Måndag!

Måste bara börja med följande:

Vad glad jag blev av att höra från Dig Li. Vad roligt att höra att du trivs bra i Luleå. Jag tror jag måste nästan komma förbi och hälsa på dig när jag har vägarna förbi Luleå.....kanske man får sig något gott att fika!!! :)
Här hemma är allt bra, inte mycket som hänt med renoveringen....sen sist du var hit.
Ha det fortsatt gott.....vi ses väl snart!!


Jaha, då var det måndag igen.
I lördags var jag på 30-års kalas, en arbetskompis som fyllt 30. Jätteroligt hade vi, sjön karaoke hela kvällen.
När mickarna inte räckte till, gjorde JAG som jag o Kajsa brukar göra......fjärrkontrollen.....den funkar oxå bra!! :)

Hann även med en shoppingtur i lördags. Tog 10 bussen in till stan och sen drog jag o Katta iväg till Kemi för att shoppa. Hittade faktiskt 2 par jeans, en polotröja och en skjorta (som jag sedemera hade på mig på kvällen).

Söndagen hände det inte mycket. Men faktiskt var jag klok nog att inte dricka mycket alkohol på lördagkvällen så det kändes som en helt vanlig söndag när jag vaknade.

Var på Yoga pass på kvällen. Och det var ett ganska hårt pass, jag blev t.o.m svettig!! Men ståpåhuvet övningar hoppar jag över. Jag är så jäkla rädd att jag ska knäcka nacken. Jag hade så fruktansvärt ont i nacken i över 1 vecka efter den gången jag försökte mig på en sån övning!

Imorgon har Wille tid hos Specialtandläkaren. Hans hörntänder upptill har inte kommit än, och skulle de göra det så finns det inte plats för dom. I våras var han på röntgen för just detta, så imorgon får vi höra vad de har för planer för detta. Jag hoppas att de har kunnat se via bilderna att detta är något som kommer att gå till sig.


Just nu är jag ensam hemma. Wille o Matti är på innebandy träning. Janne är på sin "träning".
Tror jag går o kokar mig en kopp kaffe!!

Ha det!

Hobby! med uppdatering

Jag har liksom hakat upp mig på det här med hobby. Och det jag kommit fram till är att eftersom jag endast har städning som hobby, så får jag väl idka den hobbyn.

Jag hade planerat att ha en riktigt lång sovmorgon....men det blir ju aldrig som man planerat. Låg i snarklådan redan strax efter 10 igår kväll....så då var man ju pigg och alert redan kvart över sju imorse.

Satte igång kaffet och medans jag väntade på den så slog jag även igång tvättmaskin. Jag har kämpat med en stor hög tvätt i 2 veckor nu.....men nu börjar man se ljuset....eller ja botten på tvättkorgen börjar skymta. :)
Har ett par maskiner att köra och då kan man säga att jag kommit i kapp.
Har hängt ut en del tvätt, men få se om de hinner torka idag. Det är ju inte så bra torkväder ute nå mer. Hade hoppats på en rikigt blåsig dag idag.

När jag ändå var igång så åkte dammsugaren även fram. Jag har drabbats av en svart matta över alla golv.....m.a.o Ella som släpper så förbenat med hår.
Även hon fick sig en omgång med dammsugaren. Vår förra hund älskade att bli dammsugad, så detta har jag tränat även med Ella. Och faktiskt denna gång så verkade hon njuta av det!! :)
Hon stod iaf still!!!

Nu ska jag ta och plocka fram lite frukost. Har inte hunnit äta än eftersom jag ju har så fullt upp med min hobby! =D

Jag lovar att detta var sista gången jag tjatar om min hobby.....ni ska slippa det i framtiden! Hoppas jag.....fast då vete tusan om det blir nå fler inlägg....för vad ska jag dp skriva om!! :D

Nåja, ha en riktigt skön söndag!


När jag ändå var i hobbytagen så har jag gjort nåt som jag alltid varit "allergisk" mot!!
Vår lilla valp har ju fyllt 5 år i somras. Sedan vi skaffade henne så togs ju mattorna bort av vissa skäl.....och så har det i princip varit sedan dess. Hon är ju såååå liten än!! (hrmmm) Nu tror ju jag att hon kanske blivit rumsren så några mattor har jag ju kunnat ta fram igen.
Men till saken som jag är allergisk mot!!
Matta UNDER köksbordet.....det har jag aldrig riktigt förstått. Men nu minsann finns en matta under VÅRT köksbord!!!
Anledningen till det är att jag köpt en ny rund matta till vardagsrummet....så fint så fint!!
Men då vet jag inte vart jag ska förvara den gamla mattan som jag har haft där. Den är ganska så stor och alla våra skrubbar och vrår är så proppfyllda så det finns inte plats för denna matta någonstan.
Risken hade varit att den hade hamnat i "bodan" (som andra mattor har gjort), blivit fuktiga och skitiga m.m, och till slut hamnat i majbrasan!!
Men denna matta vill jag ha kvar så därför har den hamnat under köksbordet!!

Få se hur länge jag klarar av att ha den där!!

Nåja, over and out.....jag skulle ju inte plåga ER nå mer!!

Tristess!

Jösses, säger jag bara! Det verkar som att man inte har någon annan hobby än att städa. Jag snabbstädade igår bara för att kunna vara ledig hela helgen....och inte göra som man annars brukar....alltså städa hela helgen!

Men nu har jag fruktansvärt tråkigt! Jag har inget att göra.....jag skulle kunna hitta nåt hörn att städa eller röja i. Men nej, jag har ju bestämt att jag INTE ska städa denna helg!

Tidningen har jag bläddrat igenom 4 ggr nu, så vad ska jag nu göra? :)


Jag är lite smått sugen på att fara ut till vindskyddet på picknick. Men då vill jag ha Ella med mig och dit törs jag inte gå med hunden. Det finns en björn som håller till där, och tänk om Ella skulle springa på den....då lockar ju Ella med till mig!!

Nä, jag får fundera ut nåt annat!!


Jag får nog snällt sitta och vänta på att Wille eventuellt kommer hem. Han är med Janne som vanligt i Keräs och jagar älg. Han skulle kanske komma hem idag, och gör han det så kanske vi hittar på nåt. Eller nej, kom ju på att han ska på kalas idag.....jag måste ringa till Keräs och påminna honom om det!!

Hej hej....jag måste ringa!!


Nu har jag ringt!! Wille skulle inte komma hem. Han ville stanna där och sa att han går med presenten till Jesper en annan dag!!

Jaha....jag fortsätter nog att trampa runt en stund till....kanske jag kommer på nåt att göra då! Fast INTE städa!! :D

Arla morgonstund!!

Efter en hektisk morgon med att försöka få upp äldsta ur sängen samtidigt som man ställer fram frukost, fram med kläder åt yngsta m.m.....ja allt ska hinnas på en halvtimme ungefär!!
Men när klockan blir 07,30 är det ganska fridfullt för en stund, tills jag slår på datorn och öser på musik!!

För tillfället är det detta jag lyssnar på. Är helt såld just nu, tycker hon är ruskigt bra!!

Lyssna och njut!



Nu ska jag fortsätta med mina bestyr och digga lite! Ha en bra dag!

Höststädning!

Då var helgen i princip avklarad även denna vecka. Och vad har man då gjort, jo det vanliga. Städning och åter städning. Nog är det väl konstigt att man ska förstöra en helg med att städa. Men vad ska man annat göra när man inte har någon annan hobby?? :)

Idag har jag städat ute på gården. Tömt blomkrukor och plockat leksaker som ligger runt hela tomten.

Wille o Janne kom hem från Keräsjoki för en liten stund sedan. Janne har dragit iväg på sin "träning", Wille drog iväg till Robin. Det är så att Wille har fått "ärva" en mobil av Mommo och i fredags införskaffade jag ett kontantkort till denna. Så Wille hade bråttom iväg till en kompis, så att jag sen kan ringa till honom och be honom komma hem! :)

Ikväll vankas det Yoga. Förra veckan "knäckte" jag nacken på Yogan, så ikväll blir det till att ta det lite försiktigt. Jag har fortfarande ont och har knappt kunnat sova på en vecka. Men det är väl typiskt....JAG i ett nötskal. Yoga går väl ut på att det är en lugnare o mildare variant av träning.....och så lyckas jag klanta till det och bryter nästan nacken!!! =D
Men Yoga är faktiskt en väldigt bra träningsform....man får träningsvärk av det!!

Tror att jag ska ta o slänga mig på soffan en stund....eller först måste jag ringa till Wille o kolla hur det går! :)

Hej svejs!

Jamen Hejsan!!

Nu har jag haft en lång paus ifrån detta bloggande. Innan pausen så kändes det som att bloggeriet satt upp i halsen. Det var inte roligt. Som ni även märkt raderade jag min Metroblogg. Det är ändå här på Webblogg jag trivs bäst!

Tänkte väl kanske (observera kanske) smått börja blogga igen. Fast det får jag se hur det blir med det.

Anledningen till att jag idag skriver ett inlägg är pga att förhoppningsvis få lite "info" av en viss tjej!!

Nu när skolorna börjat har jag undrat hur det går för Li, Mattis kompis. Hon har ju flyttat bort åt Lule och börjat gymnasiet där.
Har bara som hastigast sett henne ett par ggr i sommar. Så nu måste jag bara fråga, via bloggen, hur går det med nya skolan, trivs du bla bla bla. Ja, du vet....helt allmänt: Hur går det för dig!! :)

Nåja, nu kanske jag får vänta förgäves på svar. Förhoppningsvis kikar hon in här ibland, och ser detta!!

Och du Li!! Det är väl dags att ta en tripp mot Karungi och hälsa på oxå!!! :D


Nu ska jag gå och skära lite kött. jag har kokat en stor kastrull med soppkött. Få se vad det blir den här gången. Jag måste erkänna att koka kött som är bland det simplaste....är ett mysterium för mig!! Jag lyckas väldigt sällan med det. Steka, göra grytor osv....det blir oftast bra. Håll nu tummarna på att det kokta köttet blir till en god köttsoppa imorgon!!

RSS 2.0