Jamen Hejsan!!

Nu har jag haft en lång paus ifrån detta bloggande. Innan pausen så kändes det som att bloggeriet satt upp i halsen. Det var inte roligt. Som ni även märkt raderade jag min Metroblogg. Det är ändå här på Webblogg jag trivs bäst!

Tänkte väl kanske (observera kanske) smått börja blogga igen. Fast det får jag se hur det blir med det.

Anledningen till att jag idag skriver ett inlägg är pga att förhoppningsvis få lite "info" av en viss tjej!!

Nu när skolorna börjat har jag undrat hur det går för Li, Mattis kompis. Hon har ju flyttat bort åt Lule och börjat gymnasiet där.
Har bara som hastigast sett henne ett par ggr i sommar. Så nu måste jag bara fråga, via bloggen, hur går det med nya skolan, trivs du bla bla bla. Ja, du vet....helt allmänt: Hur går det för dig!! :)

Nåja, nu kanske jag får vänta förgäves på svar. Förhoppningsvis kikar hon in här ibland, och ser detta!!

Och du Li!! Det är väl dags att ta en tripp mot Karungi och hälsa på oxå!!! :D


Nu ska jag gå och skära lite kött. jag har kokat en stor kastrull med soppkött. Få se vad det blir den här gången. Jag måste erkänna att koka kött som är bland det simplaste....är ett mysterium för mig!! Jag lyckas väldigt sällan med det. Steka, göra grytor osv....det blir oftast bra. Håll nu tummarna på att det kokta köttet blir till en god köttsoppa imorgon!!

Kommentarer
Postat av: Nina

det där med att koka kött....håller med om det, jag gör det ibland men tycker inte att jag alltid får så bra smak fast jag gör efter konstens alla regler.

Men jag hoppas att köttsoppan smakar bra, och det gör den säkert.



2008-09-10 @ 20:25:11
Postat av: aegnes

när det gäller köttsoppa har jag ett litet knep:



jag låter gubben göra det.! :-) han har delat med sig lite av sin hemlighet; han silar alltid buljongen sen han kokat köttet å så brukar han sätta en aningens aning ketchup(!?) i. och herbamare örtsalt som går hem i alla lägen

2008-09-12 @ 12:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker