Tack o Hej!!

Nu ids jag inte längre!!

Det börjar bli vår!!

Vi ses när det blir bättre tider!! Eller sämre väder!!


Tisdag

Fy för att komma på nån bra rubrik...inte det lättaste!!

Willeo Janne är på brottningen. Jag hade tänkt röja lite men la mig på soffan o tittade på Outsiders istället! :-D

Annars händer det väl inte så mycket! Joppar, sovero äter!!
Ikväll är det iaf det bästa på hela veckan...Dr House!! Har inga speciella program som jag ser på men House kan man ju bara inte missa!!

Imorgon efter jobbet tar jag bussen till Luleå. Åker till Faster o Ester o sover hos dom.Ska på torsdag till Syncentralen igen o träffa kuratorn. Inte så hemskt som det låter....typ att man har problem så man måste till en kurator! :-)
Nej, jag ska dit o fåveta mina"rättigheter"....om jag nu har rätttill något! Det vet man ju aldrig! :-D

Ska även passa på o fara o hälsa på Faster A efter att jag varit till syncentralen. Nu när hon går hemma på dagarna!!
Hon har fått bröst cancer så hon får cellgifts behandling just nu! :-(
Fast det är en "vänligare" sort....så utsikterna är väldigt goda för henne! :-)

Nå nu kom brottaren hem! Ska skjutsa honom i duschen!!

Vi hörs kanske på torsdag kväll!

Söndag...

Idag har jag haft en bättre dag än igår! :-D

Jag, Wille, Emelie, Mommo, Moffa & Ella har varit ut på isen i det vackra vädret och grillat korv! Men det var faktiskt ganska kallt där ute...det blåste väldigt kallt! Men skönt var det på sätt o vis ändå.

Har även hunnit slumra en stund i soffan oxå innan middagsdax!

Som pricken över i:et fick vi besök av Granvikarna. Alltid lika roligt!!

Kasper räddade Willes dag! När Emelie farit hem ville Wille så gärna ringa någon annan kompis. Men jag sa Nej, det räcker för idag.Emelie har varit o lekt hela dagen.

Det hann bara gå några minuter så ringer telefonen. Wille säger då - Det är säkert åt mig,någon kompis!!

Och javisst, det var Kasper som ringde. När jag ropade åt Wille att han har telefon, Kasper som ringer. Då skriker Wille i högan sky!
- YES!! Kasper har räddat min dag!! :-D

Nu ligger Wille här och har slocknat på tre röda....snarkar så gott!

Kanske man skulle hoppa in i duschen och sen krypa ner under täcket jag oxå!

Ni ska ha en fortsatt trevlig kväll!

Jag har ju bestämt mig...

...för att inte städa idag! Jag försöker hålla i det löftet stenhårt!!
Men tusan oxå...just nu så har jag sååå långtråkigt!! Det är James Bond påTV:n...och det gillar inte jag!! Nå vad finns det för andra alternativ kvar....jo städa!! Det ser förjävligt ut i köket och hallen just nu!!
Men varför ska ALLTID jag röja undan....

NEJ, jag tänker INTE röja undan....för det har jag bestämt!! :-D

Så nu sitter jag o försöker komma på vad man kan göra förutom att städa?!? Är livet verkligen såå tråkigt att man äter, sover, jobbar, tittar på TV.....OCH STÄDAR!! FY TUSAN!!

Jag fick en ljudbok av Marie när jag fyllde år....men jag har inte ro att lyssna på den!! Dessutom använder jag böcker som sömnmedel....jag kan inte "läsa" bara så där...jag blir så trött!! Och då är man där igen...en av dygnets saker man gör...SOVER!!

M.a.o...jag saknar hobbies verkar det som!!

Näää....nu ska jag gå en runda i huset och kliva över allt skiiiit som ligger överallt!! Men jag ska försöka låta bli det!!

Hoppas Ni har en trevlig kväll!!

Det bidde ingen...

Tacos!! :-(

Janne hade redan vart o köpt hundmat och hade sen sååå bråttom hem för att hinna fara på Ullas o köpa bensin till skotern!!
Så vi fick äta potatismos o köttbullar istället!
Lite besviken blev man...hade ju ställt in mig på att få tacos!! Nå...det får bli en annan dag!!

Den här helgen har jag bestämt mig för att INTE städa!! Det får vara stökigt!! Eller "jag ska bara" dammsuga o tvätta lite kläder!! Men resten får vara!

Vi åker nog till Keräs idag. "Faster o Ester" har kommit dit. Så vi far väl o spanar in dom.
Kanske grillar vi lite korv. Det är hyffsat bra väder. Men nog skulle det vara härligt om solen skulle visa sig idag.

Nåja...ha en fortsatt bra dag!!

TREVLIG HELG!

Vill jag önska Er Alla!!

Har haft så mycket att göra på "joppet" så jag har inte hunnit skriva inlägg eller kommentarer!!

Återkommer kanske i kväll eller i helg med ett bättre inlägg!!

Nu ska jag dra hemmåt....först in på Maxi o handla lite Taco grejer o hundmat! :-D
Fin blandning...eller hur!

Ha det bra!

Passar på...

...och gör ett inlägg!!
Det har varit fullt upp på jobbet, så jag har varken hunnit kommenterat eller gjort inlägg!!

Hemma är jag så less på mitt tangentbord så jag ids inte ens skriva med det nå mer! :-(
Mellanslags tangenten är helt hopplös. Tar evigheter att börja justera alla ord som sitter ihop!
Måste ta mig i kragen o fixa nytt tangentbord!

Annars har det väl inte hänt så mycket! Jobbar, åter o sover är väl så mina dagar ser ut! Som hos många andra kanske? :-)

Wille var på brottningsträningen igår! Herre gud vad dom lär sig fort! :-D
Jätteduktiga är dom. Det är en helt annan kille redan nu! Wille är väldigt stel i kroppen...men det märks redan nu skillnad på hur mycket mjukare han blivit! :-D

Vackert väder verkar det bli idag! Typiskt att man måste jobba då! Hoppas vädret blir fint till helgen....det börjar ju vara dags för lite turer med korvgrillning o sånt!! Åhhh vad mysigt!

Jag har ju oxå blivit utmanad igen av PappaB - men jag kommer inte på fler konstiga saker att skriva om mig själv!!

Hela jag är konstig...ha ha ha!!

Nå niin....ha en bra dag i solskenet!!

Tack Tack!!

För alla Grattis hälsningar!!

Här finns kaffe o kaka för den som är sugen!! :-D

Tänkte bara att jag måste svara på det om bokhyllan!!

Ja, det är G-fors granne som köpt bokhyllan!! :-)

Ha en fortsatt bra dag!!

Lördag!!

Blev likamed städdag!

Hade planerat att städa lite igår när jag kom hem!! Men usch vad jag blev trött efter maten.Skulle bara "fila" lite på soffan...men jag hamnade i koma istället och vaknade efter åtta!! :-(

Så nu är det bara o slänga isig en kopp kaffe och börja "städa sig lite"!!

Men jag börjar bli lite smått förbannad....!! Dom som köpt bokhyllan av oss skulle komma förra fredagen o hämta den. Då meddelade dom att de inte hinner komma på fredan. Att dom kommer på lördag eftermiddag istället!! Okej tyckte jag...det ärbra då hinner vi skruva isär den i lugn och ro. MEN vilken jäkla lördag menar dom då??? Hallen har varit full med bokhylle delar i en vecka nu!! Grrrr!! Snart slänger jag ut den på gården!!! Dom har ju dessutom hemligt telnr....så jag kan inte få tag pådom pertelefon!! Skulle ju kunna fara förbi där....men man kanske får ett skott i pannan!! :-D
Skulle inte vilja ha så mycket med dom att göra!!

Nåja, får väl se om jag kanske slänger ut den ikväll....hur länge mitt tålamod räcker!!

Nä....nu ska jag börja städa lite!! Ha en bra dag!!

Lorangabottnar!!

Idag har jag varit till Syncentralen i Luleå!! Fick bl a nytt recept för ett nytt glas till mina glasögon! Det andra glaset behöver ej bytas ut. Så då tänkte jag snåla obara byta utena glaset. Struntar i nya bågar. Men jag kommer att fånya solglasögon från "Centralen", och till dom är det riktigt häftiga bågar!!

Sen fick jag lite hjälpmedel. Ett litet förstoringsglas som är lätt att ha medifickan...den ärperfekt när jag ska läsa SMS meddelanden tex. Har varit knepigt sista tiden att läsa meddelanden!

Men det bästa av ALLT"!!! Jag fick TV glasögon....och dom är såååå snygga!!! :-D
Har suttit som fastklistrad vid TV:n sen jag kom hem. Det är ett tag sen man såg nåt på TV:n...men nu jäklar!!!

Vi har försökt fota mina vackra glasögon...men det blev inte så bra. Ni fårkomma och se dom bättre "live"!!!

image48

Synd att det inte syns hur STOOORA ögonen är !! Jag ser för jäklig ut med dom!!! Supersnille!! :-D
Men dom är sååå bra!!

Nä...nu ska Janne o Wille till brottningen och då ska jag passa på o discodunka och röja lite här!!!

Ha en bra kväll!!!

Tagen!

Jag är utmanad av Kajsa!
Regler: Varje spelare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga
saker i sin blogg samt anger reglerna för spelet.
Till slut väljer bloggaren 6 nya bloggare och gör en lista på deras namn.
Efter att det är gjort skriver hon/han en kommentar i deras bloggar
för att dom skall veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa
ens blogg för mer info.

1. Jag KAN darra på tungan...har endast stött på en till som kan darra på tungan!! Känner mig ganska unik!!

2. Jag har en kronisk genetisk sjukdom på synnerven, men som de inte har något namn till. Så jag kallar den för Huhtas syndrom!!!

3. Jag är fortfarande pisst på min lärare som jag hade i årskurs 4. Jag var en ganska duktig skidåkare när jag var liten, läraren tjatade alltid om att ta långa stavtag när man åker. På kommunmästerskapet åkte jag som en raket....kände verkligen att jag skulle vinna, men pga långa stavtag fastnade staven i skidan. Var tvungen att ta av skidan, lirka loss staven o på med skidan igen. Men trots detta kom jag på fjärde plats. Jag hade ju vunnit om det inte var för dessa låååånga stavtag!!

4. Vi har en hund som kan "hacka" tänder. När hon är riktigt ivrig så skallrar tänder på henne....låster ganska lustigt!

5. När vi var små och morsan blev förbannad på oss så bad hon oss alltid att dra till "Hornaantuutti". Och då frågade vi alltid vars det ligger!!! :-D

6. En anna gång när morsan skulle skälla ut mig, på den tiden var det aktuellt med lösgaddar, så var hon så arg så tänder flög ut från käften när hon skällde på mig!!

Jag tar!! Mommo, Nina, Eira, Aegnes, Majsan & Lotta!!

Nytt Liv?

Tänkte börja ett nytt liv!!! :-)

Fr.o.m NU är slutfikat....eller åtminstone sånt där hysteriskt fikande. Nog för att det har varit en hel del kalaserande, men nu ska det inte fikas i tid och otid!!
Jag ska dessutom dricka minst 2 liter vatten per dag! Och det går lysande faktiskt.:-D
 
Ska även försöka komma igång med någon form av motion. I sändags var jag o Kajsa och åkte skidor....jättehärligt var det! Igår kväll när jag hade ätit middag for jag en sväng med skidorna på isen. Det hade redan hunnit börja skymma och var ganska mörkt när jag kom hem. men det gick väldigt bra ändå! Hade Ella med mig....var lite orolig över Älgarna som huserar på Kyrkholmen. Men ingen älg i sikte som tur var!!

Har precis käkat lunch och är fruktansvärt godissugen....typiskt!! MEN jag ska stå emot frestelsen......fast att jag har godis i lådan bakom mig! :-)

Ska se om bara dessa små förändringar gör nån skillnad. Blir jag sugen på nåt gott så tänker jag det....men gör mitt yttersta för att stå emot iaf!!

Nu börjar lunchen lida mot sitt slut!

Ni ska alla ha en fortsatt trevlig dag!!

Lösenordet..

Anki! Jag hade samma problem...lösenordet har ändrats. Men du kan ändra det nya till det gamla i inställningarna!!


Vilken underbar helg det har varit. Har faktiskt idag varit och åkt skidor några svängar....jättehärligt var det!!

Annars har det inte blivt mycket gjort. Varit så trött så jag har "filat" på soffan igår....somnade tidigt så jag missade månförmörkelsen!

Men idag har jag hållt mig vaken....tog kanske igen lite sömn igår!!

Äsch nu ids jag inte skriva mer...blir så irriterad på tangentbordet när det är så glappt! Måste köpa ett nytt!

Ha en skön söndag kväll!

Spam..

Har inte loggat in på min Blogg på ett antal dagar...men herre gud vad många spam kommentarer jag har!!

Kom på att jag inte berättat den där saken ännu...som jag inte kunde berätta för ett tag sen!
Jo..det är såatt jag har löneförhandlat. För en gångsskull har jag kämpat för mig själv! Jag är en typisk person som bara tar emot...men inte denna gång! :-D
Jag var såååå knäckt efter första lönesamtalet! Ena stunden var man en liten bajsklick långt ner i gödselstacken och inte värd ens 3 % som företaget erbjöd....och andra var jag såå bra men inte värd det krav jag hade!
Var flera ggr nära på att lägga mig och ta den där jäkla 3 procenten!!
MEN...icket...jag stod på  mig! :-D
På kvällen när jag kom hem var jag helt förstörd....ångest och dåligt samvete nästan! Puh...det var en pärs!
Men jag är  så stolt över mig själv!

Vi kom ej överens efter första samtalet så vi fick fortsätta en vecka senare! Då fick jag ett "lite" högre bud som jag tog...ganska nöjd....men min sista mening blev typ: Vi fortsätter Januari 2008!


Just nu har jag rivit loss isovrummet...lite städning och tvättning blirdet idag!
Jag har fått shopping abstinens! Jag vill fara o shoppa!
Nån som är sugen på att haka på?
Sussi!! Något sent ute...men frågar ändå! :-D
Vad har du för planer i helgen?

Är så sugenpå nya gardiner. Jysk har rea på gardiner....såg några snygga i tidningen somkom!
Har sett ut en TV-möbel i Ikea katalogen.....men har inte settden "live"!!
TV-möbeln som vi beställt via möbelhuset har jag avbeställt. Dom har haft nästan 2 månader på sig att förska fixa en sån....men de har inte lyckats!

Nä, nu måste jag fortsätta så jag blir klar före tolv!! :-D

Jag ärsån som inte kan städa efter klockan 12....så jag kör järnet fram till tolv!! Hehe!!

Ha en fortsatt trevlig lördag!

RSS 2.0