Schhhhhhh!!!!

hej alla! jag skriver med smått, för jag bloggar i smyg!! vi har nya direktioner här på jobbet!!!

HA HA HA HA!!! Och det skiiiiter jag i!!!!!!


Dom får väl ge mig sparken om de vill klaga, jag bloggar FAKTISKT om jag vill, så det så!!! :-D

Har faktiskt inte haft möjlighet att skriva inlägg på ett tag nu. Hemma är datorn så gott som aldrig ledig. Och här på jobbet har jag ju knappt varit alls, förra veckan!

Jag var ju på minisemester till Umeå. Jag säger då: Fy faaan, vad jobbigt och åka buss!!
När jag kom fram till Umeå så hade jag så jäkla ont i svanskotan, jag visste inte hur jag skulle gå, stå, ligga eller sitta!!! Men det gick över ganska snabbt iaf!

Checkade in på hotellet direkt jag kom dit. Kollade in rummet som var jättefint. Och sen gick jag och käkade middag i restaurangen. Men fy vad tråkigt och äta ensam. Det tog typ 7 minuter så var jag klar!

Gick upp på rummet och la mig o titta på TV, och höll på att somna klockan 19!!!! Nej nej, skärpning! Inte somna! Så jag gick ut och kollade läget, som tog typ 8 minuter!! Men jag blev pigg iaf!!!

Nåja, natten gick som förväntat. Kunde inte sova!! Vaknade titt som tätt. Vaknade på morgonen, duschade och gick ner och käka frukost. Som tog kanske 12 minuter!!! God frukost var det!!!

Checkade ut och sprang nästan till sjukhuset (inte för att det var långt), panik och försöka hitta till rätt avdelning! Lyckades inte hitta rätt hiss, sprang 7 tr upp till ögonmottagningen! Puh!! Det var jättejobbigt!

Där blev jag väl mottagen av en sköterska och doktor som gjort diverse mätningar av ögonen. Var där i ca 3 timmar! Men sen tar det några veckor innan man får veta nåt. En massa diagram som ska analyseras m.m.!!

Ut och spana efter en bussturlista, hittade givetvis inte nån. Klockan var halv 12, och jag visste att det går en buss 14,30.
Men hittade en liten typ busstation, frågade där när nästa buss går till Haparanda. Hade väldigt tur, för det gick en buss 12,15. Så istället för att vara hemma efter klockan 22, var jag hemma vid 19 istället!
Käkade lite och stupade sen i säng!!! Sov nästan 12 timmar!!



Annars har helgen varit helt ok, har bara varit. Åkt runt och hälsat på. Varit på jätteroligt 10 års kalas i badhuset! Barnen hade sååååå roligt!!!

På kvällen kom Kajsa, Lydia och Kasper förbi.

Jag och Kajsa har planerat in en "sustra träff" den 9/6 hos mig! Och ni som känner er träffade som "sustrar" är jättevälkomna! Så ni kan boka in den fredan iaf! Mer info om detta kommer senare!

Ha det bra!!!!





Lordi!!

Vad kul att Lordi vann!!! Fick ju äran med att Lordi gjorde ett besök hos oss, alltså efter att han kom hem från Aten!!

Här får ni se ett bildbevis på detta!! :-D



Visst är han väl fiiin!!! :-)

Idag har vi bara rantat. Började med att på morgonen åkte vi till Keräs, åt god lunch (hos den som kan laga jättegod mat, men inte göra smörgåstårta). Därefter åkte vi genom stan och Janne o Wille dumpade av mig hos Eira på en jättetrevlig bloggträff kan man nästan säga!!!

Där fick vi dofta på en massa väldoftande ljus, beställde ett som luktade så gott så man skulle ha kunnat äta upp det. Nästa gång vi har bloggträff hos mig ska ni få dofta på det!

Sen blev vi bjudna på köttbullar och dippsåser m.m......och det var såååå gott!! Därifrån beställde jag vitlökskrydda och "rensa tarmar" grejs!!!

Nä, nu måste jag sluta. Vi har fått finfrämmande bestående av Musse o Joannah!
Nu ska Wille visa Lordi videon på datorn!!!

Hej svejs!

Bilder!!

Åhhh, vad jag är arg på mig själv. Skrev alldeles nyss ett långt inlägg, men det var jag med min klantighet som fabblade bort den!

Här kommer det kortfattat iaf!

På Tisdag ska jag åka med bussen till Umeå aaallldeles själv! Ska bli väldigt spännande!! :-D
Jag har tid på ögonmottagning klockan 8 på onsdagmorgon. Så då måste jag åka redan på tisdag och bo på patienthotellet!!

Har laddat musik på min mobil, så då var jag tvungen att rensa lite bilder från kameran!!

Så här får ni se några finfinfinfina bilder!!!!



"Suster uster"

          
Moffa & mommo!!!



Och två "ustra sustrar" :-)

Snart börjar medlodifestivalen!!! Ska gå o ladda inför den!!!

Ha en fortsatt trevlig kväll!!!!

Lordi!!!

För en gångs skull så hejar jag faktiskt på Finland!!! Det har nog aldrig hänt förrut!! He he!
Men jag hoppas verkligen att Lordi vinner melodifestivalen ikväll!! Jag tycker att deras låt är Jättebra!!!
Bara jag håller mig vaken ikväll, så ska jag ringa o rösta på dom!!!

Visst är Carola bra, hon har en fantastisk röst! Men man är lite anti mot henne bara för hennes "kristna tro"!! Tänk om hon inte hade hållt på med "livets Ord" m.m......då skulle hon ha kunnat komma hur långt som helst i sin karriär!!!

Men, jag blir oxå väldigt Glad om Sverige vinner!!!

Men men, ikväll hejar Vi på Finland. Dom behöver verkligen få känna hur det känns när det går bra i en Melodifestival!!!

För övrigt idag så vankas det kalas. Anna fyller 15 år!! Så  det blir en tur dit o mumsa på allt gott som Moster har bakat!!!

Nu är det fullt slagsmål där nere!!!

Ha en bra dag!!

Succé!!!

Ja, vilken succé "ungarna" gjorde igår!! Jag pratar alltså om teatern. Säger som Sussi, ni som ej var där ni missade en suverän föreställning!
Jag hade så ont i kinderna/käkarna när jag kom hem. Det är länge sen man fick skratta så mycket!
Bäst var ju oxå kärleksparet!! :-D

Förlåt revy deltagarna - Men, det här var bättre än Karungi Revyn! ;-)

Annars har det väl inte hänt så mycket. Joppar o "sliter" hela dagarna. Just nu är jag väldigt förväntansfull, ska bli så spännande och se om det är en "tös" eller kille som Emma "klämmer" fram. ;-)
Har terroriserat Kajsa titt som tätt för att få nyheter! :-D

Ha en fortsatt bra dag!


Reklam!!!!

Det blir bara ett kort inlägg!! :-)

Imorgon, 16/5, klockan 18,00 är det Teaterföreställning på skolan!!

Det är Klass 4-6 som kommer att spela upp en Jättebra föreställning. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den kommer att innehålla.
MEN, jag har hört ryktas att den är JÄTTEBRA!!!

Det kommer att vara inträde (pengarna kommer att gå till klassresan)

Vuxen: 30 kr
Barn: 15 kr

HOPPAS att vi kommer att se MÅNGA bloggetilaiset där.

Ps. Sprid detta vidare till alla era vänner, släktingar m.m.

Hej Svejs!

Konsert!!!!

Glömde skriva och tipsa er om att det är Kulturskolans Vårkonsert på Folkets Hus idag kl. 18,30!!

Kom och se på rockaren Mattias som ska vara med!

VÄLKOMNA! :-D

Nått nytt??

Njae...nåt nytt har precis inte hänt!
Har inte idas uppdatera bloggen. Jag tror att jag åkt på Virus igen. Vet inte vad jag ska skriva om!!

I natt åkte Wille på en rejäl allergi reaktion. Han vaknade kl. 2 och ropade - "Mamma, jag har pingisbollar i ögonen"!!
Jag brukar säga åt honom, när han kinkar om medecinen, att han får ögon som pingisbollar om han inte tar den!
I natt svullnade ögonen upp som pingisbollar, fast han tagit sina medeciner! Nåja, droppar i ögonen och han kunde somna om.
Klockan 5 ropade han igen - "Mamma, det rinner så mycket snor"!!
Jag tittar på honom, men så ser jag att han är "svart" i ansiktet. Nå, stackaren hade näsblod. >Sängen o ungen nersmetad med blod. Ingen fara med det, det slutade ganska snabbt!

Det var ju inte det lättaste att somna efter det, men till slut gjorde jag det fast det var typ 5 minuter innan klockan ringde (kändes det som).

Annars har det väl varit som vanligt. Vi har varit på 2 års kalas, där det fanns så mycket gott!! Jag vet inte vad det är med mig. Jag kan inte motstå såna frestelser! Usch mig, jag vet inte vad jag ska göra!

Har donat på med tvätten, fick faktiskt den rena tvätten vikt igår. Det är bland det tråkigaste jag vet, men nu är det gjort iaf!
Idag ska jag röja lite. Imorrn får vi ev. besök av en "guuube". Han ska göra ritningar till vår utbyggnad som nog kommer igång ganska snart!

Alltså, nu vet jag inte vad jag ska skriva!

Ni får ha en fortsatt bra dag ALLA bloggetilaiset!

Jo, förresten!!
Vivi - Du är sååå välkommen på en kopp kaffe eller så!
Även ni andra kan oxå ta er en tur förbi här på en kopp kaffe!!!

Värme....

...äntligen lite värme på gång. Men fy tusan vad det är kallt här i stan. Det kommer såna isande vindar från "vattnet". När man kommer hem så är det rena rama sommarvärmen!!

Det ni stadsbor!! Flytta ut till "bun", det är mycket "pättre" där!!!

Ikväll ska jag försöka orka med en akutstädning så att man kan vara ute heeela helgen, slippa tänka på städa! Det är väl lovat kanonväder hela helgen.

Vi har tänkt börja grundmåla "gamla huset". Det blev lite panik i höstas när Janne o Moffa skulle spika brädfodringen, så Janne hann inte grundmåla brädorna. Så just nu ser huset ut som en polkagris!! :-D

Tänkte oxå att vi skulle hinna cykla till Lövheden och hälsa på nya stugägarna där!!!

Annars blir det att ta det lugnt! Fast det är några här på jobbet som ska ordna grillfest imorgon, men jag vet inte om jag ids fara. Det får man se imorrn!!!

Ha en trevlig helg allihopa!!!

Helgen som gick....

......alldeles för fort!
Ska väl oxå försöka sammanställa om hur helgen har varit. Fast att det snart är en ny helg! :-D

På Fredagkväll fick vi finfint besök av familjen Granvik och Cessi förståss! :-)
Vi hade en jättetrevlig kväll som gick i romantikens tecken (som Cessi sa). MEN, jag och Cessi väntar fortfarande på en del info om detta!!!!

Cessi - Vi får väl fortsätta nästa gång du kommer!! He he he!

På lördagen cyklade jag och Wille till kyrkholmen och planterade lite. Det var jättekul att plantera, men det beror nog på att det är en del år sen sist man gjorde det och då var det inte särskilt roligt!
På eftermiddan när vi kom hem därifrån slog ju tröttheten till. Lagade snabbt lite middag och stupade sen en stund (typ 2 timmar). När jag vaknade hade vi ju fått finfrämmande igen. Hugo och lilla Daga med familj!
Hadde hade (hmmm, ser lite konstigt ut) ordnat herrbastu, så jag, Ditte och Joannah hade en trevlig stund med de små inne.

På söndan var jag redo för plantering igen, och precis när vi var på väg kom det meddelande om att det inte fanns plats för plantor. Så det blev en ledig dag. Var ute och "plockade" hundskit istället! :-(
Hade hellre planterat! :-) Och Wille bar skräp till vår egen majbrasa.

På kvällen var det dags för majbrasan, jag och Wille cyklade dit och var där en stund och tittade på den "stora" brasan. Sen bar det iväg hemmåt till den riktigt stora majbrasan. Där hade vi ännu en jättetrevlig kväll med Mommo, Moffa, Joannah, Musse, Anki, "Fammo" och Jussa!
Men stadsborna stannde inte så länge.

På måndan cyklade vi iväg till Granviks och planterade lite till. Och på kvällen fick vi ännu en jättetrevlig stund med Kajsa, Kasper och Joannah. Vi åkte till Tampis och inhandlade stövlar m.m.

Alltså!!! Sammanfattningsvis, så har vi bara haft JÄTTETREVLIGT hela helgen!!!!


RSS 2.0