Måndag......inga kommentarer

Jaha, då var Måndagen nästan över. Stressigt som vanligt, beställningar ska skickas till UK + att telefonen ringer som bara den! Tycker bara att folk ringer o stör en, har dom inge vettigare för sig än att hålla på o ringa till oss. :-(

Men nu är det snart över, bara kl. skulle bli 17,00!!!.....bara måndagen är över....sen blir det lugnare....och då har man tid för lite "surfning" oxå! :-)
Och skriva i bloggen.

Ikväll ska vi fara och se på det lilla underverket Hilda! Har inte ännu sett henne mer än bara på  bild!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Ps. Mommo!, Rasse är Rasmus.


Snart.....fäääädig!

Jaha....då har hela helgen nästan gått!

Jag är nästan färdig med mina flera hundra kilo tvätt som jag har kämpat med hela helgen...

Igår var Wille såå lycklig, äntligen har han fått leka med Rasse. Rasse kom hit och dom lekte i flera timmar ute. Dom var och spionerade på våra nya grannar. Dom var bombis på att det fanns tjuvar där! :-)

Mattias var i Vuono, hos sin "vän"! :-)

Annars har det väl inte hänt så mycket. Förresten, det gick tydligen inte så bra med vårt tips!
Vi blev nog för nervösa när vi hade så stor chans på 13 rätt! Men, det kanske har blvit en liten slant ändå, Hoppas jag!!!

Janne har farit till Keräsjoki för att stycka kalven som Helge sköt från fönstret! :-)
Så senare idag blir det till att "finslipa" bitarna och frysa in dom. Ska även hinna med att fara på veckans roliga grej. Jag tar ju nämligen ridlektioner, det är Lena H som är min ridlärare. Och Blake som får stå ut med mig!

Nå, nu ska jag fortsätta med min "roliga" tvätt! :-(

Shoppingtripp.....

Ikväll har vi haft vår "tippar" kväll med Joannah o Musse.

Vi gör nämligen detta varje Fredag....och vet ni VEM som hade flest rätt förra veckan, och vann en hel del pengar??
Jag o Joannah har nämligen vårt eget tips, och vi blev så hånade (av Janne o Musse) över vårt tips....men, men....Dom vann 82 kr, VI vann 442 kr!!!

Så, idag har vi tippat för alla våra vinstpengar....ett avancerat tips...där vi har stor chans på ev. 13 rätt!!!
Och då har Jag o Joannah planerat in en shoppingresa någonstans...beroende på hur mycket pengar vi vinner denna gång!! Lägg märke till HUR MYCKET PENGAR VI VINNER DENNA GÅNG!!!

Så vi ser verkligen fram emot en shoppingtripp....snart!!!


Äntligen Fredag!!

Som jag har längtat efter denna dag, eller det gör jag nog varje vecka.
Jag o Wille brukar räkna dagarna tills vi får vara lediga!!

Ikväll när jag kommer hem måste jag börja rensa, är inne i sån period att det är så j..la skitigt, men jag orkar inte bry mig. Jag undviker att vara hemma, åker o hälsar på folk istället för att se skiten. Men, ikväll måste jag. Har säkert 100 kg tvätt + 100 kg som måste vikas o sättas in skåpen. + ALLT annat! Usch vad jag tycker det är tråkigt!!!

Jag låter lite pessimistisk tycker jag!! Bara klagar o klagar!

Kanske jag blir på lite bättre humör under eftermiddagen, så jag kan se fram emot att det ÄNTLIGEN ÄR FREDAG!!!

Trött...bara

Nej nej, INTE gravid.......men då var det väl så att man kunde sova hur mycket som helst....men var ändå inte utvilad!!!

Nej då, detta är ett släktfel....dödströtthet.
Det borde väl oxå våra adopterade systrar oxå ha, om det är släktfel! :-)

Vet ni vad jag håller på med!?!?!
Jag håller på med att knåpa ihop ett mail till min "gamla" svägerska, Anja!!
Ska bli kul att höra hur det är med henne...over there....i Tyskland!

Hej Hej!

Dödstrött....

Igår var jag så fruktansvärt trött......så som jag, min syster och min mamma kan vara!

Kvart över sju gick jag upp med Wille för att läsa godnatt saga. Det blev inte många sidor, och jag tror att det var Mamma som somnade före sonen. :-)

Men, imorse var det någon som var mer pigg än vanligt! Det borde man vara efter en så lång natts sömn.

Mycket mer har jag ej att berätta om, men det finns ju förklaring till det. Jag kommer inte ihåg om jag drömt om nåt!

jaha...ska väl försöka...

.....då var det väl dags att försöka skriva första bloggen!

Var igår kväll till Kajsa, Wille var så fruktansvärt leka sugen....men eftersom Kappe hade skadat foten så skjutsade jag Wille dit istället. Nå, iaf, så berättade jag att jag också har lyckats med att skapa en Blogg...men vad ska jag skriva om?? Fick då Bästa tipset av Kajsa....

Vaknade kl. 05,55....och det var väl ca. 10 minus grader....Brrr!!! :-)

Skämt o sido....ska försöka vara seriös.

Efter att ha hunnit stjälpa i mig en kopp kaffe hos Kajsa for jag på Föräldramöte på Karungi skola. Kul att träffa personalen och föräldrarna där oxå...man har ju inte så mycket med dom att göra längre. Men man får en inblick om hur det går där oxå...

Det är ju vissa dagar som Mattias är där på skolan också....och vilken skillnad!!! Det fanns lite tid över, så Maria P hann visa i böckerna som Mattias jobbar med där. Han har jobbat jätteduktigt i böckerna....till och med i "Matten" (som Inte är Mattias favoritämne)!!!

Det är så skönt att se att det finns lite "skol glädje" i honom igen!!!

Nä...nu tog min "lilla" rast slut....ska jobba lite oxå!!!
Kanske jag hinner skriva en liten rad till senare idag!

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0