Ikea!

Äntligen, igår var jag med mommo o moffa till Ikea. Jag har äntligen investerat i 3 nya garderober....till att börja med. Vi drog iväg efter middan. Rusade mot Garderobsavdelningen...fick hjälp av personalen med en lista på vilka grejer jag skulle plocka ihop.

Sen strosade vi runt och jag hittade lite annat smått o gott. Nya sängkläder...jag vill ha nån röd nyans nu till jul. Och jag hittade väldigt enkla röda sängkläder som säkert blir bra!! Ja och givetvis så fyndade jag värmeljus oxå!!
Wille fick sin "stång" med tillhörande plastkoppar man kan hänga på stången....dessa blir bra att samla skrot i! :)

Helt plötsligt började dom ju ropa i högtalarna att det börjar lida mot stängningsdags. Ut mot TS och börja plocka ihop allt jag skulle ha....och det var ju inte lite. Fan vad tunga grejerna var oxå. Nå väl, det gick ganska smort.

Ut mot parkeringen. Moffa hämtade bilen så vi lättare skulle kunna packa in allt på släpet!

Precis!! Alldeles precis när Moffa ska öppna kåpan på släpet så utbrister han: JA JUST FAAAN!!!
Vad står innanför kåpan?? JO, Moffas skottkärra. Och det är ingen sån där liten lätt kärra. Det är modell större som står där!!!
Han kom ihåg precis när han skulle öppna!! Jag o Mommo höll bryta ihop av skratt. Moffa blev lite irriterad och sa att det är väl inget att skratta åt!!!
Joooo....jag o Mommo hade skitroligt!! :D

Det var nämligen så att Moffa har skottkärran på släpet för vinterförvaring!!


Jag o Wille har varit hemma i 2 dagar. I söndags fick Wille ont i huvudet och mådde illa. Likaså på måndag morgon. Men desto mer blev det inte, ingen spysjuka eller så. Han hade ont i huvudet igårkväll och har ojat sig under natten så vi stannade hemma även idag. Men imorgon bär det av till skolan.

Nä, nu börjar det kanske dra ihop sig för att montera ihop garderoberna. Blivit varnad av en del om att detta är snäppet värre än tapetsering. Det är tydligen nu man sätter förhållandet på prov!! :D
Fick tips av Eira att anlita Mattias som hjälpredan åt Janne....att jag kanske skulle hålla mig undan!! Jaaa, vi får se hur det går!!

Ni ska ha en trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Lycka till med monteringen!

2007-11-20 @ 17:24:03
Postat av: morsan

F..n, vad jag SKRATTAR ÄNNU, åt SKOTTKÄRRAN!

2007-11-20 @ 18:11:30
Postat av: Katja

Lycka till med garderoberna!!! Det var nog en klok ide att anlita Matias!så det inte blir!"#¤¤#¤%#/

2007-11-21 @ 07:53:37
Postat av: Lena Pesula

Hoppas ni fick med er allt till slut :-)
Det låter så mysigt när ni fixar och pysslar där hemma, jag vill också... ;-)
Man får julkänslor av dina blogginlägg, känns verkligen att ni längtar till jul. Likaså jag.
Sköt om dig
Kram Lena

2007-11-21 @ 09:49:45
Postat av: Jimmy

Hejsan!
Jag läste i någon blogg att du hade låten Röda Skor med gruppen Isterband.
Jag skulle jättegärna vilja ha den låten. Jag har inte hört den på 15 år och min pappa har den endast på EP någonstans. Skulle vara jättekul!
Tror du att du kan skicka den till min mail?
Skulle vara jättesnällt!!

Med Vänlig Hälsning
Jimmy Grönwall

2007-11-21 @ 21:04:27
URL: http://www.jimmygronwall.se
Postat av: Emma

He he det var roligt det där med skottkärran :-) stackars wille skönt att han är frisk .Här är det bäst att fly fältet om man ska sätta i hop nån möbel garanterat bråk :-)

2007-11-21 @ 21:40:23
Postat av: Kajsa

Hur gick det med monteringen? Skrattar gott åt skottkärran...hihihihi...Hoppas vi ses snart känns som om det vore lääääääääängesen...!

2007-11-21 @ 22:10:54
Postat av: aegnes

hihihi. fortsättning följer väl?! ang garderoberna alltså

2007-11-22 @ 06:19:38
Postat av: Eira

*vinkar* Kul o ses. Blev det du eller matti som monterade? *fln*

2007-11-22 @ 07:24:08
Postat av: Nina

Vad jag skrattade om skottkärran...så kan det gå :)

2007-11-22 @ 21:01:10
Postat av: Anki

Vår bästa låt verkar ju vara poppis =)

2007-11-23 @ 18:33:23
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: joannah

hur gick det med skruvandet?

2007-11-23 @ 20:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker