Mysigt värre....

Tycker det är ganska mysigt med storm! Om man bara skulle få vara hemma. Tända ljus och plocka fram nåt gott och titta på TV och höra hur det stormar därute!

Men just nu tycker jag att det är mindre mysigt. Jag ska ju oxå försöka ta mig hem efter jobbet! Och Ni som bor norrut vet ju hur det kan driva igen på "våran" väg.....usch gruvar mig lite. Men men...det är bara att ta det lugnt och inte stressa!

Sitter samtidigt som jag jobbar och kollar väglaget på Vägverkets hemsida.....och dom uppdatera varje halvtimme! Enligt deras statistik så blåser det mer norrut än vad det gör här kring stan....huvva!
Bara inte strömmen går ikväll när det är IDOL! :-(

Idag har rörmokaren varit och fixat så vi kan slå på golvärmen i våra utbyggnader. Vad skönt det ska bli med lite värme. Just är cementgolvet väldigt kallt så det drar i hela huset!

I helg blir det väl som alla andra helger.....dom andra snickrar och jag kokar kaffe och försöker hålla efter. Wille är bjuden på halloween födelsedagskalas i Kärrbäck. Men om det är stormigt och snöigt imorrn så vete tusan om jag ids fara ut på vägarna!

Nå niin...ha det pra och håll i hatten!!

Hej & Hå

Nå hejsan alla glada bloggare!
Måste väl knåpa ihop ett litet inlägg. På dagarna är det i princip omöjligt att hinna blogga längre! Det verkar inte bli lugnare alls på jobbet...men en positiv sak med mycket jobb är att dagarna går himla fort!

På kvällarna hinner man inte med så mycket annat än äta, diska, plocka undan lite och sen sova! Huj vad tiden rinner iväg.

Ikväll har vi haft en trevlig kväll med Sussi, Viktor o Moa. Och då har Wille samtidigt fått bli fin inför fotograferingen imorrn! Först ville han inte bli klippt....men han tyckte i slutändan att det var jätteskönt med kort hår!
Tack för det frissan! :-D
Det är bara frisör Sussi som får klippa Wille. Ingen annan får klippa honom! :-D

Nå väl, nu får jag inte ihop till något annat att berätta om!

Ni ska ha en fortsatt Glad vecka....för det har jag!! :-D

Sista arbetsdagen...

....för denna vecka! Åh vad skönt! Det känns rikigt bra för nu har jag hunnit jobba ikapp allt som legat och grott på mina axlar!
Förhoppningsvis ska jag inte haka efter med något under nästa vecka!

I helgen ska vi bara slappa, eller ja det blir väl det vanliga pyttelite röj av huset för att må bra i skallen! Janne ska fortsätta med bygget så det blir inte till att röja så värst mycket....det är ingen idé!!

Imorrn ska det tydligen vankas snö....så jag borde hinna få undan lite saker ute på gården oxå!

Ha en trevlig helg allihopa!


En kille sitter vid sin morfars dödsbädd som enda arvinge:
- När jag inte finns mer så ska du få min gamla klenod. Du ska få min Harley Davidsson. Du måste vårda den ömt och alltid smörja in skinnsadeln med vaselin om du ser att det är fuktigt eller regnar ute.
Gubben kolade och killen tog HD:n ut på en lååång tur och körde ut i obygden, kommer fram till en liten stuga. Han knackar på och där står husbonn, frun, dotter och en piga. Han talar om att han kört vilse och undrar hur han skall köra för att ta sig vidare till närmsta bensinmack...
- Inte ska du behöva köra vidare nu när det skymmer. Kom in så får du lite mat.
När killen stiger innanför dörren får han se att det finns drivor med disk överallt i hela köket, utom på spis och köksbord samt stolar.
- Hur kommer det sig att ni har så mycket disk? Jag menar ni är ju i alla fall 3 fruntimmer i stugan.
- Ja,säger husbonn, i den här stugan så har vi den seden att vi är tyst medans vi äter. Den som talar får diska.
- Jaha! då vet jag, säger killen och sätter sig till bords.
Först så blir det förrätt och när den är uppäten
flyger fan i killen och han tar med sig dottern in i kammarn och sätter på henne! Inte ett knyst hon säger under hela akten. Inte ett stånk eller stön. Ingenting. Hon bara ligger och småler hela tiden. De går ut i köket igen och nu är det varmrätt. När den är uppäten så tar han med sig pigan in i kammarn... och samma visa där. inte ett knyst. Inte ett läte kommer från hennes läppar. Hon ligger bara och flinar. Nu blev det dags för efterrätt och medans de mumsar på den så funderar killen hur han skall göra. Han bestämmer sig för att sätta på frun i huset också. Samma visa utspelar sig där. Hon säger ingenting inte ett pip hon yttrar. Hon ligger bara och flinar hon också... de går ut i köket igen och där är det dags för kaffe då killen får se att det börjat regna ute... Han river upp vaselinburken ur fickan och öppnar den. Då vrålar husbonn:
- JAG DISKAR, JAG DISKAR!!!

...

Vad jag får dåligt samvete!!! Ni är ju så fruktansvärt duktiga på att uppdatera Era bloggar. Usch, jag hinner inte men framförallt så vet jag inte vad jag ska skriva om!!

Veckorna går åt till att jobba , äta och sova!! Hushållet håller på att förfalla, skulle behöva göra en ny höststädning ute på gården. Wille har ju lyckats dra fram en massa grejer igen efter förra städningen!!
Ja...det är en massa man borde hinna och orka med!!

Nå niin!! Ha en bra dag!

När Apolloastronauten Neil Armstrong tog sitt första steg på månen så sade han inte enbart de bevingade orden: 
- One small step for man, one giant leap for mankind, utan han följde upp orden med flera andra kommentarer, vanlig konversation mellan honom och NASA:s kommunikationscentral.
Men när Armstrong återvände till månlandaren och där steg ombord sade han något väldigt enigmatiskt: 
- Lycka till, herr Gorsky.
Många på NASA tog detta uttalande för ett, i förbigående, uttalande riktat mot någon sovjetisk kosmonaut men vid närmare kontroll visade det sig att ingen person med det namnet existerade, vare sig i de ryska eller amerikanska rymdprogrammen.
Under åren har det varit många som ställt sig frågande till vad Armstrong menade med uttalandet: "Lycka till herr Gorsky".
Den 5 juli 25 år efter händelsen råkade Neil vara i Tampa Bay, Florida. Efter ett tal gavs det plats för frågor, och en reporter ställde frågan om Armstrongs gåtfulla uttalande efter rymdpromenaden. Eftersom herr Gorsky nu hade avlidit fann Armstrong att det inte längre förelåg något hinder att besvara frågan, varpå han slutligen gav sitt svar.
När han var en ung grabb hade han och hans bror spelat boll på den egna bakgården. Hans bror fick in en fullträff och bollen seglade över till grannens hus och landade just utanför deras sovrumsfönster. Grannarna var herr och fru Gorsky.
När Neil böjde sig ned för att plocka upp bollen utanför deras fönster kunde han tydligt höra fru Gorsky upprört skrika till sin man:
- Oralsex!? Vill du ha oralsex? Det lär du inte få förrän grannens unge promenerar på månen!


?

Jodå allt är bra med Mattias. Huvudvärken gick över under fredagen....så det var nog kanske ingen hjärnskakning som tur är!

Helgen har varit helt OK. I fredags blev vi bjudna på tacos hos grannen och på lördag var vi bjudna på middag hos Jannes "boss". Jag har m.a.o sluppit laga middag den här helgen! :-D


Den 7/11 har jag beställt tid åt Ella för att bli en "DET"!! Vi har ju inte tänkt att Ella nånsin ska få valpar så för att undvika alla möjliga problem som tikar kan få så ska hon få bli en "DET" istället.

Från början har vi egentligen beställt tid åt henne för att ta bort analsäckarna men vi passar samtidgt på att sterilisera henne oxå! Ska göra det i Finland för det är mycket mycket billigare än i Sverige. Att ta bort analsäckarna kostar i Sverige ca 4-6000 kr, i finland kostar det 160 €. =-0
Både "anal "och "steril" kostar tillsammans mindre i finland än vad bara "anal" kostar i Sverige.

Och nej, det blir inte hos holländaren (tänkte kanske någon undrar). Det är en hel finsk veterinär! :-D


Nå niin...ha det "pra"! Här kommer en liten dagens (jag har en massa som inte är rumsrena men jag vågar inte publicera dom....vet ej om några minderåriga är här och läser)



Svensken och Norrmannen var en dag ute i Djungeln och träffade på djungel konungen Abdulla som tog dem till fånga. När dem kom fram till palatset sa han till svensken och norrmannen att om dem gick ut i djungeln och hämtade 20 frukter skulle dem få överleva. Det gick dem båda med på så dem gick ut. Först kom svensken med 20 vindruvor men då sa abdulla till svensken att det inte var några frukter men att han fick överleva om han stoppade upp dem i röven utan att skratta, och det gick han med på. Men på den 18 druvan började han skratta och då frågade abdulla honom varför han skrattar, då sa han : där kommer norrmannen med 20 kokosnötter.



Rackarns Onge!!

Igår kväll när jag kom hem satt Mattias vid middagsbordet och såg alldeles svimfärdig ut! Han hade så fruktansvärt ont i huvudet så hela han var alldeles grå! Han kunde knappt röra på huvudet!

Och givetvis när det uppstår såna här akuta värk så finns det inte en panodil eller alvedon eller nåt annat i huset! Hoppade in i bilen och åkte till Moffa och lånade panodil. Mattias tog en panodil och gick o la sig....vaknade efter 2 timmar med samma huvudvärk! Han fick avvakta ett tag o sen ta en panodil till och därefter somna för natten!

När jag väckte han imorse hade ännu väldigt ont i huvudet så han fick stanna hemma från skolan idag!

Vid halvelva tiden ringer han och undrar om han kanske har hjärnskakning!?!?!?! Då först berättar han att de hade spelat basket på skolgården igår och när han skulle dunka i bollen så slog han huvvet hårt i "basketkorg stången"!!!

Huvva vad jag blir rädd....som tur är har allt gått bra!! Men för nån månad sen var det oxå en händelse där Matti slagit huvvet och fick en lindrig hjärnskakning! Rekommendationerna då från läkaren var att väcka honom ett antal ggr under natten och kolla allmäntillståndet!!!

Rackarns Onge som inte säger sånt här på en gång!!!

Nå väl allt är bra för tillfället och Ni ska ALLA ha en fortsatt trevlig fredag!!

Den startade inte...

Glömde vara o kolla om bilen startade så igår när jag skulle hem så startade givetvis inte bilf....n!! Men fick en grabbarna här på jobbet att offra sig, så han fick suga lite i slangarna så jag tog mig hem iaf! :-D

Idag har jag INTE tagit pärlan till jobbet!! Åkt med grannen istället!

Bara ett litet inlägg så där bara.....ha det fortsatt bra idag.

Ja jag vet..

....jag är lat på att uppdatera. Men jag tycker inte att jag har nåt speciellt att skriva. Det är liksom lite torka just nu!!

Denna vecka har fortsatt precis som förra. Så j.....vla mycket att göra här på jobbet! Dagarna går ju fort iaf!

Men igår kom jag försent till jobbet. Det har nog hänt max 5 ggr under mitt arbetsliv. Det var lilla pärlan som inte ville starta!! Den bara tuggade på morgonen. Vilken tur att Janne var i Kukkola o jobba så han kunde komma hem relativt snabbt!! :-D
Hela bränslesystemet i motorn var tömt, så Janne fick suga och blåsa i slangarna för att få bränsle till motorn. Med det resultatet att han fick nån milliliter diesel i munnen....uääkkk! Stackaren!
Så jag måste gå några svängar under dagen o kolla så den startar, snart dags för en koll innan Janne åker hem för jag tänker då inte suga och blåsa i slangarna!

Nå väl....det var det för denna gång!! Hoppas inspirationen kommer snart tillbaka! :-D

Helgen kommer!!

Åhh vad skönt med fredag!! Har blivit liksom anti till att skriva ÄNTLIGEN FREDAG som rubrik (har haft det som rubrik så många ggr) så jag var tvungen att komma på nåt annat!! :-D

Hela vecka har ju som sagt varit väldigt stressig!! Skitmycket att göra på jobbet!! Och givetvis så blir man väldigt trött och då brukar jag bryta ihop........av skratt!! :-D

Så nu ska jag dela med mig av en Vits som är sååååååå dålig så att den är bra!! Eller igår var den väldigt bra!! Mina kolleger på jobbet fattade inget och tyckte INTE att den var kul!! Håll till godo!!

Fröken till Olle:
"Olle, kan du läsa upp stycket?"
"Goethe var en stor poet..."
"Nej, oe uttalas ö."
"Göte var en stor pöt..."

Hahahaha.....åhhhh vad den är bra!!! :-D



Imorrn ska jag och Wille fara och shoppa på Jala. Wille har sparat och samlat ihop en massa 1 kronor och nu ska han och investera mer you-gi-ho kort!!
Han är så "inne" i dessa kort så det första han gör på morgonen när han vaknar så tar han fram korten och sorterar dom i olika högar och högarna måste ha gummiband runtom! :-D



Hade tänkt dela med mig av en till vits men den sidan hängde sig, så bäst att passa på och avsluta detta innan hela Explorer hänger sig!!

Trevlig Helg!

Ja hejsan!

Har surfat runt en stund och sökt efter nån kul vits eller nåt att publicera, men jag hittar inget bra!

Så idag kan jag inte dela med mig av nån bra vits......tänkte ju komma igång med en liten dagens! Men men...det får bli en annan gång!

Imorrn är det onsdag och denna vecka är lika stressig som förra! Hinner knappt läsa era bloggar....och framförallt hinner jag inte kommentera era bloggar! :-(

Idag var Wille så stolt och glad för han skulle minsann bli hämtad av Rasmus och Hennys storasyster Marie. Ja hon skulle hämta sina småsyskon från fritids och då frågade hon om Wille oxå ville följa med! Och självklart, det var han snabb på och tacka ja till!

Tänkte surfa runt lite och kolla om jag hittar nå bra inspiration på kakel och klinker! Jag får snart ångest över detta, jag vet inte vad jag ska välja!! Huj, man vill ju ta nåt ganska neutralt som inte blir omodernt i första taget!! Få se vad det ska bli av detta!!!

Nå väl....vi kanske till veckan!!

Hej hej!


RSS 2.0