Hej Alla Glada!

Nå nu har jag äntligen tillgång till denna dator! :-D

Det har varit LAN här i några dar och datorn har gått hårt! Men nu ska jag väl hinna knåpa ihop nåt innan nån kommer och ska ha datorn!

VET NI VAD??!!???? Mattias har rakat av ALLT hår
 (Håkan har friserat honom)!! Har inte hunnit fota honom än så ni kan få se, men om ni ser ett "skinnhuvud" ute på byn så är det Mattias!!! :-D
Det kändes faktiskt konstigt i "hjärtat", det ser inte ut som han!!! Men Matti själv säger att det är skönt och lätt! Han ska spara långt igen, men inte lika långt som han hade nu!

Har precis kommit in efter att ha gjort den årliga grovstädningen! Brukar göra det varje år när jag har semester. Alltså, grovstädat bilen! Men nu är den sååå ren fin invändigt, i några dar iaf! :-D
Nu återstår att tvätta utsidan oxå! Men det brukar vara Jannes jobb!! Nåt ska han väl oxå ha att göra varje år!!

I fredags var vi över till Granvikarna. Jag och Kajsa drack vårt vin som vi fick i present av Nina när vi hade "tjejträff" här hos mig! Plus att det blev en del annat drickbart oxå! Men, Nej! Jag var inte lika dålig som Kajsa var dan efter! Jag gick hem i rätt tid, så det var lugnt för min del! Men jag tror att Kajsa hade en väldigt trevlig "natt" tillsammans med en annan bloggetilainen och "Lahja"!!
Tack iaf Kajsa för en väldigt trevlig kväll!

Igår åkte vi till Reväsaari och "krapparna" hade bastu och kanibal tunna afton! Wille bada oxå tunna och drunknade flera ggr! :-D
Dvs, han tränade på att dyka...och det tyckte han var som att drunkna!

Annars har jag försökt att pressa i solen, och lite resultat har det gett! Och veckan som kommer har dom lovat ganska fint väder....så det blir till att pressa! Måste försöka hinna städa huset oxå. På Onsdag bär det iväg till Keräsjoki och där lär vi bli kvar resten av veckan! Jannes syster och fästman från Stockholm kommer "hem", plus resten av "gänget" från Luleå!

Så detta kan vara sista inlägget för min del innan semestern är slut!! Nästa inlägg kommer kanske från arbetet!!! Usch vad hemskt att tänka på det! Jag längtar inte alls till jobbet! :-(

Ni ska ALLA ha en fortsatt underbar vecka! Vi kanske hörs under veckan!

Nu ska jag även försöka hinna läsa allt som jag missat och även kommentera era inlägg oxå!!!!

Hej Svejs!

Jätteroligt!

Åh så roligt vi hade på bröllopet! Det är väldigt länge sen jag varit på en så rolig  fest!! Det var kul ända till slutet! God mat och trevliga gäster!

Jag vet inte hur jag ska skriva och berätta om bröllopet!
Men NSD var ju oxå där och fotade och gjorde ett reportage om bröllopet. De hade ringt till Mari-Ann på fredagen och frågat om de får komma dit. Tydligen nån som ringt och skvallrat att det ska vara ett lite annorlunda bröllop.

Dom var så fina, Mari-Ann och Daniel och brudtärnorna förståss! Allt var himla bra organiserat. Lasse och Aila har verkligen gjort ett bra jobb med att ordna allt!

Vi dansade och hade roligt hela kvällen. De engelska gästerna trodde att vi svenskar var av ett tråkigt släkte. Men inte det inte! :-D
Dessutom fick de även ett fint besök från Las Vegas, det var Lahja och Hilkka som tagit sig tid för att komma på bröllopet! Och det var ju det bästa av ALLT! Herregud vad jag skrattade, dom är ju bara för underbara! Hoppas att man snart få träffa dom igen, kanske de dyker upp nån annanstans! :-D

Nå väl, kanske Anki kommer på mer att skriva!

Nu ska jag börja röja och städa lite!

Ha det bra!

Måste väl passa på!

Nu när datorn är ledig för en gångs skull så måste jag väl passa på och uppdatera lite.

Ja, vad har hänt egentligen....inte mycket...eller jooo ganska mycket!:-D

Har försökt pressa i detta kyliga väder! Jajjamän...jag har legat platt på marken (så gott som det går) och pressat mellan molnen! Inte för att det syns nåt...men man kan ju inbilla sig iaf att man blivit brun!
Det har även varit mycket rantande, och massor med pengar har det gått!! :-(

Onsdag kväll blev Janne så sugen på att hälsa på hos Granviks (Granne Janvik, som Wille har fått till det). Men "Janvikarna" var på väg till Luppio, och efter stort övertalande (tack Kajsa) så fick vi även med oss Hadde! Det är några år sen sist jag var dit....det var väl på nån skolresa för 20-25 år sen man var dit sist!
Wille hittade Tomtens grillplats, och det ska han minsann berätta för Tomten när han kommer till Jul! (Anki, du kan ju förvarna Tomten, om det blir han detta år)

Igår var vi o hälsade på Sussi med familj i deras stuga! MEN vilket ställe....helt underbart!! :-D
När vi kom hem drog Janne o Wille iväg med Stockholmarna o Göteborgaren med båten o fiska! Wille fick 3 aborrar, men generös som han är så behöll han endast en. De andra två fick Kalle ta med sig så han oxå skulle få röka sig några fiskar!
Medans grabbarna var o fiska tog jag o Ella en cykeltur till Pahahaara! För att varna björnarna att jag kom sjöng jag lite Tomas Ledin och Cornelis låtar! :-D
Men till slut tog fantasin slut och jag visste inte vad jag skulle sjunga...så jag slog på min Mobil och spelade bl a Lordi åt dom!

Imorse har jag klivit upp halv sju (precis som ALLA andra mornar)!! Konstaterade att det har varit 3,5 grader varmt i natt!!!!!!!!! Huvva, nästan frost!
Tänkte lägga mig o pressa idag oxå!!! :-)
På kvällen ska jag o tvaga mig inför bröllopet som vi ska gå på imorrn! Ska o bada bastu med Bruden o brudtärnan!!!
Imorgon kommer det även (förhoppningsvis) före och efter bilder på mig o Anki!! Vi ska ju bli sminkade och fixade av en proffessionell!!!

Nä, nu ska jag gå och dra på mig bikinin!! Gör ni andra oxå det....man ska ju pressa på sommaren!!!

Hej svejs!

Kolla kolla!

Igår har det äntligen investerats något som "grapparna" i familjen drömt om länge!!!!

Så nu är det fullt ös i vår källare!!

trummor


Passar även på att lägga ut bilden på Viktor som ej kom med igår!

viktor

Nu ska jag gå o dra på mig bikinin...måste pressa så länge solen o värmen finns där ute! :-D

Hej svejs!

Bilder

Hej Alla!

Tänkte lägga ut lite bilder från Ranua resan, men det gick inte så bra! Fick nåt felmeddelande när jag skulle ladda upp bilderna...men här kommer några iaf som jag hann få med innan felmeddelandet!


wille

Viktors bild kom ej med....men han finns ju med på denna.....det kommer mer!

moa


Annars har det varit bra! Inte gjort så mycket här hemma....inspirationen har ej hunnit komma än! Men det är ju fortfarande bara förstadiet av semestern! Jag brukar säga som så här om 4 veckors semester:

1 veckan: Då ska man vänja sig vid tanken att man har semester!
2 veckan: Då börjar man ha semester på riktigt!
3 veckan: Då börjar ångesten komma om att snart är det bara 1 vecka kvar!
4 veckan: Då har man riktig ångest om att det bara är EN vecka kvar!

Igår har vi börjat grundmåla utbyggnaderna. Ni skulle ha sett hur jag såg ut!!! Min uppgift var att rolla färgen...och ni kan ju tänka er hur jag såg ut när det har sprättat färg från rollern! Jag hade t.o.m vit färg på ögonfransarna! Synd att jag glömde fota mig! Men det ska rollas mera och ser jag lika prickig ut så ska jag be någon fota mig! :-D

Nåja, ni ska ha det bra allihopa! Vi hörs snart...bara jag får tillgång till datorn!

Ps. Agneta - Vad roligt att du o Göte läser min blogg! :-D
Ni ska ha det jättebra!

Hinner inte...

....nästan läsa era bloggar, men framförallt inte skriva några kommentarer!! Jag har ju SEMESTER!!!! :-D

Eller, egentligen är det så att det har varit LAN här några dagar, så datorn är väldigt lite ledig! Sen har det ju oxå varit fullt upp med att pressa på stranden, jag måste ju komma i kapp alla andra som är bruna som pepparkakor! Det blir svårt...men men...jag gör mitt bästa!

Idag på min första semesterdag har jag klivit upp första gången vid halv fem!!! :-(
Det var så jävla varmt i sovrummet, så jag gick ner o la mig på soffan! Sen kom Wille vid sjutiden och då var det faktiskt dags att kliva upp!! Studerade vädret där ute och kolla Text-TV:n....verkade som att det inte skulle bli en stranddag idag!! Ringde min "suster" och bad henne tanka bilen....sen drog vi iväg till Luleå o shoppa! Fammo Leppäniemi o Anna följde oxå med!

Anledningen till att vi for till Luleå var ju att inhandla bröllopspresent på Cervera!! Paret har en önskelista bl a där!! Vi lyckades hitta fina saker från deras lista! Det är ju så himla enkelt när det finns en lista att välja ifrån!

Eftersom vi ändå var i Luleå, var vi ju tvungna att spana in några andra ställen oxå....det slutade med att det gick MYCKET pengar och hela dagen gick åt. :-D

Nåja, en bra start på min semester iaf!

Nä, nu ska jag fortsätta läsa era bloggar.....jag har ju missat en hel del. Men jag vet inte om jag hinner skriva kommentarer hos Alla, men jag skänker min tanke till er....så ni blir inte utan min närvaro ändå!!!

Ha det bra ALLA bloggetilaiset!

Sista lunchen...

...innan semestern är nu intagen. Satsade på "stort".....det blev en kycklingsallad! Mums filibabba!

Sitter och funderar på vad jag glömt och inte glömt, vilka som jag måste meddela att jag går på semester.....fast att jag har "Autosvar" om detta. Nåja, det löser sig...

Sen är det ju typiskt!! Jag har gått o blivit förkyld, varit småförkyld hela veckan, men imorse var jag helt täppt! Det har inte slagit fel de tre sista gångerna när jag har planerat att ha semester.

I vintras när jag skulle ha semester i samband med Julen, då åkte jag på lunginflamation. I påskas när jag planerade in långledighet efter påskhelgen, då låg vi i magsjuka!!
Det är alltså inte meningen att jag ska få njuta av semester!!
Men imorgon ska jag ju på Whiskey afton, då får jag kurera mig lite! Fast whiskey hjälpte inte mot magsjukan!

Annars är väl planerna inte så stora. Ska försöka att bara ta det lugnt. Bygget får stå stilla under sommaren, betongen måste ju torka i ca 8-10 veckor! Vi ska försöka inhandla allt som behövs för bygget, så att det bara är och sätta igång sen till hösten!

Jo, en sak vill jag HA under semestern. Det är min förbaskade terass!!!! Just nu är jordhögar framför gamla huset, plus att det var tydligen nåt annat som hindrar att bygga terassen! Vad det är, har jag ingen aaaaning om....tycker att det bara är och forsla bort allt som står ivägen....men tydligen inte. Enligt Janne!!!Misstänker att det är dåliga ursäkter för att slippa göra!!! Hrrmmmm!! :-(

Nu ska jag luta mig bakåt och surfa lite, kanske spela lite spindelharpan...."softa" liiiite! :-D

Man ska faktiskt börja förbereda sig mentalt veckan innan semester.....det stod i NSD.....så då måste man ju göra så!!! Ha ha ha ha!!!!

Vi ses snart ALLA Fritidsforskare!!




Höll på att glömma..

Anki! - Så här ser våra Häggar ut, och har gjort så i nån veckas tid!!! Vet inte om det syns.....men några larvhängen finns i träden!




häggar


Jag hoppas verkligen att de inte blir värre så att de måste bort!!!





Det kommer MERA!!!

Några bilder till på grapparna!
Fast det är lite dålig kvalité på Mattias & gänget!









Såja, det var allt för ikväll!!! Har en fortsatt trevlig kväll!

Så ja....det gick iaf!!

Det såg helt sjukt ut när jag laddade upp bilderna! Men det blev inte så....vilken tur!

Nå, här kommer det bilder på hur vårt hus ser ut för tillfället!




Visst blir det bra!!! Nu börjar man se lite hur det kommer att bli!!!

Bilder, test till att börja med!!!

Få se hur det går.....bloggen bråkar med mig!!! Mamma!!!!!!! :-D

Skulle ladda upp en massa bilder.....men det går inte som jag tänkt mig!!!!

Här kommer en del till en början!!! Sussi...dessa bilder är till Nicke. Han ville ha bilder på grunden!!!




Hoppas att de duger! Visste inte hur han ville ha dom!!! Men spara ner dom åt honom iaf!


Snart!!!

Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar....man kan ju inte räkna med denna dag!!

Kalaserandet i helgen gick bra!! Det var väldigt roligt!! Gick o la mig vid 1 snåret...orkade inte längre än så....klev upp redan kvart över sex på lördag morgon och sen shoppade vi hela dan....så jag var ganska slut!
Men de fanns en del andra som firade till halv sju på morgonen!
Jag förstår inte hur en del orkar festa hur länge som helst!

Hemma vid hade det hänt massor medans jag varit borta. Väggar o takstolar har åkt upp, så nu börjar man se hur det kommer att bli....och det blir nog jättebra!

Nä, nu ska jag ta o fortsätta joppa!! Jag sitter bara o gäspar....har klivit upp kvart över fem imorse......det var så fruktansvärt varmt i sovrummet så det gick inte att sova!!!!

Hej svejs!


RSS 2.0