Jösses amalia!!

Har fått min nya mobil idag, en Samsung U600. Men att det är svårt att lära sig en ny mobil. Jag har ställt in den något sånär iaf. Men skulle testa skicka meddelande....
F...n när man inte vet vart alla funktioner finns, jag har fortfarande inte hitta radera knappen...alltså om man skriver ett litet tecken fel!! *suck*
Sen är det såna där touch tangenter....hela tiden råkar man röra vid dom och då hamnar nån annastans. Hoppas jag inte råkar ringa nån eller skicka nåt konstigt meddelande till nån av misstag! :)

 
Så här fin är den!!

När batteriet laddat färdigt ska jag ta och testa kameran. 3,2 megapixel kamera, hoppas bara kunna använda den och slippa vanlig digital kamera som man ändå aldrig har med sig!!
Hoppas nu bara det blir bra kvalite! Fast jag är ju så dålig på att komma ihåg att ta bilder så det spelar nog ingen större roll!

Nä, nu ska jag ta och "knappa" lite till på den....se om jag hittar radera knappen! :D

Hej hej!

Shoppingturen..

Den hade jag ju totalt glömt bort när jag skrev gårdagens inlägg.

Jag o Mommo var ju o shoppade i lördags. Det var sååå härligt att få göra av med lite shopping abstinens.

Willes rum är ju snart färdigt för inflyttning. Men den stackars gossen har ju aldrig haft eget rum så han saknar ju en massa möbler o prylar.

Så nu när killen ska få eget måste han ju givetvis få en större säng (han har bara en junior säng som han skäms över). Så jag var in på Jysk o beställde en likadan som Mattias har...en 120:s säng. Man måste ju  vara lite förutseende inför framtiden.....ni vet det där med fruar o så!!! :D
Fast när Wille nu skaffar sig en fru så skulle han ju bara ligga i soffan!! :)

Sen var vi ju in i det stoooooora blå!!! :)
Köpte "Trogen" förvaringshylla.....en enkel sektion med backar till. Tidningsförvaring som man hänger upp på väggen och en magnetlist. Tror det var allt.....minnet sviker.

Sen ska han så småningom få ett skrivbord och några hyllplan. Ja och en stäng som man hänger upp på väggen....tillhör egentligen köksinredningen på Ikea....och till den plastbyttor som man kan hänga upp på den och förvara pennor o annat smått o gott i.


Det var den dagens shopping. Men jag känner att jag har hur mycket som helst av shoppingsabstinens kvar!! Får försöka lura med Mommo till helgen igen. Jag måste ju förresten till Tampis o kolla om gardinen jag vill ha har kommit in.....den var ju slut sist.


Nu tror jag att kaffet är klart. Ska duka fram åt "arbetaren" och den andra.....hrmmmm....fast jag tror han jobbar lite just nu!! :D

Ha en trevlig kväll!!

Torka!!

Har världens bloggtorka, vet inte alls vad jag ska skriva om. Inte ens det jag tänkte skriva om tidigare (som jag glömde) har jag kommit än på vad det var!! (vilken konstig mening) :D

Musse har varit här hela helgen och klinkrat och fogat badrummet. Snart kan vi iaf inreda badrummet. Bastun och bastukammaren blir gjord senare. Men iaf själva badrummet är klart....härligt!!

Så den här helgen har jag inte hunnit med annat än titta på friidrott och mellan varven lagat mat åt "arbetaren" och "hållasällskappåtoalettstolen"!!! Hehehe!!!

Alltså....det är sån torka så jag vet inte mer än:

Ha en bra söndagkväll!!

Kräftskiva

Om en stund far vi till grannarna på kräftskiva. Väntar på att Wille ska vakna först innan vi går. Han tar en tupplur så han orkar lite längre än till 8.

Fortfarande lite skakis efter morgonens "drama". Ni kan läsa om händelsen på Sussis blogg, hon har skrivit om
detta.
Vi hade ett riktigt bra samarbete i sökandet efter den skyldige....ett bra teamarbete!! Jag ringde runt och Sussi åkte o spanade! :)
Till slut åkte han fast!!

Igår efter att jag skrivt inlägget kom jag på massor som jag glömde skriva om....tänkte ta det i dagens. Men nu är det som bortblåst. Har ingen aaaaning om vad jag skulle skriva om.

Så det får bli en annan dag när jag väl kommer på det!!

Ha en trevlig fredagkväll!!

Jag gjorde ett försök!

Fick några "nya" kommentarer, nåja....fortsätt bara att tjuvläsa! :)
Dessutom hade jag nästan 10 nya besökare igår än jag annars brukar ha...märkligt! :D



Jag har blivit en riktig hemmasittare. Umgås nästan inte med nån annan än familjen. Igår när Sussi var förbi blev jag så glad över att prata med nån annan än familjemedlemmarna. Så nu, har jag bestämt, ska jag försöka börja röra mig på byn....det är ju såååå roligt att umgås med folk. Passa ER....kanske jag kommer o våldgästar ER!!!


Idag var FK förbi på jobbet. Kändes som ett möte för statistiken.
Nåja, hon fick väl kanske en inblick i vad jag gör, skrev några kråkor i sitt block och vred o vände på sitt block. Men mest svammel var det...mötet tog 20 minuter. Så det fortsätter nog på som vanligt.

Men nu vet jag hur försäkringsläkarna får informationen och bedömer rätten till sjukpenning. Det är ju dom här kontorsnissarna som informerar läkaren om situationen. :)
Och det är ju klart att det blir som det blir för en del!!! :)


Nä....ska kolla in grabberna på gården.

Ha det!

Undrar....

Undrar  vilka som egentligen besöker ens blogg. Man har hur många besökare som helst....men inga kommentarer.
Tänk om man fick önska att ALLA en gång iaf skulle kommentera, tex bara med ett litet hej. :D
Men det blir nog bara ett önsketänkande!!


Jösses vad jag hinner göra mycket på morgonen nu när jag har nya arbetstider. Bussen går först kl 08,40, och från klockan 07,30 är jag ensam i huset (förutom Ella då).
Man hinner röja upp så det är ganska fint när man kommer hem. Fast o ändra sidan så vet jag inte om denna inspiration bara är tillfällig.
Sedan är jag hemma strax före 15....så det finns ingen risk för att jag skulle lägga mig i soffan och vänta på bättre tider. :D
Nej då, jag hinner läsa bloggar och skriva nytt inlägg innan det är dags för att börja med middagen.

Igår kväll var jag dödstrött på kvällen. Vid 20,30 satt jag och nickade i soffan. Så det var bara o gå o lägga sig. Somnade nästan innan huvudet nådde kudden.


Nä....nu ska jag börja förbereda lite och se vad vi ska äta till middag. Wille ha hamburgare och rostad lök som önskemål.

Ha en fortsatt god dag!

Ps. Glöm inte att kommentera.....

Tisdag!!

Varför måste man hitta på en rubrik. Det är bland det svåraste att komma på tycker jag!


Imorse hade vi en stel hund med antagligen träningsvärk. Hon pep så fort hon försökte sträcka på sig. När jag släppte ut henne så satt hon först 5 minuter på trappen och sen sakta gick hon ner, gick ett par meter och la sig sen i gruset. Hon var helt knäckt.

När jag kom hem hoppa hon som en tok som hon alltid gör men pep mellan studsningarna.

Årets sjöfågeljakt var tydligen inte så bra....dåligt med fågel. Erland sköt en fågel. Men Wille var nöjd ändå, bara för att han äntligen fick vara med. :)


Idag har jag bestämt mig för att starta promma igen!. Jag har gått upp flera kilon under sommaren. Så nu är det dags att på allvar börja göra något åt saken. Fast jag vet inte om jag kommer iväg ikväll. Janne for o jobba igen klockan 18, vet inte när han kommer hem. Men snarast ska jag börja motionera....det är bara så!!!! :)
Det här med ätandet har jag insett att det är ingen idé att hålla igen på maten. Man blir bara extra sugen på allt möjligt när man inte får äta vad man vill.


Lappträningen för Wille har gått så där. Igår fick han dispens för att han skulle vara med på jakten. Men idag har jag varit stenhård. Han ville så gärna fara till Robin. Men jag sa att Robin får komma hit istället. Men vilken ångest han nästan fick. Förtvivlad och ledsen över vad Robin skulle säga. Matti-bror (Mattias) var jättegullig och lovade honom att han minsann skulle snacka med den som vågar reta honom
Man såg på Wille att han blev sååå glad över det stöd han fick av Matti-bror.
Så ikväll kom Robin och Patrik, sen ringde även Lukas och ville komma. Så nu har dessa 4 grabbar lekt ute på gården och Wille har haft lapp och glasögon!! :D
Jag förklarade åt pjkarna varför Wille har lappen. Då sa Patrik att det var ju en bra idé att ha lapp så ögat kan träna så det får bra syn igen!!

Hoppas att detta förstärkte Willes självförtroende och vägar ha lappen i skolan istället, så han kan vara "ledig" på eftermiddagen istället!! :)

Nå niin....ha en god kväll!

Måndag!

Fy vad jag sov dåligt förra natten. Livrädd över att man skulle försova sig. Men icket..."vaknade" 5 minuter innan klockan ringde. Hoppade in i duschen och väckte Mattias. Inga problem för honom att stiga upp....fast det blev nog inte många timmars sömn för honom. Han har ju vänt på dygnet och det är ingen idé att försöka få honom att börja vänja sig några dagar i förväg. På ett par dagar är han inne i rutinen igen.

William var seeeg imorse. Jag talade om för honom igår kväll att han får sova lite längre nu på mornarna....ända till halv sju!! :)
Så när jag väckte honom drog han täcket över huvudet och bad mig väcka honom 10 minuter innan han skulle till skolan!! :D

Följde med Wille till skolan och hann vara med en stund innan bussen gick.

Arbetet då! Ingen större panik där. Tjejerna har hållt undan så det var bara att hoppa in och börja joppa som vanligt! Allt som vanligt där....efter 1 timme kändes som att man inte haft semester överhuvudtaget.

Efter skolan har Janne hämtat Wille ut till holmen för lite sjöfågeljakt. Wille hade bråttom hem när jag hämtade honom från frillo. På med kamouflage kläderna och så bar det iväg!!

Jag håller på med att göra en älgköttsgryta så de har något varmt och gott när de kommer hem!!! "Skit"...sitter här o skriver i all sköns lugn o ro....risvattnet kokar för fullt!!
Såja...nu är maten snart klar. Jättehungrig är jag. Med mina nya arbetstider blir det ingen lunch....kan inte börja äta lunch när jag är hemma vid 14,30 tiden. Ska bli så gott att få äta nuuuu!!!

Ha en god kväll!

Vardag!

Ja, nu var semestern slut för denna gång! Har inte haft den minsta ångest alls denna sista vecka över att behöva fara o joppa men idag slog den till!!
Nog hade det varit skönt att vara ledig lite till!

Skolstart imorrn...det blir skönt att få återgå till alla rutiner. Under semestern har vi inte haft några rutiner alls.

Kommer att ha lite andra arbetstider nu när jag börjar joppet igen. Åker med 08,40 bussen på morgonen och hem med 13,35 bussen. Det är faktiskt bra för då kan jag se till att Matti inte missar morgonbussen. :)


Igår åt vi surströmming hos Mommo o Moffa. Himla mumsigt var det. Nina dök oxå upp senare på kvällen....jättetrevligt hade vi. Ganska lugna puckar, klev upp strax efter 8 och inte ont i håret eller så.


Imorgon är det sjöfågel premiär. Janne är nu med sina jaktkompisar o badar bastu i Seittu. Tidigare år brukar de stanna o sova i grillkåtan men dom börjar kanske bli gamla för de ska åka hem o sova efter bastun.
Wille ska få göra premiär att jaga sjöfågel. Efter skolan imorrn hämtar Janne honom ut till Holmen. Wille är sååååå förväntansfull!! Mattias har varit med alla år sen han var 5-6 år.  Han sa tidigare idag att han oxå åker ut efter skolan. Alla tidigare år har det fortfarande varit sommarlov så Matti har kunnat vara med kl 11,00 när det smäller.....men tyvärr inte i år.

Nä....nu ska gossen tvättas inför den stora dagen imorrn. Så ni får alla ha en god kväll!

Inspiration?

Var ska jag hitta inspirationen för att komma igång med att göra något vettigt!! Är det ingen av Er som kan skicka över lite till mig?? :)

Igår traskade jag bara runt o runt o fick inget gjort. Nåja, den dyker väl upp när man minst anar det!


Lappträningen går ganska bra. Vi började igår med 5 timmar, och vi kör nog med det idag oxå. Men det morras titt som tätt. Ungefär var femte minut frågas det hur länge det har gått! :D

Idag åker vi in till stan o lämnar in receptet för nytt glas på vänster glasöga. Mattias ska oxå gå på synkontroll, han har "klagat" ett tag på att han ser dåligt på långt håll....så det ska vi kolla upp. Om det blir glasögon för honom tror jag inte det blir några större problem....han har alltid velat ha glasögon när han var liten! :D
Men det var ju några år sedan....han kan ju ha ändrat sig. Men hoppas att han använder dom....då kanske Wille oxå vill använda sina!


Idag är sista semesterdagen. Det känns faktiskt helt okej. Det känns som att jag har haft väldigt lång semester...som att jag varit ledig hela sommaren. Fick brev från försäkringskassan igår. Det blir möte på jobbet på onsdag, det ska göras en bedömning på huruvida åtgärder kan göras så jag kan jobba heltid....eller nåt sånt!!

Det har jag sagt från första början när jag gick ner på halvtid. Ska jag behöva börja slåss med F-kassan då skiter jag i det hela. Jag får väl göra som jag gjorde innan jag gick på halvtid....i princip sitta av de sista 4 timmarna.
Men då är väl risken att man får sparken från jobbet....då får väl f-kassan fixa nytt jobb åt mig isf!!


Nu tror jag att jag ska ta o skura av taket i gamla hallen. Listerna är nu på plats så då är det läge att få bort allt byggdamm från taket!! Få se om det kanske ger mig inspiration till att göra nåt annat!! :)

Ha en god dag!!

Glasögon!

Willes brytningsfel har blivit riktigt dåligt på vänster öga. Nu är det glasögon på heltid som gäller. Plus, att han måste ha en lapp över höger öga 6 timmar om dagen så att hjärnan ska fatta och börja använda vänster öga. Som det är nu så har hjärnan kopplat bort vänster öga .

Jag tog även upp mina synproblem så Wille fick göra en synfältsundersökning. Detta görs normalt bara på vuxna, eftersom det är ganska svårt att fixera blicken utan att börja flacka och söka efter den lilla pricken. Men Wille klarade det galant så "systern" som gjorde undersökningen var jätteimpad och gav Wille en liten Nalle som belöning! :D
Han har inga tecken på att ha samma synproblem som jag. :)

Nå! Nu är problemet med glasögonen och framförallt lappen för ögat!!!
Glasögonen blir kanske inte nåt större problem. MEN lappen!! Han är livrädd över att bli retad för detta....stackaren! Det bästa vore om han gjorde bort de 6 timmarna direkt på förmiddagen....men det blir ju då under skoltid!! Han får inte cykla med lapp för ögat, så då skulle han ha större "frihet" om han gjorde bort det på f.m....och kan då cykla med sina kompisar på eftermiddagen.

Jag har gjort mitt yttersta med att förklara varför, plus att doktorn har berättat detsamma. Jag vet inte vad mer jag ska göra. Fast det är klart att när väl kompisarna har sett det och förhoppningsvis inte gör nån stor sak av detta så går det nog jättebra. Men men, hur övertyga att det kommer att gå nra????
Har NI något råd åt mig??

Nå niin....nu sitter Wille här bakom och försöker slingra sig ur lappen!! Vi ska ta o läsa lite Dr Mugg så vi får nåt annat att tänka på!!

Ha en god kväll!!!

Shoppingdag!

I morse styrde jag o Wille kosan mot stan.
Först besökte vi Barnens Hus och drack en kopp kaffe där. Wille fick strosa runt i butiken alldeles själv och spana in alla leksaker fast butiken ej hade öppnat än. Han tyckte det var jättelyxigt! :)

Sen var vi o spanade in mattor för 50 kr på Rusta, men det fanns ingen som passade in i vårt håriga hus. Vi kan ej ha såna där luddiga sköna mattor med en hårig Ella i huset! :(

Efter det var jag in hos frisören och minskade lite på pälsmössan och när jag var klar var det dags för lunch på frasses. Med mätta magar hämtade vi Anna som vaknat ur sin skönhetssömn och åkte till Tampis. Fyndade panelgardiner, jättefina, 2 pkt för 10 ? (4 längder). Så nu fick jag nya gardiner till hallen och sovrummet. De som skulle passa perfekt till vardagsrummet var tillfälligt slut. Så jag måste försöka ta mig dit med jämna mellanrum för att se om de kommit in, för dom ska jag bara ha....jättefina var dom!!
På Handelsporten fyndade jag 2 toppar för halva priset. Och slutligen hittade vi nya tennisdojor åt Wille från Intersport.

Ja nå där emellan var vi in på diverse affärer men det fanns inget att köpa där.

Hux flux var det sen eftermiddag och vi for till Anki och drack kaffe och tog en tupplur på soffan tills det var dags att åka till Beco och åka hem med Janne!

Det var det för denna dag!! :)
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra...Wille är på byn och Janne for till Nicke. Mattias sitter på sitt rum framför datorn och Ella softar ute på altanen. Eller hon kanske diggar. Nån av våra grannar har tydligen köpt ett trumset, det låter som att de sitter ute och "spelar". Det bankas på ganska rejält!! :D

Jag kanske sätter mig i soffan o tittar på TV. Jag har fått mina brillor idag med gult filter, så nu kan jag se lite på TV. Och ute är det verkligen fint väder med dessa brillor....solsken överallt!! :D

Nåja, ni ska ha det bra.

Imorrn åker vi till Sunderbyn. Wille ska på sin årliga synundersökning. Så det blir kanske shopping igen med Moster!!! :)

Dödskallar!! Med tillägg!!

Har precis lagt in en beställning på lite dödskalle kläder åt Wille.
Jag tycker dödskalle kläderna är jättefina, men man hör ofta folk som fnyser när de ser att barn har dödskalle kläder. Men det skiter jag i för jag tycker dom är fina. Så nu till hösten kommer Wille vara sååååå fin i skolan med sina dödskalle kläder!! :D


Nu har sista semesterveckan börjat och det känns rätt bra. Min semester har kännts väldigt lång, så det blir nog ingen större ångest denna sista vecka. Imorgon tar jag o Wille bussen till stan. Jag sla bl a besöka frisören och Wille planerar att besöka Kungsfiskaren. Vi ska även dra med oss Moster oxå....kanske man kan övertala henne att vi åker till Tampis. Jag vet inte när jag sist varit där. Mina shoppingturer har ju minskat nu en aning så abstinensen är ganska stor!! :D

Nu slog bloggtorkan till, vet inte vad jag ska skriva. Ska fortsätta o surfa runt o se om jag hitter dödskalle kläder från någon annan av postorderföretagen.

Ha en trevlig dag, trots det trista vädret!!

FAN vad jag tjorvar!!
NÅ NU!!
Vet ni vad jag hittade....jo min favvobutik har onlineshopping!! YES!!!

Semesterstängt!

Ikväll åker vi till Keräsjoki. Stockholmarna och Lule borna har oxå anlänt dit.
Vet ej hur länge vi blir där...men jag har packat så vi klarar oss veckan ut!

Så Ni får alla ha en underbar vecka. Njut av det vackra vädret och sköt om Er.

So long!!

Ett "rent" h-vete!!

Imorse var jag sååå duktig, skurade dasset och torkade av golven....det var jättefint och var så härligt att gå på sand o skräpfria golv!!

Det tog bara 5 timmar så var den härliga känslan borta!! :(

Ikväll har jag äntligen vikt den stooooora tvätthögen jag samlat på. Men nu finns endast 1 st svart socka kvar i tvättkorgen och den har bara råkat bli kvar....missat totalt att slänga den i maskinen. Detta händer inte ofta att tvättkorgen är tom.


Jag har även hunnit med att pressa på altanen i ett par timmar. Vi var även en sväng till Mattis och Wille o Robin badade. Jag låg på bryggan och tittade på. På stranden var det så mycket flygmyror så där gick inte att ligga!

Men dessa flygmyror verkar har invaderat här hemma hos oss oxå. Gick för att ta bort min"filt" från altanen och där fanns hundratals av dessa!! Usch!!

Efter middagen gjorde jag misstaget att lägga mig på soffan....låg en timme som medvetslös där. Så nu blir det en lång kväll....kommer nog inte att hitta sömnen i första taget!!

Nåja.....ska gå o fixa lite kvällsfika!!

Hejs Svejs!!

Bokat & Klart!

Japp, nu är det bokat o klart! Resan till Brighton! :)

Åker den 25/10 till Uppsala och den 26/10 till England och den 29/10 tillbaka till Uppsala och den 30/10 hem igen.
Det blir jag och Aila som åker härifrån. Det ska bli sååå kul. Nåt att se fram emot.
Måste förnya mitt pass oxå, det gick ut förra året!


Tvättmanin kvarstår och den rena tvätten växer i korgen. Kanske jag tar ett krafttag och viker den imorrn.
Nästa vecka blir det pressar väder....måste ju passa på för snart är hösten här. Hösten är faktiskt en favorit årstid. Den lite kyliga friska luften är så härlig! Mörkt ute så man får tända lampor och ljus....mysigt värre!

Ikväll ska vi ha en liten grillfest. Måste äta upp älgkött från frysen så vi kan frosta av frysen så det får plats med nytt kött!!

Just nu lyssnar jag på 70-80 tals radion och nu spelar dom Anki & Karins favoritlåt. Eller jag vet inte om det är en favorit....men denna låten diggade dom till på Sikfesten för ett antal år sen. "Gimme Gimme"!!



Nåja, ska börja fixa lite sallad till maten. Janne o Wille är o fiskar med Helen o Marie!! Förbereda lite innan de kommer tillbaka!!
Har Ni inget för er ikväll så kom förbi på ett glas vin eller två!! :D

Trevlig Lördagkväll!!

Lördag???

Nääää...jag fick fundera en stund innan jag kom på vilken dag det är! :)

Idag har vi varit en sväng till stan och kompletterat med lite mjölk. Eller näää, det blev ingen mjölk alls faktiskt.
Men ost o lite smått o gott. Godis måste man ju nu köpa i stan när Gustavssons är stängt.

Har oxå hunnit dammsuga o skura. Tvättat tvätt och hängt ut. Det var inte precis igår det gick att hänga ut tvätten. Nu är min tvättkorg nästan tom så jag söker efter saker att tvätta! :)
Fast korgen med ren tvätt är överfull, fy vad det är tråkigt att vika tvätt!

Vet ni någon som har en 3G telefon, eller kanske någon av er har en? Funkar 3G här i krokarna? Den nya masten de satt upp är väl en 3G?
Jag fick ett samtal från StjärnaFyrkant igår. De ringde för Telias räkning. Mitt abonnemang har gått ut och då hade de mobiler att erbjuda om man binder sig igen. Jag brukar passa på att skaffa ny mobil och binda upp abonnemanget igen när det gått ut....dom där 1 kr telefonerna!

Jag har iaf bestämt mig för en Samsung, och en var extra intressant men den var en 3G telefon. Nåja, hon ska ringa på måndag igen så jag har några dagar på mig att fundera.

Nä...nu ska jag gå en runda i huset igen. Nu när det är såå fint o städat!! :D

Ha en bra fredag!!

Massor med lik!!!

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag vet inte NÄR jag sist har dammtorkat ordentligt här i huset!
Idag tog jag tag i den saken och herregud vad mycket lik vi hade i huset! Myggor, Flugor, Getingar o Bromsar!
Usch vad äckligt det var!
Nå, nu är det iaf gjort. Och jag tror att det får räcka för idag, om nu inte det dyker upp någon dold inspiration någonstans ifrån. Imorgon tar jag golven och på lördag toaletten! Fast det brukar skita sig om jag lägger upp sån här planering...

I måndags åkte vi till Luleå och hälsade på Berit & Co. På kvällen hade vi en liten middag, Maria, Poggy, Anna o Patte med sina barn kom oxå förbi. Jättetrevligt hade vi. Vi hade ju så tur att det sprack upp bland molnen och det blev jättefint väder!

Peter o Janne blev sittandes kvar därute när vi gick o la oss. Klockan 03,00 vaknade vi av att det börjades diskas o röjas i köket. Bestickkorgen skramlade....ja det var ett jäkla liv i köket lät det som!!

På tisdagen var vi och åt middag hos Maria o Poggy. Jätteroligt var det och hiskeligt god mat. Vi var sååå proppmätta när vi kom därifrån.
Senare på kvällen kom jag o Berit på att vi hade flaska vin, den tömdes och vi fortsatte ut i deras lilla gäststuga på tomten och drack några cider. Där satt vi o surrade tills klockan var 03,00....OCH DÅ!! Gick vi ju givetvis in och diskade och röjde i köket!! :D
Vi lyckades väcka Peter iaf.....hahaha!!


Vi har egentligen bara umgåtts och haft trevligt, inte alls rännt på stan eller så. Eller jo förresten. Vi var till Biltema och Wille köpte sig en ny cykel. Han har sparat till en cykel hela sommaren och nu köpte han en. Han hade inte lyckats samla till hela cykeln, så mamma o pappa sponsrade givet vis resten. Men över halva priset hade han själv fått ihop. Det tycker jag är bra jobbat av en kille som annars när han har pengar så brinner det i fickan på honom.


Nä...nu ska gå en runda i huset och se om jag har kvar någon inspiration till något!!

Ha en bra dag!

RSS 2.0