Liten paus!

Det blev en liten ofrivillig paus från nätet under helgen. Routern pajade så då kunde endast en av oss vara på nätet, och givetvis var det Mattias dator som var den som var ansluten.

Men inte gjorde det nåt. Faktiskt ganska skönt. Tror jag ska utmana mig själv att inte surfa på 1 vecka. Fast då ska jag först passa på att ladda hem lite film. Kanske jag kör den utmaningen med början på måndag nästa vecka....vi får se!!!

Såg förresten "Se upp för dårarna" i helgen.  Den var bra!! Man fick sig en tankeställare, kan man säga. Det är inte lätt att vara invandrare.

Jussa firades i lördags. Och jag åt massor med smörgåstårta, mumsigt var det. Hann även med en tur till Ikea och Buketten. Inhandlade nya blommor till hallen. Jag har ju lyckats med att ta ihjäl en massa blommor denna vinter.

Pga skral kassa blev det inte så mycket från Ikea. En sänglampa åt Wille, värmeljus, väckarklocka och batterier.

Nåja, nu ska lille herr Wille skjutsas in i duschen. Ha en bra kväll!!

Jaja!!

Måste väl kanske skriva ett nytt inläägg.

Varje gång jag skriver ordet inlägg så tänker jag på inlägg till skor.
Det känns fel att skriva - nu ska jag skriva ett nytt inlägg!! :D

Nå, helgen som gick då!!

Jätteskoj o trevligt var det i Luleå. Eva bjöd på god mat, och Tony hade fyllt baren med allt möjligt gott. Men problemet var att vi glömde bort att smaka på allt det goda från baren.

Lite tungt känns det nu efteråt. Pointsräkningen var bara stora kryss under fredag, lördag och söndag. Och vad svårt att hitta inspiration att börja räkna på nytt!! Men jag har kämpat och det har gått relativt bra!!
Problemet blir ju att jag ska kryssa på lördag igen. Jussa fyller ju år, och där lär det bli massa gott att smaska på igen!!

Men det ska jag nog klara av gå igenom oxå.
För sen blir det inte något förrän i Mars, då det vankas fest igen.

Ja, vi kommer ju att ha två kalas hos oss under februari. Men då ska jag göra mitt yttersta att försöka låta bli tårtorna!!

Annars händer det väl inte så mycket. Ska strax hoppa in i duschen, för säkerhetsskull. Jag är annars en morgonduschare. Men det är tydligen nån vattenläcka här i byn. I morse var det väldigt ont om vatten. De fyller vatten till pumphuset nu hela tiden, men i natt ska de tydligen försöka lokalisera var läckan är när hushållen inte använder så mycket vatten. Så då är det nog bäst att vara på den säkra sidan ifall det är ont om vatten imorrn bitti.

Men först ska jag nu maila min intresse anmälan till klassträff. I maj ska vi ha återträff för oss som gick 7-9. I år är det 20 år sedan vi gick ut nian (men det känns givetvis som att det var för betydligt färre år sedan). Vi har inte haft nån träff ännu, så det ska bli väldigt roligt att se hur alla ser ut idag.

Nåja, ha en bra vecka!!

Mitt i veckan!

Jag är nog lika bedrövad som alla andra över vädret där ute! Nu ska det ju vara -25 och inte plusgrader.

Veckan som gått då. Ja, inte mycket har hänt. Jobbat, kommit hem, lagat mat och tvättat kläder. Än så länge håller jag mig till rutinen med att vika klääderna direkt. Det är himla skönt att slippa ha en stor tvätthög som bara växer o växer och som man drar sig för att vika.

På fredag åker vi till Luleå, stannar där över helgen. Vi ska fira Jannes syster på lördag. Hon har nämligen fyllt jämna år.


Nu väntar jag på att Wille ska komma hem. Han är på friidrotten i stan.
Imorrn har Wille tid hos tandis för undersökning. Janne åker med honom dit. Han har tid redan 07,40, så de åker väl strax efter sju. Då tänkte jag passa på att ta en rejäl skurning av dasset innan jag far till jobbet.
Just på mornar har jag väldigt mycket inspiration för just städning o sånt.

På tal om mornar.

Genom att jag har en timme alldeles själv varje morgon när pojkarna farit till skolan så poppar jag musik på hög nivå här i huset.
För tillfället poppar jag 70-80 tals disco och då spritter det i kroppen. Vilken syn det måste vara när jag "discar" runt här i huset!! :)
Jag brukar få en underlig blick av Ella som nog funderar vad jag håller på med!!!

Nä, nu ska jag ner o vika lite kläder och hänga upp nytt på tork.

Jag lär nog inte idas göra nya inlägg denna vecka. Så jag passar på att önska er ett bra veckoslut!

Snö!!

Herregud var det snöar ute. Men vitt o riktigt vintrigt är det ute. :)

Då var det söndag och veckans sista lediga dag. Nog för att jag har varit hemm nästan hela veckan så känns det tungnt att fara o jobba imorrn. Skulle kunna vara hemma hur länge som helst känns det som! Fast när man väl är på jobbet så känns det bra!

Idag har jag inget speciellt planerat. Kanske titta på nån film. Igår började jag o se på Harry Potter....fortsätter kanske med den idag!

Jag vill helst se på filmer med svenskt tal. Men tycker att det finns för tillfället dåligt utbud på svenska filmer. Eftersom jag inte ser texten på "rutan" så skippar jag hellre att se på utländska filmer. Visst har jag äntligen lärt mig att lyssna på vad de säger, men sen om det är nåt jag inte fattar så blir jag bara irriterad när jag inte kan läsa texten!

Så för tillfället tittar jag på Harry Potter med svenskt tal! :D

Nu ska jag gå o torka av hallgolvet innan jag börjar med filmen. Har tvättat hallmattorna, så då måste jag ta en omgång med skurtrasan där.

Ella "råkade" pinka ner sig igår natt. Hon säger ju inte till att hon är pinknödig, så vad ska man göra när man är hiskeligt pinknödig!!!

Ha en skön söndag!

Ps. Just ja, kul att du/tommy kikar in hos oss. Det var ett tag sen sist. Hoppas att du har njutit av Röda Skor!! :)

Lördag! Fy vad tråkig rubrik!

Ja då var det helg igen! Skönt med att slippa ha nån städning i bakhuvudet. Jag gjorde bort den igår. Jaa, förutom dasset då. Den borde jag ta idag. Kanske gör det ikväll om jag ids!

Jag har infört 2 nya rutiner i mitt liv. Och dessa hoppas jag att jag kan hålla vid liv. Det ena är redan självklart, så det kommer jag att fortsätta med.
Jag bäddar sängen varje morgon!!! :)
Tidigare när vi sov på vindan var det ju ingen som såg det så det blev aldrig av att bädda. Men nu är det full syn in i sovrummet så jag är såå duktig att jag bäddar varje morgon. Och detta har jag gjort i 1 år nu....duktigt va!!??!! =)
Eftersom jag inte haft rutin på att bädda så har jag gjort mig av med överkastet. Men nu funderar jag på att köpa ett nytt.

Den andra rutinen är ganska så ny. Risken är väldigt stor att den faller djupt någonstans.

Jag viker tvätten direkt när jag tar ner den från torkställningen och sedan för jag kläder direkt i garderoberna!!!
Jag är annars väldigt duktig på att samla rentvätten i korgen. Och där kan den ligga i 2-3 veckor....tills korgen riktigt svämmar över. Och sen tar det hur länge som helst att vika den. Usch vad tråkigt det är oxå!

Nu tar det ungefär 5 min när jag gör det direkt. Men Janne brukar ju oxå vara i "tvättstugan", och om han hinner före så slänger han den rena tvätten i korgen och då är risken ännu större att det börjar samlas där. Men men....jag ska banne mig försöka med min nya rutin. Livet känns så mycket lättare när man slipper se korgen som växer o växer!! =D

Jag har en hemlis oxå på gång. Hade faktiskt inte tänk delge er den hemlisen. Men jag kan inte låta bli!!

Det är nämligen så illa att jag har gått upp 9 kilo på 1 år!! Alla kläder har krympt!!!!

Vet ni vad det beror på???????????????????
Medans ni funderar kan ni titta på Tomten här nere!!! =D
image98

HA!!!! Nu tror NI fel!!!

Det är bara en massa ätande som orsakat detta.

Så fr.o.m fredagen den 4/1-08 har jag börjat räkna points......IGEN!!!

Hittills har det gått förvånansvärt bra! Fast att man inte har några möten att gå på. Jag och grannarna har börjat fundera riktigt hårt på vikten!!

Så första veckan har jag gått ner 1,6 kilo. Och det är inte alls lika jobbigt med att tänka på vad man äter såsom det varit tidigare gånger. Då har jag ju nästan svultit ihjäl för att jag inte fått äta vad jag vill!!

Men men....det kommer svackor....det vet jag!!! :)

Nå niin. Strax ska vi åka till stan för att handla. Wille har beställt Tacos till middag!! Det ska bli så mumsigt!!

Ha en fortsatt trevlig lördag!!

Paneler!! :)

Måtte aldrig panelgardiner gå ur modet!! :)

Idag har jag bytt gardiner i köket. Bort med julgardiner och upp med nya. Bland det värsta o tråkigaste jag vet är att stryka. OM man måste stryka hur underbart är det inte då att stryka panelgardiner!!
Smala fina bitar som ryms perfekt med stooor marginal på strykbrädan!! Så ska det vara när man måste stryka!!

Så nu känns det lite vårigare i köket. Härligt!!

Pojkarna är feberfria nu. Men väldigt hostiga o rossliga! Mattias väckte mig imorse och sa att han ville(!!!) till skolan. Wille har fått vara hemma så att han blir ordentligt frisk! Han har varit ute en stund idag och rullat i snön! Han hade sån uteabstinens! :D

Nä, nu ska jag ta mig en titt i kylen o börja fundera på vad det ska lagas till middag!

Ha en skön fredagkväll!!

Onsdag!

Kom inte på nån rubrik!!

Imorse väcktes jag av att mobilen ringde. Det var tandis som ringde och jag fick en tid för ett försök med att rotfylla den jävla tanden. Hoppas att det blir gjort denna gång!!

På sjukfronten hade pojkarna 38-38,5 i feber imorse.

Tror att den börjat stiga igen för Matti, han gick upp o la sig för att titta på film. Ska gå och tempa honom om en stund.
Och nu har dom börjat bli rejält förkylda oxå!!
Hoppas bara att jag klarar mig!! Fast min största mardröm är ju, som ni vet, magsjuka!!

Nu när man är hemma skulle det ju vara ett ypperligt tillfälle att tex städa!! Men icket. Jag får aldrig något gjort när pojkarna är sjuka. Sitter på helspänn hela tiden ifall att nån ropar. Kvickt är jag där om de ropar!! :)

Håller på med att ladda hem filmer som jag o Wille kan se. Just nu laddas Sunes Jul!!

Nä, nu ska jag göra ett försök med att röja upp lite i köket åtminstone!!

Ha en bra dag!!

Sjukstuga

Få se om detta går att publicera.. Hade problem att få upp sidan överhuvudtaget!

Här är det ordentlig sjukstuga!! Wille har feber och halsont. Men Mattias är snäppet värre!! Han har nog åkt på influensan....om den kommit hit?
Men han har så ont överallt och värsta febern. Kom nyss från en kvällspromenad och gick upp till Matti. Han har 40 graders feber och ligger och yrar. Det tog ett tag innan jag fick honom att fatta och ta panodil!! Huvva vad han är sjuk!!

Wille har ca 38,5 i feber. Väldigt ont i hals, huvudet och ögonen.

Nä, nu ska jag följa Wille till sängs. Vi hörs bättre imorrn!!

Årets första..

Ja om man skulle försöka knåpa ihop årets första inlägg.

Nyåret firades i goda vänners sällskap. Trevligt var det. Men det enda "otrevliga" var att ingen ville höra mig o Kajsa sjunga. Vi som är sååååå duktiga!! :D

Nyårslöfte då?? Ja, jag har ett nyårs löfte. Jag ska äta frukost varje morgon hemma!!! Annars brukar jag göra mina frukostmackor hemma och ta med mig dom till jobbet och äta dom vid 10,30 tiden. Snacka om att man är hungrig då!! Genom att jag jobbar halvtid så har jag inte någon lunch. När jag sedan är hemma vid 14,30 är jag ju vrålhungrig. Så fr.o.m nu ska jag äta frukost hemma. Äta några mackor vid lunchtid på jobbet som mellanmål!!
Då ska jag nog orka med att vänta till middagstid.

Idag har jag vaknat med en sån fruktansvärd spänningshuvudvärk. Så stel i nacken och huvudet dunkar! Har tagit två panodil, så nu börjar det ge med sig.
Snart är det dags för Kalla att åka skidor. Det måste man ju bara se. Herregud vad hon är duktig!! Extra roligt när hon är här uppifrån är det oxå!!

Efter det blir det en tur till stan för att inhandla lite mat. Den lyser med sin frånvaro i kylen.

Nåja, nu kommer jag inte på nåt mer. Hade massor med ideer om vad jag skulle skriva om. Men det är putsväck!!

Ha en bra lördag!!

RSS 2.0