Regn o regn....

Fy tusan vilket väder, man har ingen lust att göra nåt när det är så här!!

Igår var vi som sagt på pimpeltävling i Finska Karungi. Vi hade en jätterolig eftermiddag/kväll. Ganska kallt var det där ute på isen, men vi frös inte ihjäl iaf.
Vi hade ju lite otur med fisket...men vi kom på varför vi inte fick nå fisk. Det fanns ju vissa som hade hela påsen full med fisk, ca 10-15 kilo med fisk!!! Inte konstigt att vi inte fick nå fisk! :-D
Men, de som hade påsen full med fisk var inte såå glada. Det var den som hade största fisken som vann...så det hade ingen betydelse hur mycket fisk man hade totalt!

Jag vet inte vem som vann, men det var någon som hade dragit upp en gädda och nån annan som hade fått en lake. Det var väl nån av dom som vann!

Nåja, Wille och Viktor fick iaf en godispåse!!! Och så är vi med på utlottning av en timmerlada (typ sån som moffa har) och en massa andra priser , Sussi - Viktors Lott är hos oss, jag glömde lämna den igår till er!!

Idag har det väl inte så mycket....har kommit en bra bit på vägen med tvätten. Har inte så fruktansvärt mycket kvar! Sen har jag varit en sväng till Anki och hjälpt henne lite. Blev även bjuden på Lunch! Tack Anki!!!

Nu ska jag gå o titta till sjuklingen. Mattias har ont i kroppen och 40,5 graders feber!!!!
Han som nästan aldrig varit sjuk tidigare....har varit till och från sjuk sen i Oktober/november!!!!! Får nog beställa tid till lite grundligare hälsoundersökning, den vanliga CRP:n osv har inte visat så mycket vid tidigare undersökningar!

Ha en bra Söndag!!!


JO Förresten!!!!!!!!
Nu är fågelinfluensan nära. Igår på pimpeltävlingen såg vi dom första svanarna. Två st som flög över oss där på isen!!! Har aldrig tidigare sett svanar så här tidigt. Så nu är DOM PÅ VÄG!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Varsågod! Och tack för hjälpen;-)

2006-04-09 @ 16:30:22
Postat av: Sussi

Tack igen för igår! Och hälsa sjuklingen från mig!

2006-04-09 @ 18:23:07
Postat av: vivi

IKEA effekten?? Tom svanarna kommer tidigare för att beskåda bygget.......

Kram å i morron är det måndag =)

2006-04-09 @ 19:33:57
Postat av: Kajsa

Fy! har vi fågelinfluensan på intåg...du höll väl för mun och näsa når dom flög förbi? För alla anonyma djurälskare skull så skriver jag att detta faktiskt är ett skämt...

2006-04-09 @ 20:55:23
Postat av: elli

Måste väl börja använda cykelhjälmen när den säsongen börjar. En gång då jag cyklade till jobbet sket en fiskmås rakt på huvet mitt.

2006-04-09 @ 21:22:19
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: eira

Hade du inte bössan med dig??? *flin*

2006-04-10 @ 12:32:44
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: eira

Hade du inte bössan med dig??? *flin*

2006-04-10 @ 12:32:44
URL: http://hilldur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker