Ja!!!!

Mina hatthyllor skickas idag från Ellos!! :-D
Jag behövde inte vänta ända till 10 februari!

Genast fick jag sån inspiration så jag har suttit med Ikeas garderobsverktyg och valt ut vilka garderober jag ska ha till hallen! Nu jäklar ska hallen bli helt färdig! :-D


Ikväll har jag planerat att fortsätta med att riva tapeterna i Willes rum. Gjorde ett litet ryck igår kväll....men usch vad jobbigt det var! Vi for på kaffe med semla till Kajsa istället! Mycket trevligare var det! :-D
Men nu måste jag få det gjort så att vi kommer igång och får det färdigt!


Nu blev det mycket....måste joppa lite!

Nå niin....ha det bra!

När jag blir stor..

...ska jag ha fru, hundar o katter! OCH en bondgård. Där ska frun jobba!!

Detta är Willes mål när han blir stor! :-D

Men det värsta av allt!!

När frun jobbar ska han ligga i soffan o titta på TV och dricka pllsner!!

Oj oj....vilken bild han har av vad pappor/män gör!!!
Jag måste genast få honom på andra tankar!! :-D


En dag under jullovet låg Wille i soffan o kollade på Disney. Man såg på honom att han verkligen funderade på nåt speciellt!

Då säger han:
Jag ska nog inte bli b*g!!
Hrmmm.....jaha säger jag!! Janne håller på och bryter ihop!!
Vad är det då, frågar jag!!

Nåmen Mamma (upprört)!!!
Det är ju två pojkar som älskar varann....!!

Det var lite av en liten pojkes funderingar! :-D

Idag har det varit jobb....riktigt jobbigt var det! Hade noll arbetslust!

Har så mycket att göra här hemma! Har börjat o riva tapeterna i Willes rum....så vi snart kommer igång med tapetsering av rummet så Wille kan flytta in dit!

Janne har spacklat "gamla" hallen...så där kan man i princip börja tapetsera....måstebara slipas lite!

Kakel o klinker är nu äntligen beställt till badrummet o bastun! :-D

Nya toaletten kan mest troligt tas i bruk nästa helg....om allt går som det ska!

Väntar på nya TV möbeln så man kan börja planera o inreda vardgasrummet. Har fått två jättefina tavlor av Mommo! En är alldeles nyskapad....just för mitt "nya" vardagsrum! :-D

Väntar FORTFARANDE tills det blir 10 februari....så jag får mina hatthyllor o kan fara o inhandla 2-3 garderober till hallen!!

Jaaa...det är så mycket jag VILL....och framför allt VILL ska bli färdigt! Men men...det löser sig nog i slutändan ändå.....måste ha tålamod! :-D

Nå niin.....ha det bra!

Bortslumpas!

Nån som behöver?? :-D

Spana in: http://www.blocket.se/vi/10711097.htm?ca=1_5_s (något dålig bildkvalité)

Lat tjuvläsare!!

Är jag för tillfället! Jag läser era bloggar men är för lat för att skriva en kommentar!
Det var riktigt att jag fick ta i ordentligt för att uppdatera min egen blogg!
Har en "ids inte", orkar inte känsla!!

Nå....idag är det ju iaf FREDAG!! :-D
Ska faktiskt inte göra nåt speciellt alls i helgen! Eller jo förresten....Jussa fyller ju år imorgon! Så vi drar väl dit på en liten tårtbit! :-D
Annars har jag faktiskt tänkt försöka börja planera lite inredning i huset!!

Sussi!! Har du nån ledig stund under helgen....you know....inredningsakuten!! :-D

Hoppas att det blir bra väder i helgen....så man kan vara ute o få lite friskluftsförgiftning oxå! Skulle inte vara helt fel! :-)

Näää....nu vet jag inte vad jag ska skriva!

Nå niin....ha det bra!

Piggare!

Jag har legat däckad i feber i 2dagar! Ont ihalsen ochfeber....men nu verkar detbörja gå över!
Kände på jobbet i måndags att det susade i skallen och kände mig febrig! När jag kom hem hade jag 39 graders feber!

Mattias har varit sjuk sedan i Torsdags,men idag kunde han fara till skolan.....han var feberfri igår!

Men Janne....han är "dödssjuk"....såsom karlar kan vara! :-D
Eller han är faktiskt ganska dålig. Hiskelig hosta och feber fortfarande! Han har varit hemma sen i måndags!

Wille ärpigg som en pommac.....inte minsta tillstymmelse till att bli sjuk.....inte än iaf!! (ta iträ)

Vi har tittat på film här hela dagarna!! Intesett så många filmer på väldigt länge. Har laddat hem olika Wallander filmer. Och Borat var jag ju tvungen att ladda hem!! Kan verkligen rekommendera den!! :-D

Har ännu en hel del filmer ännu att se....både Wallander, Beck och Van Veeteren (hur det nu stavas) filmer!

Nu ska Wille surfa!!

Nå niin....ha det bra!

Jag gjorde det!!

Vad jag gjorde får ni läsa mer om längre ner! :-D

Igår blev det värsta röjardagen!! Klockan 8 åkte ALLT ut på vädring!! Städade som en tok....svetten lackade! Hade fullt upp med städandet så först vid klockan 2 kom jag på att jag inte hade borstat tänderna och vaskat av fejan!! Snabb vaskning och sen fortsätta städa!

Vi passade samtidigt påatt flytta ner till nya sovrummet....Wille fick oxå flytta ner sin säng tillsvidare! Vi passar på att tömma Willes rum så vi kan tapetsera om det!

Men usch vad jag har sovit dåligt! Fast det är min egen säng....så blev det miljöombyte så jag inte kunde sova!

Klockan 5 var jag färdig med städandet! Vi käkade middag och sen däckade jag en stund på soffan!

Sen ringde Marie och fick med mig på strandbastu!! Men vilken härlig bastu....jättefin! Och det var där jag gjorde det!!

JAG HAR BADAT ISVAK!! 3 sekunder....men jag har gjort det iaf!!!! :-D


Strax vankas det promenad med Mommo!!

Nå niin....ha det bra!!

Döda!!!

Imorgon kommer det att bli perfekt väder för mördande!!
Ja, ni vet....de små husdjuren.....KVALSTER!!

Klart o fint väder....20 grader kallt!! Perfekt för att ta ihjäl de små! :-D

ALLT (nästan) ska ut imorrn!! Mjukisdjur, kuddar, täcken, filtar, madrasser......allt som de små trivs att bo i!


Annars blir det att ta det lugnt! Helgen går så fruktansvärt fort så man hinner nästan inte blinka förrän det är söndagkväll!!

Ska börja mäta och kolla hur mycket kakel o klinker vi behöver! Måste beställa det......man vet ju aldrig om det är lång leveranstid på det! Som klinkret till hallen....skulle komma på 2 veckor....det tog 2 månader nästan!


Nå niin....ha det bra!

Till Anki...

...här kommer beskrivningen om ......

Hur man ger sin katt ett piller...

  1. Lyft upp katten och håll den i ditt armveck så som du skulle hålla ett spädbarn. Placera höger hands pekfinger och tumme på vardera sidan om kattens mun och tryck försiktigt på kattens kinder, håll samtidigt pillret i handflatan. När katten öppnar sin mun, låt pillret rulla in i munnen. Låt nu katten stänga sin mun så att den kan svälja i lugn och ro.
  2. Ta upp pillret från golvet och hämta fram katten från bakom soffan. Låt katten ligga i ditt armveck igen, och upprepa proceduren från punkt 1.
  3. Hämta tillbaka katten från sovrummet, och släng det uppblötta pillret.
  4. Ta fram ett nytt piller ur folieförpackningen, håll katten i vänster arm och håll i baktassarna hårt med vänster hand. Tvinga upp käkarna och tryck in pillret längst bak i kattens mun med pekfingret. Stäng nu kattens mun och räkna till tio.
  5. Fiska upp pillret ur akvariet och plocka ner katten bokhyllans översta hylla. Ropa in din make/maka från trädgården.
  6. Ställ dig på knä och håll fast katten mellan dina ben, håll hårt om fram- och bakbenen. Strunta i om katten morrar. Be din make/maka att hålla fast huvudet samtidigt som du kör in en linjal i kattens mun. Låt pillret glida ner längs linjalen och gnid kattens struphuvud kraftigt för att sätta igång sväljreflexerna.
  7. Plocka ner katten från gardinstången. Plocka ur ett nytt piller ur förpackningen. Gör en snabb anteckning om att köpa en ny linjal och att laga gardinerna. Sopa försiktigt upp skärvorna från de krossade porslinsfigurerna som stod i fönstret och lägg dem åt sidan för reparation.
  8. Vira in katten i ett badlakan och be maken/makan att ligga uppe på katten så att dess huvud sticker fram ur armhålan. Lägg pillret i ett sugrör, tvinga upp kattens mun med en penna och blås i sugröret.
  9. Läs på etiketten så att du försäkrar dig om att pillret inte är skadligt för människor. Drick ett glas vatten för att skölja bort den äckliga smaken. Sätt på ett plåster på din makes/makas arm och tvätta bort blodet från mattan med kallt vatten och såpa.
  10. Hämta katten från grannens trädgårdsbod. Hämta ännu ett piller. Stoppa in katten i ett köksskåp och stäng dörren så att endast huvudet sticker ut. Tvinga upp munnen med en matsked och skjut in pillret i kattens mun med ett gummiband.
  11. Hämta en skruvmejsel ur garaget och sätt tillbaka skåpsluckan på sina gångjärn. Sätt på ett skyddsförband på din kind. Ring din husläkare och fråga när du tog din senaste stelkrampsspruta. Släng din nedblodade T-shirt och hämta en ny i garderoben.
  12. Ring brandkåren och be dem plocka ner katten från trädet på andra sidan gatan. Be din granne om ursäkt för det demolerade staketet. Hämta det sista pillret ur foliepaketet.
  13. Surra ihop kattens framben med bakbenen med ståltråd och fäst stadigt till ett ben på matrumsbordet. Hämta dina skinnskodda trädgårdshandskar i verktygsboden. Tryck in pillret i kattens mun och följ upp med en stor bit oxfilé. Håll huvudet vertikalt och spola ner en till två liter vatten för att skölja ner pillret.
  14. Be din make/maka att köra dig till akuten. Sitt tyst och snällt medan doktorn syr ihop dina fingrar med tolv stygn och plockar ut resterna av pillret ur ditt högra öga. Åk förbi möbelbutiken på vägen hem och beställ ett nytt matsalsbord.
  15. Ring Blå Stjärnan och be dem hämta katten. Kolla med ditt lokala zoo hur mycket en hamster kostar.

Hur man ger sin hund ett piller...

  1. Vira in pillret i en skiva bacon. Klart!

Inget nytt att rapportera!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag! Inte hunnit händaså mycket!

Jo förresten....lite pisst är jag!!
Jag ärju som sagt i akut behov av en hatthylla så jag beställde två st från Ellos! Det står att den finns i lager...men på bekräftelsen står leveransdatum 10 februari!! :-(
Ringde o kollade upp det....och jo...det stämde!!

Har nu suttit och kollat på nätet om jag kan få tag på hatthylla nån annastans.....men icket....inget som faller mig i smaken!! Detektiv arbetet fortsätter!!
Hittar jag nån så makulerar jag beställningen på Ellos!!

Har ni tips på nå bra sidor/butiker??

Nu ska gossen in i duschen!!

Nå niin.....ha det bra!

Såna blir det!

30463-44

Eftersom jag inte hittar nån hatthylla som jag vill ha här i stan....blir det 2 st som ovan från Ellos!!

Nu måste jag gå och lägga gossen!

Nå niin.....ha det bra!!

Ps. Mommo....jag har visst oxå strykt gardinerna....det går bra när det är panel....det går så fort!! :-D

Ungkarlslya!!

Fy vad hemska gardiner jag har satt upp i köket!
Köpte för säkert 1 år sedan billigt gardiner från Catalog. Panelgardiner med löv på.

Men det är ett tyg som ser ut som exaktut som gardiner till en ungkarlslya!!
Dom är så fruktansvärt fula.

Nå, de hänger iaf i köket nu!! Hade panik med att få upp gardiner i köket....hade inte tid att sökafram nå andra o börja strykadom.
Vid lämpligt tillfälle ska jag sätta upp andra.....det är så jäkla tråkigt att stryka bara!!!

Idag har vi haft en väldigt trevlog dag på Hemtex o Ikea. Kajsa plockade upp mig och i stan hakade Anki o Anna på!! Anki skullebara följa med som sällskapsdam, likaså Kajsa......när jag skulle söka efter hatthylla!!

Det slutade med att jag kom ut utan hatthylla.......och Anki o Kajsa hade fulla påsar ut från Ikea. :-D
Nåja....några andra fynd gjorde jag ju oxå!!
Men mycket trevligt hade vi!

Har sett en jättefin hatthylla på Village....men aldrig tänkt på att kolla vad den kostar! Så jag o Kajsa styrde kosan dit.....men de hade stängt redan klockan 17! Men jag får gå dit nån annan dag! 

Hemmavid åt jag middag och sen låg jag medvetslös på soffan i nån timme!!

Nå niin....ha det bra!

Hatthyllor & Garderober...

....puh, jag blir snart tokig!!

Håller på och planerar hur många och vilken typ av garderober jag ska ha!! Jag har kommit fram till att jag ska ha 6 st garderober till att börja med! Har suttit på Ikeas hemsida och använt förvaringsverktyget somfinns där!! Och om jag skulle köpa det vad jag vill ha....så skulle det kosta 10-11000!!!!!
Så det blir ju givetvisatt tänkaom! Stommarna i sig är inte sådyra...men den fantastiska inredningen blir väldigt dyr!
Pengarna börjar sina och det är massor kvar i själva bygget!

Sen har jag ett annat större problem! Måste hitta en hatthylla (min gamla fiiina pärla gick ju sönder....förstår inte hur!) Skoja bara!!
Vi hadetidigare Gustavs gamla....och den hade några år på nacken!

På Ikeas hemsida och ikatalogen finns inte nånjag vill ha!! MEN....i butiken finns ju sånt som INTE finns i katalogen eller på nätet! Så jag måste snarast till Ikea! :-D

Är någon bloggarsjäl påväg dit ihelgen...kanske?!?!

Hörav er till mig isf....så kanske jag kan haka på!!

Måste förresten tipsa om Hemtex. 50 % på allt i butiken. Var o fyndade där idag....men hade alltför lite tid att spana på alla fina grejer!
Jag är ett Hemtex fan när det gäller deras dukar....så jag fyndade 2 st idag....lite Retro stil! :-D

Nå niin...ha det bra!

Torsdag!

Och inget speciellt har hänt!!
Vet inte riktigt vad jag skaskriva om!!

Julen börjar som smått att städas ut från huset! Julgardinerna och juldukarna kvar! plus att tomtelådan står mitt i hallen....måste baxa ner den i källaren! Sen ärdet bara o börja städa och få lite vårigt i huset! Närman väl har fått ut julen såkännsdet så rent o fint i huset!

På jobbet går det bra....ligger inte efter mednåt. Fast jagvar borta i en vecka!!

Nä...nu vankas det strax mat! Måste kolla "kicklingen"!!!

Nå niin....ha detbra!

Den sista Happisbon..

...har varit på IKEA!!

Ja...han har sagt att han kommer att vara den sista Happisbon som överhuvudtaget går in på IKEA!! OM...han ens går in där!!

Janne förståss!! :-D

Jag lyckades lura in honom där igår! Vi var o tittade på garderober och annat småtto gott!
Hittade en "upplampa" till vardagsrummet, och Willes "rymdlampa" fanns oxå att få tag på!

Nu ska bara här mätas o kollas vilken garderob vi lyckas få in i nya sovrummet!

Var ävenin på Elon och hittade kakel som jag fastnade för till badrummet....få se bara om domlyckas få in det till butiken oxå! Men först mätas o kolla hur mycket det går åt!

Sen var vi oxå på möbelhuset och beställde en ny TV-möbel....dom hade inte den på lager....så den får man oxå vänta på i 2-4veckor.Men det blir nogbra så småningom!! :-D

SÅ SNART....SUSSI!!! Får du kommatill mig och inreda/feng shuia. Vi måste säkert fara o shoppa lite nya grejer oxå!! :-D


Idag har det varit arbete, inte så farligt faktiskt. Dagen gick fort....mycket att göra. Men ändåinte upp över öronen iaf!!

Nå niin....ha det bra!!

...

Snart bör man väl bli som människa igen...har försökt äta liteidag. Men magen ärnog lite ovan ännu....småont i magen! Wille är pigg som en pommac!!

Vi ska åka med tjugo itre bussen till stan. Måste fara o handla mat....det ekar i vårt kylskåp. Det är ingen idé att lämna över det till Janne, då finns det typ bara mat för 2 dagar. Därför drar vi iväg och väntar påatt Janneskasluta arbetet och sen handlarvi! (förbenade tangentbord....orkar inte korrigera)

NU när jag kommerihåg (har nog blivit senil)!! Måste hälsa till Anna-Karin som var inhärför nån månad sen!Vad kul att höra från dig....hoppas att du ärinfler ggr och kommenterar!!!

Vill oxå passa på och hälsa till Lena P som jag vet är in och läser här då och då!! Du får oxå gärna kommentera!! :-D

Plus ALLA andra tjuvläsare!! Hehe!!
Kommentera NI oxå!!!

Nå niin....ha detbra!!

Magsjuka....

...cirkulerar nu hos oss. Igår eftermiddag kändes det konsrigt i magen.....gick o la mig o sov en stund.....försökte sova bort det! Men icke sa nicke....när jag vaknade var det kört! Usch säger jag bara....och ni vet ju hurdan fobi jag har för magsjuka!!

Imorse vaknade Wille och behövde kräkas....tur att jag hade tagit upp hink för säkergetsskull! Men han har bara kräkts två ggr på morgonen.....men varit svag hela dagen!

Nu börjar jag känna mig som en människa igen! Vi blir hemma imorrn och kurerar oss ordentligt!

Annars har jag inte så mycket att berätta om....har mest sovit hela dagen! Ont i ryggen av allt liggande!

Nå niin....ha det bra!

Typiskt mig....

....i pressade och allvarliga situationer är jag precis som programledaren i bifogad länk:

http://vdownload.jubii.com/442b8313-41fc-4b2e-a0bd-1ee24ba1bb4f/Medical.wm

Denna är sååå bra!! Jag kan titta på den hur många ggr somhelst!! :-D

Stega på!

Detgår inte så fruktansvärt bra medstegandet! Fast det ärklart.....många steg blir det inte av att ligga påsoffan! :-D

30463-43

Satt och bläddrade bland gamla bilder och hittade detta fina kort på "brossan" och "syrran"!!

Annars händer det väl inte så mycket. Wille har blivit bättre men har blivit hes nu!

Nåniin....ha det bra!


Trött så trött!

Jag känner mig som hästen på Eiras blogg! Usch vadjag är trött. Det kan jubero på att förra nattenssömn var si och så där! Wille har hostat och harklat helanatten- På morgonen när han vaknade hade han så ont i halsen! Dessutom har han lite feber!

Vi har softat på soffan och surfat på nätet heladagen! Inte orkat göra nåt!

Nå, anledningen till att jag gör detta inlägg är att jag o Wille vill dela med oss av Willes allra bästa låt!!

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=55575&flashvar-hilight=5&flashvar-hilight2=5

Ha det bra....förbenade tangentbord!

RSS 2.0