Syndat!!

Idag har jag syndat. :(
Det har varit ett litet firande av Mattias som fyllt år. Och då har jag ju givetvis bjudit gästerna på tårta. Men jag kunde själv inte låta bli den. Schwartsvald tårta....hur gott är inte det!!
Lilla djävulen tog över redan igår och jag har inte gjort annat än mumsat godis och ätit riktigt fet mat sedan dess. OCH....jag tänkte fortsätta med det ikväll!! Det finns ju tårta kvar så den måste ju ätas upp!!! :)

Wille är så duktig på att penicillinet han fick. Det blev ju i tablettform och de är ju ganska stora. Igår kämpade han på som tusan men tabletten hade en tendens till att fastna i gommen. Men idag när han tog sin "mitt på dan" tablett så fick han ner tabletten med endast en klunk vatten. Han är sååååå nöjd o stolt över hur duktig han var. Han längtar tills han får ta sin kvällstablett
Han har en kur där han ska ta en tablett 3 ggr om dagen och helst ska det vara 8 timmar mellan. Men hur tusan ska man kunna vänta 8 timmar mellan??? Han är ju inte ens vaken så mycket. Nu under helgen går det ju bra med ca 7 timmar. Men när det är skola är det ju värre.....det kommer att bli ca 6 timmar mellan "mittpådan" och kvällstabletten. Och då blir kvällstabletten i senaste laget, får försöka hålla Wille vaken lite längre!!

Nå det är en 7 dagars kur.....eller 10 om halsen fortfarande är svullen efter 7 dagar!!

Ikväll har jag faktiskt tänkt se på melodifestivalen. Bröderna som spelar med Elektric Banana Band ska vara med (vet inte vad dom heter). Men dom är fruktansvärt duktiga, både på sjunga o showa. Så dom måste jag bara se. Annars är jag inte så värst intresserad av melodifestivalen....det går ju att se på i brist på annat.

Nu tror jag att jag ska se hur tårtan mår. Är väldigt sugen på tårta!!!!!! :D

Ha en kul lördagkväll!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Tack för senast=)
Visst är moster bra på att spela guitar hero????
Det måste vara fel på publiken som buade ut mig.

2008-02-17 @ 09:36:25
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Skicka med han en tablett som vi kan se till att han tar på frillo om du vill.

2008-02-17 @ 10:31:25
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Nina

Ebba fick pencillinet i flytande form, då hon har så svårt att ta tabletter.

Wille är duktig när han klarar av att ta dem i tablettform, jätteduktig!!
För de är stora saker...

Håller med om det där med 8 timmar mellan...går inte riktigt i praktiken att göra så.

2008-02-17 @ 11:58:08
Postat av: joannah

gud så gott det lät med tårta!!

2008-02-17 @ 17:56:42
Postat av: Maria

Ät & njut!!

2008-02-17 @ 18:53:38
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulle

Ibland måste man få synda.

2008-02-17 @ 21:05:51
Postat av: Kajsa

Vad duktig han är Wille! Tack för i dag föresten! Spanade efter älgarna sen ni forde men icket att jag såg till dom.

2008-02-17 @ 22:46:23
Postat av: Mommo

Duktigt av Wille, Han HAR FÅTT ÄRVA Mommos STORA STRUP, här är INGEN PROBLEM, att få ner tabletterna!

2008-02-18 @ 05:37:25
Postat av: Eira

Duktigt av Wille att ta tabletter!

Och du...tårta är gott! *mums*

2008-02-18 @ 08:11:10
URL: http://hilldur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker