...

Jag har ju för en gångsskull satt en vanlig, typ linneduk, på köksbordet. Jag har ju alltid annars en vaxduk.
Och nu har familjen fått hårda direktiv att inte försöka skita ner den på en gång. Det skulle ju vara kul om den höll sig ren iaf en vecka. :)
De måste försöka hålla sig ovanför bordstabletterna!!

Ikväll satt jag o Wille och tog en kvällsfika med Te, Oboy och rostade mackor. Mumsigt värre hade vi. Wille satt med sin kopp oboy och var sååå noga med att inte drälla. Plötsligt fick han hål i hakan och det rann oboy efter hakan. Wille blev så förskräckt och tittade direkt på duken. Sen utropar han: YES!!! Jag missade duken, det hamnade på tröjan och byxorna istället!! :D
Hahaha...vi blev så fulla i skratt båda två!!

Imorgon blir det en lång dag. Jag ska jobba 8,00-17,00. Det var ju ett tag sen sist. Men det ska nog gå bra, hoppas jag. Jag är nog som en död sill imorrn när jag kommer hem.
För övrigt har jag varit såå trött hela veckan.....ja eller i flera veckor. Idag när jag kom hem la jag mig på soffan och slumrade till en stund innan det var dags för att laga middag. Efter middan var jag så jäkla trött igen. Låg på soffan och försökte verkligen hålla mig vaken, men det gick inte. Så den här natten blir nog bara skit. Kommer ju inte kunna somna i första taget! :(

Nåja, tror jag ska lägga mig och läsa en stund. Jag håller på och läser en av Mattis böcker.  Tordyveln flyger i skymmningen av Maria Gripe.
Det är ju typ en ungdomsbok, rätt så stor text så det går relativt bra att läsa den. Jag måste säga att den faktiskt är rätt så spännande. :)

Ha en fortsatt trevlig kväll.



Nu är det Jul..

..här i vårt hus!!

Idag har jag städat som en tok. Fy fan vad skitigt det vra. Har ännu golven att ta, men det tänkte jag ta imorrn om jag ids.
Mommo har varit och hjälpt mig lite. Tack!!

När Wille kom hem från skolan då började vi att julpynta. Åhhhh det är så mysigt!!

Tog några bilder med mobilen....inte så bra kvalité men håll till godo.



Här är Willes favvo tomte och julbocken han fyndade i Luleå, då jag åkte till England.

    

Mina nya svarta gardiner.

Alltså, jag blir galen på mobilen. Det ska vara 3,2 megapixel, men bilderna blir usla. Problemet är att den är så seg, tar flera sekunder innan den tar bilden och då har man ju hunnit skaka till den hundra ggr om!!

Här nedan är mina nya garderober.



Imorrn bitti vid 7,30 åker jag med Mommo o Moffa till stan. Moffa ska på provtagning och sen efter det far vi och handlar lite. Men det finns ju ingenstans att handla just nu. Ica Maxi är så tomt, finns inget att handla för tillfället. Prix/Konsum klarar jag inte av, finns inget att handla. Jag har försökt några ggr, men när man kommer hem finns det inget att äta ändå!!

Måste iaf på Rusta och köpa en chokladkalender åt Wille. Det har han beställt. Och givetvis måste vi ju köpa TV.s julkalender oxå!!

Nåja, nu vet jag inget mer!! :)

Måndag! Med tillägg!

Lördagens julfest var jätterolig!! Helt suverän show, bra mat och jätteskoj!!

Fast det kändes sen på söndagen att det hade varit partaj, var väldigt låg hela dagen! :)
Men det är smällar man får ta.....på min årliga utgång!

Nu är jag ledig i 2 dagar. Ska jobba hela dagen på fredag så därav ledig nu. OCH, det är nu det ska julpyntas i detta hus. Jag ska städa som en tok så att det är klart för pyntning när Wille kommer hem från skolan. Och banne mig, det MÅSTE städas....spelar ingen roll hur oinspirerad jag är....det är ett MÅSTE om vi ska få jul i deta hus.

Idag har jag suttit vid datorn och försökt få igång ljudet så jag kan digga julmusik när jag ska städa. Och ett tag trodde jag att det är kört. Det ville inte funka. Jag har ominstallerat ljudkortet säkert 15 ggr, men i helsicke...det gick bara inte. När Wille stod i duschen gjorde jag ett sista försök...och vips så funkar det!! Men få se för hur länge, jag tror att det är nåt på gång med kortet....

Tidigare idag ringde även Sussi som hade problem med sin dator. Kunde inte hjälpa henne så mycket, bad henne ringa Dell supporten. Och det visade sig tyvärr att hårddisken har kraschat på hennes dator. :(
Men hoppas vi inte blir alltför länge utan inlägg från henne.

Nå väl, nu ska jag sätta mig framför TV.n och se om det finns nåt sevärt!!

Ja just ja!! Glömde ju att berätta. I lördags råkade jag bita sönder (käkade chilinötter) min provisoriska lagning som jag har för den förbaskade rotfyllningen som är på G....trodde jag! Jag hade egentligen tid nästa vecka till tandis, men ringde imorse för säkerhetsskull o kollade om detta kan vänta till nästa vecka. Men de tyckte dom inte. Så idag bar det iväg till tandis. Och det visade sig att hela tandjäveln hade spruckit. Jag bad dom dra ut hela tanden men det ville dom inte. Så de har lämnat kvar en "vägg" på utsidan av tanden för att de ska se ut som att hela tanden är där, men "insidan" är bortdragen.

Hej då!

Garderoberna..

Det var ju ingen match alls. Det är nog värre med tapetsering.

Första kvällen monterades stommarna upp...och även om vi var tvungna att montera de stående så gick det förvånansvärt bra.
Andra kvällen satte vi in korgarna och hyllorna. Men nu är det fullt. Åtminstone i min. Jag som inte äger nå kläder (tycker jag) har fullt i mitt skåp.
Få se när Janne är färdig med sin, då kanske jag kan "låna" nån korg av honom! :)

Det bästa av allt nu är att jag slipper se Jannes oreda. Tidigare har vi delat klädskåp. Och ni vet hur det är med karlar, de ska alltid ha en tröja som ligger underst och då rasar resten ut och dessa trycker man tillbaka.
Nu får Janne hålla reda på sin egen garderob....jag skiter i hur det ser ut där.

I torsdags var jag o Marie till Kemi och fyndade lite julfest kläder.
Vi har julfest ikväll på folkan och det har Rusta personalen oxå. Ja även ICA Maxi har det oxå. Så det ska bli roligt att få festa loss med andra än bara folk från mitt jobb! :D

Hittade 2 blusar i Kemi. Men jag vet ändå inte vad jag ska ha på mig ikväll. Igår var vi till Kalix en sväng på nya gallerian och där köpte jag en kjol i all hast. Men jag hade nog för bråttom. Den kjolen är lite för stor....så jag tror inte jag tar på mig den ikväll!
Nåja, det blir väl nåt gammalt krafs jag tar på mig....eller jag vet inte!

Hade planerat att städa lite idag och eventuellt sätta upp mina nya julgardiner. Jag har köpt svarta panellängder med stora silverstjärnor på.
Men inspirationen lyser med sin frånvaro. Jag har iaf plockat undan massor med skrot som samlats på nu under mina ickeinspirerande veckor.

Kanske jag tar en runda i huset och ser om jag finner inspirationen i nåt hörn!!

Ha en trevlig helg!

Ps Jimmy som kommenterade tidigare (om du läser).
Jag mailar över låten nån dag!

Ikea!

Äntligen, igår var jag med mommo o moffa till Ikea. Jag har äntligen investerat i 3 nya garderober....till att börja med. Vi drog iväg efter middan. Rusade mot Garderobsavdelningen...fick hjälp av personalen med en lista på vilka grejer jag skulle plocka ihop.

Sen strosade vi runt och jag hittade lite annat smått o gott. Nya sängkläder...jag vill ha nån röd nyans nu till jul. Och jag hittade väldigt enkla röda sängkläder som säkert blir bra!! Ja och givetvis så fyndade jag värmeljus oxå!!
Wille fick sin "stång" med tillhörande plastkoppar man kan hänga på stången....dessa blir bra att samla skrot i! :)

Helt plötsligt började dom ju ropa i högtalarna att det börjar lida mot stängningsdags. Ut mot TS och börja plocka ihop allt jag skulle ha....och det var ju inte lite. Fan vad tunga grejerna var oxå. Nå väl, det gick ganska smort.

Ut mot parkeringen. Moffa hämtade bilen så vi lättare skulle kunna packa in allt på släpet!

Precis!! Alldeles precis när Moffa ska öppna kåpan på släpet så utbrister han: JA JUST FAAAN!!!
Vad står innanför kåpan?? JO, Moffas skottkärra. Och det är ingen sån där liten lätt kärra. Det är modell större som står där!!!
Han kom ihåg precis när han skulle öppna!! Jag o Mommo höll bryta ihop av skratt. Moffa blev lite irriterad och sa att det är väl inget att skratta åt!!!
Joooo....jag o Mommo hade skitroligt!! :D

Det var nämligen så att Moffa har skottkärran på släpet för vinterförvaring!!


Jag o Wille har varit hemma i 2 dagar. I söndags fick Wille ont i huvudet och mådde illa. Likaså på måndag morgon. Men desto mer blev det inte, ingen spysjuka eller så. Han hade ont i huvudet igårkväll och har ojat sig under natten så vi stannade hemma även idag. Men imorgon bär det av till skolan.

Nä, nu börjar det kanske dra ihop sig för att montera ihop garderoberna. Blivit varnad av en del om att detta är snäppet värre än tapetsering. Det är tydligen nu man sätter förhållandet på prov!! :D
Fick tips av Eira att anlita Mattias som hjälpredan åt Janne....att jag kanske skulle hålla mig undan!! Jaaa, vi får se hur det går!!

Ni ska ha en trevlig kväll!!

Då var det över igen!

Helgen alltså! Usch vad det går fort.

Berit o ungarna kom igår. Vi käkade lite mat och satt o surrade till strax före elva! Ungarna busade o hade jätteroligt. Isak diggade till Lordi. Han är Mr Lordi själv!! Herregud vad man får skratta åt honom när Hard Rock Halleluja spelas! :)

När Isak skulle i säng så var han lite vilsen. Han trodde att han skulle hem o gick mot hallen med pyjamasen på o vinkade o ropade Hej Då!! :D

Idag har det inte hänt mycket. Berit o Co åkte redan på förmiddan...de skulle till Lappträsk. Wille drog iväg till skolan för att åka kälke i backen. Jag la mig på soffan o tittade på ett älgprogram som gick på Animal planet! Och här sitter jag nu och funderar på vad man ska göra till middag! Har ingen idé alls på vad man ska hitta på!

Undrar hur Ikea klarade sig utan mig! Tog mig inte dit för att spana in kalasfynden! Hoppas att det gick bra ändå för Inkos företag!! :)

Nå, nu ska jag ta mig i kragen o fixa middag!

Hej hej!

Puh!

Sjöblöt i svett är jag. Snabbröjning är på gång! Har röjt undan skrot och dammsugit o skurat. Berit med barnen är på väg. Måste ju röja undan så de inte blir uppätna av "råttorna"!! :D
Nu har jag bara Willes rum kvar. Måste dammsuga så de inte får nåt astmaanfall eller så när de ska sova där. :)

Vi har planerat en tjejsurrar kväll ikväll. Dricka lite vin o sitta o surra!!
Ja eller det beror ju på om Berit håller sig vaken!! hahaha
Det brukar vara så att när dom är här och sen ska söva barnen så slutar det med att Mamma somnar istället för barnen!! :D

Ni vet, komma till "bun" o lugnet då blir man vääääldigt trött!!

Nä....nu ska jag fortsätta röja!!

Har ni lust att komma o surra ikväll....så kika förbi!!

Snabbt inlägg...

...innan rusning till jobbet!!
Igår började jag o mommo med att torka min köksskåp. Mommo var alldeles chockad över hur skitigt det var!! :D
Vi fick knida rejält för att få loss skiten.

Annars var det en väldigt tröttsam kväll igår. Fy fabian vad jag var trött!!

Sen vete tusan hur det blir med mitt garderobsköp till helgen. Kom på igår kväll att jag glömt föra över pengar från fonden....gjorde det igår. Men som det ser ut så hinner inte pengarna in idag!! :(
Så jag siktar in på att åka dit nästa helg istället.

Eventuellt får jag finbesök i helg. Berit kanske dyker upp imorrn. Antingen med barn eller utan. :)
Hon var själv sugen på att åka utan barn....men oss spelar det ingen roll. Wille blir så glad om barnen är med. Peter jobbar i helg, så då passar Berit o ungarna på att smita iväg!!

Nä, nu ska gaddarna borstas.

Hej!!

Nu hade jag tänkt...

...göra slag i saken.

Det är ju en hel del garderober som ska inhandlas till detta hus. På lördag hade jag tänkt mig en tur till Ikea och slåss med ALLA andra som är där. Eller ja det beror ju på dig Kajsa? Ska vi fara...eller har du glömt det....hahahaha....nä nu var jag ironisk!! :D

Planerar som så att eftersom Janne inte är särskilt sugen på att besöka det stora blå, så går jag in och plockar ihop det jag ska ha. Och det kommer ju säkert vara väldigt långa köer nu under kalas dagarna, så när jag står i kön så ringer jag till Janne att NU kan han börja dra sig mot Ikea och hämta alla grejer!!
Smart va?? :D

Tidigare fanns det ett planeringsverktyg på ikeas hemsida, där man kan rita sina egna garderober. Detta program har dom gjort om, och det är helt värdelöst. Inte alls lika bra som det förra. Så nu får jag försöka knåpa ihop mina grejer hos Ikea.
Nå, det bllir till en början 3 garderober som ska in i vårt sovrum.

Vivi!! Om du läser detta. I och med att garderoberna ska in, måste juniorsängen ut. Skulle du ha den??
Anki!! Om du inte ska ha den inför dina kommande barnbarn??
Annars vet jag inte vad jag ska göra, då åker den i brasan!! *snyft*

Sitter och diggar julmusik just nu. Det jag laddade hem var 128 olika jullåtar. Och det är en jättebra blandning. Allt från gammal tradionell julmusik till nytt som jag aldrig hört förrut. T.o.m Iron Maiden och AC/DC har jullåtar!! :D

Nå niin!! Ha en bra kväll!!

Ps. Snacka om skrivdiarré efter uppehållet. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men nån måtta får det vara!!

Nå Hej På Er!!!

Ja få se vad det blir av detta. Det går så otroligt trögt, så det är inte säkert att det går att publicera!!

Har just vaknat från en medvetslöshet som heter duga. Länge sen jag hade så här. När kroppen vill vakna så vägrar ögonen att göra likadant...det är lite småjobbigt. Så nu blir det ett snurrande i sängen ikväll...för jag kommer INTE att kunna somna i första taget.

Har i några dagar haft ett väldans trasigt tangentbord, inte många tangenter som har funkat på det. Bl a shifttangenten är trasig på den....och hur handikappad blir man bara för det. Otroligt, men allt gick åt pipsvängen när man skulle skriva. Så idag har jag investerat ett nytt "bord", men det snodde Matti direkt. Men då fick jag i min tur tillbaka mitt eget trådlösa "bord"!
Jag var oxå och köpte mig ett par nya vinterskor på SkoSport. Jag har ju inte direkt små fötter, men i dessa kan jag t.o.m vifta på tårna. Det är inte ofta JAG hittar såna skor....förutom gummistövlar.

Och Julen då!! Åhhh vad jag o Wille längtar. Jag har laddat hem en massa jullåtar. Så på morgonen när ungarna fart till skolan, då poppar jag julmusik för fulla muggar.
Tomtarna i jullådan har tydligen oxå börjat ropa på oss, plus Willes nyinvesterade tomtar. Men, säger som Emma. Först ska köket städas. Och tyvärr inte vilken städning som helst. ALLT ska gås igenom. Jag har liksom inte städat invändigt i köksskåpen sen vi börjat med renoveringen. OCH, hrrrmmmm, det är JÄVLIGT skitigt!!

Igår kväll, när jag precis höll på att somna, då fick jag en såm där känsla att jag hade kunnat börja städa. Men skönhetssömnen går före!! :D

Och idag blir det nog inte heller. Jag är helt slut efter min medveslöshet!!

Såå, ha det gott tills vi hörs nästa gång!!

Allgerisk!!!

Känns som att jag blivit "allgerisk" mot allt vad dator och blogg heter. Ids inte blogga, kommentera är skitjobbigt. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska skriva.


Så i och med detta tar jag en bloggpaus!!

Återkommer när andan faller på. Oftast blir det så att när jag tar en paus, så sitter jag mer än nånsin vid datorn!! =)

Nåja, vi hörs säkert till veckan!!

...

Har suttit en stund och försökt knåpa ihop en sammanfattning om Englands resan. Men det är inte lätt.

Nå iaf. Vi startade på torsdag och åkte iväg mot Uppsala, till Lena o Co. Första gången som jag var dit. Lena bor jättefint. På kvällen tog vi en tur på stan och åkte bl a förbi domkyrkan. Men wow vad den är mäktig. Jag blev riktigt imponerad av den. Det låg lite dimma uppe i luften så de högsta tornen försvann in i dimman...såg riktigt coolt ut.

Fredag morgon åkte vi till Gräby centrum (tror det hette så). Där var roligt att strosda runt och kika i affärerna. Köpte lite tuliaisia till M o D. Vi frågade tidigare vad hon önskade sig och det blev enligt hennes önskemål. Diskborstar, Wettex disktrasor, Ajax Original och Plopp. :9

På eftermiddan tog vi taxi mot Arlanda, plockade upp Linda efter vägen (Lenas kompis). På Arlanda satte vi oss vid en bar och drack lite vin. Sen bar det iväg mot England. Väl framme var D´s pappa Richard och hämtade oss. Efter en liten biltur var vi framme i Brighton hos M o D. Jättemysig lägenhet, sån där typisk engelsk....Me Bean lägenhet typ.

M bjöd på en utsökt middag och sen satt vi och surrade o skrattade och drack vin innan läggdags. Tidigt på lördag morgon begav vi oss iväg med tåget mot London.  Där spanade vi in Buckingham Palace. Var in på gigantiska Harrods. Wow vad det var fint och STORT!!! Roligt att titta på alla dyra saker som enkla klänningar för 30 000 osv. Fy farao, vad det vra dyrt där. Men faktiskt så inhandlades Ankis tuliais därifrån!! :)

Strosade sen vidare på stan. Men det var ett sånt hemskt tempo där så man blev alldeles snurrig, så vi satte oss på en Pub och tog igen oss till vi till slut tog en typisk Engelsk taxi till tågstationen och åkte hem igen.

På kvällen var vi bjudna på middag hos D´s föräldrar. Jösses vilket hus. Värsta flådiga huset. Det var så fint. Har nog aldrig sett ett så fint hus förr!!
Efter middagen drog vi "ungdomar" iväg på galej. Först på Puben och sen på Jazz club. I källaren spelade ett jazzband och upptill var det typ disco. Vi diggade och dansade så svetten flödade. Sjöblöt i svett var man.
Det hände massor med roliga grejer under den turen. Men det orkar jag inte skriva om....så när jag ser er kan jag istället berätta.

Söndag var vi uppe med tuppen och drog iväg för shopping i Brighton. Där var det lite bättre priser än i London. Mer i min klass. En hel del shopping blev det. Var o käkade Sushi på . Andra gången som jag åt det och det var helt okej!!

Måndag var husfolket tvungna att arbeta. Så vi åkte själva in till stan för mer shopping innan det var dags att ta tåget till Gatwick och för att sen flyga hem igen.
Tisdag spenderade vi i Uppsala. Var på stan hela dan för att sen på kvällen flyga hem till Norr.

Hoh, mycket skriva blev det. Men det finns så mycket mer att berätta.

Hej hej!!

RSS 2.0