Ankisblogg

Igårkväll var jag och kommenterade på Ankis blogg.....sen gick jag 5 min senare och då var hennes blogg borta!!

Anki! Du får nog kolla med Roland vad som hänt!

Nåja, jag ville bara än en gång önsla ALLA Ett Gott Slut & Gott Nytt År!

30463-42

Godmorgon!

Kors i taket.....jag har kunnat sova länge! Jag bestämde igår att idag skulle jag minsann ha sovmorgon! Kvart övernio har jag vaknat!!!

Dessutom så kommer jag att ha tillgång till MIN egen dator nästan närjag vill!! :-D
Mattias fick en egen dator i julklapp av oss och hela tjocka släkten!! Så nu har Janne dragit kabel så vi har data uttag i varje sovrum! :-D
Enda nackdelen är jag har tangentbordet där mellanslagstangenten är glapp!! Hoppas ni har överseende med att orden ibland sitter ihop!!

Idag har jag tänkt hinna röja huset och så borde vihinnafara och skrilla lite grann! Wille harinte variten enda gång ännu!!

Nå niin!! Ha det bra idag!!

Tar igen...

....lite uteblivna uppdateringar! :-D

Jag har ju inte bloggat ordentligt på heeela hösten. Men nu ni ska ni få ännu en uppdatering från mig! :-D

Tänkte tipsa om nåt roligt som jag suttit och "ARBETAT" med idag! Men jag blir så frustrerad när det inte går som jag vill!

http://www.wartoft.nu/yatzy/


Passar även på att dela med mig av en väldigt bra länk! Denna tänkte jag komma igång med efter nyår!

http://www.busmakaronen.com/htmldocs/points.htm


Nå niin...det var allt för denna gång!!

Långtråkigt!

Något lugnt här på jobbet....så jag tänkte att jag delar med mig av några roliga historier! :-D


En cowboy rider in i en stad. Han stannar vid saloonen, hoppar av sin
häst, går runt bakom den, lyfter upp svansen och pussar den där bak.
Bartendern inne på saloonen ser cowboyen och tycker att hans beteende
är något märkligt. När cowboyen kommer fram till bardisken för att
beställa en whisky frågar bartendern:
- Jag såg att du pussade din häst i baken innan du klev in här. Får
jag fråga varför?
- Nariga läppar, svarar cowboyen och sveper sitt glas.
- Jasså!, säger bartendern. Botar det nariga läppar ?
- Nej, men sen slickar du dig fan inte om munnen!!!



En man stiger in på en bar. I sällskap har han sin lilla tama apa. Mannen
beställer in en öl och slår sig ner. Under tiden går apan runt i baren. Vid
ett bord står en skål jordnötter. De äter apan raskt upp. Vid ett annat bord
står det ett drinkglas med en citronskiva i, som apan också äter upp. Och
sådär fortsätter det. Apan äter upp allt den hittar. Till slut kommer apan
fram till biljardbordet. Där stoppar den raskt i sig en boll och sväljer
den.
- Hallå där! säger bartendern. Såg du vad din apa gjorde?
- Nej.
- Den åt upp en biljardboll för mig!
- Oj då, jag är ledsen. Självklart betalar jag för alla skador han ställt
till med. När mannen druckit ur sin öl betalade han och gick därifrån.
Efter ett par veckor kommer mannen och apan tillbaka till baren. Mannen
beställer in en öl igen och apan går runt i baren igen. Vid ett bord hittar
den ett körsbär som den stoppar upp i stjärten och sen stoppar in i munnen.
- Åh fy fan vad äckligt, säger bartendern. Såg du vad din apa gjorde?
- Nej. Vad gjorde han nu då?
- Han stoppade upp ett bär i stjärten innan han stoppade det i munnen.
- Jaha. Jo, han äter fortfarande allt han ser, men sen han svalde
biljardbollen så mäter han det först!



En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son lekte med sin tågbana inne
i vardagsrummet. Hon hörde honom säga:
"Så har vi kommit till Malmö Central. Alla ni lata rövhål som ska av, se
till att det går jävligt snabbt SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!"
Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen.
"Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus! Gå upp på ditt rum
och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna
gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen."
Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka
med tåget. Från köket hör mamman honom säga:
"Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa.
Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill
samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt
yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt."
Mamman ler stolt, och sonen fortsätter
"... OCH OM NÅGON AV ER IDIOTER ÄR SURA ÖVER ATT VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA, KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET!"


Gott Nytt År!

30463-42

Vill passa på och Önska Er Alla ett riktigt Gott Nytt År!

Sitter här på jobbet och räknar timmarna tills att jag får gå hem! :-D
Ska bli skönt med lite ledighet igen!

Nå väl, ha det bra. Vi kanske hörs nästa år om jag inte hinner uppdatera detta år!

Sammanfattning!

Jag gjorde ett försök igår med att uppdatera, men jag kunde inte komma på nåt att skriva! Idag gör jag ett nytt försök!

Julen har varit helt bra! Trodde inte man skulle få nån julkänsla överhuvudtaget.....men den kom till slut på fredagen den 22:a. Kvällen innan blev det mesta färdigt på "bygget". Jag måste säga att Nicke har gjort ett fruktansvärt bra jobb! :-)

Tog semester på fredagen och städade huset med hjälp av Mommo o Moffa! Utan dom hade det gått åt skogen! TACK för hjälpen!!

På lördagen åkte vi till stan och julhandlade lite och sen på kvällen åkte vi till Fammo o Faffa och sov där till Julafton! Myste på där hela dagen tills det bar iväg till Vuono för att träffa Tomten!
Wille var så kaxig några dagar innan julafton och talade minsann om att Tomten inte finns....det är bara en farbror som har m tomtemask på sig! Men när Tomten väl dök upp, med mask på sig, så var han helt salig! Frågade hur gammal Tomten var och hur många Nissar han har! Vår Tomte var 330 är gammal, men Nissarna hade han dålig koll på....de var för många! :-D

Lite snäll hade man varit, fick en jättefin tavla! Anna hade målat av Stefans mage med "sixpack". Fick även en dammsugare av Helen och Marie....mindre modell...typ hand dammsugare med skaft! Jätte praktisk när man snabbt behöver få undan en dammråtta eller fler!
Jag och Janne bestämde att vi inte köper julklappar åt varann i år! Vi har ju redan fått det.....en utbyggnad! :-D

På Juldagen kom Faster & Ester & Johanna och Fammo & Faffa förbi och firade Janne. Dom skulle nämligen på Ikea på annandagen!

På Juldags kvällen hade vi bjudit över grannarna på middag. Helen & Marie hade besök från Eskilstuna och Wales. Vi bjöd på grillad fläskfilé....ja som var grillad ute! Wille fick en ny vän, Andy från Wales. Wille hade fullt sjå med att lära honom Svenska....dom gick runt i huset och Wille pekade på saker och sa vad det hette på Svenska! :-)
En himla trevlig kväll hade vi! Berit o Peter med barn kom oxå och sov över hos oss!

Annandagen firade vi lite smått Jannes fördelsedag! Trevlig med främmande, känns som att vi inte hunnit umgås med nån på hela hösten pga bygget! Men nu kunde man slappna av och ta det lugnt....inte allt för skitigt och stökigt!

Och nu så jobbar jag mellandagarna! Det är så lugnt så det blir lite tröttsamt! Men det är bara jag som har det lugnt! Supporten blir bombarderade med samtal!

Till nyår ska vi vara hemma och ta det lugnt! Har inte planerat nåt speciellt! Vi lagar väl nån god mat m.m. Wille har gjort raketer som han ska "skjuta" upp! :-D

Nå niin!  GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!!

God Jul!

Jag försökte faktiskt uppdatera här för "några" dagar sedan men då gick det inte!

Jag har liksom tappat intresset för bloggandet! Eller egentligen är det bristen på tid som stör mig hela tiden så jag helt enkelt inte hinner. Jag hinner inte läsa eller kommentera era bloggar så jag känner mig helt ute. Har ingen aning om vad som händer ute i världen!!

Har snabbt läst några ev era bloggar igår och ni verkar ha gjort allt klart inför julen. Jag däremot har inte ens hunnit börja köpa julklappar ännu....hushållet ser ut som fan. Julbakandet har jag lyckats få mommo att ställa upp på. Hon får baka lite saffrans bullar åt mig!! M.a.o det känns lite si och så där just nu!!

30463-39

Men HAN kommer ju ändå på söndag så jag kämpar på så gott jag kan på kvällarna.

Förhoppningsvis blir det lite oftare med uppdatering typ nästa vecka! :-D
Datorn är kanske ledig lite oftare hemma!! :-D

Nå väl.....jag önskar o hoppas att jag hinner önska Er ALLA en riktigt GOD JUL lite senare i veckan!!

30463-40

Ps. Ni deltar väl i Operation "Vit Jul"!!

Nå Hejsan!

Bara ett snabbt kort litet inlägg!

Allt är bara bra....datorn är hemma igen!! Herregd vilken skillnad. Vi skickade in datorn för att den lät så jävla mycket. Fläktarna gick på högvarv hela tiden. Nu är den så tyst så tyst....knappt att man hör att den är på längre.

Här på jobbet som vanligt....SKIT mycket att göra!

Idag har Wille varit på 6 års kontroll. Allt var bra och framförallt Sprutan var inga problem! Wille satt o fnissade för han tyckte att det kittlade!

Kajsa!! Glömde be Soile ringa dig! :-(

Nåja....nu är min lunch strax slut!

Ha en bra vecka!

RSS 2.0