Sammanfattning!

Jag gjorde ett försök igår med att uppdatera, men jag kunde inte komma på nåt att skriva! Idag gör jag ett nytt försök!

Julen har varit helt bra! Trodde inte man skulle få nån julkänsla överhuvudtaget.....men den kom till slut på fredagen den 22:a. Kvällen innan blev det mesta färdigt på "bygget". Jag måste säga att Nicke har gjort ett fruktansvärt bra jobb! :-)

Tog semester på fredagen och städade huset med hjälp av Mommo o Moffa! Utan dom hade det gått åt skogen! TACK för hjälpen!!

På lördagen åkte vi till stan och julhandlade lite och sen på kvällen åkte vi till Fammo o Faffa och sov där till Julafton! Myste på där hela dagen tills det bar iväg till Vuono för att träffa Tomten!
Wille var så kaxig några dagar innan julafton och talade minsann om att Tomten inte finns....det är bara en farbror som har m tomtemask på sig! Men när Tomten väl dök upp, med mask på sig, så var han helt salig! Frågade hur gammal Tomten var och hur många Nissar han har! Vår Tomte var 330 är gammal, men Nissarna hade han dålig koll på....de var för många! :-D

Lite snäll hade man varit, fick en jättefin tavla! Anna hade målat av Stefans mage med "sixpack". Fick även en dammsugare av Helen och Marie....mindre modell...typ hand dammsugare med skaft! Jätte praktisk när man snabbt behöver få undan en dammråtta eller fler!
Jag och Janne bestämde att vi inte köper julklappar åt varann i år! Vi har ju redan fått det.....en utbyggnad! :-D

På Juldagen kom Faster & Ester & Johanna och Fammo & Faffa förbi och firade Janne. Dom skulle nämligen på Ikea på annandagen!

På Juldags kvällen hade vi bjudit över grannarna på middag. Helen & Marie hade besök från Eskilstuna och Wales. Vi bjöd på grillad fläskfilé....ja som var grillad ute! Wille fick en ny vän, Andy från Wales. Wille hade fullt sjå med att lära honom Svenska....dom gick runt i huset och Wille pekade på saker och sa vad det hette på Svenska! :-)
En himla trevlig kväll hade vi! Berit o Peter med barn kom oxå och sov över hos oss!

Annandagen firade vi lite smått Jannes fördelsedag! Trevlig med främmande, känns som att vi inte hunnit umgås med nån på hela hösten pga bygget! Men nu kunde man slappna av och ta det lugnt....inte allt för skitigt och stökigt!

Och nu så jobbar jag mellandagarna! Det är så lugnt så det blir lite tröttsamt! Men det är bara jag som har det lugnt! Supporten blir bombarderade med samtal!

Till nyår ska vi vara hemma och ta det lugnt! Har inte planerat nåt speciellt! Vi lagar väl nån god mat m.m. Wille har gjort raketer som han ska "skjuta" upp! :-D

Nå niin!  GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!!

Kommentarer
Postat av: aegnes

din/eran nyår blir nog som min ungefär.jag känner de som jag inte har ork att ställa till med nåt....

2006-12-28 @ 10:13:41
Postat av: Sussi

Vilket härligt inlägg :)!! Blev glad i magen...
Tack för surrstunden, har Janne provat presenten ;)??
Ha d gott där på jobbet, passa på att slappa när du kan!
*stoooorkram*

2006-12-28 @ 10:21:27
Postat av: Kajsa

Här passerar tydligen kräkisen genom oss alla...nu är det Kasper som är lös i magen och mår illa...själv är jag inte kurrant ännu utan kör med blåbärssoppa, Pontus äter inget...förhoppningsvis så mår vi bra till kvällen.

2006-12-28 @ 11:31:20
Postat av: eira

Vad skönt att renoverandet börjar vara klart - får man se bilder på det??

ha ett gott nytt år och skönt att Wille fick se att tomten visst fanns! *ler*

2006-12-28 @ 12:16:02
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: elli

Äntligen!!!!!
Jag tror att jag fick julstämning tosrdan före jul. Det var lite segt i år med den...
Ni har ju haft en lugn ch fin julhelg, det är skönt. Vad härligt med Wille och tomten. Jag jobbar åxå mellandagarna, är inte ledig alls fast det hade vart skönt!!!
Kram

2006-12-28 @ 18:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker