Usel!!!

Fy vilken usel kondition jag har!! Har kört sparken några dagar till o från skolan....tusan det är ju jobbigt!! :)

Fast idag när vi sparkade hem från skolan så var det faktiskt inte någon nära döden upplevelse när vi kom hem på gården. Ni får ju även tänka att det är väl ca 300 meter mellan skolan och oss!! :D

Nu ikväll tog jag och Ella en sparktur runt byn!! I full fart....och jag orkade hela vägen!! Ja, några pisspauser var ju Ella tvungen att få. Men annars sparkades det av bara tusan. Nu är jag sjöblöt i svett och väntar på att duschen ska bli ledig!!

Jag har ju i princip inte sparkat många meter sedan jag var liten. Men det är ju en suverän motionsform. Konditionen blir bättre och jobbigt är det. Man kan ju även styra lite över hur jobbigt man vill ha det....sparka långsamt eller fort!! =0

Så nu blir "sparkning" tills säsongen för det är över. Tyvärr kan ju säsongen gå över redan om en vecka. För blir det lite blida så är ju genast asfalten framme!!


Jaha ja. Hade ju en hel del i huvvet som jag tänkte dela med mig av. Men nu är det som bortblåst..

Rörisen har varit här idag!!
Ja, det kan jag ju berätta om!!

Som jag förstod det igår kväll så skulle rörisen komma idag på eftermiddan....trodde jag ja!!

När jag klev upp halvsju imorse så är Janne på väg till jobbet och säger: Rörmockaren kommer vid sjusnåret!!

Shit amalia. Vilken jäkla tur att han sa det. Fort in i duschen innan han kommer!! Jag hann i god tid spola av mig!! MEN, tänk om inte Janne hade sagt nåt.
Då kanske jag hade sprungit omkring här som jag gör varje morgon!! Dvs i BH o trosor och diggat på hög nivå till E-Type eller nåt!!! :D


Nå, nu gick allt bra som tur var. Rörisen har donat på här hela dagen. Nästan klart!! Några kopplingar som saknades, så det skulle han komma förbi o göra imorrn!!

Så, snart kan vi "bajsa" i våra nya toalettstolar!!!

Det går frammåt. Men mycket ändå kvar!!

Nu är duschen ledig, så jag ska ta och knata dit!!!

Ha en god kväll!!

Bastun!

Innan Mommo o Moffa åkte på semester så frågade jag dom vad dom tror om vårt badrum och bastu. Är det månne färdigt när de kommer hem?? Snart har 2 månader gått, bastun...jaaa...den är inte färdig!!!!

Men, ikväll har rörisen varit här och inspekterat och imorrn kommer han och drar alla vattenrör. Så, kanske är vår nya lilltoa klar imorrn kväll. Bara städa ur den och sen börja använda. Nu ser jag lite hopp iaf. :)


Brukar ni se på "Kungamordet" som går på måndagkvällar. En helt suverän svensk serie som startat. Reine Brynolfsson bl a är med. Han spelar sin roll så bra, en riktig jävla skitstövel som man skulle kunna strypa om man kom åt honom! :)
Om ni inte sett på det, gör det. Rekommenderar verkligen det!

Nu har jag hela 3 program som jag följer i TV:n. Kungamordet, Bygglov (reklam just nu, därav sitter jag här) och House.

Imorrn startar ett nytt program (rent hus) om grisiga hushåll i Sverige, som ska städas. Det ska bli intressant att se. Bara av att se reklamen om detta gör en illamående!!

Så det finns kanske folk som har det värre än jag!!! =D


Nä, nu ska alla pengar spenderas. Måste sätta in räkningarna. Fy bubblan....tandläkar räkningen på drygt 3500 kr ska betalas. Så efter det blir inte många korvören kvar!! :(
Ingen Ikea shopping den här månaden heller!!

Ha en bra kväll!!

Vilodag!

Vilken dag igår!! Wille var sååå nöjd över den suveräna dag han fick. Fast ett tag mitt under kalaset var han något förvirrad. Det var ju så många kompisar så han visste inte vad han skulle göra. Tror att han kände att han inte riktigt räckte till.....hur ska man hinna leka med alla!!!???

Men det gick bra ändå. Mycket spelande på dator, playstation o x-box var det. Jag sprang runt "stationerna" och höll koll på tiden så att alla skulle hinna spela. En del var ute o lekte!!
Måste ändå säga att det var lugnt fast det var 14 st pojkar.

På eftermiddan o kvällen kom de vuxna gästerna. Så hela dagen igår var ett enda kalasande.


Hann ju inte vara ute något igår så strax bär det iväg ut i skogen på långpromenad. Kanske min skallebank då går över. Har sedan i onsdags till och från haft ont i huvudet....nu är jag less på den. Så frisk luft är nog det jag behöver!!

Hoppas att ni får en bra söndag!!

8 ÅR!!

Grattis till vår älskade William på 8 års dagen!! Äntligen är den dagen här, som du har längtat.
Hoppas du får en jättesuperduper dag!!

image100

Ps. Kika även på family.se. Har lagt in en hälsning där!! Kommer upp där under dagen.

Peppad!!


Nu är jag peppad igen!! Lyckades övertala mig själv och tog mig en prommis runt "holmen". Dessutom har jag haft en sån svacka och inte räknat points. Men dagens vägning visade -0,7.  Snart -5 kg totalt. Men det är långt kvar, ska ner 4,5 kg till!!

Fick jättebra peppning av Mimmimaria. Tack, jag läser det då och då!! :)

Så för tillfället känner jag mig väldigt GLAD!!


Imorgon ska Wille på middagsdate. Marie har bjudit över honom och så ska de äta Tacos!! Wille blev så glad. Tacos är det bästa han vet och han tycker det är så roligt när han får fara själv till M & H.

Vi passar då på att åka till stan för lite shopping!! Ska väl inhandla en Barbie.......verkar vara det han önskar sig mest!! Hahahahaha.....ojoj om han skulle få sig en barbie i födelsedagspresent!! Då skulle inte Mamma vara värd så mycket!!

Innebandy är just nu väldigt hett för honom!! Han har så bråttom på morgonen till skolan, bara för att han ska hinna spela innebandy innan skolan börjar!! Klockan 07,00 är han påklädd och 07,10 ute ur huset!! Han vill vara på skolan innan skolbussarna kommer....så han är redo när de andra kommer till skolan!!

Så det han har önskat sig från oss är en Freebandy klubba. Med den kan man göra trix. Han sitter varje kväll och tittar på Lilla Sportspegeln (på datorn). Där finns reportage om just barn som gör trix med freebandy klubba!!


Nu ska jag nog gå och ta mig en panodil. Har en hiskelig skallebank. Och sen lägger jag nog mig i sängen och bläddrar lite i Ikea katalogen. Brukar bläddra och drömma!!!

Ha det!!

TORRT!!!

jaha ja....vad ska man skriva om nu då??

Jag är på väg att drabbas av en riktig torka. Har inget att skriva om eller egentligen ingen lust till det heller.

Tror att jag ska ta semester som Nina. Behöver koppla bort böoggen en stund.

Tog mig faktiskt i kragen och gick på en prommis idag. Bara runt kyrkholmen, men ändå....UT kom jag!! :)
Det är ju så härligt efteråt, men varför ska det vara så svårt att ta sig ut!! Det är så lätt att hitta på ursäkter för att inte orka. Fast dom ursäkterna är ju skrattretande....ligga på soffan. Vad är det som är så mycket bättre än en prommis i friska luften!! =)

Imorgon är det äntligen Torsdag, lite snabbstädning och röjning. På fredag ska det handlas gotta inför kalaset. Och det viktigaste....presenten!! Men måste försöka ordna den så inte Wille ser....och det blir svårt när han är med. Ska kolla om M & H eventuellt kan tänka sig att få lite Wille besök när vi far till stan!!

Kort o konsist.....trevlig kväll och ha det gott tills vi hörs nästa gång!!


Dagen D

Dagen D närmar sig. Willes födelsedag alltså. Han har räknat o räknat ända sedan Viktor fyllde år. Han har längtat såååå mycket. :)

Idag har han ringt runt till de vänner han ska bjuda på kalas på lördag. Hoppas det blir fint väder så de kan vara ute en sväng. 14 st ska han bjuda....och 14 vilda grabbar i ett par timmar i detta lilla hus kan bli trångt!! :)
Fast det spelar absolut ingen roll, bara Wille blir nöjd!! :D

Nu slog torkan till rejält....kan bero på att en liten kille gnäller bakom min rygg och vill sitta vid datorn.

Så jag får väl iochmed detta önska er en bra kväll!!

Ikväll är ju mitna favvoprogram. Först Bygglov och sedan House!!!

Ny vecka..

Skulle nog inte "skrytit" så mycket om hur duktig Wille är på att ta tabletten. Imorse gick det drygt en halv liter vatten och det tog 20 minuter innan han fick ner den. Samma var det nu efter skolan. Nu vill tabletten bara fastna i gommen hela tiden!! :)

Men som tur är så bråkar han inte. Han kämpar på tills tabletten är svald!!

Nu när det är så många som haft halsfluss, borde dom inte skicka en sköterska till skolan och kolla både vuxna o barn där. Kanske oxå alla familjemedlemmar.
Fast denna epidemi är inte tydligen stor bara här i Karungi. Tydligen är hela kommunen drabbad.

Wille hade inte speciellt ont i halsen, mest var det för att han var så svullen som vi for och tog halsprov. Men han hade halsfluss ändå.

Nåja, det är kanske som så att halsfluss inte är nog allvarligt för att ta masshalsprov!!


Ny vecka och nya tag!! Jag hade ju tänkt köra stenhårt med att räkna points och börja promenera. Men som det känns nu så börjar jag en annan dag!! :)
Ingen inspiration alls.

Wille har åkt till Tossa o hälsar på och leker med Anton. Storgrabbarna tittar på "garageprogram" på Discovery. Och jag funderar på att lägga mig i soffan en stund. Fast jag borde inte lägga mig där. Jag har sovit så dåligt flera nätter och skulle behöva vara dödstrött ikväll för att kanske sova bra i natt!! Men vad ska man göra n'r doffan lockar!! =0

Hoppas ni är piggare än vad jag är. Ha en fortsatt bra måndag!!!

Syndat!!

Idag har jag syndat. :(
Det har varit ett litet firande av Mattias som fyllt år. Och då har jag ju givetvis bjudit gästerna på tårta. Men jag kunde själv inte låta bli den. Schwartsvald tårta....hur gott är inte det!!
Lilla djävulen tog över redan igår och jag har inte gjort annat än mumsat godis och ätit riktigt fet mat sedan dess. OCH....jag tänkte fortsätta med det ikväll!! Det finns ju tårta kvar så den måste ju ätas upp!!! :)

Wille är så duktig på att penicillinet han fick. Det blev ju i tablettform och de är ju ganska stora. Igår kämpade han på som tusan men tabletten hade en tendens till att fastna i gommen. Men idag när han tog sin "mitt på dan" tablett så fick han ner tabletten med endast en klunk vatten. Han är sååååå nöjd o stolt över hur duktig han var. Han längtar tills han får ta sin kvällstablett
Han har en kur där han ska ta en tablett 3 ggr om dagen och helst ska det vara 8 timmar mellan. Men hur tusan ska man kunna vänta 8 timmar mellan??? Han är ju inte ens vaken så mycket. Nu under helgen går det ju bra med ca 7 timmar. Men när det är skola är det ju värre.....det kommer att bli ca 6 timmar mellan "mittpådan" och kvällstabletten. Och då blir kvällstabletten i senaste laget, får försöka hålla Wille vaken lite längre!!

Nå det är en 7 dagars kur.....eller 10 om halsen fortfarande är svullen efter 7 dagar!!

Ikväll har jag faktiskt tänkt se på melodifestivalen. Bröderna som spelar med Elektric Banana Band ska vara med (vet inte vad dom heter). Men dom är fruktansvärt duktiga, både på sjunga o showa. Så dom måste jag bara se. Annars är jag inte så värst intresserad av melodifestivalen....det går ju att se på i brist på annat.

Nu tror jag att jag ska se hur tårtan mår. Är väldigt sugen på tårta!!!!!! :D

Ha en kul lördagkväll!!!

Fredag! Med tillägg...

Här är vi hemma ännu en dag. Mattias vaknade på morgonen och hade oxå nu fått ont i halsen. Ringde rådgivningen för att kolla när det eventuellt är dags för halsprov. Dom tyckte det var bäst att komma idag istället för att vänta tills efter helgen.
Fast att Mattias har första dagen ont så tyckte dom att det är lika bra att ta det på honom oxå. Men det tyckte Mattias är skiiiiit. - Vad ska jag där på cykelverkstan att göra, hos nån som är nån låtsasutbildad läkare. :)
Hrmmmm....få se hur jag på bästa sätt kan få med honom!!
Vi har tid där klockan 3. Hoppas att Janne har möjlighet att hämta oss, annars får vi ta bussen men då blir vi något sena.

Annars då. Försöker städa, men det finns inte riktigt med inspiration. Har iaf skurat dasset. Men måste även ta itu med resten av huset. Det kommer väl lite främmande imorrn på tårta o kaffe. Mattias ska firas och en del kommer även att fira Wille imorrn eftersom de inte kan komma nästa helg!!

Wille är ute o leker nu. Han har ju ingen feber så då kan han gott rusa av sig lite ute. Det är ju något långtråkigt för honom. Han känner sig inte sjuk men får inte leka med nån....så det är ganska mycket suck o stön!! Han har spelat en hel del Guitar Hero och herregud vad han har blivit duktig. Han har kommit ganska långt i spelet. Idag har han även klarat av sin första duell.

Nä, nu ska jag försöka få något gjort.

Ha en bra fredag!!!


Det blev en hästkur för Wille. Halsfluss visade det sig till slut. Men det provet var segt. Sköterskan höll tummarna på att det skulle visa halsfluss....han "ropade" JA när det äntligen visade positivt. Anledningen till det var att han blev nästan förskräckt när han såg Willes svullna hals. Hade provet inte varit positivt hade Wille fått gå igenom andra undersökningar, för att halsen ser inte särskilt fin ut!!

Är det dags??

När jag väckte Wille imorse så klagade han över ont i halsen!! Det är väl vår tur nu. Det är ju så många som har eller haft halsfluss på skolan. Vi stannar hemma iaf, ifall det är "fluss" på gång.

Men ikväll är det ju konsert på Folkan. Mattias ska vara med och spela....men inte gitarr. Han skulle egentligen inte vara med överhuvudtaget. Men nu hade en blivit sjuk i ett av banden och då hade Ismo frågat Mattias om han kan ställa upp....och spela TRUMMOR!! :)
Det är ju jättekul!! Han är ju en suverän gittarist. Men han kan även spela trummor jättebra!!

Men jag tror att vi åker dit ikväll och tittar ändå....fast att Wille har ont i halsen!!



Igår kväll när Janne var med Wille o Jesper på friidrotten så passade jag på att handla på Maxi. Men jag hade liksom drygt 1 timme på mig att försöka fördriva tiden. Så i 1 timme och 20 minuter har jag strosat omkring på Maxi. Det är jättesvårt att försöka handla sakta!! :)
Tittade på alla grejer som finns där....det finns faktiskt massa häftiga grejer oxå. Men pga skral kassa kunde jag ju inte handla något "onödigt"!! :(

Nä, nu ska jag sätta mig i soffan med Wille o titta på nåt barnprogram!!

Ha en bra dag!!

15 ÅR!!!

GRATTIS till vår älskling Mattias på 15 års dagen!!!!



Tårta och större firande blir det till helgen!!!



Herregud, 15 år har gått sedan "lillgubben" föddes. Huvva vad tiden rusar iväg!!!

Nej, nu hinner jag inte skriva mer. Ha en bra dag allihopa!!!

15 dagar!!

Ja, 15 dagar tog det innan plåten blev diskad!! :)

Igår for jag med tjejgänget till Jokkmokk på marknad. En lååååång dag blev det. Vi åkte hlav nio på morgonen och var hemma åtta på kvällen!! Vi hann även slinka in i Vuollerim för att hälsa på Stina!! Men vilket fint hotell det var!!

Vi strosade runt på marknaden i nån timme. Vi hann inte gå igenom hela marknaden. Fyndade godis åt ungarna och sidfläsk åt Janne.

Vi hade en riktigt trevlig biltur med en chaufför med stort tålamod!! :)
En o annan dryck slank ner i magen så det blev en hel del kisspauser efter vägen!!

Väl hemma så är det första jag ser att plåten faktiskt är diskad!!! :D
Är riktigt stolt över mig själv att jag stod ut med att se den på bänken i 2 veckor!!

I fredags var jag o bastade och badade isvak. Andra gången som jag vågade doppa mig i det iskalla vattnet. Men skönt var det!!

Igår kväll när jag la mig hade jag en massa idéer på vad jag skulle skriva....men nu är det som bortblåst!!
Kanske jag kommer på det en annan dag och delar med mig!!

Ha en skön söndag!!

Irritationen...

...kommer o går. Huvva, jag tycker inte om att vara på dåligt humör. Jag har röjt undan lite saker från bänkarna i köket. MEN!!! Plåten den ligger kvar, och jag ska banne mig inte röra den och inte tänker jag säga något heller. Han får minsann inse själv att det är HAN som ska diska den!!

Tvättmaskin snurrar på. Sitter o ska bränna lite film på DVD, men jag hittar inte brännarprogrammet. Och sen är det ju det här med de olika formaten på filmerna. Mattias dumförklarar mig när jag laddar hem film. Fan, hur ska jag veta vilka format jag ska ladda hem. Jag har alltid laddat hem .avi filmer, men det är tydligen fel enligt Mattias!!

Wille har Daniel här på besök. De kom just in. Nu vill de sitta vid datorn. So long så länge!!

Hej hej!!!

Jag är så...

...på dåligt humör!! :(
ALLA (utom jag förståss...såklart) bara stökar i den här familjen! Det är prylar överallt. Skitigt som fan. Jag orkar inte hålla efter, det är ingen idé Tvätthögen växer. Fast jag håller fortfarande fast vid att vika in alla rena kläder på en gång. Men skittvätten bara växer. USCH!!!!!!!!!!!!!

Janne tex har en jävla ugnsplåt som han grisade ner förra fredan. Gör varma mackor utan att lägga smörpapper på plåten. Redan förra fredan bestämde jag mig för att jag INTE ska diska den plåten. Den ligger fortfarande kvar på diskbänken. Få se hur länge den ligger där???

Mattias gnäller om sin månadspeng. Förutsättningen för att få månadspeng är att han åtminstone håller ordning på sitt rum. Men det ser ut som rena bombnedslaget!!!!

Wille har leksaker runt hela huset. Lego bitar ligger utspridda på hans rum!!!

Ella hårar och är som en svans efter mig!!!!

Jag då!!! Självklart perfekt!! hehehe,,,,,jag stökar ju inte (hrmmmmm) =0

Egentligen är detta bara en av mina dåliga perioder som jag kan ha ibland. Då allt förfaller och jag inte ids göra nåt. Men jag blir så frustrerad när det blir såhär. Det är inge roligt!!! :(

Nu blev det väldigt gnälligt! Men kanske jag finner inspiration och orkar med detta kaos nu när jag fått gnälla av mig lite!!! :D

Hoppas ni har bättre dagar än mig!!

Ha en god kväll!! Jag ska lägga mig på soffan och soooooova efter att jag ätit middag!!

RSS 2.0