Julklapp!!

Idag fick jag en tidig julklapp!! :)

Som jag berättade om tidigare så hade min tand spruckit. Den lagades i förra veckan provisoriskt. Denna lagning höll ju bara i 2 dagar!! :(

Så idag har jag än en gång varit till tandis!! Jag var riktigt på hugget när jag kom dit. Skällde lite grann om att nu är den förbenade tanden dyr....fasiken oxå!!

Men jag fick lugnande besked! Jag behöver inte betala för alla dessa akutbesök jag varit på pga allt som hänt med tanden. :D
Behöver bara betala för första besöket, som var i juli, och för själva rotfyllningen. Eller bara o bara....notan slutar ju ändå på kring 4000!!
Men hade jag varit tvungen att betala för alla ggr jag varit där hade nog notan legat på 7-8000!!

Fast de påpekade lite ironiskt om att jag var ju ingen "bra" patient för tandvården.....de får in för lite pengar!! :D

Nåja, jag tycker iaf att detta var nog en ganska bra julklapp att slippa betala!!


Känner att jag börjat få tillbaka lite inspiration. På morgonen när allt blivit lugnt i stilla i huset. Då har poppat julmusik på HÖG nivå och röjt som en tok!! Imorse hann jag göra storskurning av dasset. Det mesta skrotet är bort plockat. Nu har jag bara golven att ta. Men få se om den inspirationen infinner sig imorrn!!

Vi hade tänkt ta oss en tur till Maxi imorrn för att handla mat. Den lyser med sin frånvaro i kylen. Och nu är det ett måste. Vi hade ju tänkt avvakta tills allt lugnat sig....men men....vi måste dit imorrn.

Nå niin!! Ha det fortsatt juligt!!

Kommentarer
Postat av: morsan

4000 tusen, det MKT DET, kunde INTE få det NOLL?
juligt för ER åxå!

2007-12-07 @ 19:45:28
Postat av: Lena Pesula

Ja, det är inte billigt med tandläkarbesök. Usch, jag som är livrädd för tandläkaren...eller vänta nu, inte för tandläkaren men ingrepp vad det än må vara för något.
Vi sitter här i soffan och slappar. Har städat idag jag med. Men det går ju inte många minuter förrän det är lika stökigt ändå, har ju 3 killar som stökar på ganska bra ;-)

Ha så juligt du med Annika
Kram Lena

2007-12-07 @ 22:11:30
URL: http://fargoform.lenapesula.se
Postat av: Kajsa

Jag tyckte att affären var skitfin och det fanns så mkt grejer att se på MEN jag trodde att den skulle vara bautastor...Bra att du "bara" behövde betala 4000...Min inspiration kommer och går och just nu finns den på andra sidan jordklotet...

2007-12-08 @ 08:11:38
URL: http://mamma-kajsa.blogspot.com
Postat av: Ulle

Vilken julklapp! Var nog för att du sa dem ett par sanningens ord.
Hoppas att julstämningen kommer smygande idag, det är nämligen dags för årets julpysseldag tillsammans med Liikamaas.

2007-12-08 @ 08:28:12
Postat av: Linda

Det var en bra julklapp!! Jag såg en tjej på tv som skulle fixa sina tänder, den notan skulle hamna på 30000!!

2007-12-08 @ 12:47:39
Postat av: elli

Vilken tur!!!! JAg har vikt kläder som en tok idag. Det var dagens punkt och nu e det gkort. Skönt!!

2007-12-08 @ 19:18:35
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Majsan

Nog var det dyrt ändå, bara man öppnar mun så ser man pappers pengarna få vingar!!!
Ha en fortsatt trevlig helg!

2007-12-08 @ 20:55:41
Postat av: Kajsa

Tack för i går!!!

2007-12-09 @ 10:28:51
URL: http://mamma-kajsa.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Glömde göra den i går...Men hur har han bakat klart och jag håller på med havreflarnen...

2007-12-09 @ 12:52:40
URL: http://mamma-kajsa.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilken julklapp :-) här lyser inspirationen med sin frånvaro jag dammsög och skurade i går och nu ser det lika jävligt ut som innan
..hunden hårar suck ..

2007-12-09 @ 14:44:38
Postat av: Anki

Det var ju rena rama rean :-)

2007-12-09 @ 18:07:15
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Emma

Vi har köpt färdigt delarna allt annat är för avancerat för oss :-)

2007-12-10 @ 11:56:09
Postat av: anisa

Aha!! Då var de du som satt i väntrummet när jag kom dit med barnen!! Jag misstänkte de;) Men de fattade jag först när dom ropade in dig!!

2007-12-10 @ 21:22:11
URL: http://anisa.webblogg.se
Postat av: Catharina

Juligt på dig med !

2007-12-11 @ 10:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker