Hobby! med uppdatering

Jag har liksom hakat upp mig på det här med hobby. Och det jag kommit fram till är att eftersom jag endast har städning som hobby, så får jag väl idka den hobbyn.

Jag hade planerat att ha en riktigt lång sovmorgon....men det blir ju aldrig som man planerat. Låg i snarklådan redan strax efter 10 igår kväll....så då var man ju pigg och alert redan kvart över sju imorse.

Satte igång kaffet och medans jag väntade på den så slog jag även igång tvättmaskin. Jag har kämpat med en stor hög tvätt i 2 veckor nu.....men nu börjar man se ljuset....eller ja botten på tvättkorgen börjar skymta. :)
Har ett par maskiner att köra och då kan man säga att jag kommit i kapp.
Har hängt ut en del tvätt, men få se om de hinner torka idag. Det är ju inte så bra torkväder ute nå mer. Hade hoppats på en rikigt blåsig dag idag.

När jag ändå var igång så åkte dammsugaren även fram. Jag har drabbats av en svart matta över alla golv.....m.a.o Ella som släpper så förbenat med hår.
Även hon fick sig en omgång med dammsugaren. Vår förra hund älskade att bli dammsugad, så detta har jag tränat även med Ella. Och faktiskt denna gång så verkade hon njuta av det!! :)
Hon stod iaf still!!!

Nu ska jag ta och plocka fram lite frukost. Har inte hunnit äta än eftersom jag ju har så fullt upp med min hobby! =D

Jag lovar att detta var sista gången jag tjatar om min hobby.....ni ska slippa det i framtiden! Hoppas jag.....fast då vete tusan om det blir nå fler inlägg....för vad ska jag dp skriva om!! :D

Nåja, ha en riktigt skön söndag!


När jag ändå var i hobbytagen så har jag gjort nåt som jag alltid varit "allergisk" mot!!
Vår lilla valp har ju fyllt 5 år i somras. Sedan vi skaffade henne så togs ju mattorna bort av vissa skäl.....och så har det i princip varit sedan dess. Hon är ju såååå liten än!! (hrmmm) Nu tror ju jag att hon kanske blivit rumsren så några mattor har jag ju kunnat ta fram igen.
Men till saken som jag är allergisk mot!!
Matta UNDER köksbordet.....det har jag aldrig riktigt förstått. Men nu minsann finns en matta under VÅRT köksbord!!!
Anledningen till det är att jag köpt en ny rund matta till vardagsrummet....så fint så fint!!
Men då vet jag inte vart jag ska förvara den gamla mattan som jag har haft där. Den är ganska så stor och alla våra skrubbar och vrår är så proppfyllda så det finns inte plats för denna matta någonstan.
Risken hade varit att den hade hamnat i "bodan" (som andra mattor har gjort), blivit fuktiga och skitiga m.m, och till slut hamnat i majbrasan!!
Men denna matta vill jag ha kvar så därför har den hamnat under köksbordet!!

Få se hur länge jag klarar av att ha den där!!

Nåja, over and out.....jag skulle ju inte plåga ER nå mer!!

Kommentarer
Postat av: morsan

SKRIV BARA om Din HOBBY, så har Du något å skriva!

2008-09-21 @ 11:08:23
Postat av: Kajsa

Men vad du har vart flitig i dag! matta under köksbordet är jag åxå allergisk mot men men...spännande att se hur länge du står ut...kanske är det så att det är nu din allergi gått över!

2008-09-21 @ 13:19:13
Postat av: elli

Jag måste funfera vad min hobby är...

2008-09-22 @ 19:26:49
Postat av: catharina

Halloj ! jag har försökt hitta alla bloggar, vissa byter ju en del...eller åtmindstone sedan jag satt framför datorn dagligen. Nu har jag hittat dig....jihaa !

2008-09-23 @ 20:27:24
URL: http://catharina63.blogg.se/
Postat av: Li

Hejsan Annika!!:) Såg ditt inlägg om lite efterlysningar om hur det går för mig och det var rena slumpen att jag såg det!Kul att du frågar förresten!:) Jag måste säga att det går prima,jag hade ingen aning om att det skulle gå så här bra redan från början.Jag trivs väldigt bra och med tanke på allt runt omkring, flytt,ny stad osv så förvånar det mig lite.Men jag anpassar mig ganska fort och det är ju en stor fördel och helt klart underlättar det ännu mer att jag bor ihop med två kära happis vänner som dessutom går i min klass!En av dem är faktiskt Madde och man måste ju nästan skratta åt detta.Vi verkar aldrig komma ifrån och slippa varandra :D Men vi har det jättemysigt och det blir som fort rutinerade scheman.Just nu gör vi inte mycket annat än går skola,kommer hem till vår lägenhet där vi ''lever vårat vuxna liv'' och har ''jättekul'' med disk,städning och matlagning.Nej men faktiskt trivs vi ganska bra med till och med det.Jag har alltid gillar att laga mat och baka tex medans de andra är effektiva på att hjälpa till med disk och liknande.Vi är verkligen mitt inne i en tid vi aldrig kommer glömma. Vi har sån härlig gemenskap och genom att vi bor i en sån liten lägenhet måste vi stå ut med varandra trots humör osv och hittills har det gått riktigt bra. Vi går ut och promenerar,har myskvällar med film & gott, gymmar och ja, vad mer kan man säga. Jag är verkligen glad för att jag satsade på Luleå, nu när det har visat sig att inte bara skolan är bra utan också att vi har det så roligt på fritiden.Just nu åker åtminstone jag hem varje helg och det känns skönt. Även mina föräldrar är riktigt nöjda med det och de är så glada när jag kommer hem. Det är också en stor fördel med att bo och gå skola på annan ort.Man uppskattar verkligen varandra så mycket mer.Man sätter mer energi på att vara glad och uppskatta varandra än att tjata och bråka över saker.Nu är jag bara hemma 2-3 dagar i veckan och då passar jag på att ta vara på tiden med min familj och de gör likadant. Jaa, nu har du verkligen fått ett långt föredrag om mitt äventyr i Luleå men jag är verkligen imponerad själv så det är lättt att prata sig varm :) Men hur går det själv med allting?Har ni gjort något nytt spännande i huset?:) egentligen dum fråga för jag tycker att det ändå alltid är något nytt snyggt. =) Och förresten så klart att jag ska komma till karungi och hälsa på! Snarast!!!!

2008-09-27 @ 18:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker