GOTT SLUT!!!

image94

Vill börja med att önska ER ALLA ett GOTT SLUT och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!



Jag har nu latat mig i flera dagar. Ätit o ätit o ätit. Usch byxorna känns för trånga. Efter nyår blir det andra bullar. Jag har hakat på en utmaning....IGEN!! =D

Men denna ska jag försöka klara av....annars blir det dyrt. Vi kommer att träffas en gång i veckan. Det kostar typ 50 kr varje gång. OM!! Om man har gått upp i vikt så blir det straffavgift på typ 50 kr. Summan har vi inte riktigt bestämt, men det blir kring 50-100 kr.

För pengarna som vi får ihop under ett antal veckor eller månader. För dessa far vi sedan ut på restaurang och äter jättegott!!! =D

Jag ska banne mig klara av detta!!!!



Imorgon är sista dagen på 2007. Ett år som gått ruskigt fort.
Ett år som varit både bra och dåligt. Fast det är väl alla år!!! :)

Vi ska fira in det nya året tillsammans med Granvikarna. Det ska bli roligt. Wille har precis gjort sin nyårs duschning, så han är ren o fin imorrn.

Själv så fixar jag väl det imorrn! :)

Vi sitter och tittar på ??? jaaaa, vad heter programmet. Men det är iaf rikslotteriet....föreningslivet i Sverige. Jag o Janne har varsin lott som vi fått av Fammo o Faffa. Nu hoppas vi bara att vi vinner nån miljon eller bil eller så....

Nåja, ha det fortsatt bra under de sista timmarna av 2007. Och ha det ännu bättre under kommande 2008!!!

GOTT NYTT ÅR & KRAM PÅ ER!!!!

image95 image96  image97

Vardag!

Då kommer det nu några vardagar inför nästa storhelg. Skönt att få vara ledig. Men huvva vad jag o Wille sover. Idag var klockan nästan halvtio innan vi vaknade.
Men den här sömnen behövs kanske. Har inte varit alls trött på dagarna nu under helgdagarna som gått.

Julhelgen har varit väldigt lugn och skön. Jag fick mig en Mp3 spelare i julklapp och den har suttit i mitt öra väldigt mycket. Lyssnat på lite julmusik m.m.

Nu håller jag på med att ladda hem lite böcker. Tänkte göra ett nytt försök med att försöka lyssna på böcker. Får väl se hur det går.

Janne har åkt iväg o jobbat. Mattias sover, han har väl typ nyss gått o lagt sig. Wille har dragit iväg till skolan med Aaro för att åka med sin ny a "surfingbräda" i backen. Jag ska ta o plocka undan lite och dra en vals med "draken".

Det var "nån" som undrade varför Janne kallas Hadde?! Det är Kajsa som döpt honom till det. Det kommer från Jönssonligan och Dynamit Harry. Dessa två har nåt gemensamt.  Båda två tycker om "Hadderajan"! :)
De som sett Jönssonligan vet vad det är!! :D

Nå niin! Nu ska jag ta itu med mina små måsten idag!!

Ha en bra dag!

Ja det är ingen vanlig annandag!!

Ett snabbt inlägg bara...

Vi vill GRATTA vår Pappa som fyller år idag!!

Hurra Hurra Hurra!!

Och som vanligt har vi ingen normal bild på honom!! Ids inte lägga ut nån "Hadde" bild på honom!! :D



Ha det gott, vi hörs bättre nån annan dag....fast det blir nog inte på annandag!!

Hahaha....nu var jag kustig!!

Hej Svejs!!


Julgranen!

Måste skriva ett litet inlägg och berätta om vår Julgran.

Granen togs in igår och jag o Wille klädde den så fint. Lite hjälp fick vi av Moffa oxå. Det är en ganska speciell gran. Dubbelstammad, är den. Så den är på ena sidan väldigt tät och andra sidan är mindre tät. Hrmmmm.....

Pga att den är dubbelstammad och väldigt tät på ena sidan så blir den ganska tung på just den sidan. Granen tippar lätt mot den sidan.

Efter allt ståhej med granen så skulle jag dammsuga undan barren som kom i samband med den. Vad lyckas då jag med, jo dammsugar stången far in i granen och granen välter. Hinner iaf ta emot den någotsånär.

Mot det håll som den tippar lätt ligger Ellas korg som hon sover i.

Kvällen var lugn och fridfull. Gick och la mig men har sovit så dåligt. Ella har trampat och traskat hela natten. Hon får inte komma in i vårt sovrum och det vet hon så väl. Men i natt har hon traskat och varit in i sovrummet. Till slut lagt sig och sovit här inne.

På morgonen väcktes jag av Wille som ropar: Granen har vält!!!! Mamma kom fort!!!

Rusar in i köket och där ligger granen i Ellas korg!!!

Stackars Ella. Hon har ju försökt tala om hela natten vad som hänt!! Antagligen har sovit sin skönhetssömn och helt plötsligt får hon granjäveln över sig!! Vad hon måste ha blivit rädd. Undrar oxå hur hon tagit sig därifrån....det var inte en liten del av granen i hennes bädd!! Hela konkarongen var där!! :)

Nu är hon väldigt reserverad mot granen. F....n den kan ju anfalla!! :D

Wille är ute nu och söker en tung sten som vi kommer att lägga på julgransfoten så granen inte tippar. Den går inte att vända heller för då kommer den glesa sidan fram och det blir ju inte särskilt snyggt!!!

Nåja, önskar Er en riktigt God jul än en gång!!!

image93

Ho ho ho!!

image91



Jag har varit ganska duktig med att inte sitta vid datorn. Visst har det hänt att jag suttit här. Men då har det varit vid väldigt speciella tillfällen!! :D
Jag har iaf hunnit med att städa på vindan. Pojkarnas rum är stådade. Och hallen på vindan är rensad och städad. Hallen är nog inte städad på ett 1 år ungefär!! Men nu är det gjort.

Här nere har jag toalett och dammsugning o skurning kvar. Men det kommer ev. en rörmokare hit denna vecka och drar lite rör. Men det är inte säkert att de kommer. Men jag ids inte städa förrän jag vet om de kommer. Annars är allt förgäves....och då blir jag riktigt sur! :D

Nåja, jag tänkte ta en paus från bloggandet. Kanske jag kikar in hos ER. Men nytt inlägg blir det inte....tror jag.
Men ifall jag nu inte skriver så vill JAG ÖNSKA ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL!!!!!

Ha det skönt. Ät gott. Var glada. Umgås och ta hand om familjen. Hälsa Tomten!!!!!


GOD JUL ÖNSKAR FAMILJEN I PIRKKONOJA!!!!

image92




Försök??

Julen är snart här. Pyntet är på plats. MEN, huset är så skitigt. Jag måste ta itu med det snarast. MEN, den här jäkla datorn är min undanflykt för att slippa ta itu med huset. :(

NU vill jag ha mysigt o städat och bara njuta av den kommande julen. SÅ fr.o.m nu är detta inlägg det sista för denna vecka. OCH fr.o.m imorgon kväll har jag läst era bloggar för sista gången denna vecka.

Detta löfte ska jag verkligen försöka hålla!! :)

Ha en fortsatt julig vecka!!

Hoppas vi INTE hörs förrän tidigast på Måndag!! :D

Julklapp!!

Idag fick jag en tidig julklapp!! :)

Som jag berättade om tidigare så hade min tand spruckit. Den lagades i förra veckan provisoriskt. Denna lagning höll ju bara i 2 dagar!! :(

Så idag har jag än en gång varit till tandis!! Jag var riktigt på hugget när jag kom dit. Skällde lite grann om att nu är den förbenade tanden dyr....fasiken oxå!!

Men jag fick lugnande besked! Jag behöver inte betala för alla dessa akutbesök jag varit på pga allt som hänt med tanden. :D
Behöver bara betala för första besöket, som var i juli, och för själva rotfyllningen. Eller bara o bara....notan slutar ju ändå på kring 4000!!
Men hade jag varit tvungen att betala för alla ggr jag varit där hade nog notan legat på 7-8000!!

Fast de påpekade lite ironiskt om att jag var ju ingen "bra" patient för tandvården.....de får in för lite pengar!! :D

Nåja, jag tycker iaf att detta var nog en ganska bra julklapp att slippa betala!!


Känner att jag börjat få tillbaka lite inspiration. På morgonen när allt blivit lugnt i stilla i huset. Då har poppat julmusik på HÖG nivå och röjt som en tok!! Imorse hann jag göra storskurning av dasset. Det mesta skrotet är bort plockat. Nu har jag bara golven att ta. Men få se om den inspirationen infinner sig imorrn!!

Vi hade tänkt ta oss en tur till Maxi imorrn för att handla mat. Den lyser med sin frånvaro i kylen. Och nu är det ett måste. Vi hade ju tänkt avvakta tills allt lugnat sig....men men....vi måste dit imorrn.

Nå niin!! Ha det fortsatt juligt!!

Intressant!!

Det är kul att kolla via räknaren vilka som besöker min blogg. Det roligaste är att kolla hur de hittat till bloggen. För udda besökare som hamnar av en slump hos mig kommer via google. Och vet ni vad det vanligaste sökorden är!! Ganska lustigt!! ALLT som har med magsjuka att göra!! :D

Idag har jag oxå haft en finsk besökare som kommer just via sökning på google. Och, Mommo o Anki, vet ni vad den personen har skrivit för sökord??? Hahahaha!!
HORNAANTUUTTI !!

När vi var små och råkade reta upp vår kära mor så hon blev riktigt förbannad. Då bad hon oss alltid fara till just hornaantuutti! :)
Vår motfråga då var: VARS LIGGER DET!!

Jag trodde faktiskt att detta ord var nåt som bara existerade i vårt hem. Nåt som Mommo hittat på!! Men tydligen inte!!


Idag har Wille skadat långfingret i skolan på rasten. Den är svullen och blå. Vi var till VC och kollade upp den, men som tur är så är inget brutet...enligt röntgen.
Det ser ju inte så snyggt ut. Han går o petar med fingret upp i vädret hela tiden.....ni vet, långfingret!! Ser ganska lustigt ut. Han ska ju ha den i högläge, så det är ju fullt tillåtet!! :D

Nåja, ha det gott!!

Sagolandet!!

Idag har jag, mommo o moffa varit en sväng till luleå. Jag hade tid hos syncentralen kl 8, så vi for iväg vid 6 imorse. Men fy vilket väder det var. I Kalix var det +7 och spöregn, hemska vägar var det.

Besöket hos synis tog knappt en halvtimme, så tjugo i nio var jag klar och vi visste inte vad vi skulle göra. Affärerna hade ju inte öppnat. Så vi for till Eva och drack kaffe.

Sen for vi runt på några affärer. Jag ville till Växtriket och kika på blommor. Men inte blev det nå tittande på blommor inte!! Där fanns ju rena rama sagolandet!
Vill man fara till tomtelandet och har ej möjlighet att fara till Rovaniemi då kan ni fara till Växtriket i Luleå. JÖSSES, jag hade kunnat bosätta mig där. Vilket tomterum de hade gjort. Det går inte att beskriva hur mysigt det var där. Jag ville inte gå därifrån.

Jag önskar så att Wille skulle få uppleva detta!! Jag måste på nåt vis försöka ta en tur till Luleå snarast så Wille får gå in där.
Det fanns en hörna med en stor tomte och massa annat juligt. Där spelades en ljudsaga upp, Robin Hood. Det fanns en bänk där man hade kunnat sitta och lyssna och njuta av allt fint!!
JAaaaa, jag vet inte hur jag ska beskriva....det var helt underbart!!
Jag är alldeles salig efter det besöket!!

Nåja, ha det fortsatt juligt!!

RSS 2.0