Förändringar

Lite förändringar i livet måste man ju ha. :D

Jag har oxå skaffat mig en ny blogg. Ska iaf testa!!

Välkomna dit:
http://www.metrobloggen.se/annkicka

3 säckar

3 säckar med skrot o skräp blev det från rensningen i köket. Ja lite grann från hallen oxå, men det mesta från köket. Men inspirationen tog slut så jag har inte orkat ta resten. Några skåp kvar att gå igenom.

Wille har frisknat till någotsånär. Vi var igår o tog halsprov, men ingen halsfluss var det som tur var. Fast Wille önskade sig att han skulle ha det. Bara för att han lärde sig o svälja de stora tabletterna sist. Han ville så gärna få svälja stora tabletter....hmmmmm.....spelar lite allan!!! :)

Imorgon blir det jobb för mig o frillo för Wille.

Idag skulle Wille tina lite bulla i micron. Han skulle göra det alldeles själv, ropade o frågade så att allt skulle gå rätt till. Jag hörde hur micron gick igång och sedan ett hiskeligt skriiiiik. Wille kommer rusandes och skiker att det BRINNER!!!! Jag fort ut i köket, och jo minsann det brann i micron. Det var ett sånt där ståltrådssnöre runt påsen och det var den som börjat brinna. Slängde in ett glas vatten i micron o släckte elden.
Puh, det var nära. Micron är lite bränd men den funkade iaf sen när vi till skulle tina bullan.

Nu ska jag gå och sätta på riset. Har kyckling i ugnen.

Hej hej!!

WOW!!! Dagens..

..andra inlägg! Inte illa.

Nå som jag skrev på morgonen så fick jag lite kli i fingrarna. Och sagt o gjort...det sattes igång med att rensa! Jag gav mig på köket. Där finns många skåp som behöver rensas. Så hittills har jag rensat totalt 6 skåp. Och i 4 av dessa samlas bara "braohagrejer".  Och det finns fortfarande många sådana skåp kvar. De ska jag ta itu med imorgon kanske.
Tills nu har jag nästan 2 sopsäckar fulla. Och ¨då får man tänka att det inte är stora grejer däri. Massa småkraffs och papper.

Men herreminje vad det känns skönt när man kommit igång med att rensa. Det är riktig feng shui!!!! :)


Imorgon blir jag nog hemma Wille. Han har fått fruktansvärt ont i halsen. Nu skulle jag misstänka stort att han har halsfluss jämfört med förra gången då när han hade flussen, men knappt ont i halsen. Få se om vi får fara iväg o ta ett hallsprov om någon dag.

Nu är tvättmaskinen klar. Måste gå o hänga upp Mattis jeans så han har nåt att ta på sig imorgon!!

Ha en fortsatt skön söndag.

Ps. Brukar ni se på Hela o Rena? Det är ikväll kl 8 på 6:an. Mycket bra program....tycker jag!! :)

Inspiration kanske!?!

Läste precis min systers blogg och hon o Anna har jobbat hårt igår. De ska tydligen fortsätta idag. Rensa är något som jag oxå borde göra. Det började liksom att klia i mina fingrar när jag läste hur duktiga de har varit. Så nu funderar jag på vart/i vilket hörn jag ska börja rensa?? För här i huset finns det väääääldigt mycket som man skulle kunna kasta!!

Annars då?? Ellas "medicinering"?? Jaa, har inte märkt så mycket än, kanske att hon kan ligga lugnt o vila istället för att vara på helspänn hela tiden. Men jag tror jag varit lite för feg med doseringen. Läste imorse att man ska helst ge tabletterna 2-3 ggr om dagen. Jag ger bara en gång. Så idag ska hon få en dos på eftermiddan oxå.

Wille var på disco i fredags. Emelie gick hem med oss efter skolan i fredags. Och hon o Wille skulle gå tillsammans till discot. När vi satt vid middagsbordet diskuterade dom discot. Och då kommer de plötsligt på att det har ju varit skidtävling i skolan och då blev de väldigt svettiga. Och inte kan man ju gå på disco svettig o skitig. Man måste ju faktiskt duscha innan man går på disco. Sagt o gjort, bråttom fick dom, först Emelie in i duschen och därefter Wille. :D
Wille var väldans nöjd efter discot. Han hade fått dansa en hel del. :)

Nä, om man skulle ta o börja rensa nånstans.

Ha en skön söndag!!!!

Ella Bella Mostermella...

...som jag o Wille kallar henne. Alltså våran hurrtta!!

Hon har alltid varit lite rädd för nya saker och om hon blir överraskad. Sin rädsla visar hon genom att morra o skälla. Hon hatar ju även andra hundflickor, det är bara pojkar som gäller.

Men nu har hon börjat med lite "tix". Vissa personer är hon riktigt aggressiv mot. Hon har hittills aldrig gjort nåt....inte ÄN iaf. Och vi människor vill ju bara djuren väl och vill klappa och så.....men Ella blir ju ännu räddare då. Fast man försöker be folk att nonchalera henne och inte titta på henne...så måste en del försöka klappa henne ändå.

Detta beteende är oftast på okända människor hon inte känner. Fast dock inte kvinnor,...inte än. Men okända karlar är hon livrädd för. Vad jag vet så har det aldrig hänt något speciellt som skulle ha orsakat detta beteende.
Sen finns de okända som hon inte accepterar, fast hon umgåtts en hel dag med dom.....så vänjer hon sig inte vid dom. Tittar de på henne så morrar hon.

Barn älskar hon, hon har alrdig gjort nåt mot barn. Det bästa hon vet är att få vara ute och leka med barnen.

Det här är ganska trist och inte roligt. Den dagen hon hugger så måste man ju kanske ta beslutet att låta henne fara "nånstans". Och jag säger den dagen. Fast den kanske inte behöver komma ändå, jag ska försöka med ALLT för att undvika det.

Jag har beställt ett naturmedel som heter Serene-Um. Det är ett lugnande medel för djur. Så här beskriv det:

Naturligt kosttillskott med lugnande verkan.  Avsett för stressade, överaktiva, aggressiva hundar och katter. Fungerar också bra vid lindrig åksjuka och skotträdsla tex vid fyrverkerier.

 

Ella har lätt för att bli stressad, nästintill hyperaktiv och så det aggressiva beteendet. Genom att det är ett naturmedel, så bör det inte vara farligt på något sätt. Det ska jag hämta ut på Maxi idag, så få se om det fungerar.

image103

Håll nu tummarna på att det ska fungera på henne!!! :)

Usch, vad känsligt det blev.....sorligt känns det nu. Men det ska nog gå bra!!!

Ny vecka & nya tag!

Kanske man skulle få ihop ett inlägg idag! :) (tänker fortfarande på skoinlägg när jag skriver ordet inlägg)

Har försökt börja mitt nya liv den här veckan. Pointsräkningen har satt igång igen....är det tänkt. Fast det går inte riktigt bra, men försöker gör jag.
Otroligt men sant är att efter uppehållet på 4 veckor så har jag bara gått upp 0,8 kg. Och då har jag ätit som en gris. Allt som bara går att äta har konstant slunkit ner.
Men nu jäklar ska det bli andra "bullar". 4 kg kvar att gå ner.

Så den här veckan försöker jag komma igång med prommisar igen. Igår var jag på en rask prommis på ca 1 timme. Sjöblöt i svett när jag kom hem. Men det kanske berodde på sällskapet jag hade.....Ella och vårat dagisbarn Rasken. :)
Snart bär det iväg igen. Ska hämta Mommo vid 6.

Annars händer inte speciellt mycket. Sudokun tar väldigt mycket av min tid. Måste säga att jag blivit ganska duktig. Sudokun i NSD:n tar bara ca en kvart att göra varje morogn....den är oftast klar redan innan Wille dragit iväg till skolan. Tidigare hann jag oftast inte göra den klart innan det bar iväg till jobbet. Fick fortsätta kämpa med den efter jobbet oxå.
Sen har jag avancerat. Håller nu på med Sudoku där det är blandat bokstäver och siffror. Den är ganska kämpig. Har hållt på med en nu i 3 dagar....och det är bra om man får dit nån siffra eller bokstav i timmen. :)
Många tomma rutor kvar!!!

Nåja, ska börja dra på mig ytterkläderna och gå iväg mot Mommo.

Ha det gott tills vi höras igen. Hade egentligen massor med annat jag tänkt skriva om men det är som bortblåst!!

RSS 2.0