Usel!!!

Fy vilken usel kondition jag har!! Har kört sparken några dagar till o från skolan....tusan det är ju jobbigt!! :)

Fast idag när vi sparkade hem från skolan så var det faktiskt inte någon nära döden upplevelse när vi kom hem på gården. Ni får ju även tänka att det är väl ca 300 meter mellan skolan och oss!! :D

Nu ikväll tog jag och Ella en sparktur runt byn!! I full fart....och jag orkade hela vägen!! Ja, några pisspauser var ju Ella tvungen att få. Men annars sparkades det av bara tusan. Nu är jag sjöblöt i svett och väntar på att duschen ska bli ledig!!

Jag har ju i princip inte sparkat många meter sedan jag var liten. Men det är ju en suverän motionsform. Konditionen blir bättre och jobbigt är det. Man kan ju även styra lite över hur jobbigt man vill ha det....sparka långsamt eller fort!! =0

Så nu blir "sparkning" tills säsongen för det är över. Tyvärr kan ju säsongen gå över redan om en vecka. För blir det lite blida så är ju genast asfalten framme!!


Jaha ja. Hade ju en hel del i huvvet som jag tänkte dela med mig av. Men nu är det som bortblåst..

Rörisen har varit här idag!!
Ja, det kan jag ju berätta om!!

Som jag förstod det igår kväll så skulle rörisen komma idag på eftermiddan....trodde jag ja!!

När jag klev upp halvsju imorse så är Janne på väg till jobbet och säger: Rörmockaren kommer vid sjusnåret!!

Shit amalia. Vilken jäkla tur att han sa det. Fort in i duschen innan han kommer!! Jag hann i god tid spola av mig!! MEN, tänk om inte Janne hade sagt nåt.
Då kanske jag hade sprungit omkring här som jag gör varje morgon!! Dvs i BH o trosor och diggat på hög nivå till E-Type eller nåt!!! :D


Nå, nu gick allt bra som tur var. Rörisen har donat på här hela dagen. Nästan klart!! Några kopplingar som saknades, så det skulle han komma förbi o göra imorrn!!

Så, snart kan vi "bajsa" i våra nya toalettstolar!!!

Det går frammåt. Men mycket ändå kvar!!

Nu är duschen ledig, så jag ska ta och knata dit!!!

Ha en god kväll!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jäklars tur att veta att du fick reda på att röris skulle komma, om än i sista minuten :)

Kanske vi syns på maxi ikväll ;) vi skall oxå dit

2008-02-28 @ 10:53:17
Postat av: FARSAN

DET BORJAR LIKNA NAGOT MED BASTU OCH TOALETTEN VARAN SEMESTER BORJAR TA SLUT MASTE ERKANNA ATT HEMLANGTAN KANNS NU EFTER 7 VECKORS LATMANSGORA SOLA OCH BADA ATA UTE VARJE KVALL MEN SNART AR VI HEMMA

2008-02-28 @ 13:08:33
Postat av: Linda

Visst är det härligt att sparka, ta det lugnt med hunden. Morsan blev omkulldragen av hundarna en vinter, blev en j**la smäll!

2008-02-28 @ 17:28:44
Postat av: Anki

Kul att få "bajsa" in nya toaletter=)

2008-02-28 @ 17:29:09
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: joannah

Rörisen kanske hade uppskattat om du sprang omkring i bh å trosor!

2008-02-28 @ 18:29:49
Postat av: Kajsa

jag tycker det vart inte så snällt av hadde att tala om för dej att rörisen skulle komma...det hade vart så kul att läsa din blogg om du hade blivit överraskad av honom där du sprang omkring i underkläder...

2008-02-28 @ 21:56:25
Postat av: Catharina

Sparken glider dåligt när det är kallt...

2008-02-29 @ 08:30:20
Postat av: krätte

Sparkturer stärker verkligen höfterna. I brist på skidspår (ordentlig kvalite) så är sparkning mycket bra för ben och kondis. Det har varit en del i min träningspass. Sparka på!

2008-02-29 @ 08:44:50
Postat av: kerstin

Du har bra fart med sparken,såg dig igår. Ha en trevlig helg.

2008-02-29 @ 09:00:10
Postat av: Maria

Hur går det för dig??

2008-02-29 @ 18:41:25
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: elli

Trevlig helg!!!

2008-03-01 @ 08:20:50
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hade vait kul att läsa ett inlägg om när rörisen kom när du sjöng i bh och trosor. Ett minne för livet för er båda :)

2008-03-01 @ 17:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker