Nu har det hänt!!!!!

Det som är bland det värsta som kan hända!!!!!

MAGSJUKAN har anlänt till vårt hus!!!!!! Aghhhhhhhh!!!

Mattias har först haft feber i några dar, sen fick han diarre och igår kväll spydde han. Imorse klockan halv fem var det Willes tur, och har tills nu spytt 4 ggr.....
Gissa vem som har druckit pressad blodapelsin till frukost....tog även 10 hela vitpepparkorn som vitamin!!!! :-D

Fy tusan! Fan, om jag oxå får det!!!
Mina händer börjar vara söndertvättade snart, tvättar dom hela tiden i hett vatten!!!
Ja, jag vet....det är nästan sjukligt!! Men som ni vet så har jag sån fobi för magsjuka. Om jag hade haft, så skulle jag kunna tänka mig att ha på mig munskydd och gummihandskar!!!! :-D


Nä, nu ska jag kolla till sjuklingarna!!!

Be till han där uppe att jag inte ska få magsjuka!!!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Blä !!! Håller med dig att magsjuka vill man inte ha. Speciellt inte lagomt till påsk.
Hoppas det går snabbt över och sköt om dina sjuklingar.

2006-04-12 @ 09:08:34
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Mia

Hujj stackars er, hoppas de går över så fort så möjligt. Jättetråkigt att ni är sjuka. Hoppas du slipper drabbas. Sköt om er!

2006-04-12 @ 09:18:26
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Sussi

Håller tummarna att d "bara" är barnsjuka! Krya på er blodapelsiner!!! PS. Jag har hört att promenader är visst bra mot sånt... ;D!

2006-04-12 @ 10:53:04
Postat av: Häxan1

Men det är bara skaffa gummihanskar och munskydd, till nästa gång.
så krya på Er, hoppas ni är friska till lördag, PIMPELTÄVLING i Matoräivi, året höjdag!

2006-04-12 @ 11:37:26
Postat av: Kajsa

Stackars er...hoppas att den går fort över! Hos oss höll den på en dag/person...

2006-04-12 @ 12:05:48
Postat av: aegnes

du skickar väl inga baskilusker via datorn?!

2006-04-12 @ 12:11:11
Postat av: eira

Aj då! Jag ska inte tala om hur långvarig den där feber och magsjukan var hos er!! Hoppas du slipper!!!!

2006-04-12 @ 18:23:51
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Anki

Du har då bacillskräck.
När Eira var på Maxi efter att hela familjen haft magsjuka så kramade jag om henne. Jag har inte basiluskskräck. Jag önskar de fastnade nångång på mig också. Bacillerna alltså.

2006-04-12 @ 18:45:36
Postat av: elli

Jag blev faktiskt full i skratt då jag läste din stressiga blogg. Jag ser dej framför mej på dasset med händerna i hett vatten. Vitpepparkorn är bra för det tar jag när det är magsjuka i faggorna. Men du, en wisky är heller inte fel!!!!!

2006-04-12 @ 20:11:23
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: eira

Precis - underbara Anki kastade sig minnsann runt min hals bara för att vi hade magsjuka, hon ville på alla sätt och vis, visa att hon inte var minsta lilla rädd för magsjuke-baskilusker... Hon är modig. Världens modigaste Anki!! (...eller om det var så att hon hade längtat så otroligt mkt efter mig, för hon hade varit på sin långa resa till landet, långt, långt borta!??)

2006-04-12 @ 20:40:34
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: eira

Har du sluppit undan mag-sjukan ännu??

2006-04-13 @ 06:23:32
URL: http://hilldur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker