Hej...Pettsson här...!

Äntligen får jag skriva av mig lite! Moster är här och hjälper mig och samtidigt umgås lite med mig! Jag är ju såååå fruktansvärt ensam! Häxan1 har inte ens lämnat några användaruppgifter till mig...så jag har ej kunnat uppdatera Bloggen här i min ensamhet!

Det är ju tur att jag har moster som min sekreterare, då blir ganska rättstavat när hon tar diktamen av mig!
Men det blir nog inte lika roligt!

Ja, vad har hänt den här veckan i ensamheten......................inte mycket, kan jag säga. Farbror Folke tittar in då och då och ger mig lite mat, och tömmer kattlådan! Jag tror att han brukar svära åt mig ibland, när det har rååååkat hamna lite sand utanför lådan eller om jag har försökt roa mig med mattorna m.m. Men vaddå! Och, vad gör det om sanden hamnar utanför.....det kan ju jag inte rå för.....om kanterna på lådan inte håller sanden innanför, jag måste ju för tusan täcka skiten!!!!

Men jag är ändå sååå väldigt tacksam för de besöken jag får av Folke! Janne, brukar ju också komma förbi nästan varje kväll! Han gör vedar eller nåt sånt i källaren, eller kanske han eldar....vad vet jag! Jag brukar vara där och hjälpa till....men Janne verkar bli lite irriterad när jag ska hjälpa till med elden. jag måste faktiskt stå nära och se om det brinner bra!!!! Nån måste ju hålla koll på det!! Sen är han ju "algerisk" eller vad det nu heter så han ingen lust att gosa med mig. Jag har ju inte bita nån på länge....men den där gubben blir ju bara sur! Fan, han har ingen humor!

Nä nu tror jag att jag ska göra ett besök där ute på gården. Kolla lääääget lite grann!!

Ha det bra allihopa! Hoppas ni hör ifrån mig snart igen........

Får jag berätta?

Vet inte om jag törs skriva, Anki kanske vill meddela er en rolig nyhet!!!!
Anki! - ska vi skriva i gåtor så ingen fattar nåt!! Så blir de andra vääääldigt nyfikna!!??

Jag skulle så gärna vilja berätta för er andra....Men jag låter nog Anki berätta den roliga nyheten.

Till helgen har vi 6 års kalas. Wille fyller nämligen 6 år idag!!!! Wille har bjudit sina närmsta vänner, så mellan 12-14 blir det full rulle hos oss. Hoppas att det blir fint väder så kan man skicka ut dom och leka en stund! Kanske göra en brasa och grilla lite korv eller så. Men roligt ska det bli iaf!!!!

Undras vad man skulle hitta på till kvällen!!! :-D
Anki eller ni andra, ska vi göra nåt roligt!!! Man kanske har skjuts hem sen på kvällen/natten!! :-D

Nä, nu ska jag avsluta arbetet för att snart kunna åka hem och göra en snabbstädning (om jag orkar)!!!

Ja!!!!

Har varit på VV i idag. Och jag hade gått ner 1,4!!!!! Det är ganska länge sen man var nere på denna vikten, fast det är fortfarande alldeles för många. Jag tänkte iaf gå ner ca 4 kilo till.

Men, det kanske spårade ur redan när jag kom hem. Jag var så fruktansvärt hungrig, och Janne hade gjort hemma gjord pytt i panna och i den är det inte liiiite fett!! Det badar i fett!! Jag var tvungen och få äta nåt fort, och orkade inte börja laga mat. Så den pytt i pannan slank ner i magen. Då fick man ju väldigt dåligt samvete, så när Wille var i duschen tog jag ett litet gympa pass i TV- rummet! :-)
Ella undrade nog vad jag höll på med, hon såg ganska fundersam ut och försökte nog hjälpa mig lite.......nosade mig i ansiktet (torkade svetten, kanske)!

Nä, nu ska lägga mig och titta på TV!

God najt evrybady!!

Bäst i Sverige!!!!

Oj oj oj, vi har varit på världens konsert!

Kulturskolan och T-school band hade konsert på Folkan ikväll!
Och jag måste säga att vi har den bästa kulturskolan i heeeela Sverige! Det var ett sånt ös, så jag vet inte om jag har varit på nåt bättre nånsin!

Alla som uppträdde var helt otroligt bra! Jag hittar inga ord för hur bra det var! Fast jag tycker att Mattias var bäst, så klart!!! :-)

Synd bara att det inte har annonserats om detta. Eller jag har då inte sett nån annons om det. Jag sökte på Kommunens hemsidor, Evenemang i Norrbotten m.m. Men inte enda notis om denna konsert. Tänkte att det måste ju stå nånstans eftersom det är kulturveckan. Allt annat fanns det info, tråkiga föreläsningar m.m.....................!

Till slut hittade jag på Haparanda Teaterföreningens hemsida att det skulle vara konsert ikväll!!!
Tycker det är väldigt dåligt att inte Kommunen (Kulturskolan) tex annonserar om evenemangen under kulturveckan!!

Nå iaf!!! Vi är bäst i Sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blev lurad.........................!!!

Varje söndag tar jag ridlektioner, och givetvis var det dags för detta idag oxå!

Ska kanske börja med att berätta att tidigare i veckan pratade jag med Lena H. Hon tyckte att jag skulle ställa upp och rida inför instruktör denna lördag. Lena hade av nån anledning inte möjlighet till det. Det är en tjej nånstans från Morjärvs trakten som håller på med Western ridning, har nån liten ranch av nåt slag. Hon åker bl a runt och håller i kurser, och brukar då vara till Beppo. Då kommer det en del dit med sina hästar och rider inför henne.

Som tur var, tyckte jag, så väntades ju främmande på lördag och då slapp jag ju detta!!

Men tji fick jag. Det var för kallt på lördagen. Så idag när jag kom dit så var hon ju där. Jag skulle rida inför instruktör! Usch vad nervös jag blev. Ingen hade ju sagt nåt om detta till mig!
Men det gick förvånadsvärt bra! Det var jag, Beppo och Sanna som red samtidigt. Jag och Lena delade på tiden. Så jag red första halvtimmen! Fy, så roligt det var. Jag vet inte hur jag gjorde, men jag lyckades göra allt som hon sa att vi skulle göra. Det gällde att styra hästen med kroppen istället för att dra i tyglarna, som jag annars är vääääldigt duktig på. Man ska ju inte dra i tyglarna, men jag tycker det är mycket lättare!! :-D

Nå, färdig pratat om hästar!

Helgen har annars varit väldigt lugn och skön. Hade främmande igår, och jag var så duktig (tycker jag). Kunde låta bli både kladdkaka och glasstårta och annat gott!
Nog för att lilla djävulen kom på kvällen och satte sig på min axel och sa att det skulle minsann skulle vara gott med kladdkaka och vispgrädde. Men efter lite stöd från min points kompis så lyckades jag vinna över elakingen. Jag åt en morot istället!!!

Ha en fortsatt trevlig söndag!!!!


...................

Vet inte vad jag skriva för rubrik. Jag ids inte skriva "Äntligen Fredag!", fast att jag tycker att det är jätteskönt!!

Veckan har varit jätte tröttsam. Har varit så trött när jag kommit hem, så hushållet ser ut som f....n. Har inte orkat bry mig. En kväll somnade jag redan vid åtta snåret. Ikväll ska försöka röja lite grann.

Imorgon kommer "Faster & Ester" och fammo & faffa och firar båda pojkarna. Faster & Ester är Eva och Tony.
När Mattias var liten så blandade han ofta ihop min faster Ester med Faster Eva och Tony. Så de heter efter det Faster och Ester!!! :-)

Nå iaf, när dom kommer så känner man att det måste se städat ut hemma. Dom har alltid så perfekt!!! Men det blir bara en snabb röjning av huset!

Ikväll tänkte vi väl gå på teater!

Om Ella fick önska.....

Klicka på Ellas bild.....

30463-2



Detta hittade jag på en annan blogg.....tyckte det var så häftigt!!!


Hur jag städar toaletten....

Här kommer en kort beskrivning på hur jag städar toaletten! Pressen kommer visst nästa gång jag städar och fotograferar, så då får ni se hur det ser ut.

Fast, jag tror att de flesta städar toaletten precis som jag.

Nå, iaf! Det börjar med att man ser vääääldigt sexig ut för detta speciella tillfälle. T-shirt o långkallingar brukar vara standarden. Långkallingarna uppdragna till knäna, så de lurviga oxå får luftas lite.

Sen är det bara o sätta igång! Börjar med att spruta toarent i toaletten, så det får verka en stund. Man tar duschslangen och spolar vatten över heeela toaletten. Sen åker grovsvampen fram, denna dränks med någon typ av rengöringsmedel. För min del ska det lukta gott om medlet. Sen sätter man igång med att skrubba, skrubba, skrubba.....mer rengöringsmedel....skrubba ännu mer. Jag brukar börja med handfatet, går över till toalett stolen....skrubba o skrubba.....glömde skriva att i början tar jag allt som är löst och tål vatten och lägger det i duschdelen. Efter toalettstolen går jag över till dessa lösa delar.....skrubba o skrubba....mer rengöringmedel......sen går jag över till golvet, och skrubbar o skrubbar....mer rengöringsmedel. Väggarna i duschdelen brukar jag ta med en grov mattborste, men väggarna kan jag tyvärr inte ta så ofta. Risken är de går sönder, vi har ju inte speciellt modernt i vår toalett!!! Som avslutning tar jag med svampen och rengör avloppet i duschen. Sen går jag på toalettstolen och rengör den med toaborsten! Efter allt skrubbande så tar jag duschslangen och spolar allt jag rengjort. Tar fram skrapan, skrapar bort vatten och skit och spolar mer vatten. Detta får man göra ett antal ggr, så man får bort skiten!
Majoriteten är grabbar i vårt hus, och de flesta vet nog hur det är med pojkar på dass!! :-)

Om jag säger som så, när jag städar dasset så är jag ganska slösaktig. Svamp och regöringsmedel slösar jag aldrig med. Så jävlar dyra är inte dessa!

Nu har ni fått en lägesrapport i toalettstädning!

Hej svejs!!

Kalas...

På söndag fyller Mattias 13 år (tonåring). Så i helgen ska det kalaseras hos oss. Eller Matti vill inte ha kalas, men givetvis måste vi ha tårta iaf. Nog för att jag tänkte försöka hålla mig ifrån tårtan, men man vet inte om lilla djävulen sätter sig på axeln och säger att det gör inget!

Så de som har lust, kan kika förbi på lördag eller söndag och få sig en tårtbit! Välkomna!

Annars har den här veckan varit "ganska" jobbig. Varit fullt upp på jobbet! Och kvällarna har gått så fort så jag har inte hunnit skiva inlägg! Igår fick jag iaf dammtorkat och toan städat. Idag behöver jag bara ta golven, och sen behöver man inte bry sig om att städa under hela helgen! Skönt!!

Nå, trevlig helg på er alla!!

Mördar Lördag!

Idag har jag mördat....alltså kvalster. En alldeles utmärkt dag för att mörda. Äntligen fick jag det gjort!
Ska bli såååå skönt och lägga sig ikväll i kalla sängkläder!

Igår var jag o Kajsa till Luleå. Jag tog med mig Kajsa som chaufför.

Som de flesta vet så har jag väldigt dålig syn i höger öga. Det började som en liten fläck år 2000, som sen täcker så gott som hela synfältet idag. I måndags när jag kom till jobbet så såg jag så dåligt, var precis som när jag håller på och få migrän. Men jag fick aldrig huvudvärken. Tänkte inte så mycket på det. Men på Tisdag morgon när jag skulle läsa Happisbladet så såg jag så dåligt än oxå. Och när jag började kolla varför jag ser så dåligt så upptäckte jag att jag har fått en fläck i vänster öga oxå. Tänkte att jag avvaktar en vecka för att se om det försvinner. Men ju mer jag tänkte så blev jag lite orolig. På torsdag ringde jag till ögonmottagningen i Sunderbyn, och de bad mig komma på Fredag. Eftersom de alltid sätter droppar för att förstora puppillen fick jag med mig Kajsa som chaffis.

Efter att ha suttit i "parabolen" (som jag kallar det), där de kollar synfältet, visade det sig att fläcken täcker ganska mycket av mitt synfält. Men det syns inga förändringar i ögat eller i synnerven. Så på måndag måste jag tillbaka och göra en magnetröntgen och fotografera ögat. Magnetröntgen har jag gjort två ggr pga högra ögat, fast då har de ej funnit något speciellt. Men eftersom jag hörde av mig så pass snabbt denna gång så vill de göra en magnetröntgen för att kolla alla kärl i huvudet och kring ögat.

Nå, efter flera timmar i Sunderbyn bar det iväg för att shoppa. Som ni redan kanske läst så fynda vi VV pizzor + en massa annat bra att ha. Vi fyndade på Willys och ÖB. Vi var även in HM, men där var det bara Kajsa som fyndade.

Kajsa - Janne visste inte än om han har möjlighet att köra på måndag. Men det kanske ordnar sig ändå, hoppas jag.

Häv ö najs ivning!

Inte såå illa ändå

Fast att jag hade 2 stora kryss både lördag och söndag så hade jag gått ner 0,8 kilo. Jag trodde att jag gått upp 0,4-0,5 kilo, det kändes verkligen så. Nå, nu ska det inte bli några kryss på länge. Men ibland måste man ju få unna sig lite! :-)

Annars har det väl inte hänt så mycket.......................

Fick en jäkla skrivtorka, vet inte vad jag ska skriva. Alltid brukar man ju komma på nåt, men nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva.

Tänkte smått börja städa inför helgen, men latmasken bet mig. Så jag gör nog det imorgon!

Godbajs!

RSS 2.0