.o.m 2 bitar tog jag!!!

Nä, nu ska jag försöka se lite viktig ut och jobba lite!!!!

Trevlig Helg!!

Jaja...jag ska väl oxå skärpa mig! :-)

Vissa dagar vet jag inte vad jag ska skriva om...så då hoppar jag hellre över med att skriva inlägg! :-D

Få se om Webblogg snart kommer att fungera lite bättre. De har lagt ut info om att det kan pågå störningar en tid framöver, de ska väl försöka fixa så att det inte går så trögt! På kvällarna är alldeles hopplöst ibland att skriva kommentarer, usch vad man kan bli frustrerad över det!

Snart går veckan över på rätt sida igen...skönt när måndan är över! :-D

Alltså!!!! Jag vet inte vad jag ska skriva!!!! Nu har jag suttit flera minuter och funderat, men jag kommer inte på nåt! Ids skriva det gamla vanliga om att points räknandet är åt helsike.................................!! :-D

Ni får ha en bra dag ALLA bloggetilaiset!!!

Hej....

....Vivi! Välkommen till bloggträsket. :-)
Vad roligt att få läsa en kommenatr av dig! Det var jättelänge sen sist!
Jag vet inte ens om jag har fått möjligheten att gratulera till senaste nytillskottet....Grattis iaf!!

Idag har man nästan känt sig som en "nasare". Vi har varit på Loppisen idag och jag tror att vi fick ihop enhel del pengar till skolresan, nu ska de väl ändå få ihop pengar så de kan få sova på nåt annat än i en gymnastiksal på någon skola i Göteborg!!

Det var jätteroligt och kränga iväg en massa saker, men mycket grejer blev det kvar som vi skänkte till Röda korset!

Annars har jag väl inte hunnit med så mycket annat. När jag kom hem käkade vi middag, och efter det for jag o Wille och hälsade på Viktor & Co.

Men usch!! Vilken karaktär jag har! Nu har det spårat ut totalt med att räkna points!!! Igår tryckte jag i mig en massa godis och kakor, idag åt vi feta hamburgare till middag...och hos Sussi kunde jag inte motstå bullarna!!! Fy, jag känner riktigt hur det börjar svälla lite här och där!!!!

KAJSA!!! Jag behöver hjälp!!! Nåt måste vi göra!!!! :-D

Nu ska jag gå och röja upp lite för att sedan i lugn och ro lägga mig på soffan! Jag är så trött, så det lär bli att gå tidigt i säng!

Ha en skön lördagkväll!!!!



Snart veckan slut

Nu börjar det äntligen gå mot rätt sida av veckan, och då är det inte många dagar kvar till helgen. Usch vad det känns tungt att jobba. Jag vill bara vara ledig!

Fast det blir nog inte så mycket till ledighet denna helg. På lördag är det loppis på Folkets Hus, och då blir man där från 10-16.
Jag hoppas att jag får se några bloggetilaiset som kommer och fyndar bra saker!! :-D
För allmänheten är det loppis mellan 11-15. Många bra grejer kommer det att finnas på vår loppis!!! Missa inte detta. :-D

Annars har det väl inte hänt så mycket. Jag och Sussi har faktiskt varit duktiga med att komma igång med promenader. Fast ikväll blev jag lat. Jag for och darrade fläsket istället!

Nu blev ni säkert nyfikna! :-D

Har ni sett på TV-shop, den där "plattan" man har på tex magen som "darrar". Mommo och Moffa har köpt i Thailand en sån, fast denna är som ett brett bälte och den darrar runt hela magen och ryggen!

Jag har provat den i 3 dagar nu...och faktiskt....det känns i magmusklerna! Det är ju inte nån fruktansvärd träningsvärk, men det känns att man gjort nåt med magmusklerna. Den är inställd att man ska köra i 20 min, men idag körde jag 40 min....först 20 i nedre delen av magen....och sen 20  i övre delen av magen! Nå man får väl se om det gör nån skillnad!! Fast det "döda" hänget blir man nog aldrig av med! :-D

Nä, nu ska jag slänga mig på soffan och för en gångs skull kolla lite på TV. Jag har blivit så dålig på det där med TV, tycker det är jobbigt. Men jag gör ett försök!!

God Kväll!!!


Digital...

...kamera, har vi oxå äntligen införskaffat!! Janne fick köpa billigt från ett konkursbo! Så nu kanske jag oxå kommer igång med att sätta in bilder härpå bloggen! :-D

Usch vilket väder det är ute...regn o regn! Hade planerat med att fara ut och grilla korv nånstans, men vid ett sånt här väder ids man inte. Det blir ev. fint väder imorrn...då blir det nog en tur nånstans....om jag orkar!
Jag ska ev.fara på 30 års "kalas" ikväll, det är en från D-Link som fyller år idag....och då blir det typ en firmafest hos honom. Många från jobbet som är på väg dit! Vi är ju inte så många tjejer på D-Link, 7 st av ca 40 totalt, så det beror på om nån annan av tjejerna far....då kanske jag oxå far! Men det får jag se sen om hur jag gör. Måste ju isf fixa skjuts hem!

Det är ganska skönt ändå, den här helgen kan man i princip bara vara. Behöver inte städa eller tvätta, det har jag gjort bort tidigare i veckan. Ska bara dra lite med dammsugaren. Men annars har jag inga måsten!

Nåja...nu ska jag gå och "softa" lite påsoffan!

Ha en bra dag alla bloggetilaiset!!

Pepparkakorna är hemma!!!

Mommo och Moffa har kommit hem! Jag och Wille har varit och spanat in dom ikväll.
Dom är sååå bruna, och de verkar ha haft en underbar semester!

En del presenter fick vi med oss redan ikväll! :-D
Men imorgon åker vi och kollar in resten av tuliaiset!! :-D

Annars har min dag varit bra! Har tvättat alla yllefiltar, duschdraperiet plus en del "vanlig" tvätt. Har dessutom dammsugit och skurat, så nu slipperjag göradet till helgen!! Så då kan jag bara ta det lugnt och bara vara under helgen!

Nu har jag suttit flera minuter och funderat på vad jag ska skriva, men jag kommerinte på nåt!?!?

Så, ni får haen fortsatt trevlig kväll!

Testar bara!!!

Ska bara testa att skriva, Sussi har problem med att det blir konstiga tecken.


Tvättmani!

När jag äntligen i måndags fick all tvätt vikt och in i garderoberna fick jag tvättmani!
Jag brukar ibland få det! :-D
Helst då när man kommit ikapp med tvätten! Då söker jag efter tvätt, allt som i princip är löst och tvättbart och som man inte tvättar "varje vecka" åker in i tvättmaskinen! Idag har jag tvättat hall mattorna, morgonrockarna har åkt in i tvättmaskinen. Imorgon åker duschdraperiet (den är tvättbar), få se vad mer jag hittar att slänga in i maskinen! :-D

Har även skurat dasset på ordentligt sätt! Mycket vatten blev det! :-D

Gjorde en jättegod middag, hittade på en egen kycklinggryta!
Jag tycker att jag har fått mycket gjort idag! Känner mig riktigt nöjd!

PLUS! Att jag och Sussi tog en kvällspromenad. Det var jätteskönt att komma ut i friska luften., när man har varit inne en hel dag! Åh, nu känner jag mig ännu nöjdare! :-D

Men nu kommer det negativa!!! HJÄLP!!!!
Jag har inte räknat points sen nån gång i förra veckan!!!!!!!
Jag har försökt att äta bra saker, men nog har jag slarvat. Står osten framme så dra jag några skivor från den. Wille åt inte upp all mat idag, så då var jag som en köksgris och tog hans kycklingbitar!!!
Fan vad jag blir arg på mig själv!!!
Men det är som att när jag inte kan fara till VV i Happis och väga mig, så spelar det ingen roll! Det var en sporre varje vecka och se hur duktig man har varit!!!!

Fr.o.m imorgon måste jag börja räkna igen!
Kajsa - Vi borde börja köra med våra egna viktkontroller snarast!!!!

Nå ja, det är morgondagens problem!

Jag blir hemma med Wille ännu imorgon! Han är så fruktansvärt förkyld!!
Så jag ska nog fortsätta med tvättandet!

Sov Gott!


Sjukstuga!

Är hemma med Wille idag. Nu snorar ögonen som tusan påhonom, och de är så röda. Han får nästan alltid ögoninflamation när han är förkyld!

Annars är han relativt pigg! Kräver och kräver en massa! Dessa himla TV-spel, när man inte fattar nåt. Han håller på med att bygga en bana i ett skateboard spel! Och så ska han ha hjälp med detta, fast att han kan mer än mig! Men jag får till och från kommentaren: - Mamma!! Du fattar ju inte nåt!!! :-D

Nåja, han börjar oxå komma i det stadiet när han kan mer än morsan! Fast jag kommer nog inte att hamna så lågt somfarsan! Han fattar minsann inte nåt!!! :-D

Sitter här med Wille och låtsas ha en massa att göra på datorn och TV-spelet.
Jag har nämligen en stor hög med tvätt som väntar på att bli vikt! Usch, det ärdet värsta jag vet! Vika tvätt!
Tvätta den gårbra, men sen att få det in i garderoben, det är inte kul!

Ska gå och laga lite lunch åtoss!

Ha det bra!

Tossa!

Vi hade planerat att åka till Tossa den här helgen. Men nu blev ju Wille sjuk. Igår hade han underdagen kring 37,7-37,8, men på kvällen gick det upp till 39. Nu på morgonen hade han 37,1. Han har såå längtat att få åka till Tossa. Och det som är mest spännande äratt han ska få åka med Viktor & Co på deras skoter, eller på deras rally kälke som han kallar det! :-D

Nå, jag ska ta tempen på honom här om nån timme. Håller den sig kring 37,5 såchansar vi ev. och far ändå. Jag själv funderar på om jag ska promenera med Ella efter elljusspåret ända till Tossa. Jag måste kolla med Nicke hur skoterspåret är till Tossa, om det håller att gå på det.

Jag blir så irriterad påvårt tangentbord. Mattias har plockat fram ett gammalt tangentbord och mellanslags tangenten är lite glapp. Hittills har jag "rättat" till där mellanslag ej tagit. Men nu skiter jag i det. Så vissa ord kan sitta ihop hädanefter! Men jag hoppas att ni kan läsa ändå! :-D

Kollade just på www.smhi.se och det verkar bli kanonväder idag på dan!

Jo, just ja! Jag var och åkte skidor igår. Det är flera årsen sist! Fy farao vad det var jobbigt. Jag tänkte bara "fin" åka. Men ändå var jag sjöblöt i svett närjag komhem. Och det var ingen lång runda jag åkte, men det var skitjobbigt. Ska försöka ta som rutin och åka några ggr i  veckan.

Ni skahaen fortsatt trevligdag!!!

Jävla tangentbord!

Ja det var ingen vanlig dag.....

....för det var min födelsedag! Hurra hurra hurra!!!! :-D
Skoja bara!

Nå, nu ska jag berätta hur min dag var igår.
Det började med att jag vaknade på morgonen och blev gratulerad av Wille o Janne. Janne försökte ursäkta sig med att han inte hunnit köpa någon present, men då sa jag !
-Men du har ju hela dagen på dig!! Hehe!!!
När jag anlände till jobbet hade jag en blomma på min plats. En jättefin krukväxt, men på kortet stod det bara Happy Birthday!
Så hela morgonen gick ju till att försöka klura ut vem det var!! En av de Danska som jobbar på D-Link (Gustav), sa när han kom att det är han som köpt blomman. Men jag trodde inte på det! Men det visade sig till slut att det var han som köpt blomman. Det var verkligen en överaskning!!

Senare kom Katta förbi på jobbet, hon hade egentligen sportlov, men kom bara förbi. Så dåfick jag en bukett blommor av Katta och Heidi!
När jag satt på min Lunch kom Fredrik W och Fredrik W (ja båda heter så). De sjöng jättefint åt mig och jag fick 2 paket av dom! I det ena var det en Porslins kyckling/höna. Den var jättefin. I det andra var det "rökelse" dofter i Fiskarnas tecken! Det tyckte jag var jättehäftigt!

Det blev ju tillslut alldeles för mycket presenter, så jag var ju tvungen till slut och åka o köpa fika till dom på jobbet! Men när jag hade "rantat" färdigt så ringde Suvi från dagis. Wille hade fått feber.INTE MAGSJUKA!!!!!
Så nu har Wille feber och börjar bli väldansförkyld!

På kvällen närJanne komhem fick jag en bukett blommar av honom! :-D
Hihi, jag visste väl att han skulle hinna!

Senare på kvällen kom Sussi och Viktor förbi. Utav dom fick jag 2 jättefina burkar! En Kaffe och en The burk!

Så om jag summera dagen igår!
Så blev det mycker mer än jag hade förväntat mig!!!

Nä, nu ska jag gå ner och kolla till sjuklingen! Han har inte så mycket feber just nu!

Hej Svejs!

Ps. Sussi, har du fixat nån blogg ännu??!!??!!

Usch vad less jag är.....

.........för tillfället! Man får ibland såna dagar som bara känns som pest. Idag är just en sån dag!

Tänkte jag skulle sammanställa det som jag skrev sist, men nu kommer jag inte ihåg vad det var jag skrev! :-)

 På tal om magsjuka. Jag är livrädd för att få den hemska sjukan. Jag har ända sen jag var liten varit drabbad av det. Kunde ha det flera ggr per år och VARJE år. Jag tycker det är sååå hemskt att ha det, dessutom så har just jag inte bara en väg....det kommer alltid båda vägarna! :-(
Genom åren har man testat alla tips som finns mot magsjuka....det har varit nån äcklig "drink" med bl a potatismjöl och hel vitpeppar! Men det har ej funkat på mig!

För några år sen, Wille var kanske 1 år, så åkte jag på magsjuka. Vid det tillfället ringde Jannes syster Sonja. Och då säger hon till mig att man ska ju äta blodapelsiner, det finns någon speciell enzym eller nåt i blodapelsiner som är bra mot magsjuka. Ju mer jag tänkte på det så kom jag faktiskt på att när jag var liten och hade magsjuka så köpte Mommo alltid RIO (blodapelsindricka).

Så sen den dagen laddar jag alltid upp med Blodapelsiner, när nu dessa finns att få tag på i affären. Och jag har inte haft magsjuka sen dess, och det är nu ca 5 år sedan!! TA I TRÄ!!!!!!!
Men jag tror sååå mycket på detta.....så det är kanske därför jag inte haft magsjuka! :-)
Varje kväll efter middan har jag, Wille o Matti fruktstund och äter eller pressar blodapelsin. Ingen av oss har än haft sjukan!!!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om magsjuka......jag har verkligen fobi för magsjuka. Förr räckte det nästan med att någon nämde magsjuka, så fick jag det!

Nä, nu ska jag inte haka upp mig på det!!

Ha en fortsatt trevlig dag!!

Fan.....det blev en Elli!

Jag skrev ett jättelångt inlägg, men sen när jag skulle publicera så blev det "Sidan kan inte visas"!!!!!!!!!!

Man måste ju börja ta "Backup" på det man skriver! Jag ids inte skriva allt pånytt!!!
Usch vad arg jag blir!

Gonatt bloggetilaiset!

Hjärnsläpp!!

Har suttit i flera minuter (åtminstone 1 min) och svurit och gormat för att jag inte kan logga in i min blogg!!!
Har bara fått klagomål om att uppgifterna är fel! Men till slut kom jag på att felet berodde på mig själv! Jag har försökt logga in med annkicka!! Inte som man ska göra, alltså med min e-postadress!!! Fy fan vilket hjärnsläpp!! Det kändes nästan som när man råkar halka ute, så tittar man fort omkring ifall att det var nån som såg!!! :-D

Veckan har varit jättebra. Har inte blivit av att uppdatera, har inte haft nåt att skriva! Men nu ska jag försöka knåpa ihop nåt!

VV gick bra!! Ner 0,6 kilo. Första siffran på min vikt har ändrats!! Det är länge sen den började på den siffran!!! En nackdel är att mina points minskar i och med det! Nu har jag bara 20 points per dag!! Det räcker ju inte nånstans! Fast jag hade 21 tidigare, men det gör mycket.....1 points!!! :-D

Har varit till Sunderbyn och fotat ögat med kontrast. Men det var som jag trodde, det syntes inget konstigt i ögat!
Pratade med läkaren oxå. Han trodde att det kanske blir en tur till Umeå på nån typ av Ultraljuds undersökning av ögat. Där mäter dom gula fläcken och hornhinna eller om det var näthinnan, nåt sånt! Dom har inte den utrustningen i Sunderbyn, därför måste man till Umeå. Sen berättade han att jag är en omtalad person i läkargruppen! Dom brukar ta upp mitt "fall"  på deras möten och utbildningar! :-D

Jag får nog göra som en på jobbet sa. - Ska dom ha mitt fall som nåt försökskanin aktigt så får jag börja ta betalt. 10% av varje läkares månadslön, då blir jag nog ganska så rik!!

Till helgen blir det fullt upp. På fredag ska vi gå på revyn. Det är jag, Anki, Fammo och Fammo!!
Nej, jag har inte skrivt fel. Det är fammo och fammo (Anne-Maj och Saima). På lördag ska vi på 40 års kalas/fest. Jannes kusin fyller 40. Så till helgen blir det nog stora kryss istället för att räkna points! Men, det får gå. Man måste ju unna sig liiite!

Nä, nu kommer jag inte på nåt mer!

Ha det!!

RSS 2.0