Lördag! Fy vad tråkig rubrik!

Ja då var det helg igen! Skönt med att slippa ha nån städning i bakhuvudet. Jag gjorde bort den igår. Jaa, förutom dasset då. Den borde jag ta idag. Kanske gör det ikväll om jag ids!

Jag har infört 2 nya rutiner i mitt liv. Och dessa hoppas jag att jag kan hålla vid liv. Det ena är redan självklart, så det kommer jag att fortsätta med.
Jag bäddar sängen varje morgon!!! :)
Tidigare när vi sov på vindan var det ju ingen som såg det så det blev aldrig av att bädda. Men nu är det full syn in i sovrummet så jag är såå duktig att jag bäddar varje morgon. Och detta har jag gjort i 1 år nu....duktigt va!!??!! =)
Eftersom jag inte haft rutin på att bädda så har jag gjort mig av med överkastet. Men nu funderar jag på att köpa ett nytt.

Den andra rutinen är ganska så ny. Risken är väldigt stor att den faller djupt någonstans.

Jag viker tvätten direkt när jag tar ner den från torkställningen och sedan för jag kläder direkt i garderoberna!!!
Jag är annars väldigt duktig på att samla rentvätten i korgen. Och där kan den ligga i 2-3 veckor....tills korgen riktigt svämmar över. Och sen tar det hur länge som helst att vika den. Usch vad tråkigt det är oxå!

Nu tar det ungefär 5 min när jag gör det direkt. Men Janne brukar ju oxå vara i "tvättstugan", och om han hinner före så slänger han den rena tvätten i korgen och då är risken ännu större att det börjar samlas där. Men men....jag ska banne mig försöka med min nya rutin. Livet känns så mycket lättare när man slipper se korgen som växer o växer!! =D

Jag har en hemlis oxå på gång. Hade faktiskt inte tänk delge er den hemlisen. Men jag kan inte låta bli!!

Det är nämligen så illa att jag har gått upp 9 kilo på 1 år!! Alla kläder har krympt!!!!

Vet ni vad det beror på???????????????????
Medans ni funderar kan ni titta på Tomten här nere!!! =D
image98

HA!!!! Nu tror NI fel!!!

Det är bara en massa ätande som orsakat detta.

Så fr.o.m fredagen den 4/1-08 har jag börjat räkna points......IGEN!!!

Hittills har det gått förvånansvärt bra! Fast att man inte har några möten att gå på. Jag och grannarna har börjat fundera riktigt hårt på vikten!!

Så första veckan har jag gått ner 1,6 kilo. Och det är inte alls lika jobbigt med att tänka på vad man äter såsom det varit tidigare gånger. Då har jag ju nästan svultit ihjäl för att jag inte fått äta vad jag vill!!

Men men....det kommer svackor....det vet jag!!! :)

Nå niin. Strax ska vi åka till stan för att handla. Wille har beställt Tacos till middag!! Det ska bli så mumsigt!!

Ha en fortsatt trevlig lördag!!

Kommentarer
Postat av: Katja

Har inte heller något överkast, hatar att bädda sängen!!!

2008-01-12 @ 18:00:18
Postat av: twices

gud vilket långt inlägg,
men iallafall. det är inte mitt största intresse att städa och sådär. haha (:

2008-01-12 @ 19:50:31
URL: http://www.twices.webblogg.se
Postat av: TommyÖ

Har just hittat tillbaks till dig, det var väl du som hittade Röda skor?

Tro inte att jag glömt bort dig!

Tommy.

2008-01-13 @ 07:05:11
Postat av: Anki

Åh trodde nästan att Wille skulle få en lillasyster=)
9 kilo??? Det syns då inte.
Tror att du klarar av att vika tvätten direkt, jag gjorde likadant för 12 år sen, men nu viker jag alltid direkt och inte en enda gång har jag lämnat ovikt.Det går så mycke fortare än att samla på hög:-)

2008-01-13 @ 10:04:12
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: kajsa

Kanske det är Willes lillasyster...de där 9 kilona alltså...hahahaha

2008-01-13 @ 11:07:44
Postat av: kerstin

points skulle även jag behöva räkna, det går en dag eller två så jag ids inte ens börja.

2008-01-13 @ 12:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker