Nå hejsan!

Ska försöka knåpa ihop ett inlägg så här inför helgen!

Ikväll har jag blivit bjuden till Vuono på god mat och dricka. Men jag vet inte ännu om jag kan eller ids fara.

Hushållet därhemma håller på att falla ihop totalt. Jag vet att det inte är nån idé att storstäda pga bygget men jag mår så dåligt av att det är så stökigt och skitigt! Så den här helgen måste jag få lite ro inbördes och röja det värsta iaf!

Wille har ju varit på älgjakt hela veckan. Idag var han bara tvungen och fara till skolan eftersom det var bad! Men han sa imorse att jag måste skjutsa honom till Keräs igen ikväll, för de ska dreva och då måste han vara med! :-D
Oj oj vilka historier man får höra! Wille är en riktigt liten gammelman förtillfället! Fan jävlar..........låter det först och sen får man höra alla möjliga historier om älgar och andra jaktlag förståss!!!
Det bästa han vet med älgjakten är när alla jägare samlas i grillkåtan, uppe vid skolan. Det är ju där han får höra allt skvaller! :-D

Igår när jag hämtade han från Keräs så hade han 3 st älgben med sig. En var till Ella, Rasken & Maggan!
Älgbenen var verkligen uppskattade av Rasken & Maggan. Ja och Ella förståss! Ella hade inte ens tid och skälla åt folk som kom på vår gård!! :-)

Nåja, Ni ska ALLA har en jättetrevlig Helg!

Som avslut på detta inlägg ska ni få läsa två roliga historier!! :-D




Paret skulle få sitt första barn. Modern låg på sjuksängen och barnet var på gång. Sjuksystern och ingen annan var närvarande när barnet tittade ut med huvudet först och döm om allas förvåning när barnet utbrister:
- Är du min pappa? Sjuksystern svarade:
- Nej, det är jag inte.
- Nehe, och det försvann tillbaks in i modern. Sjuksystern hämtade doktorn och förklarade situationen. Historien upprepade sig när doktorn var närvarande. De måste hämta pappan som var och åt mat. Han kom in och då började barnet och göra sig påmind igen. När huvudet var ute så ropade barnet återigen:
- Är du min pappa???
- Jaaa, det är jag!!! svarade pappan kärleksfullt. Då började barnet att slå med sina fingrar för kung och fosterland mot pappans panna och utbrister följande:
- Är det här skönt va!?


En blyg kille går in på en bar och får syn på en mycket vacker kvinna. Efter en timmes uppladdning har han lyckats samla på sig tillräckligt mycket mod för att gå fram till henne: 
- Hej fröken, är det okej om jag står här och småpratar med er ett tag? frågar han försiktigt. 
- Neeej! Jag tänker inte ligga med dig!! svarar kvinnan och skriker för full hals. Alla besökarna i baren vänder sig om och stirrar på mannen som återvänder till sin plats och skäms som en hund. Efter ett par minuter kommer dock kvinnan över för att be om ursäkt. Hon ler och säger: 
- Ursäkta om jag skämde ut dig tidigare. Det är så att jag är psykologistudent och just nu undersöker jag hur människor reagerar på pinsamma situationer. Mannen tittar oförstående på henne och vrålar sedan över hela baren: - - Vad menar du!! 2000 kronor?





Kommentarer
Postat av: Sussi

HAHAAAHAHAHOHOOOHAHAAA!!! Skitbra vits, är d Helén som varit framme?? Du - Nicke sa att han är klar nu, bara Janne får elen på plats så slår han dit skivorna - så sparka gubben i ändan å sen kan du städa lite!

2006-09-08 @ 12:48:42
Postat av: Annika

Janne drar el så mycket han bara
hinner just nu! :-D
Men det är så mycket kvar ändå fast att Nicke är färdig med sitt!

2006-09-08 @ 12:58:42
Postat av: Catharina

Hahahaha, och du som säger att du ahr blogg och hjärn torka, vitsarna var skit bra, fniss, ha en trevlig helg.

2006-09-08 @ 13:43:02
Postat av: anna

trevlig helg!!

2006-09-08 @ 15:47:38
Postat av: Nina

Tack för de goda skratten man fick av vitsarna de var bra!!! Mycket bra!!

Kul för Wille att få vara med de "riktiga" grabbarna....och det skall läras i tid, det som någonting skall bli....

2006-09-08 @ 18:20:13
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Linda

Tack för skratten, ha en trevlig helg

2006-09-08 @ 19:36:19
Postat av: Ulle

Trevlig helg!

2006-09-09 @ 09:36:27
Postat av: Anki

Bra vitsar:-)
Du får gärna skriva fler....

2006-09-09 @ 12:35:57
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Jag förstår verkligen att man får ingen ro i kroppen om det är stökigt!!!!

2006-09-09 @ 20:20:05
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Mia

Hej, låter som de är rörigt nu, men de blir super super snyggt! ÄR så avis, vill oxå!

Hoppas helgen blir bra ändå, ta de soft o vila.

Vi ses!

2006-09-09 @ 23:45:37
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Kajsa

Låt det vara kaos!!! Snart blir det bättre och då kan du städa!!!

2006-09-10 @ 08:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker