Skrattretande......

Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Eller jag tror att jag bara kan skratta!!!

Som de flesta "normala" barn, har de ju en kiss, bajs och snopp period i sina små liv!
Det har varit en period där snoppar är väldigt intressant just nu för Wille! Så det är ganska mycket snoppdanser m.m just nu på dagis......

Idag när jag hämtade honom ville "fröknarna" ha ett allvarligt samtal med mig. Jaha!!! Vad är det nu då...hann man ju tänka!!!!
Jo, då har Wille och 2 andra pojkar visat snorrarna för varann. Dessutom så ska Wille ha sagt att de andra pojkarna ska dra ner brallorna, och så ska Wille sjunga en sång!

Då får jag frågan direkt - Har han sett Bigbrother när du har tittat på det?!?!?! Där sjunger de en väldigt ful sång!!!

Nej, säger jag. Jag tittar inte på Bigbrother!!

Jaha/nähä...gör du inte det? Men där sjunger dom fula sånger och programmet visas ju klockan sju, när barnen fortfarande är vakna.

Jasså, säger jag, det vet jag inget om för jag ser inte på det programmet!

På det sätt som de uttryckte sig/kroppsspråket, kunde man läsa mellan raderna om hur snacket gått!
Typ - Där sitter Mamma och tittar på Bigbrother och sonen sitter med!!!! :-D

Nå, Wille har erkänt händelsen. Och har lovat att inte visa snorren på dagis, förutom när de har gympa och ska duscha efter det. Och "snoppsången" tror jag är "Nakensången" (Åh åh vad det är skönt o va naken.....) Ja ni vet vilken jag menar, den som är populär på våra "sustramöten"!!!! :-D

Ha ha ha ha! Det är så skrattretande, inte själva "snorre showen", men hur man kan läsa mellan raderna!!!!!


Tack för mig....jag var bara tvungen att få yttra mig om detta!!!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Detta är ju verkligen skrattretande hur en del kan få förutfattade meningar av ingenting...

2006-04-10 @ 22:04:30
Postat av: vivi

Men Annika, ser du verkligen INTE på på big brother med dina barn??? ;)

Hmmm, min son är 2,5 år och pille snorken är han sååå stolt över. Sån har minsan pappa också!
Här för några veckor sedan så satt han å pappa och pratade om att pojkar har pille snopp. Pappa frågade, har mamma också pille snopp då sonen svarar japp! Näää, sa pappa mamma har inte någon snopp. Johoo säger pojken o kommer fram till mej o drar undan handduken o utbriser Ooooo, den är borta och ser helt förstörd ut!
Inte lätt att vara liten alla gånger.....

Tjingeling

2006-04-10 @ 22:11:46
Postat av: Annika

Hahahah....den var bra...direkt ur barnamun!!!!

2006-04-11 @ 07:33:27
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: aegnes

di barna di barna! finns det nåt som är bättre än dom?

2006-04-11 @ 08:32:05
Postat av: aegnes

förresten kan man få receptet till påskpysslet?

2006-04-11 @ 08:34:31
Postat av: Annika

Kajsas recept?!?! Det måste du fråga henne om!

2006-04-11 @ 08:38:41
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: grannkärringen

Måste känna lite visset att få sådana kommentarer....och vaddå ta för givet att ni sett på Big brother??? min kära yngsta dotter kläcker ur sig både det ena och det andra och ja....de tänker nog vad som helst om mig eller oss....

2006-04-11 @ 09:05:38
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: eira

*skrattar* ja... jag tror visst att du sitter i smyg och kikar på BigBrother. Och tvingar stackars Wille att titta han också. *flin*

2006-04-11 @ 12:44:41
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Emma

Vicktor är också i den åldern när vi hade gäster i lördags hade han naken show, och han har inte heller sett bigbrother :-)

2006-04-11 @ 13:00:12
Postat av: joannah

Peter har inte heller sett bigbrother och han har också sina shower..haha =) antar att wille är rätt så normal =)

2006-04-11 @ 13:50:49
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Sussi

Hrmmm, jag vet en till som va me på dansen!!

2006-04-11 @ 14:42:09
Postat av: Mommo

mina, BARNBARN, dom är KULTURELLA, OCH HÄNGER MED modet, MEN DE ÄR DOM INTE I KARUNGI DAGIS, man behöver inte titta Bigbrother, man hör det överallt, piss, bajs, KNULLA, nog tar ungar efter, och härmar.
Fliiiiiiiiiiiiiin( Han tittar med MOMMO)

2006-04-11 @ 17:49:19
Postat av: Anki

MAn undrar ju vad dagisfröknarna tittar på när de inte jobbar. Ja undra???? Kan det vara bolibompa?
Hur kan de annars veta vad som görs o sjungs i det programmet? Jag bara undrar:-D

2006-04-11 @ 18:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker