...

Har suttit en stund och försökt knåpa ihop en sammanfattning om Englands resan. Men det är inte lätt.

Nå iaf. Vi startade på torsdag och åkte iväg mot Uppsala, till Lena o Co. Första gången som jag var dit. Lena bor jättefint. På kvällen tog vi en tur på stan och åkte bl a förbi domkyrkan. Men wow vad den är mäktig. Jag blev riktigt imponerad av den. Det låg lite dimma uppe i luften så de högsta tornen försvann in i dimman...såg riktigt coolt ut.

Fredag morgon åkte vi till Gräby centrum (tror det hette så). Där var roligt att strosda runt och kika i affärerna. Köpte lite tuliaisia till M o D. Vi frågade tidigare vad hon önskade sig och det blev enligt hennes önskemål. Diskborstar, Wettex disktrasor, Ajax Original och Plopp. :9

På eftermiddan tog vi taxi mot Arlanda, plockade upp Linda efter vägen (Lenas kompis). På Arlanda satte vi oss vid en bar och drack lite vin. Sen bar det iväg mot England. Väl framme var D´s pappa Richard och hämtade oss. Efter en liten biltur var vi framme i Brighton hos M o D. Jättemysig lägenhet, sån där typisk engelsk....Me Bean lägenhet typ.

M bjöd på en utsökt middag och sen satt vi och surrade o skrattade och drack vin innan läggdags. Tidigt på lördag morgon begav vi oss iväg med tåget mot London.  Där spanade vi in Buckingham Palace. Var in på gigantiska Harrods. Wow vad det var fint och STORT!!! Roligt att titta på alla dyra saker som enkla klänningar för 30 000 osv. Fy farao, vad det vra dyrt där. Men faktiskt så inhandlades Ankis tuliais därifrån!! :)

Strosade sen vidare på stan. Men det var ett sånt hemskt tempo där så man blev alldeles snurrig, så vi satte oss på en Pub och tog igen oss till vi till slut tog en typisk Engelsk taxi till tågstationen och åkte hem igen.

På kvällen var vi bjudna på middag hos D´s föräldrar. Jösses vilket hus. Värsta flådiga huset. Det var så fint. Har nog aldrig sett ett så fint hus förr!!
Efter middagen drog vi "ungdomar" iväg på galej. Först på Puben och sen på Jazz club. I källaren spelade ett jazzband och upptill var det typ disco. Vi diggade och dansade så svetten flödade. Sjöblöt i svett var man.
Det hände massor med roliga grejer under den turen. Men det orkar jag inte skriva om....så när jag ser er kan jag istället berätta.

Söndag var vi uppe med tuppen och drog iväg för shopping i Brighton. Där var det lite bättre priser än i London. Mer i min klass. En hel del shopping blev det. Var o käkade Sushi på . Andra gången som jag åt det och det var helt okej!!

Måndag var husfolket tvungna att arbeta. Så vi åkte själva in till stan för mer shopping innan det var dags att ta tåget till Gatwick och för att sen flyga hem igen.
Tisdag spenderade vi i Uppsala. Var på stan hela dan för att sen på kvällen flyga hem till Norr.

Hoh, mycket skriva blev det. Men det finns så mycket mer att berätta.

Hej hej!!

Kommentarer
Postat av: morsan

hann inte HÄMTA ännu TULIAISIA, hade främmande ikväll.....

2007-11-01 @ 21:57:28
Postat av: Mia

Wow, vilket äventyr, låter som ni haft jättetrevligt. Roligt att få ta del av det hela, sköt om dig, vi ses! *kramiz*

2007-11-01 @ 22:20:48
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Kajsa

Joannah har bott där nära Gränby centrum, där köpte jag mina första fettojeans som jag kände mej så smal i...Har du tatt några bilder i England?

2007-11-02 @ 07:13:31
Postat av: Ulle

Vilken kanonresa!

2007-11-02 @ 09:07:05
Postat av: joannah

vilken härlig resa det verkar ha vart! Har jobbat på ica kvantum på gränby centrum!

2007-11-02 @ 13:04:25
Postat av: elli

Vad roligt att höra om din resa. Och roligare blir det ju att träffa dej live så att säja så man får höra mer!!!! Trevlig helg!

2007-11-02 @ 17:12:56
Postat av: Maria

Du verkar ha haft riktigt kul! Vad är TULIAISIA undrar jag som är från landet?? Trevlig helg :)

2007-11-02 @ 19:03:23
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Nina

Lät som en mycket bra resa !!

2007-11-02 @ 21:09:29
Postat av: Lena Pesula

Vi drar väl snart igen :-)
Det var hur kul som helst på resan. Verkligen lyckat!
Jag ska jobba med mina känsliga sidor ;-)
Kram vännen
/Lena

2007-11-02 @ 21:48:54
Postat av: Anki

Åh!!!!
Wow jag kanske får en klänning för 30 000 som tuliaisia =)
Tackar tackar.

2007-11-04 @ 08:55:16
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: sussi

Vilken toppenresa - allt förutom sushin då förståss ;)
Vad hittade du för snyggt till dig själv??

2007-11-04 @ 11:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker