5 arbetsdagar kvar...

Snart börjar nedräkningen på allvar, SEMESTER!  Utan att räkna med idag, så är det 5 arbetsdagar kvar!!! Och då kommer den riktiga värmen......har ju alltså beställt iaf!
Man blir lite avis av att läsa era bloggar om när ni åker och badar m.m.!!
Men snart kan jag/vi oxå haka på och bada!!!

Imorgon bär det av till Luleå med två gamla arbetskamrater! Vi ska åka till en annan f.d arbetskamrat och fira hennes 30 års dag! Hon flyttade för ett par år sedan till Gammelstan. Det ska bli riktigt roligt. Jag har inte umgåtts med varken A, M eller A-H sedan jag slutade på Digidoc.
Så det bär av redan klockan 9 på morgonen, A & M är shoppingsugna, sen vankas det kalas klockan 17! Och där stannar vi och sover över hos A-H.

Wille väntar oxå på att jag ska dra iväg på kalas (för en gångs skull, kors i taket). För pappa har looooovat att de ska ha en myshelg  när jag är borta! Dom ska bada, fiska, grilla och framförallt jobba! Hoppas bara att pappa håller det vad han looooovat!!!! Så det inte bara blir till att jobba!

Igår var jag o Anki på shoppingtur, som ni har läst på hennes blogg! Åh herregud vad vi hade roligt när jag provade kläder!!! Jag hittade en kjol och en tröja att ha på bröllopet som vi är bjudna till!!
Jag har ju så fiiina handtag runt hela bilringen, så det gick precis inte att bära kjolen så som man egentligen ska göra.....alltså på modernt vis! Men det såg betydligt bättre ut om jag drog upp kjolen....men det blir som på en bondmora!!!

Jag får väl lägga upp en posé bilder här hur det ser ut på modernt vis och på bondmora vis!! :-D
Dagens outfit....kanske!!! Anki, du får komma och fota mig!!! Ha ha ha ha ha!!!!!

ANKI - När är det din tur!!!!???? Säg bara till så åker vi!!! :-D

Annars flyter arbetet på där hemma. De som inte förstått vad vi gör - Vi håller på med att bygga ut huset. Och vi har anlitat Sussis Nicke som "arbetare".....eller åtminstone firman som han jobbar för!!!
Det finns nog inte snickare som är så flitig som han! Han är jätteduktig!!
Igår blev båda "plattorna" gjutna. Det blir två utbyggander - dessa ska sedan innehålla ett sovrum, bastu & badrum, mycket större hall och 1 st extra toalett!!!

Nåja, det blir inget bloggande eller kommenterande under denna helg!!

Så ni ska Alla ha en skön och trevlig helg!!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja vill se alternativen av hur du kan klä dig; alt1 Annika som Bondmora och Alt.2 på modernt vis....och sedan kan vi ha en omröstning här på bloggen över vad Vi tycker ser bäst ut !! Bra ide eller??

Ha för övrigt en bra helg i "stora staden". Och jag gör helg JUST NU !!

2006-06-30 @ 14:23:40
Postat av: Sussi

Ah - då kanske vi ses på stan då - åker åxå vid 9... Hoppas vi ses snart - har inte ens sett bygget förresten. Vi bokar väl sandbankarna när du får semester - alla bloggare! D skulle va skoj!

2006-06-30 @ 15:33:30
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: vivi

Ååå, hälsa A-H från mej oxå!!
Ha en jättekul fest!

Kram //Skogen

2006-06-30 @ 15:34:32
Postat av: Anna-Lena

Ha en jättekul helg!

2006-06-30 @ 17:13:36
Postat av: kajsa

Vad kul för dej att få gå på fest! Trist för oss att du inte är hemma...Hoppas du får kul i Luleå!

2006-06-30 @ 17:46:21
Postat av: Majsan

Det ordnade sig med måndag o tisdag, jag är ledig nu !
Semestern har börjat!!!!!

2006-06-30 @ 19:32:06
Postat av: anna

ha så kul i Lule!

2006-06-30 @ 19:58:51
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: kajsa

Allt väl med J, Bejbin har tydligen sparkat på en muskel, ändrad tid fick hon åxå...10 dagar före...hon missar nog Jannes kalas...Ha det så bra i Luleå! Godnatt! Eller God morgon...!

2006-07-01 @ 01:36:02
Postat av: Anki

Ha en trevlig helg i Luleå.
Ja jag kommer gärna o fotar "bondmoran" i sin nya dräkt.

2006-07-01 @ 11:21:51
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Ulle

Kul att du hittade mig ;). Har inte varit så aktiv på min blogg... men men det är ju så fint väder ute så man ids ju inte sitta inne allt för mycket! Ha en trevlig helg i Luleå!

2006-07-01 @ 20:35:30
Postat av: emma

vad najs med en helg i luleå

2006-07-01 @ 23:56:18
URL: http://hemmaemma.webblogg.se
Postat av: Sussi

Nu åker väggarna till er ;D!

2006-07-02 @ 07:01:40
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Malin

Å vad spännande med utbyggnad! Du mste ju lägga in bilder på bloggen så att vi andra också kan se vad som händer! Ha så kul på partyt :)

2006-07-02 @ 09:52:36
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: elli

Vad skönt att du åxå snart får semester. Det är alla som jobbar på ett eller annat sätt värda. Tänk att man jobbar ett år och för detta får man några ynkasn veckor ledigt varje år. Va håller vi på med egentligen?

2006-07-02 @ 17:49:42
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Linda

bra med flitiga arbetare*ler*, hoppas ni hade kul i L

2006-07-02 @ 19:07:39
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: joannah

nu vill vi ju som veta hur du haft det i luleå!

2006-07-02 @ 19:27:05
Postat av: aegnes

hoppas att luleresan var bra å att semestern blir ännu bättre.

2006-07-03 @ 08:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker