Hej Alla Glada!

Nå nu har jag äntligen tillgång till denna dator! :-D

Det har varit LAN här i några dar och datorn har gått hårt! Men nu ska jag väl hinna knåpa ihop nåt innan nån kommer och ska ha datorn!

VET NI VAD??!!???? Mattias har rakat av ALLT hår
 (Håkan har friserat honom)!! Har inte hunnit fota honom än så ni kan få se, men om ni ser ett "skinnhuvud" ute på byn så är det Mattias!!! :-D
Det kändes faktiskt konstigt i "hjärtat", det ser inte ut som han!!! Men Matti själv säger att det är skönt och lätt! Han ska spara långt igen, men inte lika långt som han hade nu!

Har precis kommit in efter att ha gjort den årliga grovstädningen! Brukar göra det varje år när jag har semester. Alltså, grovstädat bilen! Men nu är den sååå ren fin invändigt, i några dar iaf! :-D
Nu återstår att tvätta utsidan oxå! Men det brukar vara Jannes jobb!! Nåt ska han väl oxå ha att göra varje år!!

I fredags var vi över till Granvikarna. Jag och Kajsa drack vårt vin som vi fick i present av Nina när vi hade "tjejträff" här hos mig! Plus att det blev en del annat drickbart oxå! Men, Nej! Jag var inte lika dålig som Kajsa var dan efter! Jag gick hem i rätt tid, så det var lugnt för min del! Men jag tror att Kajsa hade en väldigt trevlig "natt" tillsammans med en annan bloggetilainen och "Lahja"!!
Tack iaf Kajsa för en väldigt trevlig kväll!

Igår åkte vi till Reväsaari och "krapparna" hade bastu och kanibal tunna afton! Wille bada oxå tunna och drunknade flera ggr! :-D
Dvs, han tränade på att dyka...och det tyckte han var som att drunkna!

Annars har jag försökt att pressa i solen, och lite resultat har det gett! Och veckan som kommer har dom lovat ganska fint väder....så det blir till att pressa! Måste försöka hinna städa huset oxå. På Onsdag bär det iväg till Keräsjoki och där lär vi bli kvar resten av veckan! Jannes syster och fästman från Stockholm kommer "hem", plus resten av "gänget" från Luleå!

Så detta kan vara sista inlägget för min del innan semestern är slut!! Nästa inlägg kommer kanske från arbetet!!! Usch vad hemskt att tänka på det! Jag längtar inte alls till jobbet! :-(

Ni ska ALLA ha en fortsatt underbar vecka! Vi kanske hörs under veckan!

Nu ska jag även försöka hinna läsa allt som jag missat och även kommentera era inlägg oxå!!!!

Hej Svejs!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jo jag blev helt chockad när Viktor kom hem!!!! Va - det trodde jag ALDRIG! Men han passar ju åxå bra i snagg, så han är säkert ännu coolare nu ;)!

2006-07-30 @ 21:23:54
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Sussi igen :)

Ps. Vad duktig du är med all grovstädning :)!

2006-07-30 @ 21:26:24
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: häxan1

blev lite små shockad, när jag såg Matti, men man vänjer ju i det.
Vilken LINGONBERG menar Du, vi har ju några stycken?
Ska vi imorgon till sandbankar?
det låter ju, att VI ALDRIG skulle prata itelefon, bara pratar GENOM BLOGG! Men det är Ju sant :-)

2006-07-30 @ 21:27:38
Postat av: eira

OJ!! Kom ihåg o ta bild på Matti!! Modigt att göra så drastiska förändringar!!

2006-07-30 @ 21:30:22
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: anna

ha en trevlig vecka!!

2006-07-30 @ 21:30:45
Postat av: Monica

Trevligt att läsa allas bloggar igen. Har haft fullt upp, men jag kan inte förstå alla dessa kommentarer om städning på varje bloggsida! När skall man hinna med det? Finns bara några timmars sömn som det finns att ta av. Måste vara fel på klockan! Den går för fort! Passa på och njut av livet istället, vet jag! Upptäckte det för sent så man hann bli ordentligt sjuk före det. Nu tar jag det mcket lugnare och vet du man lever även om det inte är nystädat - syster Anki vet!
Skall bli spännande att se hur Matti ser ut nu i sin nya frissa. Skall själv till frissan på tisdag - kanske skulle man snagga sig så är man av med ytterligare ett MÅSTE! Natti-natt!

2006-07-30 @ 23:28:36
Postat av: Malin

David tycker också att han drunknar när han doppar huvudet under vattnet :)

2006-07-31 @ 08:51:20
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Catharina

Tack för senast. Min Wille har åxå drunknat 5 gånger !

2006-07-31 @ 09:03:46
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: Catharina

Föresten, vad snygg sidan blev !

2006-07-31 @ 09:34:32
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: Lotta

väntar med spänning på en bild av matti. :) och förrsten, när du kommer tillbaka till jobbet, fråga dansken om han fortfarande är singel. ;) *skrattar*

2006-07-31 @ 10:18:25
Postat av: [email protected]

Jag har just börjat jobba igen efter 5 veckors semester. Hade gärna kunnat vara hemma ett par veckor till. Varmt väder har vi haft. Trist bara att min oäkta hälft mår dåligt. Passa på och pressa OCH kom ihåg att man får färg fast solen är i moln...

2006-07-31 @ 11:42:44
Postat av: Linda

Måste få se en bild på Matti*ler*, kanske får jag ge mig ut på byn o spana*asg*.
Hoppas på mycket sol eftersom det är din sista vecka som semesterfirare!

2006-07-31 @ 18:54:57
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Anki

Är det sant att han är snagg???
Måste ju moster också få se. Innan det växer ut:D

2006-07-31 @ 19:26:14
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Ha en fortsatt trevlig semester!

2006-07-31 @ 20:00:19
Postat av: eira

O jag går på ledighet på fredag kl 15! Härligt!! Ska tänka på dig på måndag, och hoppas att det är mjukstart på jobbet för dig!

2006-07-31 @ 22:43:42
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: joannah

Du har visst alltid städat och fint hemma hos dig! Hos mig ser det endast ut sådär hemma när jag VET att jag ska få främmande...

Ska bli kul å se hur Matti ser ut!

2006-08-01 @ 07:54:33
Postat av: elli

Nu har du 4 dagar kvar...

2006-08-01 @ 09:14:07
Postat av: Nina

Nu känner man inte igen grabben din när han kommer farandes på byn *skratt*, när han gjort av med håret.
Njut av dina sista sem-dagar, bara pressa !!

2006-08-01 @ 09:36:38
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Kajsa

Vi hade kul på fredag, men det straffades i lördags...Har sett Matti i dag på stranden...han sa att det var jätteskönt och jag förstår han men ändå...

2006-08-01 @ 18:00:55
Postat av: Majsan

Nog är Matti modig alltid, ska snagga Anton oxå.
Har din semester redan tagit slut....har själv ännu nästa vecka kvar....

2006-08-01 @ 19:38:13
Postat av: Kitty Katta

Vi saknar dig på D-LINK ;0)

2006-08-03 @ 12:58:57
Postat av: Sussi

Har ni kommit hem än? Nu är semestern slut, hoppas du laddat ordentligt så du orkar tebaks till joppet! :)

2006-08-05 @ 09:45:25
Postat av: Sussi

Vaddå smaldirekt???

2006-08-05 @ 22:23:50
Postat av: Kajsa

Vaddå bra sagt....hahahah....

2006-08-06 @ 09:08:50
Postat av: Sussi

Ahaaa - nu ja sänner rolit pörja komma!!! :D

2006-08-06 @ 09:13:35
Postat av: elli

ha-ha...

2006-08-06 @ 09:22:03
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Har du ångest?????Idag?

2006-08-06 @ 17:46:42
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Kul att du börjar jobba imorgon eller hur? Vädret verkar bli sämre och det bästa med allt är ju att du är bättre på att uppdatera dej när du är på jobbet!!!!(jag har jobbat 1 vecka men har ånges ändå...)

2006-08-06 @ 20:36:31
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Sussi

30 kommentarer jämnt = rekord! Nu tar väl fröken å uppdaterar sig va!!?? ;)

2006-08-07 @ 08:30:26
Postat av: Kajsa

Men nu får du väl ge dej!!!! Uppdatering har du väl tid med nu när du är på jobbet:).......

2006-08-07 @ 13:16:01
Postat av: elli

...hm...bättre att uppdatera dej...tydligen sa jag för mycket... men skärp dej nu...

2006-08-07 @ 15:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker