3 säckar

3 säckar med skrot o skräp blev det från rensningen i köket. Ja lite grann från hallen oxå, men det mesta från köket. Men inspirationen tog slut så jag har inte orkat ta resten. Några skåp kvar att gå igenom.

Wille har frisknat till någotsånär. Vi var igår o tog halsprov, men ingen halsfluss var det som tur var. Fast Wille önskade sig att han skulle ha det. Bara för att han lärde sig o svälja de stora tabletterna sist. Han ville så gärna få svälja stora tabletter....hmmmmm.....spelar lite allan!!! :)

Imorgon blir det jobb för mig o frillo för Wille.

Idag skulle Wille tina lite bulla i micron. Han skulle göra det alldeles själv, ropade o frågade så att allt skulle gå rätt till. Jag hörde hur micron gick igång och sedan ett hiskeligt skriiiiik. Wille kommer rusandes och skiker att det BRINNER!!!! Jag fort ut i köket, och jo minsann det brann i micron. Det var ett sånt där ståltrådssnöre runt påsen och det var den som börjat brinna. Slängde in ett glas vatten i micron o släckte elden.
Puh, det var nära. Micron är lite bränd men den funkade iaf sen när vi till skulle tina bullan.

Nu ska jag gå och sätta på riset. Har kyckling i ugnen.

Hej hej!!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Herregud! vilken panik jag skulle ha fått. Tur i alla fall att det inte blev någon större skada.

2008-04-09 @ 22:16:01
Postat av: Kajsa

Hahaha! Coola Wille! Tror nog att han är lättad över att slippa bautapillrena! Håller med Ulle om mikrohändelsen! Tur att inte nån kom till skada!

2008-04-09 @ 22:49:24
Postat av: Nina

Bulla värmadet hade kunnat gå illa, huvvaligen. jag tänker ju alltid att mikro är så bra och säker....men tänk så lätt det kan hända *ryser*, tur
att allt gick bra

2008-04-10 @ 07:00:36
Postat av: catharina

Försökte skriva ett inlägg i går kväll, men det fungerade inte så nu gölr vi ett nytt försök. Micro och barna har alltid varit min skräck, vår gick sönder en gång när barnen (willes syskon var små) värmde något, och vilken tur att man var hemma då...hur tordes du slänga vatten !

2008-04-10 @ 08:05:27
Postat av: Annika

Ska förtydliga lite. Det brann inte i hela micron. En liten låga på påsen där snöret satt fast. Hällde typ ett snappsglas med vatten på lågan. Man ska akta sig för elsaker, så jag hade förnuft att inte dränka micron med vatten. :)

2008-04-10 @ 08:20:22
Postat av: Maria

Vilken tur att det gick bra!

2008-04-10 @ 19:07:26
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker