Massor med lik!!!

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag vet inte NÄR jag sist har dammtorkat ordentligt här i huset!
Idag tog jag tag i den saken och herregud vad mycket lik vi hade i huset! Myggor, Flugor, Getingar o Bromsar!
Usch vad äckligt det var!
Nå, nu är det iaf gjort. Och jag tror att det får räcka för idag, om nu inte det dyker upp någon dold inspiration någonstans ifrån. Imorgon tar jag golven och på lördag toaletten! Fast det brukar skita sig om jag lägger upp sån här planering...

I måndags åkte vi till Luleå och hälsade på Berit & Co. På kvällen hade vi en liten middag, Maria, Poggy, Anna o Patte med sina barn kom oxå förbi. Jättetrevligt hade vi. Vi hade ju så tur att det sprack upp bland molnen och det blev jättefint väder!

Peter o Janne blev sittandes kvar därute när vi gick o la oss. Klockan 03,00 vaknade vi av att det börjades diskas o röjas i köket. Bestickkorgen skramlade....ja det var ett jäkla liv i köket lät det som!!

På tisdagen var vi och åt middag hos Maria o Poggy. Jätteroligt var det och hiskeligt god mat. Vi var sååå proppmätta när vi kom därifrån.
Senare på kvällen kom jag o Berit på att vi hade flaska vin, den tömdes och vi fortsatte ut i deras lilla gäststuga på tomten och drack några cider. Där satt vi o surrade tills klockan var 03,00....OCH DÅ!! Gick vi ju givetvis in och diskade och röjde i köket!! :D
Vi lyckades väcka Peter iaf.....hahaha!!


Vi har egentligen bara umgåtts och haft trevligt, inte alls rännt på stan eller så. Eller jo förresten. Vi var till Biltema och Wille köpte sig en ny cykel. Han har sparat till en cykel hela sommaren och nu köpte han en. Han hade inte lyckats samla till hela cykeln, så mamma o pappa sponsrade givet vis resten. Men över halva priset hade han själv fått ihop. Det tycker jag är bra jobbat av en kille som annars när han har pengar så brinner det i fickan på honom.


Nä...nu ska gå en runda i huset och se om jag har kvar någon inspiration till något!!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Nina

på tal om lik....
ja vad det finns av dem överallt bakom gardiner på fönsterbrädor och på golv....försöker jaga de torra eländiga liken med "sugaren" ibland.
Och vad kul att det blev en luleåtripp då ni haft tid att umgås, det är viktigt med det också:)
TILL Berit om du läser detta: Tack !!!

2007-08-02 @ 14:22:39
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: eira

Vad duktigt av Wille att spara så mkt pengar!!
Jo, taco - det skulle jag också kunna leva på *mums*

2007-08-02 @ 14:23:05
Postat av: Kajsa

Verkligen mkt duktigt av Wille att orka spara!
Du får komma hit och kolla på min fengshui...och då ska du veta att detta är bara början...

2007-08-02 @ 16:01:43
Postat av: Ulle

Hade liksanering igår...

2007-08-02 @ 19:03:10
Postat av: Catharina

Vad bra gjort att få pengar sparade, det lyckas inte hemma hos oss.

2007-08-03 @ 09:08:39
Postat av: Anki

Kan Wille o Anna vara släkt???? Hon klarar inte heller av att behålla pengar utan de ska brännas iväg direkt=)
Kom hit också o gör en sanering.

2007-08-03 @ 09:49:07
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Vad roligt du har haft det. ag ska snäppa i väg till den stora staden med sara snart. Titta in hos Täikkös på en kopp java om dom är hemma förståss!!

2007-08-03 @ 10:03:48
Postat av: sussi

Men sicken duktig kille!! Bra jobbat av en liten Wille :)
Idag mår jag aningen bättre, man spyr inte iallafall... *hurvel*

2007-08-03 @ 11:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker