Sagolandet!!

Idag har jag, mommo o moffa varit en sväng till luleå. Jag hade tid hos syncentralen kl 8, så vi for iväg vid 6 imorse. Men fy vilket väder det var. I Kalix var det +7 och spöregn, hemska vägar var det.

Besöket hos synis tog knappt en halvtimme, så tjugo i nio var jag klar och vi visste inte vad vi skulle göra. Affärerna hade ju inte öppnat. Så vi for till Eva och drack kaffe.

Sen for vi runt på några affärer. Jag ville till Växtriket och kika på blommor. Men inte blev det nå tittande på blommor inte!! Där fanns ju rena rama sagolandet!
Vill man fara till tomtelandet och har ej möjlighet att fara till Rovaniemi då kan ni fara till Växtriket i Luleå. JÖSSES, jag hade kunnat bosätta mig där. Vilket tomterum de hade gjort. Det går inte att beskriva hur mysigt det var där. Jag ville inte gå därifrån.

Jag önskar så att Wille skulle få uppleva detta!! Jag måste på nåt vis försöka ta en tur till Luleå snarast så Wille får gå in där.
Det fanns en hörna med en stor tomte och massa annat juligt. Där spelades en ljudsaga upp, Robin Hood. Det fanns en bänk där man hade kunnat sitta och lyssna och njuta av allt fint!!
JAaaaa, jag vet inte hur jag ska beskriva....det var helt underbart!!
Jag är alldeles salig efter det besöket!!

Nåja, ha det fortsatt juligt!!

Kommentarer
Postat av: morsan

JA,A jag tänkte sitta och lyssna på sagor, det var så frifylld på något sätt.
natti, natti...

2007-12-03 @ 21:42:55
Postat av: Kajsa

Köpte du blommor då?

2007-12-04 @ 08:47:30
URL: http://mamma-kajsa.blogspot.com
Postat av: joannah

vad mysigt det lät!

2007-12-04 @ 13:26:57
Postat av: Eira

Åh vad vackert det lät!!!

2007-12-04 @ 14:37:00
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Ulle

Såg det redan i början av november och redan då var det såå fint. Kan bara föreställa mig hur det ser ut nu...

2007-12-04 @ 16:05:18
Postat av: Katja

Ska åka till Luleå på fredag måste nog kika in växtriket!!

2007-12-05 @ 08:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker