5 arbetsdagar kvar...

Snart börjar nedräkningen på allvar, SEMESTER!  Utan att räkna med idag, så är det 5 arbetsdagar kvar!!! Och då kommer den riktiga värmen......har ju alltså beställt iaf!
Man blir lite avis av att läsa era bloggar om när ni åker och badar m.m.!!
Men snart kan jag/vi oxå haka på och bada!!!

Imorgon bär det av till Luleå med två gamla arbetskamrater! Vi ska åka till en annan f.d arbetskamrat och fira hennes 30 års dag! Hon flyttade för ett par år sedan till Gammelstan. Det ska bli riktigt roligt. Jag har inte umgåtts med varken A, M eller A-H sedan jag slutade på Digidoc.
Så det bär av redan klockan 9 på morgonen, A & M är shoppingsugna, sen vankas det kalas klockan 17! Och där stannar vi och sover över hos A-H.

Wille väntar oxå på att jag ska dra iväg på kalas (för en gångs skull, kors i taket). För pappa har looooovat att de ska ha en myshelg  när jag är borta! Dom ska bada, fiska, grilla och framförallt jobba! Hoppas bara att pappa håller det vad han looooovat!!!! Så det inte bara blir till att jobba!

Igår var jag o Anki på shoppingtur, som ni har läst på hennes blogg! Åh herregud vad vi hade roligt när jag provade kläder!!! Jag hittade en kjol och en tröja att ha på bröllopet som vi är bjudna till!!
Jag har ju så fiiina handtag runt hela bilringen, så det gick precis inte att bära kjolen så som man egentligen ska göra.....alltså på modernt vis! Men det såg betydligt bättre ut om jag drog upp kjolen....men det blir som på en bondmora!!!

Jag får väl lägga upp en posé bilder här hur det ser ut på modernt vis och på bondmora vis!! :-D
Dagens outfit....kanske!!! Anki, du får komma och fota mig!!! Ha ha ha ha ha!!!!!

ANKI - När är det din tur!!!!???? Säg bara till så åker vi!!! :-D

Annars flyter arbetet på där hemma. De som inte förstått vad vi gör - Vi håller på med att bygga ut huset. Och vi har anlitat Sussis Nicke som "arbetare".....eller åtminstone firman som han jobbar för!!!
Det finns nog inte snickare som är så flitig som han! Han är jätteduktig!!
Igår blev båda "plattorna" gjutna. Det blir två utbyggander - dessa ska sedan innehålla ett sovrum, bastu & badrum, mycket större hall och 1 st extra toalett!!!

Nåja, det blir inget bloggande eller kommenterande under denna helg!!

Så ni ska Alla ha en skön och trevlig helg!!!!

Snart kommer den.....

....alltså sommaren! Jag har beställt den till den 10/7!! Nu är det bara försmak av den, men på riktigt kommer den när Jag börjar semestern! :-D

Midsommaren har varit helt OK. På midsommarafton var det väldigt lugnt. Vi käkade Fammos hinkodlade färskpotatis med sill och lax till det. Mums vad det var gott. Senare på kvällen grillade vi lite korv!

På midsommardagen brukar jag bjuda på middag åt "släkten" hemma hos oss, men i år är det så upp och ner hemma hos oss så jag gjorde middan i Keräs istället. Anki tog sig oxå en tur till Keräs och vi käkade och drack "lite" vin och hade en tjejstund, jag, Anki, Eva och Fammo! Det var ritkigt trevligt!!

Annars har det väl inte hänt så mycket! Eller jo, hemma hos oss händer det jättemycket!! Niklas jobbar och sliter så det bara ryker om honom! Stackars Sussi, hon ser nog inte av honom så mycket! Men snart ska väl det värsta vara över. På torsdag ska det ev. gjutas och nästa vecka åker väggar och tak upp! Nu börjar man se lite smått hur det kommer att se ut!

Nåja, nu ska jag fortsätta "joppa". Ha en bra dag allihopa!


Midsommar!

Åhh, vad det ska bli skönt med 3 dagars ledighet! Räknar timmar/minuter tills att jag får gå hem.

Men det blir lite stressigt värre när jag kommer hem. Ska hinna köra en snabbstädning á la Annika, det ligger ett lager med lera och damm på vårt golv. Det går inte att dammsuga upp det, så det blir till och svabba av det! Och så blir det snabbröjning av alla bänkar m.m.....Men sen ser det fint ut för ögat iallafall! Men hur det ser ut i alla dolda vrår mm.....det vet ingen annan än jag!

Annars blir det att ta det lilla lugna ikväll. Förbereda inför morgondagens resa ända till Keräs! :-D
Vi åker till Fammo o Faffa och blir där mest troligt hela helgen!

Eva & Tony, Per & Anneli och de viktigaste av allt för Wille: Anton & Petra, kommer oxå till Fammo & Faffa!! Det ska bli roligt!

Önskar er ALLA en skön midsommar! Hoppas att värmen oxå kommer!!!

Hej svejs!


Dammigt värre!

Vilken himla tur att jag inte har putsat fönstren! Ikväll har "bygget" startat hos oss. Marken är skrapad, och fylls med grus o sand!! Man har nästan inte sett ut genom fönstrerna, för att det har dammat så mycket!
Men då behöver jag inte ha dåligt samvete för att inte "hunnit" putsa fönstrena! :-D

Ni får ursäkta om det blir lite fel när jag skriver. Mattias har nämligen bytt plats på tangenterna, så de är inte på sin rätta plats. Försöker komma ihåg hur de sitter i normala fall!! *förgrömmade onge*

Annars har det väl inte hänt så mycket!
Var i lördags och fixade midsommar frisyren! Efter det var jag till Anki o hämtade lite sommarblommor! Har faktiskt inte haft nån inspiration till sommarblommor än. Men eftersom jag fick blommor var jag ju tvungen och "trycka" ner dom i krukorna! Men det har ju blåst som tusan i helgen så mina "zinnior" har blåst av!

Påkvällen var vi o spanade in stugägarna i lövheden! Och då blev Wille så sugen på o köra Cross, Julia har nämligen fått en liten cross! Så vi bestämde att Wille skulle få testa den på söndag fm. Nå klockan 7 på söndag morgon vaknade Wille och var på väg till Julia! Fick bestämt hejda honom och förklarade att "vanligt" folk sover ännu vid den tiden! :-)
Men strax efter nio var vi där. Och det gick jättebra för Wille, sakta men säkert....Wille är ju inte direkt nån fartdåre! Men det gick jättebra! Hade tänkt publicera en bild på crossföraren....men kabeln till kameran har blivit glapp, så det gick inte! :-(
Kanske den dyker upp en annan dag!

Nä, nu ska jag gå o förbereda mig inför sängen och läsning! (Elli - har kommit igång med läsningen nu)

Hej svejs! eller ska jag skriva såsom tangenterna är!

HejWvejw!! Hälwningdr Dnnikd


Snyft!

Nu är det slut....med mellanstadiet! Till hösten bär det iväg till högstadiet! Usch, säger som Eira: Nån måste ha räknat fel!

Har idag varit på skolavslutningen, och det var en hel del översvämning i ögonen! Jag blir så rörd av att gå på skolavslutning i kyrkan. Dessutom att denna sexa ska vidare på nya äventyr utan Maria P som lärare!

Mattias fick stipendium från Kulturskolan, jätteroligt att han blir uppskattad för sin musik!!
Men han är himla duktig på att spela, jag är sååå stolt över honom!
På skolan när de hade uppträdande så spelar han Bas till ett par låtar!?! Det är ju elgitarr han i vanliga fall spelar! Men är man musikalisk så är det inget problem!! *skryt skryt* :-D

Som present fick sexorna en DVD skiva med teaterföreställningen som de spelade upp i våras!! Så ikväll ska det ses "film"!! :-D
Ska bli roligt att få se "kärleksparet" igen!!!




Förresten, Grattis Kajsa till ledigheten!!!

Ha det gott allihopa!!

Trevligt trevligt....

Tack alla för jättetrevligt sällskap i lördags!

Men tiden gick så fort så vi hann inte med allt som vi hade planerat! :-)
Vaknade på söndagen utan huvudvärk! :-)
Men däckade en "stund" på dagen, skulle bara vila liiite. Men det drog iväg flera timmar! *puh*

Det här måste vi göra fler ggr, så roligt att bara kunna vara och dessutom i gott sällskap!

Ikväll ska vi på Marielundsdagen, Mattias ska uppträda och då måste vi ju givetvis dit och se på vår rockstjärna!


Jaha...total skrivtorka....vet inte vad jag ska skriva!!

Ni får ha en trevlig kväll!

JA JA JA

Måste ju hinna kommentera oxå....men då ser jag hur Sussi är snabb på att kommentera.
Så det blir bara några få rader!!!

That´s it!!
Hinner inte mer ikväll!!Måste lägga "gossen", det blev en sen kväll för honom!

Cruisarna....

Här ser ni "grapparna" på G. Bilarna var inte så lockande som de här motorcyklarna!!!





Nu ska jag gå och städa bastun, inför nästa helgs bravader!!!

Hej Svejs!


Om allt går som det ska..

.......så blir sustra träffen av på lördag den 10/6 klockan 18 hemma hos mig. ALLA som känner sig som vår suster är hjärtligt välkommen. Vi har inga speciella krav på vilka som tillhör sustraskapet (för den anonyma som undrar)!! :-D
Vi är ett gäng sustrar som tidigare har träffats och haft väldigt roligt! Och från gång till gång har fler sustrar anslutit till oss!

Nå, är det ett bra svar till dig som undrar?!?! :-D

Det som gäller är:

"Grillmeny" (vi bjuder på maten, ni behöver inte ha med något att äta)
Spratteldricka tar ni med er själva, om ni vill ha sånt! :-) (vi står för citronvatten)
Bastubad (ta med er bastugrejer)

OCH, det viktigaste av ALLT!!!

BADDRÄKT & BEKVÄMA SKOR SOM SITTER BRA PÅ FÖTTERNA!!!


För att vi ska kunna beräkna maten måste vi veta hur många som kommer!
Anmälan kan ske här på bloggen, eller genom att slå en signal till mig eller Kajsa (jag hoppas ni har våra telnr, vill inte lägga ut dessa här)!! :-)

OBS!!!Anmälan är bindande, vi kan godta avanmälan vid tex dödsfall av husdjur, kramp i tån, bubblig mage m.m.....! JA, ni vet! Allvarliga saker!!! :-D

Ha det bra!

Hälsningar Kajsa & Annika

Alló Alló!!!

Ändring i planerna!!

"Sustra träffen" är flyttad till den 10/6 klockan 18 istället!!!!

Mer info kommer till helgen!!!





Hmmm: Alltså, jag hade ju oxå tänkt skriva en massa annat men jag kommer inte på nåt!!!!
Men ska försöka få ihop något till helgen istället!

Hej Svejs!



RSS 2.0