Shoppingturen..

Den hade jag ju totalt glömt bort när jag skrev gårdagens inlägg.

Jag o Mommo var ju o shoppade i lördags. Det var sååå härligt att få göra av med lite shopping abstinens.

Willes rum är ju snart färdigt för inflyttning. Men den stackars gossen har ju aldrig haft eget rum så han saknar ju en massa möbler o prylar.

Så nu när killen ska få eget måste han ju givetvis få en större säng (han har bara en junior säng som han skäms över). Så jag var in på Jysk o beställde en likadan som Mattias har...en 120:s säng. Man måste ju  vara lite förutseende inför framtiden.....ni vet det där med fruar o så!!! :D
Fast när Wille nu skaffar sig en fru så skulle han ju bara ligga i soffan!! :)

Sen var vi ju in i det stoooooora blå!!! :)
Köpte "Trogen" förvaringshylla.....en enkel sektion med backar till. Tidningsförvaring som man hänger upp på väggen och en magnetlist. Tror det var allt.....minnet sviker.

Sen ska han så småningom få ett skrivbord och några hyllplan. Ja och en stäng som man hänger upp på väggen....tillhör egentligen köksinredningen på Ikea....och till den plastbyttor som man kan hänga upp på den och förvara pennor o annat smått o gott i.


Det var den dagens shopping. Men jag känner att jag har hur mycket som helst av shoppingsabstinens kvar!! Får försöka lura med Mommo till helgen igen. Jag måste ju förresten till Tampis o kolla om gardinen jag vill ha har kommit in.....den var ju slut sist.


Nu tror jag att kaffet är klart. Ska duka fram åt "arbetaren" och den andra.....hrmmmm....fast jag tror han jobbar lite just nu!! :D

Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: aegnes

kul m shopping. ska snart iväg å shoppa till nya bastun.

2007-08-27 @ 18:03:49
Postat av: elli

I morgon efter jobbet ska ja bl.a till stooora blå!!!

2007-08-27 @ 18:17:34
Postat av: krätte

Jag har hittat nya skor på "punkten"! Så imorgon mina vänner steppar jag högt!

2007-08-27 @ 20:42:07
Postat av: Anonym

Ebba har frågat när vi skall till stora blå. Jag tror bestämt att hon har shoppingbegär den damen...Vill att till affärer...kommer att bli dyrt för mig när hon blir äldre *ler*

2007-08-27 @ 21:25:19
Postat av: Ulle

Alltid lika roligt med en shoppingtur.

2007-08-27 @ 21:31:59
Postat av: Kajsa

vad roligt att Willes rum blir i ordning. Spännande att se sen när det är klart.

2007-08-27 @ 21:41:35
Postat av: anna

shopping är alltid skoj :)

2007-08-28 @ 07:32:31
Postat av: Anki

va kul att han äntligen fått eget rum

2007-08-28 @ 08:35:51
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: morsan

okej, vi far på söndag!

2007-08-28 @ 09:04:05
Postat av: Anna-Lena

Kul med shopping:)

2007-08-28 @ 19:51:11
Postat av: sussi

Trevliga inköp! Fasen, jag vr ju inte upp på vinden alls å kikade, får ta d vid klippningen! Kommer ngn kväll i veckan :)

2007-08-28 @ 22:02:01
Postat av: Catharina

Jag skall åxå in till det stora blå och innförskaffa mig ett nytt sovrum, nå ja i alla fall möblemanget skall bli nytt, innan jul är det tänkt.

2007-08-31 @ 10:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker