Prisjämförelse!

Idag har vi varit till tandläkaren. Wille har hål i tänderna, och idag har vi varit och tagit bort första tandtrollsboet. Wille var såååå duktig, han låg helt stilla hela tiden. Det var inga som helst problem!

Efter det for vi till Torneå på "Lelutapuli" (tror det heter så) och där fick Wille välja något för att han var så duktig! Vi var så tidigt i farten så Jala hade inte hunnit öppna än.

Men jag måste säga att det var roligt att gå in i den butiken. Det var så fin ordning, och luftigt. Man får ingen ångest som när man går in på Jala, där är det så trångt och varmt och stökigt. Jag förstår när ungarna har svårt att välja en leksak på Jala!!
Och det var bra priser där och bra sortiment, för att vara i Finland. Ska faktiskt jämföra priserna mellan denna butik och Jala, nu till Jul. Tex, Bionicle som är Willes favvo, har för mig att den kostar 79 kr i Sverige. I Torneå kostar den 7,90 euro. Det blir ju billigare än i Sverige!

Nä, nu ska jag försöka få något gjort idag!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: joannah

vad duktig wille är hos tändläkaren, själv är jag livrädd att gå dit!
Har uppdaterat bloggen, Tara har fått livmoderinflammation.

2005-11-10 @ 13:57:25
Postat av: Anki

Vad duktig Wille var. Han är värd lite leksaker. Ska vi gå på mässa på lördag?

2005-11-10 @ 20:09:34
Postat av: Mattias

Jajja om det nu är så billigt i tårne så kanske man kan gå till Törmelä och kolla Gitarr:) för det verkar juh vara väldigt billigt på det där Lelu grejjset :P då kanske det är billigt på törmelä

2005-11-10 @ 20:29:26
Postat av: Häxan1

Hej, Mommos 50-års present, är Du åxå här på blogg?
Du har ju fått nyligen en GITARR!
Har Du hittat Din busskort?

2005-11-10 @ 20:42:09
Postat av: elli

Min undran är: Har du Matti åxå en blogg???? Och det andra är: herregud så duktig Wille är, jag har ju tandläkarskräck jag, huh!!!

2005-11-11 @ 18:43:22
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: kajsa

Jag tycker åxå att ni borde kolla på Törmälä efter gitarrer till Matti!

2005-11-13 @ 08:40:27
URL: http://kajsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker