Det hände...

...det som vi INTE ville skulle hända.
Wille kom igår hem från Frillo grinandes för att han hade så ont i huvudet och halsen. Ett par timmar senare hade han 39 graders feber! :(
Vårat besök som vi väntat på hela veckan uteblir. Jag ringde Berit direkt och förvarnade, det är ju ingen idé och utmana Ebba coh riskera att hon oxå blir sjuk.

Men men, vi ses ju nästa helg då det vankas Teater premiär!! :)

Just nu äter han Bullens varmkorv, han var så sugen på det. Och vad gör man inte för sin lilla sjukling!! :)
När man är sjuk får man ju äta vad man vill till frukost!!! :D


Igår har jag införskaffat något som jag suktat efter jättelänge!!



En trådlös Internet Radio!!!
Med den kan man söka efter nästintill alla radiokanaler som finns på nätet över hela världen. Eller ca 8000 kanaler.
Jag har blivit en riktig radiolyssnare och nu slipper jag ha datorn på högsta volym i sovrummet för att höra in till köke!!
Man kopplar upp den trådlöst via en trådlös router.
Trodde det skulle bli en väldigt komplicerad procedur, men gick lätt som en plätt. Så redan halvsju imorse satt jag vid radion och lyssnade på en massa roliga kanaler!!


Nåja, eftersom denna dag inte blir som vi har planerat så ska jag börja städa sovrummet.

Ha en bra dag!!!

Lång Dag!

Hujja vad denna dag har varit lång....eller fortfarande är lång!
Jag var så nöjd över att jag hade sovit ända till kvart i åtta....men tji fick jag när jag kom på att tiden ju dragits tillbaka en timme.
Förmiddan var så himla lång, vid halv tio tyckte jag att det var dags för lunch....vi hade ju varit vakna hur länge som helst! :)

Har haft en liten rensar dag. Har gått igenom Willes kläder. Han har vuxit så hiskeligt på längden. Inte mycket som blev kvar i garderoben.
Berit med kidsen kommer till veckan, så då skickar jag med några påsar kläder så får hon kolla om hon vill ha nåt av det till Isak.
De kommer på Torsdag och stannar till Fredag.....ska bli så kul. Vi kom fram till att vi inte har setts på hela sommaren. Jag o Berit sågs sist när vi var till England i Maj!!!
Men den här sommaren (som aldrig kom) har gått så ruskigt fort.....det var som att man inte hann med alls!
Men nu ska vi umgås i 2 dagar iaf. Blir det bra väder tar vi en utedag i Seittu o grillar lite korv eller så.
Men vi får hålla tummarna på att vi inte blir förkylda eller får nå andra basilusker....annars kommer dom inte.
De ska nämligen ner till Lund senare i höst, Ebba ska opereras....hon är ett hjärtebarn. Men de har ej fått någon tid ännu, så de kan ringa när som helst och då blir det för dom att åka. Så basilusker måste dom försöka undvika.


Nu till något helt annat! Röda Skor med Isterband.
Har haft en del förfrågningar här på bloggen. Många som är ute efter den.
Ber Er som vill ha den att maila till:
[email protected]. :)

Nu ska jag se om det finns nåt att äta innan det vankas Yoga!
Och jo, jag har faktiskt försökt stå på huvudet igen....och det har gått bra! Men jag är väldans försiktig, om det minsta lilla känns i nacken.....då skippar jag det! :)
Jag måste oxå faktiskt göra reklam för Yoga. Otroligt bra om man är stressad. Och det är bra träning, man blir så mycket smidigare och musklerna får jobba. Har ni möjlighet så hoppa på en kurs.

Nåja, önskar en fortsatt bra lååååååång dag!!!!

Ojojoj..

..vad tiden går fort. Jag hann inte med att det var söndag redan igår. Fan, jag missade ju hela bloggeriet!!
Jag får ändra till måndagsbloggare, eller kanske närjagkännerförbloggare,

Helgen gick i rasande fart. Men nu ska jag nog protestera!! JAG har varit ensam varenda helg heeeela hösten. Nu är jag måttligt less på det!!
Ja, Mattias har ju varit hemma....men han vill liksom inte umgås och titta på TV med mig!! :)
Måtte denna älgjakt snart vara över så Janne o Wille håller sig hemma.
Usch så trist det är.
Vi skulle ju kunna vara i Keräs hela familjen, men Mattias är inte så pigg på att spendera helgerna i Keräs. Och jag lämnar honom inte ensam hemma.

Den här veckan måste man lyssna på Päivän tiima i P4. Jag tror att bl a Janne kommer att vara med där. Dom har varit och intervjuat Teater deltagarna, och då även Janne. Från början är det tänkt att det skulle vara Janne som intervjuas, tips som radion fick av Jannes Pappas kusin Alvar (som själv var med för nån vecka sedan) =D

Janne är på träning just nu, Wille på innebandy och Matti kom hem precis. Jag ska nog dra mig ner till källaren och hänga lite tvätt!! :)

Ha det gott!!

Söndagsbloggare

Jag har nog blivit en tillfällig söndagsbloggare, det var förra söndan jag bloggade sist.

Helgen har varit lugn som vanligt. Wille och Janne har varit i Keräs och jagat älg hela helgen.
På fredan var jag med grannarna till Kyrkhomen på visit. En del badade bastu medans jag o Anki "taroade".

Lördag har jag fortsatt med att putsa fönster, började förra helgen men orkade inte göra klart. Så igår fick hallfönstren en omgång och idag sovrummet. Men nu är det klart iaf. Men det är konstigt det där med nyputsade fönster. Det första Wille gjorde idag när han kom hem var att direkt peta  så det blev fingeravtryck! :)
Och så är det varje gång jag putsar fönster.

Var även igår på toppervare visning hos Nina, det var debuten för Eira och det gick rikigt bra! Tyckte hon var jätteduktig. Beställde en saftkanna. Mina har en tendens att gå sönder, handtagen som går av. Så nu får jag hoppas att denna ska hålla.
Satt sedan en stund kvar och surrade med Nina, Mia och Karin. Riktigt trevligt!
Var hemma strax efter 9 så jag hann se lite av isdansen på TV4. Men jag vet inte riktigt om jag tycker det programmet är så bra. I brist på annat går det väl att se.

Wille drog iväg till Emelie, Janne är på sin "träning" och Mattias spelar trummor i källaren.
Jag funderar på om jag ska stryka gardiner, lägga mig på soffan.eller lägga mig och lösa lite Sudoku.
På tal om Sudoku, jag är helt fast i det fortfarande. Jag löser Sudoku varje kväll innan jag somnar, och jag måste även lösa Sudokun i NSD varje morgon.

Jag tror att jag lägger mig i sängen och löser Sudoku. :)

Mätt i magen!

Usch, vad stinn jag känner mig. Har precis tryckt i mig en massa ugnstekt falukorv med mos.
Försökte laga middag tidigt idag så att jag inte ska vara proppmätt när jag far på Yogan. Men det blev ändå lite i senaste laget. Yogan börjar 17, och dit är det bara 45 minuter.

Jag ska inte skriva så mycket om vad jag gjort i helgen. Kan väl iaf avslöja att det varit hobbyverksamhet under heeeela lördan. :)

Idag har vi röjt undan ute, så det inte finns nåt som kan hamna under snön. Man vet ju aldrig när den kommer. Det är ju ändå oktober nu, fy tusan vad det har gått fort.Snart är det jul!!!
Jag som fortfarande väntar på den där årstiden som kallas sommar, den som aldrig kom!!!

Nu är det total stillestopp i huvet. Vet inte vad jag ska skriva.
Jag tror jag lägger mig soffan en stund innan yogan!!

Ha en skön kväll!

RSS 2.0