Tisdag!!

Varför måste man hitta på en rubrik. Det är bland det svåraste att komma på tycker jag!


Imorse hade vi en stel hund med antagligen träningsvärk. Hon pep så fort hon försökte sträcka på sig. När jag släppte ut henne så satt hon först 5 minuter på trappen och sen sakta gick hon ner, gick ett par meter och la sig sen i gruset. Hon var helt knäckt.

När jag kom hem hoppa hon som en tok som hon alltid gör men pep mellan studsningarna.

Årets sjöfågeljakt var tydligen inte så bra....dåligt med fågel. Erland sköt en fågel. Men Wille var nöjd ändå, bara för att han äntligen fick vara med. :)


Idag har jag bestämt mig för att starta promma igen!. Jag har gått upp flera kilon under sommaren. Så nu är det dags att på allvar börja göra något åt saken. Fast jag vet inte om jag kommer iväg ikväll. Janne for o jobba igen klockan 18, vet inte när han kommer hem. Men snarast ska jag börja motionera....det är bara så!!!! :)
Det här med ätandet har jag insett att det är ingen idé att hålla igen på maten. Man blir bara extra sugen på allt möjligt när man inte får äta vad man vill.


Lappträningen för Wille har gått så där. Igår fick han dispens för att han skulle vara med på jakten. Men idag har jag varit stenhård. Han ville så gärna fara till Robin. Men jag sa att Robin får komma hit istället. Men vilken ångest han nästan fick. Förtvivlad och ledsen över vad Robin skulle säga. Matti-bror (Mattias) var jättegullig och lovade honom att han minsann skulle snacka med den som vågar reta honom
Man såg på Wille att han blev sååå glad över det stöd han fick av Matti-bror.
Så ikväll kom Robin och Patrik, sen ringde även Lukas och ville komma. Så nu har dessa 4 grabbar lekt ute på gården och Wille har haft lapp och glasögon!! :D
Jag förklarade åt pjkarna varför Wille har lappen. Då sa Patrik att det var ju en bra idé att ha lapp så ögat kan träna så det får bra syn igen!!

Hoppas att detta förstärkte Willes självförtroende och vägar ha lappen i skolan istället, så han kan vara "ledig" på eftermiddagen istället!! :)

Nå niin....ha en god kväll!

Kommentarer
Postat av: morsan

DAMGYMNASTIK, ska BÖRJA i Karungi skolan...Sisko ska dra den.Dom har TÄNKT å börja kl:18,30 varje tisdag, men jag medelar, när den BÖRJAR.
Iallafall, BLIR VI SMIDIGARE, om inte ANNAT?

2007-08-21 @ 19:55:37
Postat av: Kajsa

Jag är inne på min andra prommisdag i dag...Frågade Wille när han skall komma och hälsa på oss för det var ju nu så längesen...vi planerar ev en bastukväll på Mattisstranden på lördagkväll...ni blir väl med!!!!

2007-08-21 @ 20:06:37
Postat av: Nina

Huga tala inte om kilon :::BLÄ !!!! *ler*
Och det lossnar säkert snart för wille med att ha lapp för ögat!!

2007-08-21 @ 20:57:21
Postat av: Catharina

Vad bra att vänja Wille med kompisar hemma och lapp, det kommer nog att lösa sig.

2007-08-22 @ 08:23:57
Postat av: Anki

Ingen vågar väl reta honom om Matti ska ta honom i försvar. Det är bra att han bryr sig om lillebror. Tror att det släpper när han haft några dar den i skolan o ser att ingen bryr sig.

2007-08-22 @ 09:28:30
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Maria

Du är icke ensam...med extra kilon.. Tänk så här: Istället för godis/chips/mat kan jag äta.... då tänker hjärnan "rätt". Knoppen förstår ju tyvärr inte ordet inte.

2007-08-22 @ 15:29:43
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker