Vet inte...

....vad jag ska skriva. Har inte suttit så mycket här vid datorn. Det finns roligare saker att göra.....SUDOKU!!! :)

En rolig sak kan jag berätta. Ikväll har jag bokat en resa. Ska åka med Berit till Brighton, vi åker den 23 maj och kommer hem den 27:e.

Ska bli väldans roligt!!

Påsken den kom och gick. Mycket flängande var det.

Nä, vet ni vad. Det blir allt för idag. Känns som att det kommer att bli en paus från bloggandet. Det känns inte speciellt kul med det för tillfället.

Ha det gott tills vi hörs igen!!

Nöjd på många vis!

Nu kan påsken komma så mycket den vill. Jag har storstädat igår, så nu är det bara underhållsstädning som behövs fram till påsk.
Men fy  tusan så skitigt det var i ALLA hörn. Urk....säger jag bara!!
Fast idag syns det inte längre att jag storstädat igår.

Fick även min nya matta och hylla som jag beställde från Jotex. Mattan passar jättefint på golvet. Fast Ella har funnit en ny favoritplats och det syns redan väldigt väl. Den är inte längre röd, den har även svarta inslag.
Men som tur var, var mattan inte dyr.

Hyllan var av epa-modell. Väldigt rangliga hyllor. Så på den kan man inte sätta något tungnt. Men snygg är den!! :D


Idag har jag ansökt till något som jag länge velat göra. Men vad det är....det är en hemlighet!! :)
Håller tummarna på att jag/vi kommer med där. Anki o Mommo....ni håller tyst om vad det är!!

Nu ska jag slänga mig på soffan en stund. Tänkte göra det tidigare, men fick besök av Vuonolaiset.

Ha det gott!!

Sudoku träsket!

Jag brukar hinna göra en hel del på mornarna innan jag far till jobbet. Men nu den sista tiden hinner jag inte nåt. Jag har hamnat i Sudoku träsket. Måste göra Sudokun i NSD varje morgon....och när man sitter med den så rusar tiden iväg väldigt fort.
T.o.m så glömmer jag göra mina lunch mackor som jag gjort varenda morgon sedan den 4 januari!! :)

Jag köpte åt Mattias i julklapp en Sudoku bok. Den har jag tagit över och ligger i sängen på kvällarna och tänker så geniknölarna ryker.....jag kämpar med de svåraste Sidokun i den.

Annars händer här inte så mycket. Glor på TV och mumsar hela tiden på nåt. Det har oxå barkat åt h-vete. Jag tog en paus och ska fortsätta räkna points efter Påsk....hade jag tänkt.
Varför ska det då spåra ur....jag äter hela tiden!!! :(

Värsta bloggtorkan har man oxå....så iochmed detta tackar jag för mig.

Ha en bra vecka!

Nätshopping..

Har precis surfat runt och shoppat lite. Jag har länge velat ha en röd rund matta till vår gamla hall. Sett många fina exemplar, men dessa har legat i prisklassen kring 1000-15000 kr. Och i detta hus är det ingen idé att satsa på allt för dyra saker....med tanke på hundrackaren.

Men nu hittade jag en på Jotex för 299 spänn. Det passar bättre med den prisklassen, så kan man gott samvete kasta den om den blir alltför ful. :)



Hittade även en small hylla som jag ska ha i gammelhallen. Har liksom inte inrett den ännu, men tänkte att jag som smått ska sätta igång med det.



Sen har jag en väldigt god vän som är superduktig på att fotografera. Hon har såna speciella bilder av alla möjliga slag. Så av henne ska beställa bilder så jag får upp lite tavlor!!! :)



Idag har Mommo o Moffa kommit hem. Vi har redan varit o inspekterat och hämtat tuliaisia. :)
Bruna som pepparkakor är dom!!!
Pettson såg oxå väldigt nöjd ut. Har nog varit 2 traumatiska, långtråkiga och ensamma månader för honom!!

Imorgon äntligen fredag. Ska snabbröja lite efter jobbet, hade jag tänkt. Sen blir det slappa på soffan som gäller.

Önskar Er en trevlig helg!!!

Hurtig!

Blev ingen tupplur på soffan igår. Det blev en långpromenad i skogen med min Syster och Ella. Nog kände man sig nöjd efteråt när man var så hurtig! Hade nog inte kännt likadant efter att ha legat på soffan. :)

Strax börjar mitt favvoprogram, Kungamordet! Det kan man ju inte missa. Måste se hur det går för frun som drog iväg från sin elake man (Brynolfsson).

Ikväll har jag haft jättetrevligt främmande. Grannfrun från den södra delen var hit med sin äldste son. Det var inte igår!!
Mundiarré till 100 % hade jag. Det var så himla kul att de kom förbi! :)

Nu tog texten slut i mitt huvvud. Vet inte vad jag ska skriva.

Så ha en god kväll!

Söndag!

Rubriktorka...att det ska vara så svårt att hitta på en rubrik!!

Då har helgen svischat förbi. Inte gjort nåt vettigt alls. Igår var jag hela dagen hos grannen. Skottade snö inför nästa helgs bravader som vi ska ha. Känner av något med träningsvärk i armarna, men det är bara skönt med träningsvärk tycker jag.

Hushållet är för tillfället en byggarbetsplats IGEN!! :)
Vatten är nu indraget i nya toaletten och i badrummet. Gamla dasset är utrivet.
Så duschning sker i nya badrummet som ännu är rena rama arbetsplatsen. Byggmaterial och verktyg ligger överallt därinne.

Många som är imponerade över mitt tålamod med byggandet. Vi har hållt på i över 1 ½ år, och det är inte färdigt än. Men jag kan säga som så att nu börjar tålamodet att tryta. Jag vill att det ska bli färdigt NU!!!
Fast det kommer att dröja. En hel del saker ska inhandlas, men pengasituationen ligger på noll.
Har haft strul med min lön sedan November månad. Men jag hoppas att det ska lösa sig helst under nästa vecka, om jag har tur.

Wille har dragit iväg med kompisen Anton till Tossabacken för att åka kälke och ha roligt.
Janne snarkar på soffan. Ella ligger brevid på golvet och snarkar ikapp med Janne.

Mattias har åkt iväg nånstans med Egon. Och jag sitter här och funderar på vad jag ska göra. Har funderingar på att lägga mig i soffan och snarka ikapp med Ella o Janne.
Skulle ju kunna röja i huset, men det har jag inte alls lust med. Jag tror det blir en vilostund på soffan!! :)

Hoppas ni andra har en mer kreativ dag än vad jag har!!

Sov sött!!

RSS 2.0